Nekem-8 írta:
Az akku pár nap állás után gyengélkedik erősen. Még nem mértem rá a nyugalmi fogyasztásra, de korábban írta valaki hogy a fűtőventi ellenállása vagy mi szokott zárlatos lenni. Ezt hogy tudnám kiszűrni? Ha nagy a nyugalmi fogyasztás és kiveszem a pl: 34-es biztit és megint mérek és jó akkor megvan a hiba? Melyik biztit kellene kivenni a fent említett zárlat kiszűréséhez?
Mennyi a nyugalmi fogyasztás? Semmi extra nincs kocsiban.
Lehet számít, de ha leállítom a kocsit, a digitklíma vezérlőjében lévő pici kis venti forog, még 5 perc után is.
kb. 2 hete előfordult hogy a riasztó figyelmeztetett, vagyis hangosan pittyegett (nem riasztott) és villogott az elakadás jelző. Ha jól tudom lemerülés elleni figyelmeztetés lehetett.
8
na az a kis venti ami a vezérlőpanelben van, az nem szokott kikapcsolni. ha jól tudom leállítás után vagy 15 percig megy. vagyis 15 perc után minden fogyasztót lekapcsol az autó, rádió, úgyhagyott világítás, stb. jó lenne ha ott ülnél az autóba, vagy 15 percet, hogy mikor kapcsol ki a venti. azért ne szállj ki, mert mintha hallottam volna olyat is, hogy ajtónyitásra, újraindul. vagy kinyomod a világítást és nem zárod be az ajtót csak behajtod, aztán megnézed egy 20 perc múlva mi a helyzet. bár én bent maradnék belülről lezárnám az autót, mintha kiszálltam volna úgye és úgy fülelnék. másik lehetséges hibaforrás a csomagtér világítás. ha nem kapcsol ki sötétben látni kívülről is, hogy ég.
amúgy nyár után jelemző, hogy elkezdenek az akksik haldoklani, főleg ha már régi is. a melegben kipárolog belőle a desztvíz, aztán jön a baj hidegben télen. ha öreg az akksid még ideig, darabig húzhatod, hogy töltögeted, de abból csere lesz, ha nem akarsz ottragadni majd egyszer valahol. esetlleg érdemes elvinni egy normális akkushoz, ahol mérnek neked önindító áramfelvételt, meg generátor töltést, hogy nem-e ludas valamelyik, bár ismét mondom öreg akksinál az akksi. sőt a gagyibb márkáknál 2-3 év és kaput.