Elküldve: 2008. június 02. hétfő, 22:34
Amikor ráz, beteszed D-be és kicsit felengeded a féket, hogy épp elindul akkor nem erõssödik a rázás? Amikor meg teljesen felengeded akkor szûnik meg teljesen?
Elküldve: 2008. június 02. hétfő, 22:34
Elküldve: 2008. június 02. hétfő, 20:49
Zoli_E46_320D_TouringAut írta:
4. motorolaj 86ezer Km-nél (BMW LL04, az elõzõ csere 50-nél volt, most szép volt ami lejött)
Elküldve: 2008. június 02. hétfő, 20:26
Zoli_E46_320D_TouringAut írta: Sziasztok! E46/320D/Touring/Aut/2003_09/150LE bömösrõl lesz szó. Elõször 20e km-el ezelõtt olvastam ezt a topicot, mert engem is érint az alapjárati rázás probléma. Azóta a helyzet változatlan (elsõ tulaj vagyok és most 89ezer km van az autóban). A megoldás nem egyértelmû, ezt már akkor is láttam mikor 4 szervízbõl 4 megoldást ajánlottak. Volt idõm az elmúlt fél évben és végigolvastam rengeteg külföldi topicot és összeállítottam egy rövid feljegyzést a hibáról.
Ahogy nézem itt sok a hozzáértõ, hátha tud valaki segíteni melyikkel kezdjem. Össze kéne rakni egy valószínûségi sorrendet.
A probléma: az autó álló helyzetben erõsen ráz (angolul:vibration at standstill - vagy - car shake under idle)
A pontos diagnózis:
1. amint az autó megmozdul a rázás megszûnik: gyorsításnál, fékezésnél nem jelentkezik a probléma
2. az automata váltó minden állásában jelentkezik az állás közbeni rázás
3. mindig ráz az autó ha áll: közvetlenül indítás után/lámpánál, hidegen/melegen, lejtõn/emelkedõn...
4. a rázás független a fékpedál állapotától. Tehát N-ben vagy P-ben kiengedett fékkel is ugyanúgy ráz mint lenyomottal.
Ami ezzel kapcsolatos csere már történt de a rázás még mindig ugyanúgy fennáll:
1. jobb oldali motortartó bak (azóta 3 helyen csekkolták mindkettõt és jók)
2. szokásos váltóolaj 68ezer km-nél
3. váltó tartó bakok 76ezer km-nél
4. motorolaj 86ezer Km-nél (BMW LL04, az elõzõ csere 50-nél volt, most szép volt ami lejött)
Javaslatok, megoldások a netrõl (ezek között lehet van olyan ami abszolút irreleváns, én nem értek hozzá csak próbálkozom...)
*ékszíj fõtárcsa (harmonic balancer) - ezt mondták sokan. Egy helyen érdekes hibaláncolat lehetõsége vetõdött fel: "You might want to look at the harmonic balancer. If it goes bad, it can fool the computer into thinking that there is an engine misfire. I learned the hard way. I replaced all 6 coils (twice), injectors, vanos unit, maf, both cam sensors, crank sensor, O2 sensors, fuel pump, fuel filter, oil temp sensor, water temp sensor, water pump, thermostat, throttle pedal, DME and spark plugs. The car had a vibration and the engine would shut off the fuel to #3 cyl as it thought the engine was misfiring. I took the engine apart (again) and discovered that the balancer was shot. I put on a used one and the problem was fixed."
*porlasztócsúcsok (errõl a fórumról)
*hûtõventillátor sérült lapátjai (cooling fan missing blades)
*befecskendezõk gyakori elhasználódása (injectors common wear-out)
*mindkét kimeneti tengely cseréje, már ha jó a fordítás... (replacing both output shafts <-- néhány esetben csak ez mûködött, de ez a legdrágább azt mondják ezt próbáljuk utóljára)
*gyújtáscsatlakozó (spark plugs)
*gyújtáshiba (spark misfire)
*alapjárat beállítási probléma (idle adjustment issue)
Ha esetleg tudtok szakit/szervízt aki sikeresen kezelte ezt a problémát kontaktot küldjetek lsz.
KÖSZÖNÖM MINDENKINEK AKI FOGLALKOZIK VELE
Elküldve: 2008. június 02. hétfő, 18:11
Zoli_E46_320D_TouringAut írta: Sziasztok! E46/320D/Touring/Aut/2003_09/150LE bömösrõl lesz szó. Elõször 20e km-el ezelõtt olvastam ezt a topicot, mert engem is érint az alapjárati rázás probléma. Azóta a helyzet változatlan (elsõ tulaj vagyok és most 89ezer km van az autóban). A megoldás nem egyértelmû, ezt már akkor is láttam mikor 4 szervízbõl 4 megoldást ajánlottak. Volt idõm az elmúlt fél évben és végigolvastam rengeteg külföldi topicot és összeállítottam egy rövid feljegyzést a hibáról.
