státusz yoko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 61

Elküldve: 2008. június 02. hétfő, 22:34


Amikor ráz, beteszed D-be és kicsit felengeded a féket, hogy épp elindul akkor nem erõssödik a rázás? Amikor meg teljesen felengeded akkor szûnik meg teljesen?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. június 02. hétfő, 20:49


Zoli_E46_320D_TouringAut írta:
4. motorolaj 86ezer Km-nél (BMW LL04, az elõzõ csere 50-nél volt, most szép volt ami lejött)


36000 km-t mentél két olajcseree között : elkopott a motorod



státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. június 02. hétfő, 20:26


Elég relatív ez a rázás dolog.

Egy dízel autó mindig is fog rázni alapjáraton. Nekem is ráz picit, de én már megszoktam. Szervizben azt mondják ez normális. Persze nem úgy, mint egy ifa, hogy kiesel az ablakon.
Nálam motorbakokat cseréltünk és 880-900 körüli az alapjárat. Így már nem kellene érezned semmit.

Pozsi


Zoli_E46_320D_TouringAut írta: Sziasztok! E46/320D/Touring/Aut/2003_09/150LE bömösrõl lesz szó. Elõször 20e km-el ezelõtt olvastam ezt a topicot, mert engem is érint az alapjárati rázás probléma. Azóta a helyzet változatlan (elsõ tulaj vagyok és most 89ezer km van az autóban). A megoldás nem egyértelmû, ezt már akkor is láttam mikor 4 szervízbõl 4 megoldást ajánlottak. Volt idõm az elmúlt fél évben és végigolvastam rengeteg külföldi topicot és összeállítottam egy rövid feljegyzést a hibáról.

Ahogy nézem itt sok a hozzáértõ, hátha tud valaki segíteni melyikkel kezdjem. Össze kéne rakni egy valószínûségi sorrendet.

A probléma: az autó álló helyzetben erõsen ráz (angolul:vibration at standstill - vagy - car shake under idle)

A pontos diagnózis:
1. amint az autó megmozdul a rázás megszûnik: gyorsításnál, fékezésnél nem jelentkezik a probléma
2. az automata váltó minden állásában jelentkezik az állás közbeni rázás
3. mindig ráz az autó ha áll: közvetlenül indítás után/lámpánál, hidegen/melegen, lejtõn/emelkedõn...
4. a rázás független a fékpedál állapotától. Tehát N-ben vagy P-ben kiengedett fékkel is ugyanúgy ráz mint lenyomottal.

Ami ezzel kapcsolatos csere már történt de a rázás még mindig ugyanúgy fennáll:
1. jobb oldali motortartó bak (azóta 3 helyen csekkolták mindkettõt és jók)
2. szokásos váltóolaj 68ezer km-nél
3. váltó tartó bakok 76ezer km-nél
4. motorolaj 86ezer Km-nél (BMW LL04, az elõzõ csere 50-nél volt, most szép volt ami lejött)

Javaslatok, megoldások a netrõl (ezek között lehet van olyan ami abszolút irreleváns, én nem értek hozzá csak próbálkozom...)

*ékszíj fõtárcsa (harmonic balancer) - ezt mondták sokan. Egy helyen érdekes hibaláncolat lehetõsége vetõdött fel: "You might want to look at the harmonic balancer. If it goes bad, it can fool the computer into thinking that there is an engine misfire. I learned the hard way. I replaced all 6 coils (twice), injectors, vanos unit, maf, both cam sensors, crank sensor, O2 sensors, fuel pump, fuel filter, oil temp sensor, water temp sensor, water pump, thermostat, throttle pedal, DME and spark plugs. The car had a vibration and the engine would shut off the fuel to #3 cyl as it thought the engine was misfiring. I took the engine apart (again) and discovered that the balancer was shot. I put on a used one and the problem was fixed."

*porlasztócsúcsok (errõl a fórumról)
*hûtõventillátor sérült lapátjai (cooling fan missing blades)
*befecskendezõk gyakori elhasználódása (injectors common wear-out)
*mindkét kimeneti tengely cseréje, már ha jó a fordítás... (replacing both output shafts <-- néhány esetben csak ez mûködött, de ez a legdrágább azt mondják ezt próbáljuk utóljára)
*gyújtáscsatlakozó (spark plugs)
*gyújtáshiba (spark misfire)
*alapjárat beállítási probléma (idle adjustment issue)

Ha esetleg tudtok szakit/szervízt aki sikeresen kezelte ezt a problémát kontaktot küldjetek lsz.

