YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 15:07


vargadre írta:
duend írta:
vargadre írta:
duend írta: Ugy velem, hogy 60ezer km-el is lehet hengerfejes egy auto, es 600 ezerrel is. A kerdes az, hogy milyen gazdäja volt, mennyire tiporta, hordta-e rendesen kötelezö szervizre?
Had kerdezzem meg, mennyire olcso az a bizonyos auto, hogy megerne neked azt megvenni, nem lehet, hogy reälisan többet vizetve joval kevesebb futäsu autot is talälnäl?
Egyebkent szerintem az autopälya km-eknel jobb dolog nem igen tud törtenni egy autoval...


A kocsi egyébként 2. tulajdonos 318i E46 Sedan, állófutés, ülésfűtés, digitklima, M Kormány téli-nyári gumiszett, tényleg fullos. 1.15 Misibe tudom elhozni.


Hät igen, ez tenyleg nem rossz är, de mikori evjärat? Ki is probältad mär? Magyar, vagy nemet?


Magyarról van szó sajnos csak 2002-es de már a faceliftes, sajnos még nem próbáltam ki és hát azzal sem lennék sokkal előrébb mert annyira nem vágom a BMW-et.


túl olcsó. nincs róla valami link vagy valami. annyira titokzatos vagy, hogy a tartózkodási helyed sem írod ki. lehet 300ezer van benne, de akkor is gyanús az 1,15 misi érte. az, hogy a piacon a többi is ennyi az azt jelenti, hogy szarok. én biztos nem keresnék ebben az árkategóriában, csakis 1,5 misi felett. jó lehet 1-2 eltvedt jó példány is, de a nagy számok törvénye alapján.

státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 14:47


vargadre írta:
duend írta:
vargadre írta:
duend írta: Ugy velem, hogy 60ezer km-el is lehet hengerfejes egy auto, es 600 ezerrel is. A kerdes az, hogy milyen gazdäja volt, mennyire tiporta, hordta-e rendesen kötelezö szervizre?
Had kerdezzem meg, mennyire olcso az a bizonyos auto, hogy megerne neked azt megvenni, nem lehet, hogy reälisan többet vizetve joval kevesebb futäsu autot is talälnäl?
Egyebkent szerintem az autopälya km-eknel jobb dolog nem igen tud törtenni egy autoval...


A kocsi egyébként 2. tulajdonos 318i E46 Sedan, állófutés, ülésfűtés, digitklima, M Kormány téli-nyári gumiszett, tényleg fullos. 1.15 Misibe tudom elhozni.


Hät igen, ez tenyleg nem rossz är, de mikori evjärat? Ki is probältad mär? Magyar, vagy nemet?


Magyarról van szó sajnos csak 2002-es de már a faceliftes, sajnos még nem próbáltam ki és hát azzal sem lennék sokkal előrébb mert annyira nem vágom a BMW-et.


Jojo, de autot lättäl mär, esetleg volt is, annyit megtudsz ällapitani jozan-paraszti esszel, hogy kopog-e, füstöl-e, büdös-e, räz-e mint az ällat, levan-e lakva, az elado reti-neger, vagy nyugdijjas orvos, stbstb...
Ja, es több szäz "eszement" bmw-s van itt szerte az orszägbol, kerj meg vkit, hogy kiserjen el, biztosan megteszi ezt neked vki 1-2 sörert


státusz vargadre

Újonc

Elismertség: 25% (10 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 14:43


duend írta:
vargadre írta:
duend írta: Ugy velem, hogy 60ezer km-el is lehet hengerfejes egy auto, es 600 ezerrel is. A kerdes az, hogy milyen gazdäja volt, mennyire tiporta, hordta-e rendesen kötelezö szervizre?
Had kerdezzem meg, mennyire olcso az a bizonyos auto, hogy megerne neked azt megvenni, nem lehet, hogy reälisan többet vizetve joval kevesebb futäsu autot is talälnäl?
Egyebkent szerintem az autopälya km-eknel jobb dolog nem igen tud törtenni egy autoval...


A kocsi egyébként 2. tulajdonos 318i E46 Sedan, állófutés, ülésfűtés, digitklima, M Kormány téli-nyári gumiszett, tényleg fullos. 1.15 Misibe tudom elhozni.


