autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. január 30. hétfő, 23:28


Értem ez máris jobb. Amúgy már én se emlékeztem ezért gyorsan megnéztem:

- Kulcs berakása után egy ideig a következõ szervízig megtehetõ távot mutatja és azt, hogy milyen szervíz fog következni (oil vagy inspekció). Ezek a sima olaj illetve a nagy szervíz.
- Ez idõ alatt a jobb gombra a fékolaj cseréjének dátumát mutatja (hónap:év)

Érdekes , hogy a könyv nem említi az alvázszámot. Ezek szerint azt is tudja. Esetleg érdemes kipróbálni, hogy a kulcs behejezésekor vajon miket mutat ha mindkét gombott megnyomod vagy forgatod. Én sose próbáltam.

Jó tudni azt is , hogy a lámpakapcsoló mögötti elektrónikai egységben (mélyen a mûszerfalba nyúlik) van mindenféle infó, alváz- motorszám stb.. adatok eltárolva.

Hát enniyt tudtam most mondani.
b0gar

státusz JimiTudeski

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2006. január 30. hétfő, 21:41


Hali!

Bocs, legyünk egyértelmûek, ugye....
Konkrétan arra gondoltam, hogy a board computernek vannak-e ilyen trükkjei, pl. megnyom ezt, meghúzom azt és már kész is valami
Hátha segít a magamfajta kezdõnek....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. január 30. hétfő, 20:26


Elég nehéz "csak" tippeket adni. A témák alatt szerintem elég sokmindent találsz. Amúgy meg kérdezz, és válaszolunk amit csak tudunk.

státusz JimiTudeski

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2006. január 30. hétfő, 18:51


borisz írta: Sziasztok!

Van egy 2001-es 320D (136LE). Én a Castrol TXT LL01 5W-30 olajat tettem az autóba, már csak azért is mert a könyve ezt ajánlotta. Ebben a mínuszokban is nagyon jól muzsikál. Ami nálam gáz, hogy mióta ilyen hideg van elkezdett nyekeregni a jobb eleje, mint a lovaskocsi. . Ötlete valakinek?? A másik kérdésem az lenne, hogy a km- óra kijezõn behívható szervíz adatok mit jelentenek? ( Pl: bal gomb nyomva tartva gyújtás ráadva kiírja az alvázszámot ). A harmadik a fogyasztás. Kinek mi a tapasztalata, mert nekem ez az érték 8l/100km vegyes használatban. Lehet a nagyon hideg miatt?

Bocs a sok kérdésért.

Üdv


Sziasztok!

Új vagyok még itt nálatok, éppen egy Bömös vásárlása közepén tartok (320d '01). Ez az alvázszám kiiratás, illetve egyéb opció érdekelne engem is, ha adnátok tippeket, azt megköszönném...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. január 29. vasárnap, 23:07


Talán már említettem, hogy bal elsõ trapézkar csere volt nálam. (320D '99-es évj. 180000km) Szerencsémre ezt a szalonban megcsinálták ahol vettem, ingyen. (ilyen se volt még) Azóta a jobb eleje zörög kicsit. Az az érzésem mintha egy burkolati lemez lenne rosszul rögzítve. Még keresem a hiba forrását.

borisz: nekem Castrol 5W-30 (vagy 40??? ) van benne. Elõtte 0W-30 volt. Azt meg kell mondjam, hogy ezzel, most a nagy hidegben egy kis ideig eltart míg teljesen "simán" jár a motor.

státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. január 29. vasárnap, 15:43


Sziasztok!

A futómûvel nekem is volt gondom már a megvásárlás utáni pár hétben jelentkezett kopogás formájában.Ugyhogy elvittem egy futómü vizsgálatra és és kiderült cserés az alsó lengõkar és az azt tartó pogácsa szerû szilent a kettõt utángyártva lehet kapni lehet hogy a gyárinál szetben van.
Maga a lengõkar 40 000 ft volt a pogácsa 7000. mondjuk én nem vagyok benne biztos hogy a lengõkart is muszály lett volna cserélni de jobb a békesség igy egy munkadij meg lett sporolva.
Mostanában igaz gyengébben de a bal oldali is kezd hallatni magárol.
Egy bajom van vele hogy a lengõkaron nem cserélhetõek a szilentek mert préselt technikával vannak megáldva....
-B-

státusz richmondtutu

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2006. január 29. vasárnap, 09:51


Üdvözlök mindenkit!

