toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. augusztus 21. csütörtök, 16:01


rece65 írta:
toki24 írta:
rece65 írta: Üdv!

Hol tudom megnézni hogy hol szabályoz le a motor,1-6. sebességi fokozatokban?
Ma másodikban előztem és megtorpant sz autó és nem tudom hogy ez gond-e vagy természetes,kb.60-70-nél lehetett(nem néztem az órát)de meglepő volt hogy hirtelen "megállt" az autó.Utána vissza soroltam és később simán előztem igaz 3.-ban mert addigra márt gyorsult a forgalom is...


ÜDv!

Ha jol emlékszek akkor 60-70 körül van pont ahol 2-be leforogja magát végig


Köszi!

És a többi fokozatban mikor?
Nincs egy táblázat erre?





3. -120 km\h de a kézikönyvbe benne vannak ezek az adatok. neked nincs meg ?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. augusztus 21. csütörtök, 09:43


toki24 írta:
rece65 írta: Üdv!

Hol tudom megnézni hogy hol szabályoz le a motor,1-6. sebességi fokozatokban?
Ma másodikban előztem és megtorpant sz autó és nem tudom hogy ez gond-e vagy természetes,kb.60-70-nél lehetett(nem néztem az órát)de meglepő volt hogy hirtelen "megállt" az autó.Utána vissza soroltam és később simán előztem igaz 3.-ban mert addigra márt gyorsult a forgalom is...


ÜDv!

Ha jol emlékszek akkor 60-70 körül van pont ahol 2-be leforogja magát végig


Köszi!

És a többi fokozatban mikor?
Nincs egy táblázat erre?





toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. augusztus 21. csütörtök, 04:44


rece65 írta: Üdv!

Hol tudom megnézni hogy hol szabályoz le a motor,1-6. sebességi fokozatokban?
Ma másodikban előztem és megtorpant sz autó és nem tudom hogy ez gond-e vagy természetes,kb.60-70-nél lehetett(nem néztem az órát)de meglepő volt hogy hirtelen "megállt" az autó.Utána vissza soroltam és később simán előztem igaz 3.-ban mert addigra márt gyorsult a forgalom is...


ÜDv!

Ha jol emlékszek akkor 60-70 körül van pont ahol 2-be leforogja magát végig

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz hgabor1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2014. augusztus 19. kedd, 13:50


Sziasztok,

Több helyen többfélét olvasok a következő témával kapcsolatban, és nem igazán tudom mit tegyek. Kérem, ha van valaki aki biztos a dolgában segítsen.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy ez a beszakadó pillangószelep probléma előfordul-e 2011-es 320D-nél? Motorkód N47D20C.

Ha igen, akkor dugóztatni érdemes?

Köszönöm,
Üdv. Gábor

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. augusztus 16. szombat, 13:03


Üdv!

Hol tudom megnézni hogy hol szabályoz le a motor,1-6. sebességi fokozatokban?
Ma másodikban előztem és megtorpant sz autó és nem tudom hogy ez gond-e vagy természetes,kb.60-70-nél lehetett(nem néztem az órát)de meglepő volt hogy hirtelen "megállt" az autó.Utána vissza soroltam és később simán előztem igaz 3.-ban mert addigra márt gyorsult a forgalom is...

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2014. július 15. kedd, 11:50


Fort írta:


Ebben nem lehet külön a szűrőt egyben kell! Én 30 ezreként cserélem.
Ez a tuti: karter

[/quote]

Köszönöm a választ és a linket is! Volt ahol láttam külön is hirdetve,de akkor az másik motorhoz lehetett!

[/quote]

A 136 lovas gyárilag szűrőbetétes.Lehet külön cserélni.



Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. július 15. kedd, 11:14


[/quote]

Ebben nem lehet külön a szűrőt egyben kell! Én 30 ezreként cserélem.
Ez a tuti: karter

[/quote]

Köszönöm a választ és a linket is! Volt ahol láttam külön is hirdetve,de akkor az másik motorhoz lehetett!




Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2014. július 15. kedd, 08:50


szotakdavid írta:
Fort írta:
szotakdavid írta:
Fort írta: Üdv Mindenkinek!Pár napja lettem a tulaja egy 320d-nek (136LE)
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium 5W-40-et rendeltem bele,levegő,olaj és gázolajszűrővel.
Hamarosan cserélni szeretném a kartergáz szűrőt is hogy ne legyen vele probléma!Egyben kell cserélni,vagy elég csak a szűrőt?
Ha esetleg tudtok jobb olajat a fentinél,holnap még ki tudom cseréltetni!
Előre is köszönöm a válaszokat!


5w 30-as olaj kell bele


Becseréltettem BMW Longlife4 5W-30-ra. Kezdésnek jó lesz kipróbálni,hogy mennyit eszik meg belőle!





Ebben nem lehet külön a szűrőt egyben kell! Én 30 ezreként cserélem.
Ez a tuti: karter



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. július 15. kedd, 07:26


Fort írta:
szotakdavid írta:
Fort írta: Üdv Mindenkinek!Pár napja lettem a tulaja egy 320d-nek (136LE)
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium 5W-40-et rendeltem bele,levegő,olaj és gázolajszűrővel.
Hamarosan cserélni szeretném a kartergáz szűrőt is hogy ne legyen vele probléma!Egyben kell cserélni,vagy elég csak a szűrőt?
Ha esetleg tudtok jobb olajat a fentinél,holnap még ki tudom cseréltetni!
Előre is köszönöm a válaszokat!


5w 30-as olaj kell bele


Becseréltettem BMW Longlife4 5W-30-ra. Kezdésnek jó lesz kipróbálni,hogy mennyit eszik meg belőle!





Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. július 15. kedd, 00:18


szotakdavid írta:
Fort írta: Üdv Mindenkinek!Pár napja lettem a tulaja egy 320d-nek (136LE)
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium 5W-40-et rendeltem bele,levegő,olaj és gázolajszűrővel.
Hamarosan cserélni szeretném a kartergáz szűrőt is hogy ne legyen vele probléma!Egyben kell cserélni,vagy elég csak a szűrőt?
Ha esetleg tudtok jobb olajat a fentinél,holnap még ki tudom cseréltetni!
Előre is köszönöm a válaszokat!


5w 30-as olaj kell bele


Becseréltettem BMW Longlife4 5W-30-ra. Kezdésnek jó lesz kipróbálni,hogy mennyit eszik meg belőle!



Zoli200
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Zoli200

Törzsvendég

Elismertség: 6% (7 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2014. július 13. vasárnap, 22:25


szotakdavid írta:
Fort írta: Üdv Mindenkinek!Pár napja lettem a tulaja egy 320d-nek (136LE)
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium 5W-40-et rendeltem bele,levegő,olaj és gázolajszűrővel.
Hamarosan cserélni szeretném a kartergáz szűrőt is hogy ne legyen vele probléma!Egyben kell cserélni,vagy elég csak a szűrőt?
Ha esetleg tudtok jobb olajat a fentinél,holnap még ki tudom cseréltetni!
Előre is köszönöm a válaszokat!


5w 30-as olaj kell bele


Nekem is 320d van és ezt adták a kereskedésbe hozzá,3 üzletben is voltam és ezt dobta a gépük.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. július 13. vasárnap, 22:18


Fort írta: Üdv Mindenkinek!Pár napja lettem a tulaja egy 320d-nek (136LE)
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium 5W-40-et rendeltem bele,levegő,olaj és gázolajszűrővel.
Hamarosan cserélni szeretném a kartergáz szűrőt is hogy ne legyen vele probléma!Egyben kell cserélni,vagy elég csak a szűrőt?
Ha esetleg tudtok jobb olajat a fentinél,holnap még ki tudom cseréltetni!
Előre is köszönöm a válaszokat!