Hät igen, ez tenyleg nem rossz är, de mikori evjärat? Ki is probältad mär? Magyar, vagy nemet?


Magyarról van szó sajnos csak 2002-es de már a faceliftes, sajnos még nem próbáltam ki és hát azzal sem lennék sokkal előrébb mert annyira nem vágom a BMW-et.

státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 14:33


vargadre írta:
duend írta: Ugy velem, hogy 60ezer km-el is lehet hengerfejes egy auto, es 600 ezerrel is. A kerdes az, hogy milyen gazdäja volt, mennyire tiporta, hordta-e rendesen kötelezö szervizre?
Had kerdezzem meg, mennyire olcso az a bizonyos auto, hogy megerne neked azt megvenni, nem lehet, hogy reälisan többet vizetve joval kevesebb futäsu autot is talälnäl?
Egyebkent szerintem az autopälya km-eknel jobb dolog nem igen tud törtenni egy autoval...


A kocsi egyébként 2. tulajdonos 318i E46 Sedan, állófutés, ülésfűtés, digitklima, M Kormány téli-nyári gumiszett, tényleg fullos. 1.15 Misibe tudom elhozni.


Hät igen, ez tenyleg nem rossz är, de mikori evjärat? Ki is probältad mär? Magyar, vagy nemet?

státusz vargadre

Újonc

Elismertség: 25% (10 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 14:26


duend írta: Ugy velem, hogy 60ezer km-el is lehet hengerfejes egy auto, es 600 ezerrel is. A kerdes az, hogy milyen gazdäja volt, mennyire tiporta, hordta-e rendesen kötelezö szervizre?
Had kerdezzem meg, mennyire olcso az a bizonyos auto, hogy megerne neked azt megvenni, nem lehet, hogy reälisan többet vizetve joval kevesebb futäsu autot is talälnäl?
Egyebkent szerintem az autopälya km-eknel jobb dolog nem igen tud törtenni egy autoval...


A kocsi egyébként 2. tulajdonos 318i E46 Sedan, állófutés, ülésfűtés, digitklima, M Kormány téli-nyári gumiszett, tényleg fullos. 1.15 Misibe tudom elhozni.

státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 13:41


Ugy velem, hogy 60ezer km-el is lehet hengerfejes egy auto, es 600 ezerrel is. A kerdes az, hogy milyen gazdäja volt, mennyire tiporta, hordta-e rendesen kötelezö szervizre?
Had kerdezzem meg, mennyire olcso az a bizonyos auto, hogy megerne neked azt megvenni, nem lehet, hogy reälisan többet vizetve joval kevesebb futäsu autot is talälnäl?
Egyebkent szerintem az autopälya km-eknel jobb dolog nem igen tud törtenni egy autoval...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 13:39


vargadre írta:
Közben én is olvasom a kommenteket, én is köszönöm az infókat. Még annyit szeretnék tudni hogyha van rá infótok, hogy 300.000 körül kell ilyenektől félni mint pl, főtengelytörés, hengerfejezés, vagy ezek ennél a motornál nem jellemzőek illetőleg ennyi km-nél nagyon elvan-e fáradva a motort. Értsd erőtlen már, megy felfelé a fogyasztás, továbbá pl a váltó és egyéb kopó dolgok mennyire lesznek lefutottak. Természetesen normál használat mellett gondolom.


ezek nem feltétlen km-től függőek. az erőtlenség gyűrűsor, henger kopás miatt lehet főleg, ugye nincs meg a kompresszió, de mondtad nem rég gyűrűzték újra.
ha normálisan van hazsnálva, akkor hengerfejes, max attól elsz, hogy elérik a hengerfej tömítés. amúgy km-től függetlenül simán hengerfejessé lehet tenni egy autót. vagyis nem simán, csak ha hülye az ember.


