Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 17. csütörtök, 12:55


ma reggel ismét nehezen indult az autó -9fok volt kint !
kimentem be indítani izzítottam 5-10mp majd indítok erre úgy indúl mintha egyik henger nem mûködne( nagyon egyenletlen járás,mintha dadogott volna vagy nem tudom mihez hasonlítani)) mind ez 2-3mp ig aztán szépen jár!!! mi okozhatja ezt? jahm pluszban utána meg vagy 5 percig nyöszörgött valami a ahol a levegõ áramlik be ha a ventilátort kikapcsoltam akkor meg szûnt ahogy vissza és keringette a levegõt ismét nyöszörgött aztán kb 5perc elteltével abba hagyta erre is várom a megoldást,hogy miért csinálta ezt????

EstokSzabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz EstokSzabi

Újonc

Elismertség: 10% (10 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2009. december 17. csütörtök, 09:44


bmw320d4 írta:
lacaca írta: 120 k km-el vettem az autóm, most 430 van benne. Soha nem melegítettem reggelente, mégse hullott még szét, még mindig jó a fogyasztása, és az olajat se eszi. Nem vagyok zöld, de én így csinálom.


Neked biztos valami nagyon különleges autód van!


Mi ebben a különleges? Ha nem úgy használom, ahogy te, akkor már csoda hogy elment ennyit?
Rendesen van szervizelve, ennyi a titka szerintem.

Gondolom ez az ember se ért az autókhoz, és hülyeséget csinál:
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/070106e/
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/061124c/[/quote]

Vááááááááá,akkor most mi az igazság?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 21:40


lacaca írta: 120 k km-el vettem az autóm, most 430 van benne. Soha nem melegítettem reggelente, mégse hullott még szét, még mindig jó a fogyasztása, és az olajat se eszi. Nem vagyok zöld, de én így csinálom.


Neked biztos valami nagyon különleges autód van! [/quote]

Mi ebben a különleges? Ha nem úgy használom, ahogy te, akkor már csoda hogy elment ennyit?
Rendesen van szervizelve, ennyi a titka szerintem.

Gondolom ez az ember se ért az autókhoz, és hülyeséget csinál:
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/070106e/
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/061124c/

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 21:32


bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van, viszont kerülni kell a nagy terhelést és magas fordulatszámot.
Az olaj és hûtõfolyadék hõmérséklet különbsége között azért nincsenek akkora eltérések mint írjátok, mivel a két közeg egy hõcserélõben találkozik, ergo a kettõ hõmérséklete közel azonos.


Aki írta annak az az érdeke,hogy mielõbb vegyél egy újat ,vagy minél többet járj vele szervizbe mert az a nagy lóvé!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 21:26


120 k km-el vettem az autóm, most 430 van benne. Soha nem melegítettem reggelente, mégse hullott még szét, még mindig jó a fogyasztása, és az olajat se eszi. Nem vagyok zöld, de én így csinálom.[/quote]

Neked biztos valami nagyon különleges autód van!

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 20:40


bmw320d4 írta:
Csum írta:
bmw320d4 írta:
kempelen írta:
bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van....


Igen, ez igaz. A könyv ezt írja és ezt írta 25 évvel ezelött is. De ennek csak és kizárólag a környezetvédelmi terhelés vagyis a környezetkímélés az oka. (csak akkor még odaírták)

Tehát ha greenpeace aktivista vagy kötelezõ betartanod. Ha szeretnéd a motort kímélni akkor meg szívod reggelente egy kicsit a büdöset álló helyzetben.


120 k km-el vettem az autóm, most 430 van benne. Soha nem melegítettem reggelente, mégse hullott még szét, még mindig jó a fogyasztása, és az olajat se eszi. Nem vagyok zöld, de én így csinálom.


de gondolom azért ilyen idõben mint ami most van elindítás elõtt azért pár percig járatod az autot.... vagy fûtöt garázsban álsz?


Ha nincs lefagyva a szélvédõ, azonnal indulok. -15-ben is elindultam, de az elsõ km-en nem forgattam 1500 felé.



hmm ezek után akkor elgondolkozom azon hogy be fektessek-e elõmelegitõre vagy sem... mert a te leírtad alapján nem sok értelmét látom....

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 20:35


Csum írta:
bmw320d4 írta:
kempelen írta:
bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van....


Igen, ez igaz. A könyv ezt írja és ezt írta 25 évvel ezelött is. De ennek csak és kizárólag a környezetvédelmi terhelés vagyis a környezetkímélés az oka. (csak akkor még odaírták)

Tehát ha greenpeace aktivista vagy kötelezõ betartanod. Ha szeretnéd a motort kímélni akkor meg szívod reggelente egy kicsit a büdöset álló helyzetben.


120 k km-el vettem az autóm, most 430 van benne. Soha nem melegítettem reggelente, mégse hullott még szét, még mindig jó a fogyasztása, és az olajat se eszi. Nem vagyok zöld, de én így csinálom.


de gondolom azért ilyen idõben mint ami most van elindítás elõtt azért pár percig járatod az autot.... vagy fûtöt garázsban álsz?


Ha nincs lefagyva a szélvédõ, azonnal indulok. -15-ben is elindultam, de az elsõ km-en nem forgattam 1500 felé.


Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 20:31


bmw320d4 írta:
kempelen írta:
bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van....


Igen, ez igaz. A könyv ezt írja és ezt írta 25 évvel ezelött is. De ennek csak és kizárólag a környezetvédelmi terhelés vagyis a környezetkímélés az oka. (csak akkor még odaírták)

Tehát ha greenpeace aktivista vagy kötelezõ betartanod. Ha szeretnéd a motort kímélni akkor meg szívod reggelente egy kicsit a büdöset álló helyzetben.


120 k km-el vettem az autóm, most 430 van benne. Soha nem melegítettem reggelente, mégse hullott még szét, még mindig jó a fogyasztása, és az olajat se eszi. Nem vagyok zöld, de én így csinálom.


de gondolom azért ilyen idõben mint ami most van elindítás elõtt azért pár percig járatod az autot.... vagy fûtöt garázsban álsz?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 20:22


kempelen írta:
bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van....


Igen, ez igaz. A könyv ezt írja és ezt írta 25 évvel ezelött is. De ennek csak és kizárólag a környezetvédelmi terhelés vagyis a környezetkímélés az oka. (csak akkor még odaírták)

Tehát ha greenpeace aktivista vagy kötelezõ betartanod. Ha szeretnéd a motort kímélni akkor meg szívod reggelente egy kicsit a büdöset álló helyzetben.


120 k km-el vettem az autóm, most 430 van benne. Soha nem melegítettem reggelente, mégse hullott még szét, még mindig jó a fogyasztása, és az olajat se eszi. Nem vagyok zöld, de én így csinálom.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 20:08


bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van....


Igen, ez igaz. A könyv ezt írja és ezt írta 25 évvel ezelött is. De ennek csak és kizárólag a környezetvédelmi terhelés vagyis a környezetkímélés az oka. (csak akkor még odaírták)

Tehát ha greenpeace aktivista vagy kötelezõ betartanod. Ha szeretnéd a motort kímélni akkor meg szívod reggelente egy kicsit a büdöset álló helyzetben.

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 20:04


bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van, viszont kerülni kell a nagy terhelést és magas fordulatszámot.
Az olaj és hûtõfolyadék hõmérséklet különbsége között azért nincsenek akkora eltérések mint írjátok, mivel a két közeg egy hõcserélõben találkozik, ergo a kettõ hõmérséklete közel azonos.


ezek szerint akkor a kézikönyv illetve a gyártó szerint nem kell semmi féle elõmelegitõ,állófûtés illetve fûtött garázs!!! csak kerülni kell a magas fordulatszámot!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 19:24


A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van, viszont kerülni kell a nagy terhelést és magas fordulatszámot.
Az olaj és hûtõfolyadék hõmérséklet különbsége között azért nincsenek akkora eltérések mint írjátok, mivel a két közeg egy hõcserélõben találkozik, ergo a kettõ hõmérséklete közel azonos.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zsolti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 18:18


Sziasztok

egy sürgõs kérdésem lenne!
mik a rezonátorcsõ méretei 320d motorhoz??2003as 150 lovas.
továbbá a Bárdi féle utángyártott mennyivel szarabb az eredetinél?

köszönöm a válaszokat!

Csum
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Csum

BMWfanatic

Elismertség: 1% (9 pont) | Hozzászólások: 576

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 17:55


hancurozo írta:
Csum írta: értem de ahogy végig olvastam azta fûtés rá segitést nekem az jõtt le hogy magát a hûtõ vizet melegiti fel,de akkor maga a motor olaj ugyan olyan hideg marad nem? így a dugatyúk is vagy tévedek?

az olaj hideg marad ez igaz, de a dugó az nem mert a henger fala /amit körbevesz a hûtõvíz/ átmelegíti.


így már is jobban hangzik
már csak találnom kéne valakit itt a közelben aki ért hozzá!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. december 16. szerda, 17:51


Alesi írta:
lacaca írta: A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.


Ez a tipikus hozzá nemértés esete!


Ezt fejtsd ki kerlek Igaz, eleg konyhanyelven fogalmaztam, nem volt kedvem elokeresni a cikket, de mi nem igaz?[/quote]

Nos-mivel az olajnyomás és a kenõképesség nem egyenesen arányos ezért az erõltetett melegítés magas fordulattal több kárt okoz mint hasznot. Az alapjáraton történö elõmelegtés tehát azért kevésbé káros mert ugyan lassabban melegszik a motor de sokkal kisebb igénybevételnek is van kitéve UGYANOLYAN kenési feltételek mellett!! (Fõleg ha tudjuk ,hogy amikor a hûtõvíz eléri az üzemi hõmérsékletet a kenõolaj még nem!!) Ezért én (és még sok szakember!) mindenképpen ajánlom a téli mínuszokban a néhány perces melegítést, és az üzemi hõmérséklet eléréséig max. 1500 -1800 fordulatszámon történõ üzemeltetést.

Azt is el kell mondanom,hogy az alapjáraton történõ melegítés sem 100% -osan hasznos a motornak de még mindíg a kisebbik rossz! ( a túlzott járatás a lerakódások miatt és környezetvédelmi szempontból sem ajánlott)

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. december 16. szerda, 17:56