5w 30-as olaj kell bele

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. július 13. vasárnap, 22:09


Üdv Mindenkinek!Pár napja lettem a tulaja egy 320d-nek (136LE)
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium 5W-40-et rendeltem bele,levegő,olaj és gázolajszűrővel.
Hamarosan cserélni szeretném a kartergáz szűrőt is hogy ne legyen vele probléma!Egyben kell cserélni,vagy elég csak a szűrőt?
Ha esetleg tudtok jobb olajat a fentinél,holnap még ki tudom cseréltetni!
Előre is köszönöm a válaszokat!

gyurigyuri
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz gyurigyuri

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2014. július 03. csütörtök, 20:28


Lacko320d írta:
Jocc írta:
leroyclub írta:
Jocc írta:
kbalint írta:
rece65 írta:
Jocc írta:
rece65 írta:
compact írta:
rece65 írta:
rece65 írta: Hi!

Pár napja vettem észre hogy fütyülő hang jön az utastérbe.
Azt gondoltam menetzaj(olyan is volt)de most ránéztünk ismerőssel és a turbóra gyanakszik.
Azért nem egyértelmű mert amikor a motortérben hallgatja akkor a szívósor felől hallja nem kimondottan a turbótól!
Amikor benn ülünk az autóban akkor is egyértelműen a turbóra mondja.
Nem erőteljes a hang csak éppen zavaró a csendes autóban amikor olyan hangot hallok mintha pici lukon befúj a szél...

Mit tanácsoltok mit nézzünk meg,volt-e másnak is ilyen hang-al problémája?
A pillangó szelepek ki lettek véve ha ez esetleg fontos.
A motor szépen megy,nem eszi az olajat 5,5-6 litert fogyaszt 110-120-as sebességnél is!

Erre vki tudna okosat mondani?
Azért nem a turbó-s topicba írtam mert nem tudom biztosan hogy az a baja...
Érdekelne hogy ki melyik irányba indulna el a helyemben mert sok mindent olvastam a turbó topicban de egyik sem volt egyértelmű megoldás,csak a csere.(amit egyenlőre remélem kizárhatok)



Nem egyszerű a távjavítás ilyen dologban, de azt meg tudjátok nézni, hogy pl egyenletes 100-as haladásnál amikor hallod a hangot padlózd le pár másodpercig és engedd el utánna a gázt. ha a hang a motor fordulattal arányosan változik, vagy a menetsebességgel akkor én a turbót kizárnám. Turbó hangot pl tartós motorféknél nem is igazán lehet hallani még akkor sem ha haldoklik, csak terheléskor.


Annyiban változik a fordulatszámmal a hang hogy magasabb hangon visít.
Egyébként 100-110-es tempónál folyamatos tempomat-al is hallottam meg hallom most már bent a városban is folyamatos 40-50-nél is.
Nem hangos hanem csak zavaró éles-magas hang mert amúgy meg csend lenne a kocsiban..
Ha nem turbóra gondolsz akkor mi lehet szted?

Két szerelő haveromnak is mutattam és ők turbót mondtak rá egyértelműen.
A turbós topic-ban olvastam hogy van akinek abba maradt a sípolás amikor cseréltek karter gázszűrőt vagy éppen porlasztót.
Nem tudom ezek mennyire befolyásolhatják a hangot..


Olyan mintha egy mentőautó követne szirénázva..
Nekem is hasonló tünetek vannak, főleg akkor hallom ha hideg a motor. 2000-es fordulat felett rendszerint elhalkul.
A szerelő nekem is egyértelműen turbófelújítást javasolt.