KÖSZÖNÖM MINDENKINEK AKI FOGLALKOZIK VELE


atidesign
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz atidesign

Törzsvendég

Elismertség: 2% (5 pont) | Hozzászólások: 191

Elküldve: 2008. június 02. hétfő, 18:11


Zoli_E46_320D_TouringAut írta: Sziasztok! E46/320D/Touring/Aut/2003_09/150LE bömösrõl lesz szó. Elõször 20e km-el ezelõtt olvastam ezt a topicot, mert engem is érint az alapjárati rázás probléma. Azóta a helyzet változatlan (elsõ tulaj vagyok és most 89ezer km van az autóban). A megoldás nem egyértelmû, ezt már akkor is láttam mikor 4 szervízbõl 4 megoldást ajánlottak. Volt idõm az elmúlt fél évben és végigolvastam rengeteg külföldi topicot és összeállítottam egy rövid feljegyzést a hibáról.

Ahogy nézem itt sok a hozzáértõ, hátha tud valaki segíteni melyikkel kezdjem. Össze kéne rakni egy valószínûségi sorrendet.

A probléma: az autó álló helyzetben erõsen ráz (angolul:vibration at standstill - vagy - car shake under idle)

A pontos diagnózis:
1. amint az autó megmozdul a rázás megszûnik: gyorsításnál, fékezésnél nem jelentkezik a probléma
2. az automata váltó minden állásában jelentkezik az állás közbeni rázás
3. mindig ráz az autó ha áll: közvetlenül indítás után/lámpánál, hidegen/melegen, lejtõn/emelkedõn...
4. a rázás független a fékpedál állapotától. Tehát N-ben vagy P-ben kiengedett fékkel is ugyanúgy ráz mint lenyomottal.

Ami ezzel kapcsolatos csere már történt de a rázás még mindig ugyanúgy fennáll:
1. jobb oldali motortartó bak (azóta 3 helyen csekkolták mindkettõt és jók)
2. szokásos váltóolaj 68ezer km-nél
3. váltó tartó bakok 76ezer km-nél
4. motorolaj 86ezer Km-nél (BMW LL04, az elõzõ csere 50-nél volt, most szép volt ami lejött)

Javaslatok, megoldások a netrõl (ezek között lehet van olyan ami abszolút irreleváns, én nem értek hozzá csak próbálkozom...)

*ékszíj fõtárcsa (harmonic balancer) - ezt mondták sokan. Egy helyen érdekes hibaláncolat lehetõsége vetõdött fel: "You might want to look at the harmonic balancer. If it goes bad, it can fool the computer into thinking that there is an engine misfire. I learned the hard way. I replaced all 6 coils (twice), injectors, vanos unit, maf, both cam sensors, crank sensor, O2 sensors, fuel pump, fuel filter, oil temp sensor, water temp sensor, water pump, thermostat, throttle pedal, DME and spark plugs. The car had a vibration and the engine would shut off the fuel to #3 cyl as it thought the engine was misfiring. I took the engine apart (again) and discovered that the balancer was shot. I put on a used one and the problem was fixed."

*porlasztócsúcsok (errõl a fórumról)
*hûtõventillátor sérült lapátjai (cooling fan missing blades)
*befecskendezõk gyakori elhasználódása (injectors common wear-out)
*mindkét kimeneti tengely cseréje, már ha jó a fordítás... (replacing both output shafts <-- néhány esetben csak ez mûködött, de ez a legdrágább azt mondják ezt próbáljuk utóljára)
*gyújtáscsatlakozó (spark plugs)
*gyújtáshiba (spark misfire)
*alapjárat beállítási probléma (idle adjustment issue)

Ha esetleg tudtok szakit/szervízt aki sikeresen kezelte ezt a problémát kontaktot küldjetek lsz.

