andree írta:
YELLOW írta:
andree írta:
Rulez78 írta:
solyom76 írta:
Rulez78 írta:
Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy garnitúra angel eye-t(CCFL).Úgy látom a lámpa kiszerelésével boldogulni fogok amit viszont nem tudok,hogy a kábel kötegből melyik drótokra kéne majd rákötnöm a karikákat.Kimérni nem tudom nincs hozzá műszerem.Úgy tudom a helyzetjelzőre kéne rákötni de fogalmam sincs melyik drótok mennek oda.
Nincs esetleg valami színkód útmutatásnak?Esetleg valaki nem fényképezte,videózta le a folyamatot?
A youtyubon találtam útmutatót de ott csak a beszerelést mutatták.
https://www.youtube.com/watch?v=heppcGJf3h8
És ha jól értettem gyér angol tudásommal a végén azt mondja a pali,hogy egyszerű mert feketét a feketéhez piros kábelt a piroshoz.
Mondjuk ha ezek jól látom led karikák mert nincs inverter hozzá.
Egyébként ezt az angel eyet vásároltam meg.Remélem nem nyúltam mellé...
http://www.ebay.com/itm/141345...EBIDX%3AIT
A válaszokat és a segítséget előre is köszönöm!
Dehogy nem tudod hiszen leírtad.. adott hozzá minden..a karikákon lévő csatikat az inverter csatikba dugod.. az inverteren lévő piros és fekete kábelt meg össze kötöd a helyzetjelző kábelével....ennyi..
Király!Akkor elméletben tudok Angel Eyye-t szerelni!
Biztos én vagyok a hülye de azt honnan tudom hogy melyik a helyzetjelző kábelkötege?
Bocs,hogy ilyen sík vagyok de nem szoktam nagyon bütykölni...
Szerintem jobban járnál ha egy alap villamossági ismeretekkel rendelkező ismerős, barát besegítene. A helyzetjelző kábelei a helyzetjelző izzó csatlakozójára mennek, tehát ha csatit leveszed a helyzetjelzőről biztosan fogod tudni. A segítség igénybe vételét jó indulatból írtam, mert elég sok autó égett már ki elektromos zárlat miatt. A kötéseknél én is a forrasztást javaslom, mert a gyanta miatt sokkal tartósabb a kötés, a gyors csatlakozók pedig hamar oxidálódnak. továbbá a zsugorcsövet se felejtsd el.
Csak óvatosan.
Sok sikert.
forrasztásnál inkább jófajta ólmos forrasztó anyagot kell használni. az ólommentes elég tré, pedig nagyon sok helyen azt használják az elektronikában.
Sajnos azért mert ha jól tudom ez egy eu szabályozás és csak ez kapható a legtöbb helyen. Én sem tudom hogy hol fogok tudni beszerezni ha kifogyok a készletből.
én autóelektronikai részen dolgozom most, de a gyárban több cégnek gyártunk, a nagy része telekommunikáció, ott mennek főleg az ónmentes forrasztások. az autóelektronikában, főleg a biztonsági eszközöknél, amiknek nagy szerepe van pl egy autó megállításában, vagy aktív védelmi rendszer, stb, ott bizony még most is az ólmos forrasztás megy. alacsponyabb hőfokon olvad, emiatt nincsennek akkora hősokknak kitéve az alkatrészek, és jóval stabilabb a kötés. nekünk amikor tesztergépen kell javítani valamit, akkor mindig ólmos huzalt használunk, mert a forrasztott kötés szakítószilárdsága is jobb, illetve az elektromos vezetőképessége is. amúgy biztos lehet venni. pl nekem amikor vettem a forrasztómat az egyik áruházban, gyárilag ólmosat adtak. nem sokat, de kitart, nem forrazstok állandóan itthon, nincs is mit
amúgy neten is biztos van. nincs azért kitiltva. inkább az ilyne jellegű cégek is azért hazsnálják, hogy jó besorolásba kerüljenek itt-ott. amúgy meg csak bosszúságot okoz főleg. pár évig dolgoztam olyan géppel, amik a nagy lapokon lévő, olykor 3000db alkatrészt vizsgálták, mindne szempontból. amikor így, vagy mikroszkóp alatt néz meg egy ember, egy ólmos és ólommentes forrasztást, akkor látja igazán mi a helyzet.