Nem,egyáltalán nem hangos inkább a menetszélre hasonlít!
Csak mivel egyébként csend van az autóban zavaróan fütyül...
Csak azt szerettem volna tudni hogy mit lehetne tenni de látom hogy túl sokat nem,figyelni kell rá és ha erősödik a hang és el kezd erősen füstölni,olajat fogyasztani stb..
Remélem még sokat elmegyek vele mire hozzá kell nyúlni a turbóhoz!



Megnézem neked szívesen ha lesz időd és nekem is végre
Elsősorban átnézném az összes csövet ami a turbótól megy a szívótorokig.
Nekem szét volt nyomva az egyik és ugyanez a tünet volt, de amíg szét nem nyílt sokkal jobban addig észre se vettük, mert ugye csak nyomás alatt látszik majd.
Ráadásul az enyém kicsit engedte már az olajat és tiszta gané lett tőle a motor eleje ahogy kinyomta a cooler kimenő csövén a cuccost, de a te autódat ismerve amiben egy csepp olaj se volt nem is fog ilyen könnyen megmutatkozni ha ez a bibi valahol.

Másodsorban le lett dugózva a torkod, annak a környékét is jól átnézném.

Szerintem sem a turbód lesz a gyenge pont


Érdekelne a végkifejlet, mert nekem is hasonló a tünet mint rece65-nek.
Nem hangos, csak engem is zavar, ha maxon megy a levegőbefúvás, vagy közép hangerőn van a rádió nem is hallom.
A torok nekem is ki lett herélve, nem is régen.
Szóval kérlek osszátok meg a tapasztalataitokat.


Most olvastam egy cikket, ahol ugyanez volt a probléma egy 320D-nél. Kiderült hogy a turbó közelében rohadt volt a kipufogó és ott fújt ki a levegő aminek sípoló hangja volt.


Egy külföldi oldalon én is olvastam, hogy nem turbó, szinte szóról szóra azt írta le tünetként amit én is tapasztalok.
Érdekes, hogy a legtöbben azt mondták, hogy ez normális... :


Érdemes megnézni még a kipufogón a flexibilis csövet, ha ott fúj ki kormos a környéke. Megemelve könnyen ellenőrizhető. Ha ott a baj kipufogószerviz kb. 1 órás javítás ára 15-20 ezer ft. max.



Üdv!
Nekem is volt ilyen gondom. Olyan élesen szólt mintha egy csapágy megforgott volna egy cspágyházban. Vagy mint egy ékszíjcsúszás....
A leömlő és a turbó közti tömítés volt a ludas...
1490pénz, kicsi szerelés és néma csend 3 rétegű alutömítést kapott a bárdiból...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Lacko320d

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2014. július 03. csütörtök, 15:29


Jocc írta:
leroyclub írta:
Jocc írta:
kbalint írta:
rece65 írta:
Jocc írta:
rece65 írta:
compact írta:
rece65 írta:
rece65 írta: Hi!

Pár napja vettem észre hogy fütyülő hang jön az utastérbe.
Azt gondoltam menetzaj(olyan is volt)de most ránéztünk ismerőssel és a turbóra gyanakszik.
Azért nem egyértelmű mert amikor a motortérben hallgatja akkor a szívósor felől hallja nem kimondottan a turbótól!
Amikor benn ülünk az autóban akkor is egyértelműen a turbóra mondja.
Nem erőteljes a hang csak éppen zavaró a csendes autóban amikor olyan hangot hallok mintha pici lukon befúj a szél...

Mit tanácsoltok mit nézzünk meg,volt-e másnak is ilyen hang-al problémája?
A pillangó szelepek ki lettek véve ha ez esetleg fontos.
A motor szépen megy,nem eszi az olajat 5,5-6 litert fogyaszt 110-120-as sebességnél is!