KÖSZÖNÖM MINDENKINEK AKI FOGLALKOZIK VELE


Szerintem valameik porlasztóval lehet gond! Szervízbe me gtudják álapítani meik a rossz.
De egy agyas szerelõ is.
Egyforma hosszúságu és átmérõjü csöveket kell tenni az üzemanyag visszavazetéshez a porlaszróra a résolajcsõ helyére, és mindegyiket egy egyforma mérõedénybe lógatni, és így elindítani az autót, alapjárat fél perc, utána 2 nagyobb gázadás és alapjárat fél perc és utána leálít!
Amelyik edénybe több az üzemanyag az a porlasztó rossz!
De van erre egy progi amit lefuttatnak a szervízbe és egy bizonyos mennyiség kell legyen ha nem annyi a mért üzemanyag akkor rossz a porlasztó.

státusz Zoli_E46_320D_TouringAut

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. április 18. péntek, 23:02


Sziasztok! E46/320D/Touring/Aut/2003_09/150LE bömösrõl lesz szó. Elõször 20e km-el ezelõtt olvastam ezt a topicot, mert engem is érint az alapjárati rázás probléma. Azóta a helyzet változatlan (elsõ tulaj vagyok és most 89ezer km van az autóban). A megoldás nem egyértelmû, ezt már akkor is láttam mikor 4 szervízbõl 4 megoldást ajánlottak. Volt idõm az elmúlt fél évben és végigolvastam rengeteg külföldi topicot és összeállítottam egy rövid feljegyzést a hibáról.

Ahogy nézem itt sok a hozzáértõ, hátha tud valaki segíteni melyikkel kezdjem. Össze kéne rakni egy valószínûségi sorrendet.

A probléma: az autó álló helyzetben erõsen ráz (angolul:vibration at standstill - vagy - car shake under idle)

A pontos diagnózis:
1. amint az autó megmozdul a rázás megszûnik: gyorsításnál, fékezésnél nem jelentkezik a probléma
2. az automata váltó minden állásában jelentkezik az állás közbeni rázás
3. mindig ráz az autó ha áll: közvetlenül indítás után/lámpánál, hidegen/melegen, lejtõn/emelkedõn...
4. a rázás független a fékpedál állapotától. Tehát N-ben vagy P-ben kiengedett fékkel is ugyanúgy ráz mint lenyomottal.

Ami ezzel kapcsolatos csere már történt de a rázás még mindig ugyanúgy fennáll:
1. jobb oldali motortartó bak (azóta 3 helyen csekkolták mindkettõt és jók)
2. szokásos váltóolaj 68ezer km-nél
3. váltó tartó bakok 76ezer km-nél
4. motorolaj 86ezer Km-nél (BMW LL04, az elõzõ csere 50-nél volt, most szép volt ami lejött)

Javaslatok, megoldások a netrõl (ezek között lehet van olyan ami abszolút irreleváns, én nem értek hozzá csak próbálkozom...)

*ékszíj fõtárcsa (harmonic balancer) - ezt mondták sokan. Egy helyen érdekes hibaláncolat lehetõsége vetõdött fel: "You might want to look at the harmonic balancer. If it goes bad, it can fool the computer into thinking that there is an engine misfire. I learned the hard way. I replaced all 6 coils (twice), injectors, vanos unit, maf, both cam sensors, crank sensor, O2 sensors, fuel pump, fuel filter, oil temp sensor, water temp sensor, water pump, thermostat, throttle pedal, DME and spark plugs. The car had a vibration and the engine would shut off the fuel to #3 cyl as it thought the engine was misfiring. I took the engine apart (again) and discovered that the balancer was shot. I put on a used one and the problem was fixed."

*porlasztócsúcsok (errõl a fórumról)
*hûtõventillátor sérült lapátjai (cooling fan missing blades)
*befecskendezõk gyakori elhasználódása (injectors common wear-out)
*mindkét kimeneti tengely cseréje, már ha jó a fordítás... (replacing both output shafts <-- néhány esetben csak ez mûködött, de ez a legdrágább azt mondják ezt próbáljuk utóljára)
*gyújtáscsatlakozó (spark plugs)
*gyújtáshiba (spark misfire)
*alapjárat beállítási probléma (idle adjustment issue)

Ha esetleg tudtok szakit/szervízt aki sikeresen kezelte ezt a problémát kontaktot küldjetek lsz.

KÖSZÖNÖM MINDENKINEK AKI FOGLALKOZIK VELE

státusz Viktor_E46

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 72

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 16:43


Bocs, hogy így eltûntem, csak nem nagyon volt idõm gép elé ülni.
Elõször, mint ahogy mondtam, az a forrásom már elapadt, ahonnan azokat anno tudtam.
Esetleg próbáld meg e-bayen, ott is szoktak lenni!
Rhantos pedig szintén clubtag, próbálj neki PÜ-t írni, ha nem megy, akkor szívesen megadom a számát, ha gondolod!

