Ez egy archivált weboldal! bővebben

Szövetséget köthet a Mercedes és a BMW

2009. március 10. kedd 22:33, Robinson


A gazdasági válság egy hajóba kényszerítheti a két õsi riválist: a legújabb hírek szerint részvénycserérõl és komoly mûszaki együttmûködésrõl tárgyal a Daimler AG. és a BMW.

A Chryslerrel való szakítása óta folyamatos beszédtéma, hogy a Daimler AG. melyik másik riválisával kötheti össze a sorsát hosszú távú túlélése érdekében. Tavaly már szó esett a BMW-vel való együttmûködés lehetõségérõl, de akkor nem volt sürgõs: a Mercedes is, a BMW is jelentõs profittal mûködött, legfeljebb a fronthajtású modellek drága fejlesztése okozott némi fejfájást a két cégnek. Most azonban merõben más a helyzet: a válság kirobbanása miatt az eladások minden jelentõsebb piacon visszaestek, így a Mercedesnek és a BMW-nek is elemi érdeke, hogy minél gyorsabban faragjon a költségeibõl. A hírek egyelõre 7%-os részvénycserérõl szólnak - a BMW és a Mercedes egy az egyben váltaná be a másik részvényeit -, bár arról is hallani, hogy a BMW 46%-át birtokló Quandt család egyelõre nem támogatja az ötletet - állítólag attól tartanak, hogy a Mercedes irányító szerepre törekedhet a cégen belül.

Ha a két vállalat valóban szövetségre lép, akkor számos területen segíthetik egymás. Az egyik legfontosabb lehetõség a Mini, illetve az A- és B-osztályú Mercedesek utódainak közös fejlesztése: mivel sem a Mercedes, sem a BMW nem ad el elég kisautót ahhoz, hogy a kizárólag ezekhez a modellekhez használható alkatrészek és fõegységek fejlesztése és gyártása kifizetõdõ legyen, már mindkét cég próbált partnert találni a feladathoz korábban. A BMW messzebb jutott - a Mini motorjait a Peugeot csoporttal közösen készítik -, de hosszabb távon ez a megoldás sem optimális. Ha azonban ugyanazokra az alapokra épülhetne a Mini és a kis Mercedesek, azzal az alkatrészek gyártási példányszámát évi 4-500 ezer körülire emelhetnék, ami a fejlesztések gyorsabb megtérülését eredményezné. Ezenkívül a két gyártó persze más területeken is hatékonyan segíthetné egymást, hiszen típus- és motorválasztékuk szinte tökéletesen átfedi egymást, így számos olyan alkatrész van, például motorok, váltók, futómûelemek, amelyet anélkül vehetnének át, hogy az az autóikon meglátszana.

A Mercedes és a BMW már eddig is részt vett több közös projektben - egyebek közt egy hibrid hajtáslánc fejlesztésében és a német beszállítókat segítendõ néhány szabvány kidolgozásában -, így korlátozott kapcsolat már most is van a két rivális között, de eddig minden ilyen programban részt vettek más partnerek is, például a GM vagy a Volkswagen. Ha viszont a mostani tárgyalások eredménnyel zárulnak, azzal megnyílik az út a közös munka elõtt, amely mindkét luxusautó-márka számára komoly elõnyöket tartogat.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé
Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé

A frankfurti nemzetközi autókiállításon (IAA) debütált az ACS által begorombított 1M kupé. A tuningcég komolyan hozzányúlt az autóhoz, aminek köszönhetően aerodinamika, teljesítmény és kezelhetőség szempontjából is egy teljesen új járműről beszélhetünk, ami az amúgy sem kevés 340 helyett immáron 400 lovat rejt a géptető alatt. Természetesen most is teleszórták a bömöst szénszálas cuccokkal, ezúttal sem úszta meg a karbonozást a diffuzor, az első koptató a hátsó szárny, a motorháztető diszkrét szellőzőnyílásai stb. tovább »


Gymkhana premier hétvégén a tököli reptéren!
Gymkhana premier hétvégén a tököli reptéren!

Az a több tízmillió ember, aki látta Ken Block videóit, és a több tízezer, aki kilátogatott a márciusi tuning show-ra, már tudja: a gymkhana a driftet, a gyorsulást, és a szlalom akrobatikát egyesítő ügyességi motorsportág. A hétvégén, Tökölön az amerikai sportágalapító pálya másán, 200 x 200 méteres területen kijelölt szinkronpályán egyszerre két versenyző méri össze tudását, így rögtön látni, ha valaki hibázik. tovább »


Új képek a BMW 1-es LCI-ről
Új képek a BMW 1-es LCI-ről

A bimmerpost.com oldalon leltünk rá ezekre a képekre, melyeken az 1-es BMW facelift verzióját láthatjuk. Bár nem rajongok a pirosért, de ez nagyon szép. vagy inkább vörös? :) Ismét apró, de annál jelentősebb változásokat várhatunk. tovább »


Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!
Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!

Hosszas titkolózás és jól felépített reklámkampány után - amiben a rajongókat teljesen felcsigázták és kíváncsivá tették még talán a nem-BMW rajongókat is – végre bemutatták teljes egészében a BMW 1-es M coupét! 1-es M coupé. Merthogy erre a névre hallgat. Nem, ez nem M1, azt a nevet már egy másik legendás bajor viseli: 1978-tól 81-ig gyártották ízig-vérig sportautó volt (ahogy az 1-es M coupé is). tovább »