Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk
és még mindig nem jó a váltó sajnos.
E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):
- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)
- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is
- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)
- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán
Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.
Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:
- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is
Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.
Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!
Üdv.