státusz vargadre

Újonc

Elismertség: 25% (10 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 13:33


duend írta:
YELLOW írta:
duend írta:
YELLOW írta:
duend írta:
YELLOW írta:
duend írta: En is pont ilyen autot akarok venni, de en még a 200+ ezer km-töl is tartok, akkor ezek szerint (feltetelezve rendes gazdät) alaptalanul? (tudom-tudom, Szemy kollega szerint a 150 is mär sok)
Az N42 es az N46-ra räkeresve visszaolvastam pär evnyi kommentet, es azt szürtem le belöle, hogy tulajdonkeppen a ket motor nagyjäbol ugyanaz, nem szükseges csak az egyiket, vagy csak a mäsikat keresni... Azert aggasztonak tartom azt, hogy sok itteni nemet hirdetesben büszken fenykepzik a vezetett szervizkönyvet, ahol lätszik, hogy ket olajcsere közt gyakran 23-25 ezer km-t tartottak, de egyszer lättam 33 ezer km-t is. Amikor räkerdeztem egy ilyen 25 ezres periodusra, azt mondta az elado, hogy hät ö csak betartotta azt, amit kiirt az auto... Ez azt jelenti, hogy pl. 10 ev es 200ezer km alatt csak 8 olajcsere törtent...
Longlife ide vagy oda, en ettöl ockodom... Ti megvennetek egy ilyet?
Es ha van kettö tökeletesen megegyezö auto, akkor ti az N42-es, vagy az N46-os motorral vennetek?


nem szeretnék haza beszélni. az N42 a régebbi, az N46 az újabb, tehát oylan 2003 vége felé, már csak N46-ok voltak ha minden igaz. én ami konkrét hibát tudok, azoknál több N46-os volt, abból is a 2 literes verzió. viszont ha számít a fiatalabb autó, akkor az N42 kiesett. igen a németek ilyenek, betartják a szervíz periódust, és a sok törökkel elárasztott szervíz ott sem jobb. én szerencsére bő 7 éve 62ezerrel tudtam megvenni, előtte az enyém is 20ezer környékén ment szervízbe, én 10ezrenként cserélek olajat. bár sokat nem is megyek vele. ez idő alatt 36ezer alatt mentem vele.
én azt szeretem ebben a motorban, hogy tud takarékos lenni, de ha nyomod, akkor megy is. tényleg igazi kettősség jellemzi. viszont melegen kicsit zakatolós a hangja, de az vadi új V10-es hangja is olyan alapjáraton.
állapot alapján válassz. motort ha kell 150-200 körül kapsz bele keveset futottat, angliából.


Igen, a Real-OEM szerint 2003/8-ig volt az N42, 2004/3-tol az N46, a kettö közötti idöszakban pedig mind a kettövel gyärtottäk. Amugy pont ezert akarom en is a 318i-t venni, mert abbol itt jo sok van, van välasztek, benzines, tehät egyszerübb/kevesebb värhato meghibäsodäs, (itteni oradijjak 80 euronäl kezdödnek a török szerelönel) mint a 20d, 10 eves letere letezik belöle 150ezer km alatti is, nincs rä evi 300 euros adótöbblet, megy is ha kell, es mivel 95%-ban csak väroson kivül järok, 6-7 között marad a fogyasztäs is!
Akkor tehät inkäbb N42-öt keresek a vege felöl, mert nem csak a fiatalsäg, de az är is fontos.


még annyit, hogy a kinézett autónál az olajbetöltő sapkát vedd majd le, világíts bele, és ha nem látsz nyálás, sűrű, koxos lerakódásokat, akkor nincs gond. sok műhelyben van endoszkóp érdemes vele körbe nézni odabent.
viszont a M43-as régi motoros is jó választás, azokkal kevesebb gond szokott lenni, igaz jóval egyszerűbb felépítésű.

szerk.: igaz az M43-asok meg FL előttiek, 1-2 darab van, ami FL-es de az is első szériák, 2001 szeptember környékiek.


Igen-igen, ezt is olvastam, hogy az M43 volt a tuti, de FL-eset szeretnek, es lehetöleg nem elöszeriäsat, hanem inkäbb 2003-2004-eset. A tanksapka-bevilägitosdis tippet köszönöm, ha van még ilyen tipp, szivesen vennem.
Väsärläs utän ugyis hazamegyek vele, es kicsereltetek rajta sokmindent, hogy ne itt kint kelljen, mert az horror ärban megy. Ugy tudom, hogy a kopo alkatreszek mellett a vizpumpät kell cserelnem, nehogy megföjön a motor.
Mit tanäcsolsz, mit csereltessek rajta ki majd otthon, "biztos-ami biztos" felkiältässal? (mint ahogy 20d-nel a kartelgäzszüröt es a pillangoszelepet szoktäk azonnali kezelesre javasolni)


nem a tanksapkán kell benézni, hanem az olajbetöltőn
összes szűrőt, olajat, vizet célszerű lecserélni. szíjakat, állapottől fűggően a főtengely tárcsát, meg a feszítőket.
a többi meg olyan, hogy ha találnak valamit átvizsgáláson.


