Ez egy archivált weboldal! bővebben

Duplakuplungos váltó a BMW-tõl is

2007. június 01. péntek 07:21, Robinson


Az új M3-as BMW-ben debütál a bajorok elsõ duplakulpungos váltója, a DCT. A hétsebességes szerkezet minden eddigi megoldásnál gyorsabban és finomabban fog kapcsolni. Folytatáshoz kattints a továbbra!

A brit Autocar magazin értesülése szerint jövõ márciusban mutatkozik be a BMW elsõ duplakuplungos váltója, méghozzá az idén õsszel debütáló új M3-asban. A hagyományos hatfokozatú váltó mellett opcióként kínált, DCT (valószínûleg Double Clutch Transmission) névre hallgató újdonság a Volkswagen DSG-váltójához hasonló elven mûködik, de ebben már hét különbözõ áttétel közül válogathat az elektronika vagy a sofõr. A Getrag-gal közösen kifejlesztett egység képes teljesen automata módban is mûködni, de ha a sofõr kedve úgy tartja, õ is kapcsolgathat a középkonzolon elhelyezett kar (amilyen például az X5-ösben található) vagy a kormány mögé felszerelt fülek használatával. A gyáriak azt ígérik, hogy a DCT-nek köszönhetõen a 4,8 másodperces 100-as sprint is javulni fog pár tizeddel, az újdonság ugyanis a manuális váltónál és a korábban (illetve az M5-M6 párosban még mindig) alkalmazott SMG-nél is gyorsabban pakolgatja a fokozatokat, mindezt durva rángatások nélkül.

Az új DCT váltó nem csak az M3-as kiváltsága lesz, a késõbbiekben a hétköznapibb modellekhez is elérhetõ lesz, elõször várhatóan a 3-as és az 5-ös sorozatban, de természetesen áthangolt formában, hogy a kényelmi igényeknek még jobban megfelelhessen.

Forrás: a5.hu





Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé
Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé

A frankfurti nemzetközi autókiállításon (IAA) debütált az ACS által begorombított 1M kupé. A tuningcég komolyan hozzányúlt az autóhoz, aminek köszönhetően aerodinamika, teljesítmény és kezelhetőség szempontjából is egy teljesen új járműről beszélhetünk, ami az amúgy sem kevés 340 helyett immáron 400 lovat rejt a géptető alatt. Természetesen most is teleszórták a bömöst szénszálas cuccokkal, ezúttal sem úszta meg a karbonozást a diffuzor, az első koptató a hátsó szárny, a motorháztető diszkrét szellőzőnyílásai stb. tovább »


Polírozás házilag - jons megmondja
Polírozás házilag - jons megmondja

Ismét kaptunk egy Csináld Magad leírást, most éppen jons-tól. Kicsit reklám is, hiszen sokunk nem fog nekiállni otthon polírozgatni, akkor aztán jól meg lehet keresni őt :D Viszont a szemléltetés kedvéért, ahogy ő írja, jól megtaposott egy elemet, hogy utána lefotózza az összes lépést, ahogy rendbehozza. Tényleg nagyon jó írás, köszönjük neki! :) tovább »


Videó: BMW M3 E92 virtuális vs valós
Videó: BMW M3 E92 virtuális vs valós

Ha szeretnél egy E92 M3 volánja mögött a Nordschleife-n száguldozni, de korlátozottak a lehetőségeid, akkor is van esélyed. Nyilván nem ugyan az a kettő, de azért megdöbbentő, hogy mit alkottak a srácok az íróasztal mögött. A Gran Turismo 5 játék készítői hihetetlenül realisztikusan adják vissza a pálya és az autó minden részletét. tovább »


G-Power M6 Hurricane RR: 800 lóerő 370km/h-val
G-Power M6 Hurricane RR: 800 lóerő 370km/h-val

Miután a G-Power Hurricane RS bi-kompresszoros 750 lóerős 551kW-os szörnye rekordot állított fel, és a világ leggyorsabb szalonautójának kiáltották ki 2008-ban 367,4 km/h száguldozásával, a tuningcég továbblépett, és mentek egy kört 372-vel. tovább »