státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 13:27


Na nekem már mindenféle füst volt

fehér, ködszerû: karterszûrõ
fehéres-szürke, nagy gázadásnál mindent ellep: injektor
sûrû fekete: légtömegmérõ, vagy turbo (bár abban nem vagyok 100)

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 13:19


Én a légtömegmérõt is megnézném Az is lehet rossz, mégha nem is ír hibakódot, de rosszul adja a jelet és így túl sok a befecskendezett nafta.
Húzd le a csatlakozóját és úgy menj vele. Pár perc a lecsekkolása így.

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 13:01


Gondoltam arra is, de az elõzõ tulaj/állítólag/ nemrég cseréltette. Lehet hogy ránézek.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 12:46


szigiimi írta: Azt még elfelejtettem, hogy automata a vas. Amikor padlógázt adok akkor nagyon tömény fekete.


Akkor lehet, hogy csak a karterszûrõ van ki?

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 12:17


Azt még elfelejtettem, hogy automata a vas. Amikor padlógázt adok akkor nagyon tömény fekete.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 11:38


szigiimi írta: Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni tõletek. 2002-es 320d 151le kombim van. Gyorsításkor nagyon füstõl, hirtelen gázadásnál pedig hatalmas füstbombát köp, ami kb 15-20 sec. alatt oszlik szét.

Milyen szinu a fust?

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 11:36


Én is gondoltam a csúcsokra, de a fogyasztása sem változott, ill. a hangja is szép. De attól még lehet hogy az a baja . Kiváncsi vagyok mik a vélemények.


Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 11:30


Lehet, hogy rosszul emlékszem, és hülyeséget írok, de az itt olvasottak alapján ha jól tudom akkor a porlasztócsúcsokkal van valami?!?
Na majd megmondják a rutinosabbak..

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 11:11


Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni tõletek. 2002-es 320d 151le kombim van. Gyorsításkor nagyon füstõl, hirtelen gázadásnál pedig hatalmas füstbombát köp, ami kb 15-20 sec. alatt oszlik szét. Kipucoltam az egész szívócsonkot, EGR-szelepet. A fogyasztása 5,5-6l. Tökéletesen indul, szép hangja van. Mi lehet az oka?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 06:04


Jól mondják az elõttem szólók
Szerintem az 1-2 perc azért nem olyan sok. Azalatt szépen össze lehet szedni a cókmókot, és már le is telt. Csak ki kell használni, nem kell azt a kormányhoz láncolva végigülni
Szerintem felesleges 3000 felett pörgetni túlzottan, a dízel nem azt szereti. 2-3000 között tartva a fordulatot igen dinamikusan lehet használni, csak át kell szokni.
A turbó egyébként már 1500-tól érezteti hatását. Pl gurulj 4-ben 1000 fordulat körül, padlózd le, és akkor érezni fogod hogy 1500nál megindul. 1900-nál amit érzel az a változó geometriás vezérlés, ekkor áll át a nagyobb fordulathoz alkalmas álásba. Errõl nemrég belinkeltem egy youtube-os videót egy másik topikban.
A nyomatékcsúcs a 136 lovas motornál 1750-nél van. Tehát keresd meg azt a fordulatot, aminél felváltva a fordulat ebbe az 1750-2000 körüli tartományba esik vissza (ez úgy 2500-3000 között van), és akkor éppolyan dinamikusan fogsz tudni menni, mint amikor a benzinest kipörgeted jobban. Ez a dízelek sajátossága, hogy érdemesebb nyomatékból menni velük, nem pedig a lóerõs tartományt használni.

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 03:06


Meg azt is irtak, hogy "huteskent" az is elegendo, hogy ha vege a "csapatasnak" akkor 2000 fordulat alatt hasznalod min 2-3percig....

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2008. augusztus 20. szerda, 09:45

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. augusztus 20. szerda, 00:05


Robinson írta: Szóval turbo: én úgy hallottam, hogy ~10mp elég a lehûtéshez, de itt a 2006-os idõkben 1-2 percet írtatok. Valóban ott kéne ülni olyan hossz ideig, nem elég a ~10mp?

Hat.. A turbo ugye nagyon gyorsan porog (100k folott), valamint nem epp huvos szello hajtja. Tehat eleg szepen felmelegszik, 10 sec alatt nem tul sokat hulne...

Robinson írta: Azt vettem továbbá észre, hogy ha magasabb fordulaton mozgok, akkor a gyorsulás nem olyan dinamikus, nem olyan préselõs. Ahogy észrevettem, 1900nál kapcsol a turbo.. Ha magasabb fordulaton vagyok, lehet, hogy nem kapcsol vagy hogy van ez? Kapcsol nyilván, csak nem olyan intenzitással, vagy már alapból rásegít, ezért nem érzem olyan intenzíven a lökését(?)...

A turbo -ezekszerint 1900-as fordulatnal- viszonylag magasabb fordulaton hoz barmi eredmenyt is, hiszen alacsonyabb fordulaton kevesebb egestermek tavozik a motorbol, ami megporgeti a kis propellert. Minel nagyobb a turbo, annal lassabban porog fel, ezert van alacsony fordulaton a "turbo-lyuk". Szoval magasabb fordulaton folyamatosan rasegit, ezert nem erzel "rugast"

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. augusztus 19. kedd, 23:43


Hali,

felmerült bennem egy-két fontos kérdés, ami lehet, hogy nagyon amatõr, de én mégis a rutinos arcok szavára adnék inkább Elkezdtem olvasgatni a topic-ot, de nagyon sokat írtatok... (és sok az off )

Szóval turbo: én úgy hallottam, hogy ~10mp elég a lehûtéshez, de itt a 2006-os idõkben 1-2 percet írtatok. Valóban ott kéne ülni olyan hossz ideig, nem elég a ~10mp?

Fordulatszám: Mennyire bírja ez a motor a pörgést? (2000-es gyártás) Igyekszem mindig alacsony fordulaton tartani, de egyre többször vérzik be a szemem, hogy mégiscsak egy vadállatban ülök... Benzinhez vagyok szokva, így a magas fordulat jelenti még mindig számomra a haladást, ami 2000 fölött van, viszont ha ezzel 3000 körüli fordulaton megyek, akkor a fölött már nem nagyon ad le nyomatékot. (de, lead, valahol fentebb veszti el talán, nem tudom pontosan hol)

Azt vettem továbbá észre, hogy ha magasabb fordulaton mozgok, akkor a gyorsulás nem olyan dinamikus, nem olyan préselõs. Ahogy észrevettem, 1900nál kapcsol a turbo.. Ha magasabb fordulaton vagyok, lehet, hogy nem kapcsol vagy hogy van ez? Kapcsol nyilván, csak nem olyan intenzitással, vagy már alapból rásegít, ezért nem érzem olyan intenzíven a lökését(?)...

Azt hiszem ennyi, remélem sikerült normálisan megfogalmaznom, és elõre is köszönöm a válaszokat

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. augusztus 17. vasárnap, 08:11


kerezsijoc írta: Sziaszok!
Nagy kérdés!? Érdemes 320d-be tenni prolongot vagy metabondot 121e km nél?
használtátok már v.melyiket? tapasztalat?

Köszi mindenki érdemleges hozzászólását

Ha jót akarsz, akkor nem!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz kerezsijoc

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 175

Elküldve: 2008. augusztus 17. vasárnap, 07:06


Sziaszok!
Nagy kérdés!? Érdemes 320d-be tenni prolongot vagy metabondot 121e km nél?
használtátok már v.melyiket? tapasztalat?

Köszi mindenki érdemleges hozzászólását