Jaj persze, termeszetesen, csak elirtam!
Rendben, ezeket mind cserelni fogom, köszönöm!


Közben én is olvasom a kommenteket, én is köszönöm az infókat. Még annyit szeretnék tudni hogyha van rá infótok, hogy 300.000 körül kell ilyenektől félni mint pl, főtengelytörés, hengerfejezés, vagy ezek ennél a motornál nem jellemzőek illetőleg ennyi km-nél nagyon elvan-e fáradva a motort. Értsd erőtlen már, megy felfelé a fogyasztás, továbbá pl a váltó és egyéb kopó dolgok mennyire lesznek lefutottak. Természetesen normál használat mellett gondolom.

státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 10:49


YELLOW írta:
duend írta:
YELLOW írta:
duend írta:
YELLOW írta:
duend írta: En is pont ilyen autot akarok venni, de en még a 200+ ezer km-töl is tartok, akkor ezek szerint (feltetelezve rendes gazdät) alaptalanul? (tudom-tudom, Szemy kollega szerint a 150 is mär sok)
Az N42 es az N46-ra räkeresve visszaolvastam pär evnyi kommentet, es azt szürtem le belöle, hogy tulajdonkeppen a ket motor nagyjäbol ugyanaz, nem szükseges csak az egyiket, vagy csak a mäsikat keresni... Azert aggasztonak tartom azt, hogy sok itteni nemet hirdetesben büszken fenykepzik a vezetett szervizkönyvet, ahol lätszik, hogy ket olajcsere közt gyakran 23-25 ezer km-t tartottak, de egyszer lättam 33 ezer km-t is. Amikor räkerdeztem egy ilyen 25 ezres periodusra, azt mondta az elado, hogy hät ö csak betartotta azt, amit kiirt az auto... Ez azt jelenti, hogy pl. 10 ev es 200ezer km alatt csak 8 olajcsere törtent...
Longlife ide vagy oda, en ettöl ockodom... Ti megvennetek egy ilyet?
Es ha van kettö tökeletesen megegyezö auto, akkor ti az N42-es, vagy az N46-os motorral vennetek?


nem szeretnék haza beszélni. az N42 a régebbi, az N46 az újabb, tehát oylan 2003 vége felé, már csak N46-ok voltak ha minden igaz. én ami konkrét hibát tudok, azoknál több N46-os volt, abból is a 2 literes verzió. viszont ha számít a fiatalabb autó, akkor az N42 kiesett. igen a németek ilyenek, betartják a szervíz periódust, és a sok törökkel elárasztott szervíz ott sem jobb. én szerencsére bő 7 éve 62ezerrel tudtam megvenni, előtte az enyém is 20ezer környékén ment szervízbe, én 10ezrenként cserélek olajat. bár sokat nem is megyek vele. ez idő alatt 36ezer alatt mentem vele.
én azt szeretem ebben a motorban, hogy tud takarékos lenni, de ha nyomod, akkor megy is. tényleg igazi kettősség jellemzi. viszont melegen kicsit zakatolós a hangja, de az vadi új V10-es hangja is olyan alapjáraton.
állapot alapján válassz. motort ha kell 150-200 körül kapsz bele keveset futottat, angliából.