Nekem egy 2002-es 320D-m van, 60.000 km-rel.
22-éves vagyok úgy hogy nem nagyon nõtt be a fejem lágya, szerintem.
Tehát az autóban sûrûn megtudok õrûlni.
Városi használat esetén 7.5L/100km
Országúti viszonyok között 5.5-6.0L/100km Ami szerintem nem mindegy, ilyen teljesítmény mellett.
Valakinek van véleménye a Castrol 5w-30 GTX olajról?
Üdv mindenkinek
Richmond


státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. január 28. szombat, 09:21


Szia borisz!

Szerintem amire kérdeztél "mióta ilyen hideg van elkezdett nyekeregni a jobb eleje, mint a lovaskocsi" egyértelmûen a silentek a felelõsek. Relatíve nem drága a futómûvek alkatrészeinek kapcsolodási kötéseként használják. Merev, de mégis van egy kis flexibilitási lehetõség. Két acél persely közé gumiperselyt öntenek, vagy préselnek (mindkettõ használatos eljárás). Ezek az alkatrészek idõvel, persze az idõjárási viszonyok miatt is elöregszenek, ilyenkor két jellegzetes hangot adnak, vagy kopogást hallatnak, vagy egy nyikorgó hang hallatszik egy egyenetlen úton töténõ lassú közlekedés során. Javaslom vidd el egy szerelõhöz és cseréltesd ki ezeket.(ár: pár ezer forint lehet)

Üdv:

cbr

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz borisz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2006. január 27. péntek, 20:45


Sziasztok!

Van egy 2001-es 320D (136LE). Én a Castrol TXT LL01 5W-30 olajat tettem az autóba, már csak azért is mert a könyve ezt ajánlotta. Ebben a mínuszokban is nagyon jól muzsikál. Ami nálam gáz, hogy mióta ilyen hideg van elkezdett nyekeregni a jobb eleje, mint a lovaskocsi. . Ötlete valakinek?? A másik kérdésem az lenne, hogy a km- óra kijezõn behívható szervíz adatok mit jelentenek? ( Pl: bal gomb nyomva tartva gyújtás ráadva kiírja az alvázszámot ). A harmadik a fogyasztás. Kinek mi a tapasztalata, mert nekem ez az érték 8l/100km vegyes használatban. Lehet a nagyon hideg miatt?

Bocs a sok kérdésért.

Üdv

státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. január 27. péntek, 19:44


Sziasztok!

Nem akarok szörszál hasogatónak tünni,(bár egy másik témában lehet hogy kioktatóra sikerült a hozzászolásom, viszont nem bírom ha hülyéznek)de a turbo dologban van egy kis bibi, abban teljesen igazatok van , hogy egy gyors menet után célszerû a motort még egy kis ideig járatni. De miért is? Kenés nem kell neki , hiszen ha leállítjuk a motort a turbo is leáll, de az olajzás másik FÕ FELADATA a HÛTÉS, azaz szükséges az ott termelõdött hulladékhût minél elõbb elvezetni a csapágyak kimélése érdekében. Tehát bánjunk kezessen a kicsikével.

A motorról, amióta az eszemet tudom, mindig BMW-re vágytam, gyermek koromban csak plakátokig jutottam, de azzal tele volt a szobám, hála Bandi Bának aki a genfi autoszalonokról szállította a prosikat. 2005-ben tizenegynéhány autó után végre eljött a pillanat bár a feleségemnek cseréltem le a kocsiját, de végre a saját garázsomban áll a Bömbi. 2001-es touring, (136LE) mert kell a hely a családnak is, én sajnos csak a hétvégeken élvezhetem,(eleinte eléggé stresszes volt , hogy az asszony járt vele, de már összeszoktak) hétköznap a céges autómat kell használnom. Automata váltos trip-tronic lehetõséggel, a feleségem félt egy kicsit tõle, de a jót könnyû megszokni, annyira , hogy az enyémmel már nem is akar menni. A fogyasztása a computer szerint 7,4l/100km vegyes használat mellet. Most kell nemsokára a szervizt elkövetnem, jelenleg 0W30-as Castrol olaj van benne, én inkább a gyárira térek vissza, Castrol TXT 5W40. két apróbb hibát tapasztaltam eddig, az egyik a olajnyomás lámpa néha, félmeleg motornál sárgán világít 10s idejig, ami elvileg kicsi nivo szintet jelentene, de a pálcával mérve az rendbe van (szerelõ szerint a szenzort kell az oljcserénél megtisztítani, vagy cserélni).A másik a féklámpa kapcsoló érinkezési problémája, ami a féklámpák folyamatos világítását jelentette, de egy ügyes autóvillamosságszerelõ barátom hamar megjavította.

Bocs a hossszúra sikerült hozzászolásért.

Üdv mindenkinek!

cbr

státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. január 26. csütörtök, 19:12


Hallo!