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 14:43


utánna kérdezek elvileg holnap max holnaputánra kész a kocsi és akkor utánna érdeklödök,hogy milyen anyaggal újították fel...


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 13:07


Csum írta: kiderült,hogy tényleg a csúcsaim a lúdasoka problémában!! mind a 4 el van kópva voltam beméretni öket! így mind a 4et fell újjítatom ami 140ezerbe kerül plussz a munkadíj viszont azt mondják az okosok mármint aki újítja hogy legyek nyugott mert a felújított csúcsokkal laán elmegyek 200ezer km-et!!!!


Azért azt megtudhatnád, hogyan újítják fel? Milyen technológiával és ami a leg lényegesebb milyen márkályú cuccokkal és persze kivel csináltatja. Persze ha egyáltalán megmondják.

státusz sempre

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 10:26


Az indításkor-leállításkor hallható nyikkanásra visszatérve, voltam tegnap szerelõnél és nálam a klíma ékszíja és egyik csapágya a hibás. Amikor lekötötte és indítottam-leállítottam már nem lehetett hallani. Megjön az alkatrész aztán csere !

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 10:03


kiderült,hogy tényleg a csúcsaim a lúdasoka problémában!! mind a 4 el van kópva voltam beméretni öket! így mind a 4et fell újjítatom ami 140ezerbe kerül plussz a munkadíj viszont azt mondják az okosok mármint aki újítja hogy legyek nyugott mert a felújított csúcsokkal laán elmegyek 200ezer km-et!!!!

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2007. november 19. hétfő, 11:55


Csum írta: Nekem fordulaton semmi gond nincs a kocsival csak alap járaton rázz mint egy tarktor!!!
nekem is 90körüli árat mondott a szerelõ a vacsi új gyárira azért csodálkoztam én is a 20rupo/per darab áron

és a szerelõ szerint fel lehet ezeket újitani darabját 30rugoért, sajna én ezekhez a dolgokhoz nem konyitok fogalmam sincs mi lehet a baja szóval aKINÉL EZ MÁR TÉNYLEG ELÕ FORDULT AZ MONDJAMÁR EL,HOGY MITÕL VAN
FRankón a pórlasztócsúcsok okozhatják ezt vagy a motortartó bakkok?


Fordulaton nekem sem volt gondom vele amíg meg nem ragadt a befecskendezõ! Hogy mitõl romlik el egy befecskendezõ? Hát egyrészt a km ami benne van másrészt ami viszont nagyon lerövidíti az élettartamát az a gázolaj minõsége. Itt elsõ sorban arra gondolok, hogy ilyen nagynyomású befecskendezéses motorokba én nem raknék himi humi gázolajat mert egy apró szmötyi is már csökkenti az élettartamot. Ez persze nem jelenti azt, hogy ha te egy tiszta kannába kapod pisztolyról az rossz. Inkább a hozott anyagról van szó, amirõl nem lehhet tudni mibõl és hogyan került a kannába.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2007. november 18. vasárnap, 18:51


Csum írta: SENKKINEK SEMMI ÖTLETE?


Holnap a befecskendezõk miatt hívd fel a következõ számot: pannon-80-74-371. Vadi újat láttam náluk 45e-ért.

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2007. november 18. vasárnap, 18:25


SENKKINEK SEMMI ÖTLETE?

státusz birkie46

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 141

Elküldve: 2007. november 18. vasárnap, 13:20


Ékszíjtárcsa jó játék....... Levenni fõleg... Indításkor meg leállításkor nyikkan eggyet nekem tuti az volt , de hála az értetlen szerelõnek kicseréltem elötte a bakokat is.... mentem azóta megint egy 50e Km-t és újra kezdi.... Ugyh sztem az én kocsimnak eza legnagyobb tipusbetegsége...

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2007. november 18. vasárnap, 12:39


Nekem fordulaton semmi gond nincs a kocsival csak alap járaton rázz mint egy tarktor!!!
nekem is 90körüli árat mondott a szerelõ a vacsi új gyárira azért csodálkoztam én is a 20rupo/per darab áron

és a szerelõ szerint fel lehet ezeket újitani darabját 30rugoért, sajna én ezekhez a dolgokhoz nem konyitok fogalmam sincs mi lehet a baja szóval aKINÉL EZ MÁR TÉNYLEG ELÕ FORDULT AZ MONDJAMÁR EL,HOGY MITÕL VAN
FRankón a pórlasztócsúcsok okozhatják ezt vagy a motortartó bakkok?