Alesi írta:
lacaca írta:
A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.
Ez a tipikus hozzá nemértés esete!
Ezt fejtsd ki kerlek
Igaz, eleg konyhanyelven fogalmaztam, nem volt kedvem elokeresni a cikket, de mi nem igaz?[/quote]
Nos-mivel az olajnyomás és a kenõképesség nem egyenesen arányos ezért az erõltetett melegítés magas fordulattal több kárt okoz mint hasznot. Az alapjáraton történö elõmelegtés tehát azért kevésbé káros mert ugyan lassabban melegszik a motor de sokkal kisebb igénybevételnek is van kitéve UGYANOLYAN kenési feltételek mellett!! (Fõleg ha tudjuk ,hogy amikor a hûtõvíz eléri az üzemi hõmérsékletet a kenõolaj még nem!!) Ezért én (és még sok szakember!) mindenképpen ajánlom a téli mínuszokban a néhány perces melegítést, és az üzemi hõmérséklet eléréséig max. 1500 -1800 fordulatszámon történõ üzemeltetést.
Azt is el kell mondanom,hogy az alapjáraton történõ melegítés sem 100% -osan hasznos a motornak de még mindíg a kisebbik rossz! ( a túlzott járatás a lerakódások miatt és környezetvédelmi szempontból sem ajánlott)
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2009. december 16. szerda, 17:56