Ahogy nézem itt sok a hozzáértõ, hátha tud valaki segíteni melyikkel kezdjem. Össze kéne rakni egy valószínûségi sorrendet.
A probléma: az autó álló helyzetben erõsen ráz (angolul:vibration at standstill - vagy - car shake under idle)
A pontos diagnózis:
1. amint az autó megmozdul a rázás megszûnik: gyorsításnál, fékezésnél nem jelentkezik a probléma
2. az automata váltó minden állásában jelentkezik az állás közbeni rázás
3. mindig ráz az autó ha áll: közvetlenül indítás után/lámpánál, hidegen/melegen, lejtõn/emelkedõn...
4. a rázás független a fékpedál állapotától. Tehát N-ben vagy P-ben kiengedett fékkel is ugyanúgy ráz mint lenyomottal.
Ami ezzel kapcsolatos csere már történt de a rázás még mindig ugyanúgy fennáll:
1. jobb oldali motortartó bak (azóta 3 helyen csekkolták mindkettõt és jók)
2. szokásos váltóolaj 68ezer km-nél
3. váltó tartó bakok 76ezer km-nél
4. motorolaj 86ezer Km-nél (BMW LL04, az elõzõ csere 50-nél volt, most szép volt ami lejött)
Javaslatok, megoldások a netrõl (ezek között lehet van olyan ami abszolút irreleváns, én nem értek hozzá csak próbálkozom...)
*ékszíj fõtárcsa (harmonic balancer) - ezt mondták sokan. Egy helyen érdekes hibaláncolat lehetõsége vetõdött fel: "You might want to look at the harmonic balancer. If it goes bad, it can fool the computer into thinking that there is an engine misfire. I learned the hard way. I replaced all 6 coils (twice), injectors, vanos unit, maf, both cam sensors, crank sensor, O2 sensors, fuel pump, fuel filter, oil temp sensor, water temp sensor, water pump, thermostat, throttle pedal, DME and spark plugs. The car had a vibration and the engine would shut off the fuel to #3 cyl as it thought the engine was misfiring. I took the engine apart (again) and discovered that the balancer was shot. I put on a used one and the problem was fixed."
*porlasztócsúcsok (errõl a fórumról)
*hûtõventillátor sérült lapátjai (cooling fan missing blades)
*befecskendezõk gyakori elhasználódása (injectors common wear-out)
*mindkét kimeneti tengely cseréje, már ha jó a fordítás... (replacing both output shafts <-- néhány esetben csak ez mûködött, de ez a legdrágább azt mondják ezt próbáljuk utóljára)
*gyújtáscsatlakozó (spark plugs)
*gyújtáshiba (spark misfire)
*alapjárat beállítási probléma (idle adjustment issue)
Ha esetleg tudtok szakit/szervízt aki sikeresen kezelte ezt a problémát kontaktot küldjetek lsz.
KÖSZÖNÖM MINDENKINEK AKI FOGLALKOZIK VELE
Elküldve: 2008. április 18. péntek, 23:02
Elküldve: 2007. november 21. szerda, 16:43
Elküldve: 2007. november 21. szerda, 14:43
Elküldve: 2007. november 21. szerda, 13:07
Csum írta: kiderült,hogy tényleg a csúcsaim a lúdasoka problémában!! mind a 4 el van kópva voltam beméretni öket! így mind a 4et fell újjítatom ami 140ezerbe kerül plussz a munkadíj viszont azt mondják az okosok mármint aki újítja hogy legyek nyugott mert a felújított csúcsokkal laán elmegyek 200ezer km-et!!!!
Elküldve: 2007. november 21. szerda, 10:26
Elküldve: 2007. november 21. szerda, 10:03
Elküldve: 2007. november 19. hétfő, 11:55
Csum írta: Nekem fordulaton semmi gond nincs a kocsival csak alap járaton rázz mint egy tarktor!!!
nekem is 90körüli árat mondott a szerelõ a vacsi új gyárira azért csodálkoztam én is a 20rupo/per darab áron
és a szerelõ szerint fel lehet ezeket újitani darabját 30rugoért, sajna én ezekhez a dolgokhoz nem konyitok fogalmam sincs mi lehet a baja szóval aKINÉL EZ MÁR TÉNYLEG ELÕ FORDULT AZ MONDJAMÁR EL,HOGY MITÕL VAN
FRankón a pórlasztócsúcsok okozhatják ezt vagy a motortartó bakkok?
Elküldve: 2007. november 18. vasárnap, 18:51
Csum írta: SENKKINEK SEMMI ÖTLETE?
Elküldve: 2007. november 18. vasárnap, 18:25
Elküldve: 2007. november 18. vasárnap, 13:20
Elküldve: 2007. november 18. vasárnap, 12:39