Ez egy archivált weboldal! bővebben

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2006. november 10. péntek, 11:44


A motor tengelyérõl kell a rudazatot lepattintani (kúpos, bordázott) és a megfelelõ pozicióban visszarakni. E46 mechanikát még nem láttam élõben de E30-nál így kellett. Lapátokat hajtsd fel, kapcsold be az ablaktörlõt, majd állítsd le. A tüzfal felõl el kell jutnod az ablaktörlõ mechanikához és az ablaktörlõ motorjáról leszedni a rudazatot ahogy fentebb is írtam.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. november 09. csütörtök, 18:16


Hm, ha körbe forog a motor, akkor tényleg elég lenne a karokat átpozicionálni Az elõzõ oldalon van egy képlink a szerkezetrõl, csak arról nem egyértelmû hogy hogyan is forog. No majd a hétvégén nekiesek és meglátom mi sül ki belõle.

státusz ducati113

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 208

Elküldve: 2006. november 09. csütörtök, 17:52


Tano írta: Igen elõször én is ebben gondolkodtam, de attól tartok, hogyha lejjebb rakom akkor is lefelé akarna majd elindulni. De akkor már nem lesz hely. Ezért kérdeztem, hogy mi határozza meg a véghelyzetét, honnét tudja mikor kell visszafordulnia?




A motor körbe forog nem oda vissza.Excenteresen mozgatja a lapátot.A holtpontot kell beállítani amikor a lapát legalul van akkor váltson holtpontot a karózat.Vagy rosszat mondok?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. november 09. csütörtök, 17:17


Igen elõször én is ebben gondolkodtam, de attól tartok, hogyha lejjebb rakom akkor is lefelé akarna majd elindulni. De akkor már nem lesz hely. Ezért kérdeztem, hogy mi határozza meg a véghelyzetét, honnét tudja mikor kell visszafordulnia?

státusz ducati113

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 208

Elküldve: 2006. november 09. csütörtök, 16:15


[quote="Tano"]Aha, értem. És rizikós szétszedni a motort, hogy állítsak azokon a gyûrûkön? Mert ahogy néztem a könyvben maga a leszerelése nem komplikál

Szia Tano!

Szerintem a motoron próbáld meg elrakni (csavarni)a karózatot.Nemtudom,hogy bordás-e a tengely,de ha mindig lefele indul el a lapát és ugyanott áll meg szerintem ez a legegyszerûbb.

státusz meszes

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2006. november 08. szerda, 23:15


Én úgy emlékszem, hogy pofonegyszerû volt, de mondom ez nem BMW volt, hanem Peugeot, de szerintem ez nem egy olyan dolog amit túl kellene bonyolítani. Ja, és annak tipushibája volt, hogy a tengelynél beázik, berág a csapágy, és egyszercsak leég...
Így kerültem közel hozzá, de ha kint van a motor, és minden kötél szakad egy elektromos szerelõ biztos fillérekért felújjítja (ha nem tudja, hogy BMW).

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. november 08. szerda, 23:06


Aha, értem. És rizikós szétszedni a motort, hogy állítsak azokon a gyûrûkön? Mert ahogy néztem a könyvben maga a leszerelése nem komplikált, csak sokat kell hozzá bontani, mint általában


státusz meszes

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2006. november 08. szerda, 22:59


Szia Tano! Ez általában a motoron belüli probléma, csúszógyûrûkkel van a végállás meghatározva, ha jól emlékszem, egyszer már szedtem szét ilyet, (de nem BMW-t), tehát a rudazattal semmiképp nem lehet ezt a problémát megoldani (szerintem).

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. november 08. szerda, 16:15


Hm, úgy látszik elég egyedi a problémám
Akkor esetleg arra van elgondolás, hogy a mozgató motor miként mûxik? Mi határozza meg a véghelyzetét? Mert ha esetleg átpozicionálnám a karokat a véghelyzetbe, akkor is lefelé indulna el a motor? Az nem lenne szerencsés, mert nem tudna tovább lejjebb menni, szóval törne vmi? Vagy érzékeli hogy lejjebb már nem tud menni, és akkor fordít a forgásirányon?
Itt egy kép is:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/x/15.png

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 13:36


Valakinek van ötlete vagy tapasztalata ezzel a beállítással kapcsoatban?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. november 05. vasárnap, 23:02


Nemrégiben kicseréltem azt a bizonyos relét, és ma este volt alkalmam letesztelni is a rendszert, mert csak most mentem hosszabb ideig esõben. Úgy néz ki tényleg a relé volt a ludas, mert most már nem rakoncátlankodott, végigbírta a másfél órát gond nélkül. Ha vkinek ilyesmi elõfordul, akkor tudom ajánlani a relé cserét. Házilag is megoldható, csak ki kell húzni a régit, és berakni az újat.

Más:
Hogyan lehet beállítani az ablaktörlõ alaphelyzetét? A talin feltûnt, hogy másoknak máshol van nyugalmi helyzetben. Nos ha én beindítom akkor lefelé indul el, kb 10 centit még megy az alsó holtpontig, és utána felfelé. Hogy lehet beállítani, hogy az alsó holtpont legyen a nyugalmi helyzet?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. június 19. hétfő, 19:19


Köszi megnézem!

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2006. június 18. vasárnap, 19:08


Motortér, bal oldal, tûzfalnál, fekete fedelû doboz, imbusz csavarok ki, barna színû relé ( kétszer magasabb mint a normál)

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. június 18. vasárnap, 11:08


Up!

Kérem, valaki meg tudná mondani hogy hol is találom az ablaktörlõ rendszer reléjét?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. június 04. vasárnap, 17:04


Hm, kösz a tippet. És pontosan hol található ez a relé?