Én is csak annyi ideig járatom, kiállok a kapu alól és neki a világnak de nem szeretem hogy hideg.
Mindig bevillan a kép az agyamba hogy a hideg hengerfalon ott köszörül a dugó .
Most nekem is 5-30 van benne total nem annyira szeretem de ingyen van és igy megelékszek vele rá van irva hogy bmw longlife ugyhogy a tescosnál talán jobb!
Volt már benne castrol 0-30 is érezhetõ különbséget nem tudok észrevenni.
Télleg fogyasztásra térve akinek 150 lovas 20 d je van az milyen literekkel rohangál.
Az én tapasztalatom az olyan 7-7.5l 100 kilométeren. Városban a 90 százaléka és ott is ólom lábbal. Szerintem emberbarát az elõzõ gépem egy Bravo volt 1.6 16v az evett 11l ugyan ilyen körülmények között de van egy hangyányi különbség menetdinamikáben.
-B-

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. január 24. kedd, 21:46


Igaz, nem mindig van lehetõség várni, én akkor olyan eljárást használok, hogy ha városban is megyek, a várható megállás elõtti utolsó percben mindenképpen kíméletesebben hajtom a masinát, úgy váltok, hogy 1500 alatt maradjon a fordulatszám, igaz így nem húz annyira, viszont a turbónak van ideje lepörögni, mivel ha jól tudom 1500 környékén kapcsol rá a rendszerre.

A hidegindulásról én is azt olvastam, hogy érdemes egybõl elindulni, de amíg be nem melegedett egy kicsit, addig kiméletesen kell menni.
Én személy szerint úgy csinálom, hogy indítás után kijárok a garázsból, és amíg bezárom, addig melegszik, utána pedig softosan megyek egy darabig. Mondjuk többnyire nem szoktam tépni, így nem esik nehezemre. Jó látni hogy 5 lityó alatt/körül vagyok átlagban)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. január 24. kedd, 21:39


Amúgy jók a kérdéseid, bírom õket!!
Az ugye majdnem "köztudott" (húú de finam fogalmazok), hogy egyes nyugati országokban TILTJÁK az autó melegítését, merthogy ne szennyezzék a levegõt feleslegesen.

Amúgy én a nagy hidegben szoktam melegíteni csak egy percet. Ez csupán azért van mert a melegedéskor két fonosra kell odafigyelni:
- az olajnak illene felmelegedni, hogy megfelelõ kenés legyen,
- illetve (esetünkben) a gázolajnak sem ártana (hidegben elég sûrû tud lenni és ha jól megnézitek akkor az üzemeanyag szûrõ elõtt van egy fûtõborda ami a gázolajat elõmelegíti)

Nálam a probléma (amit legközelebb nem teszek meg) az, hogy 5W-40-es olaj van benne. Ez kicsit sûrûbb mint a 0W-30 mint ami elõtte volt benne. Téli üzemre ez utóbbi lenne jó. (Van aki cseréli is) Bár a mai jóminõségû olajoknál a hígabb 0W-30-as is tök jó nyárra is.

Amúgy sok jelentõsége nincs, hogy alapjáraton melegíti az ember (1000-es fordulat) vagy óvatosan, de elindul (1500-2000-es fordulat.)

Azt hiszem mindent leírtam!

státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. január 24. kedd, 21:27


Akkor a turbókimélésben egyet értünk.
Viszont sokszor nincs idõ megvárni azt a percecskét leállitás elõt és lássuk be ha városban ügyeket intéz az ember ohatatlan hogy ne zsigerbõl álitsd le a kocsit és rohanj a dolgod után.
Amugy hogy bejöttek ezek a kicsivel nagyobb minuszok elég jól türi a kis drága a hideginditást.Egy kis dadogás zsörtölödés jön a részérõl de csak az elsõ pár pillanatban.
A másik vizválasztó kérdéskör haveri körben a hideginditás után egybõl elindulni vagy megvárni amig egy csöppet melegszik a motor.
Azért érdekes a kérdés mert ahány autóm volt azoknak a kézikönyvében mindig az szerepelt hogy azonnal induljon el kiméletes üzemben.
Ismerõseim meg sorra melegitik a gépet.
Ki hogy csinálja?!
Bugyuta kérdések tudom de legalább telik a hozzászólások oldal és ismerkedünk is hejj!
-B-

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. január 23. hétfő, 22:34


Jól mondod b0gar! Csak annyit hozzá, hogy kicsit többet is pörög az a turbó. Tudtommal elérheti a 100.000-et is a fordulata, így tényleg tanácsos hagyni neki egy kis idõt. Az a fél-egy perc igazán nem sok!