Erre vki tudna okosat mondani?
Azért nem a turbó-s topicba írtam mert nem tudom biztosan hogy az a baja...
Érdekelne hogy ki melyik irányba indulna el a helyemben mert sok mindent olvastam a turbó topicban de egyik sem volt egyértelmű megoldás,csak a csere.(amit egyenlőre remélem kizárhatok)



Nem egyszerű a távjavítás ilyen dologban, de azt meg tudjátok nézni, hogy pl egyenletes 100-as haladásnál amikor hallod a hangot padlózd le pár másodpercig és engedd el utánna a gázt. ha a hang a motor fordulattal arányosan változik, vagy a menetsebességgel akkor én a turbót kizárnám. Turbó hangot pl tartós motorféknél nem is igazán lehet hallani még akkor sem ha haldoklik, csak terheléskor.


Annyiban változik a fordulatszámmal a hang hogy magasabb hangon visít.
Egyébként 100-110-es tempónál folyamatos tempomat-al is hallottam meg hallom most már bent a városban is folyamatos 40-50-nél is.
Nem hangos hanem csak zavaró éles-magas hang mert amúgy meg csend lenne a kocsiban..
Ha nem turbóra gondolsz akkor mi lehet szted?

Két szerelő haveromnak is mutattam és ők turbót mondtak rá egyértelműen.
A turbós topic-ban olvastam hogy van akinek abba maradt a sípolás amikor cseréltek karter gázszűrőt vagy éppen porlasztót.
Nem tudom ezek mennyire befolyásolhatják a hangot..


Olyan mintha egy mentőautó követne szirénázva..
Nekem is hasonló tünetek vannak, főleg akkor hallom ha hideg a motor. 2000-es fordulat felett rendszerint elhalkul.
A szerelő nekem is egyértelműen turbófelújítást javasolt.

Nem,egyáltalán nem hangos inkább a menetszélre hasonlít!
Csak mivel egyébként csend van az autóban zavaróan fütyül...
Csak azt szerettem volna tudni hogy mit lehetne tenni de látom hogy túl sokat nem,figyelni kell rá és ha erősödik a hang és el kezd erősen füstölni,olajat fogyasztani stb..
Remélem még sokat elmegyek vele mire hozzá kell nyúlni a turbóhoz!



Megnézem neked szívesen ha lesz időd és nekem is végre
Elsősorban átnézném az összes csövet ami a turbótól megy a szívótorokig.
Nekem szét volt nyomva az egyik és ugyanez a tünet volt, de amíg szét nem nyílt sokkal jobban addig észre se vettük, mert ugye csak nyomás alatt látszik majd.
Ráadásul az enyém kicsit engedte már az olajat és tiszta gané lett tőle a motor eleje ahogy kinyomta a cooler kimenő csövén a cuccost, de a te autódat ismerve amiben egy csepp olaj se volt nem is fog ilyen könnyen megmutatkozni ha ez a bibi valahol.

Másodsorban le lett dugózva a torkod, annak a környékét is jól átnézném.

Szerintem sem a turbód lesz a gyenge pont


Érdekelne a végkifejlet, mert nekem is hasonló a tünet mint rece65-nek.
Nem hangos, csak engem is zavar, ha maxon megy a levegőbefúvás, vagy közép hangerőn van a rádió nem is hallom.
A torok nekem is ki lett herélve, nem is régen.
Szóval kérlek osszátok meg a tapasztalataitokat.


Most olvastam egy cikket, ahol ugyanez volt a probléma egy 320D-nél. Kiderült hogy a turbó közelében rohadt volt a kipufogó és ott fújt ki a levegő aminek sípoló hangja volt.


Egy külföldi oldalon én is olvastam, hogy nem turbó, szinte szóról szóra azt írta le tünetként amit én is tapasztalok.
Érdekes, hogy a legtöbben azt mondták, hogy ez normális... :


Érdemes megnézni még a kipufogón a flexibilis csövet, ha ott fúj ki kormos a környéke. Megemelve könnyen ellenőrizhető. Ha ott a baj kipufogószerviz kb. 1 órás javítás ára 15-20 ezer ft. max.