Ez egy archivált weboldal! bővebben

A BMW megemelné a súlyhatárt a Forma-1-ben

2009. március 28. szombat 21:27, Robinson


A BMW Sauber mindent elkövet azért, hogy megemeltesse az autók minimum súlyhatárát a Forma-1-ben, mert a jelenlegi rendszerben komoly hátrányban vannak a nehezebb versenyzõk a könnyebb riválisokkal szemben.

Mindezt az is bizonyítja, hogy a német-svájci alakulat felemás stratégiával küldi pályára versenyzõit a hétvégi szezonnyitón.

Míg az alacsonyabb és könnyebb Nick Heidfeld megkapja a hibrid rendszert (KERS), "langaléta" csapattársa, Robert Kubica anélkül vág neki a szezonnyitónak, mert az eszköz extra tömege (30-40kg) teljesen tönkreteszi az autó súlyeloszlását.

A résztvevõk többsége kemény diétán volt a téli felkészülési idõszak alatt, ugyanis már akkor egyértelmû volt, hogy a KERS bevezetésével hátrányba kerülnek a nehezebb versenyzõk, ugyanis nekik kevesebb mozgásterük marad a ballasztok terén.

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen szerint elkerülhetetlen, hogy ne emeljék meg az autók minimum súlyhatárát, amin már évek óta nem változtattak, és jelenleg is 605 kg, pilótával együtt.

"Meg fogjuk emelni a súlyhatárt" – mondta. "Ez egy komoly probléma. Az, hogy az egyik autónkban helyet kapott a KERS, bizonyítja, hogy nem a rendszerrel van a baj."

"A KERS készen áll az éles bevetésre, és biztos vagyok abban, hogy a mi eszközünk még a könnyebbek közül való. A szabályok hibásak, amik büntetik a nagyobb pilótákat."

"Meg kell gyõzõdnünk arról, hogy minden pilóta a lehetõ legjobb csomaggal vágjon neki az adott futamnak, a pálya karakterisztikájától függõen, így versenyrõl versenyre döntünk majd arról, bevetjük-e az új eszközt. A jövõben mindenképpen támogatjuk minimum súlyhatár megemelését."

forrás: f1vilag.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
A játék folytatódik - szezonnyitó!
A játék folytatódik - szezonnyitó!

A DriftGP Hungary, a Drifting.hu valamint a GyorsulásiFutam első szezonnyitó rendezvénye következik április 14-15-én a Tököli reptéren! Magyarország extrém autós szakágait összefogó szervezetnél, - annak független működésének köszönhetően, nem kell tartani attól, hogy az idei évadban bármely rendezvény elmarad! tovább »


Szociálisan érzékeny a kamiongyártó vállalat - videó
Szociálisan érzékeny a kamiongyártó vállalat - videó

Tudjátok, van az a márka, ami haszongépjárművekben (kamionok, dobozosok, kombik stb.) nagyon erős. Namost ez a cég csinált egy videót, amit nem tudok hova tenni. A videó egy kisfiúról szól, aki nagyon jó körülmények közt nevelkedik. Jólszituált, szerető szülők; tiszta, igényes otthon; egy csodálatos E60 mint családi autó (ergo még jóízlésre is nevelik a kissrácot). tovább »


Éjszakai Drift verseny Kakucson!
Éjszakai Drift verseny Kakucson!

A profi és a feltörekvő Drift versenyzők nemzedéke az idei évben utoljára mennek kilinccsel előre, méghozzá nem is akármilyen körítéssel! A DriftGP Hungary október 1-én egy éjszakai futamra invitálja a nagyérdemű közönséget a Kakucsi versenypályára. Nem kell megijedni, Kakucs közelebb van mint gondolnánk! Budapestről 35 km és mintegy 25 perc. Még a tököli reptér drift arénája is messzebb van, ha hiszik, ha nem! tovább »


Drift Edzés - Tököl, május 7.
Drift Edzés - Tököl, május 7.

Fontos állomáshoz érkezik a DriftGP Hungary kiírásában zajló Hell Országos Drift Bajnokság. A versenyzők május 7-én készülhetnek fel ugyanis a soron következő máriapócsi bajnoki futamra. A tököli "kockán" kirakott pálya azonban nem a RabócsiRing híres nyomvonala lesz, hiszen azt a profi pilóták lassan fél kézzel is simán abszolválják. tovább »