Igen, a Real-OEM szerint 2003/8-ig volt az N42, 2004/3-tol az N46, a kettö közötti idöszakban pedig mind a kettövel gyärtottäk. Amugy pont ezert akarom en is a 318i-t venni, mert abbol itt jo sok van, van välasztek, benzines, tehät egyszerübb/kevesebb värhato meghibäsodäs, (itteni oradijjak 80 euronäl kezdödnek a török szerelönel) mint a 20d, 10 eves letere letezik belöle 150ezer km alatti is, nincs rä evi 300 euros adótöbblet, megy is ha kell, es mivel 95%-ban csak väroson kivül järok, 6-7 között marad a fogyasztäs is!
Akkor tehät inkäbb N42-öt keresek a vege felöl, mert nem csak a fiatalsäg, de az är is fontos.


még annyit, hogy a kinézett autónál az olajbetöltő sapkát vedd majd le, világíts bele, és ha nem látsz nyálás, sűrű, koxos lerakódásokat, akkor nincs gond. sok műhelyben van endoszkóp érdemes vele körbe nézni odabent.
viszont a M43-as régi motoros is jó választás, azokkal kevesebb gond szokott lenni, igaz jóval egyszerűbb felépítésű.

szerk.: igaz az M43-asok meg FL előttiek, 1-2 darab van, ami FL-es de az is első szériák, 2001 szeptember környékiek.


Igen-igen, ezt is olvastam, hogy az M43 volt a tuti, de FL-eset szeretnek, es lehetöleg nem elöszeriäsat, hanem inkäbb 2003-2004-eset. A tanksapka-bevilägitosdis tippet köszönöm, ha van még ilyen tipp, szivesen vennem.
Väsärläs utän ugyis hazamegyek vele, es kicsereltetek rajta sokmindent, hogy ne itt kint kelljen, mert az horror ärban megy. Ugy tudom, hogy a kopo alkatreszek mellett a vizpumpät kell cserelnem, nehogy megföjön a motor.
Mit tanäcsolsz, mit csereltessek rajta ki majd otthon, "biztos-ami biztos" felkiältässal? (mint ahogy 20d-nel a kartelgäzszüröt es a pillangoszelepet szoktäk azonnali kezelesre javasolni)


nem a tanksapkán kell benézni, hanem az olajbetöltőn
összes szűrőt, olajat, vizet célszerű lecserélni. szíjakat, állapottől fűggően a főtengely tárcsát, meg a feszítőket.
a többi meg olyan, hogy ha találnak valamit átvizsgáláson.


Jaj persze, termeszetesen, csak elirtam!
Rendben, ezeket mind cserelni fogom, köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 10:46


duend írta:
YELLOW írta:
duend írta:
YELLOW írta:
duend írta: En is pont ilyen autot akarok venni, de en még a 200+ ezer km-töl is tartok, akkor ezek szerint (feltetelezve rendes gazdät) alaptalanul? (tudom-tudom, Szemy kollega szerint a 150 is mär sok)
Az N42 es az N46-ra räkeresve visszaolvastam pär evnyi kommentet, es azt szürtem le belöle, hogy tulajdonkeppen a ket motor nagyjäbol ugyanaz, nem szükseges csak az egyiket, vagy csak a mäsikat keresni... Azert aggasztonak tartom azt, hogy sok itteni nemet hirdetesben büszken fenykepzik a vezetett szervizkönyvet, ahol lätszik, hogy ket olajcsere közt gyakran 23-25 ezer km-t tartottak, de egyszer lättam 33 ezer km-t is. Amikor räkerdeztem egy ilyen 25 ezres periodusra, azt mondta az elado, hogy hät ö csak betartotta azt, amit kiirt az auto... Ez azt jelenti, hogy pl. 10 ev es 200ezer km alatt csak 8 olajcsere törtent...
Longlife ide vagy oda, en ettöl ockodom... Ti megvennetek egy ilyet?
Es ha van kettö tökeletesen megegyezö auto, akkor ti az N42-es, vagy az N46-os motorral vennetek?


nem szeretnék haza beszélni. az N42 a régebbi, az N46 az újabb, tehát oylan 2003 vége felé, már csak N46-ok voltak ha minden igaz. én ami konkrét hibát tudok, azoknál több N46-os volt, abból is a 2 literes verzió. viszont ha számít a fiatalabb autó, akkor az N42 kiesett. igen a németek ilyenek, betartják a szervíz periódust, és a sok törökkel elárasztott szervíz ott sem jobb. én szerencsére bő 7 éve 62ezerrel tudtam megvenni, előtte az enyém is 20ezer környékén ment szervízbe, én 10ezrenként cserélek olajat. bár sokat nem is megyek vele. ez idő alatt 36ezer alatt mentem vele.
én azt szeretem ebben a motorban, hogy tud takarékos lenni, de ha nyomod, akkor megy is. tényleg igazi kettősség jellemzi. viszont melegen kicsit zakatolós a hangja, de az vadi új V10-es hangja is olyan alapjáraton.
állapot alapján válassz. motort ha kell 150-200 körül kapsz bele keveset futottat, angliából.


