Ez egy archivált weboldal! bővebben

Új csúcsmodell a BMW-tõl

2009. április 10. péntek 14:21, Robinson


V12-es motorral bõvül a BMW Hetes sorozatának kínálata. Az új luxusmodell sportkocsikat megszégyenítõ menetteljesítményre képes.

Mégsem lesz "downsizing" a Hetes BMW-ben. Korábban még azt hallottuk, hogy a legújabb variánsból már nem készül V12-es motor, a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák, illetve a költségek miatt, vagyis a V8-as 750i marad a csúcsmodell. A BMW cáfol, mégpedig az új 760i bemutatásával.

A bajorok új zászlóshajójába 6,0 literes duplaturbós erõforrás kerül, amelynek teljesítménye 544 lóerõ, ezzel pedig erõsebb mint a közvetlen konkurensei: az 517 lóerõs Mercedes S600 illetve a 450 lovas Audi A8 V12. Az új motor nyomatéka 750 Nm, ezzel viszont csak az Audit utasítja magamögé. Persze a négykarikás márka hátránya nem véletlen, az õ autója a legidõsebb és annak motorja nem turbós. Persze ez csak játék a számokkal, mindegyik bõven erõs.

Nem csak egy luxusautó kap, aki 760i-t vásárol, hanem egy sportkocsit is, ez ugyanis 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, amivel lenyomja a kéziváltós M3-ast. Ez pedig elég megdöbbentõ! A luxusautó végsebessége 250 km/óra, de vélhetõen ennél jóval több is lehetne, ha az elektronika nem állítaná meg. Kiemelkedõ menetteljesítménye ellenére visszafogott fogyasztással kecsegtet a Hetes, állítólag beéri 12,9 literrel 100 kilométerenként.

Nemcsak a motor újdonság, de a hozzá kapcsolódó sebességváltó is, a ZF legújabb alkotása nyolcsebességes. A korábbi hírek szerint ezt úgy építették meg, hogy a régebbi hatfokozatú váltóházat vették alapul, ezzel biztosítva, hogy késõbb a BMW más modelljeihez is könnyen párosítható legyen.

Megjelenésében csak minimálisan különbözik a 750i-tõl az új modell. A karosszérián elhelyezett V12-es jelzések mellett a kissé átformált hûtõmaszk, a különleges kipufogók és a 19 colos felnik lehetnek árulkodóak. Belül a rozsdamentes acél küszöbdíszek, a bõrborítású mûszerfal, az alcantara bevonatú tetõ illetve a diófa berakás teszi egyedivé a 760i-t. A típus nemcsak normál, de Long, azaz 14 centivel nyújtott karosszériával is kapható.

forrás: vezzess.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!
Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!

Nem zárható ki, hogy a magas páratartalmú területeken hosszú időtartamig fennálló hatások miatt, a levegő páratartalma összegyűlhet az első utas légzsák gázgenerátorának házában. Ebben az esetben az utasoldali légzsák kinyílásakor nagymértékben megnövekedhet a belső nyomás. Így szól az utasoldali légzsákok cseréjére felszólító levél első bekezdése. tovább »


BMW Hollandia: exklúzív M3 GTS-el kezdte az újévet
BMW Hollandia: exklúzív M3 GTS-el kezdte az újévet

Az Autogespot küldöttei nagyon szerencsésnek mondhatják magukat, mert részt vehettek a Holland BMW által bemutatott M3 GTS leleplezésén és elkészíthették, közzétehették ezeket a nagyszerű képeket a jelenleg legjobban teljesítő gyári M3 modellről. A közúti közlekedésre is alkalmas M3 GTS egy nagyobb és erősebb 4,36 literes V8-as motort kapott. tovább »


Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé
Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé

A frankfurti nemzetközi autókiállításon (IAA) debütált az ACS által begorombított 1M kupé. A tuningcég komolyan hozzányúlt az autóhoz, aminek köszönhetően aerodinamika, teljesítmény és kezelhetőség szempontjából is egy teljesen új járműről beszélhetünk, ami az amúgy sem kevés 340 helyett immáron 400 lovat rejt a géptető alatt. Természetesen most is teleszórták a bömöst szénszálas cuccokkal, ezúttal sem úszta meg a karbonozást a diffuzor, az első koptató a hátsó szárny, a motorháztető diszkrét szellőzőnyílásai stb. tovább »


Aukción hozzájuthatsz: BMW M1 by Frank Stella
Aukción hozzájuthatsz: BMW M1 by Frank Stella

A BMW M1 még mindig úgy néz ki, mint egy modern új autó, pedig már igen régen, 1979-ben festette ilyenre Frank Stella, Peter Gregg autóversenyző kérésére. Tudjátok, aki a Gymkhana sportágban kezdett. Köze lehet ahhoz, hogy maga a sport is mai napig nagy népszerűségnek örvend? :) tovább »