Ez egy archivált weboldal! bővebben

Nyers brutalitás hetes BMW-bõl

2010. február 25. csütörtök 20:26, Robinson


Az elegáns 760i-bõl nehézsúlyú Porsche-gyalázót faragott a G-Power, és ezúttal egy picit sem csal a látszat.

Az elegáns 760i-bõl nehézsúlyú Porsche-gyalázót faragott a G-Power, és ezúttal egy picit sem csal a látszat. A hatliteres V12-es minden tartalékát mozgósította a tuningcég, így a bõ kéttonnás dögöt 725 lóerõ viszi, akár 345 km/h-s sebességgel.A gyári 760i képességei is messze túlmutatnak a hétköznapi közlekedésben felmerülõ igényeken. 544 lóerõ és 750 Nm-es csúcsnyomaték néhány éve még elképzelhetetlenül soknak hangzott volna, de a számok megszállottjainak ennyi már nem elég. A Mercedes S-osztályból is készítenek bõ 700 lóerõs szörnyetegeket a Brabusnál, a G-Power pedig ugyanezt az igényt próbálja kielégíteni BMW-s vonalon a Storm fantázianevû modellel. Az új hetessel nem is volt túl nehéz dolguk: az új V12-esnek elég volt egy befecskendezõcsere, egy másik kipufogórendszer, némi chiptuning, és persze a turbónyomás 0,9 barra emelése: így el is éri a 725 lóerõt és hozzá az 1000 Nm-es csúcsnyomatékot. Valószínûleg tovább is fokozhatták volna a teljesítményt, de a hajtáslánc, benne a gyári nyolcfokozatú automatával aligha bírná ki a teljesítmény további növelését.

A G-Power hetese így is életveszélyes eszköz: padlógázra 4,2 másodpec alatt elérheti a 100 km/h-t, 200-ra 11,9 másodperc alatt gyorsul, a hivatalos végsebessége pedig 345 km/h. Ilyen dinamika mellett már tényleg indokoltnak tûnnek a 22 hüvelykes könnyûfém felnik, elöl 265/30-as, hátul pedig 295/25-ös gumiréteggel bevonva, illetve a kõkemény, 30 mm-t ültetett sportfutómû: a végsebesség környékén csak így maradhat stabil egy ilyen nehéz vasdarab, és persze az óriási féktárcsákat is el kell helyezni valahol.A tervezõk a látványt is az autó képességeihez igazították, és meglepõen kevés kellett, hogy a visszafogott hetesbõl kihozzák a vadállatot. Új lökhárítók, elöl sok LED-del és beömlõnyílással, hátul pedig határozott diffúzorral és két dupla kipufogóvéggel, a fékek hûtését segítõ kopoltyúk oldalt, némi észrevétlen sárvédõ-szélesítés és egy jó ritmusban kilyuggatott motorháztetõ. Ennyi épp elég volt, hogy úgy érezzük, a hûvös luxusmodell kibújt az öltönybõl, és feszes edzõruhát vett, amelyen átsejlik a kockahas és a szteroidtól dagadó félelmetes izomtömeg.

A határtalan megalománia persze az árban is tükrözõdik: 365 ezer euró, azaz csaknem 99 millió forint a legkisebb összeg, amiért valaki G-Power Stormot vásárolhat, a hosszított 760Li-n alapuló változat pedig még tízezer euróval drágább. Ennek ellenére biztosan akadnak majd rá vevõk, hiszen azok számára, akik elsõsorban az egóhosszabbítót látják az autókban, pillanatnyilag kevés jobb toldalék akad.





Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók
Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók

A Daytona-i 24-órás megmérettetés január 30-án elrajtoló, immáron 54. felvonása, amely idén is az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) versenysorozat szezonnyitó rangadójaként állítja rajtrácsra a pilótákat, történelmi mérföldkőként nyit új fejezetet a BMW Motorsport sikertörténetében: a BMW M6 Coupé műszaki alapjaira épített versenyautók premierjével új korszak veszi kezdetét. tovább »


Videó: BMW M3 E30 megemlékezés négy percben
Videó: BMW M3 E30 megemlékezés négy percben

Idén nyáron a BMW egy igen fontos mérföldkövét ünnepelte történelmének, hiszen az első M3 25 évvel ezelőtt gurult ki a gyártósorról. Ezen alkalomról a BMW TV (www.bmw.tv :D) egy speciális, az E30-as generációról szóló videóval emlékezett meg. tovább »


Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé
Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé

A frankfurti nemzetközi autókiállításon (IAA) debütált az ACS által begorombított 1M kupé. A tuningcég komolyan hozzányúlt az autóhoz, aminek köszönhetően aerodinamika, teljesítmény és kezelhetőség szempontjából is egy teljesen új járműről beszélhetünk, ami az amúgy sem kevés 340 helyett immáron 400 lovat rejt a géptető alatt. Természetesen most is teleszórták a bömöst szénszálas cuccokkal, ezúttal sem úszta meg a karbonozást a diffuzor, az első koptató a hátsó szárny, a motorháztető diszkrét szellőzőnyílásai stb. tovább »


E30 325iX - Az első összkerékhajtású BMW
E30 325iX - Az első összkerékhajtású BMW

Tudtad, hogy az első összkerekes BMW egy E30 325iX volt 1985-ben? Hathengeres M20B25 kódú 171 lóerős motorral volt ellátva, és nem csak szedán, de kupé és touring verzióban is elérhető volt. tovább »