Igen, a Real-OEM szerint 2003/8-ig volt az N42, 2004/3-tol az N46, a kettö közötti idöszakban pedig mind a kettövel gyärtottäk. Amugy pont ezert akarom en is a 318i-t venni, mert abbol itt jo sok van, van välasztek, benzines, tehät egyszerübb/kevesebb värhato meghibäsodäs, (itteni oradijjak 80 euronäl kezdödnek a török szerelönel) mint a 20d, 10 eves letere letezik belöle 150ezer km alatti is, nincs rä evi 300 euros adótöbblet, megy is ha kell, es mivel 95%-ban csak väroson kivül järok, 6-7 között marad a fogyasztäs is!
Akkor tehät inkäbb N42-öt keresek a vege felöl, mert nem csak a fiatalsäg, de az är is fontos.


még annyit, hogy a kinézett autónál az olajbetöltő sapkát vedd majd le, világíts bele, és ha nem látsz nyálás, sűrű, koxos lerakódásokat, akkor nincs gond. sok műhelyben van endoszkóp érdemes vele körbe nézni odabent.
viszont a M43-as régi motoros is jó választás, azokkal kevesebb gond szokott lenni, igaz jóval egyszerűbb felépítésű.

szerk.: igaz az M43-asok meg FL előttiek, 1-2 darab van, ami FL-es de az is első szériák, 2001 szeptember környékiek.


Igen-igen, ezt is olvastam, hogy az M43 volt a tuti, de FL-eset szeretnek, es lehetöleg nem elöszeriäsat, hanem inkäbb 2003-2004-eset. A tanksapka-bevilägitosdis tippet köszönöm, ha van még ilyen tipp, szivesen vennem.
Väsärläs utän ugyis hazamegyek vele, es kicsereltetek rajta sokmindent, hogy ne itt kint kelljen, mert az horror ärban megy. Ugy tudom, hogy a kopo alkatreszek mellett a vizpumpät kell cserelnem, nehogy megföjön a motor.
Mit tanäcsolsz, mit csereltessek rajta ki majd otthon, "biztos-ami biztos" felkiältässal? (mint ahogy 20d-nel a kartelgäzszüröt es a pillangoszelepet szoktäk azonnali kezelesre javasolni)


nem a tanksapkán kell benézni, hanem az olajbetöltőn
összes szűrőt, olajat, vizet célszerű lecserélni. szíjakat, állapottől fűggően a főtengely tárcsát, meg a feszítőket.
a többi meg olyan, hogy ha találnak valamit átvizsgáláson.

státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 10:42


YELLOW írta:
duend írta:
YELLOW írta:
duend írta: En is pont ilyen autot akarok venni, de en még a 200+ ezer km-töl is tartok, akkor ezek szerint (feltetelezve rendes gazdät) alaptalanul? (tudom-tudom, Szemy kollega szerint a 150 is mär sok)
Az N42 es az N46-ra räkeresve visszaolvastam pär evnyi kommentet, es azt szürtem le belöle, hogy tulajdonkeppen a ket motor nagyjäbol ugyanaz, nem szükseges csak az egyiket, vagy csak a mäsikat keresni... Azert aggasztonak tartom azt, hogy sok itteni nemet hirdetesben büszken fenykepzik a vezetett szervizkönyvet, ahol lätszik, hogy ket olajcsere közt gyakran 23-25 ezer km-t tartottak, de egyszer lättam 33 ezer km-t is. Amikor räkerdeztem egy ilyen 25 ezres periodusra, azt mondta az elado, hogy hät ö csak betartotta azt, amit kiirt az auto... Ez azt jelenti, hogy pl. 10 ev es 200ezer km alatt csak 8 olajcsere törtent...
Longlife ide vagy oda, en ettöl ockodom... Ti megvennetek egy ilyet?
Es ha van kettö tökeletesen megegyezö auto, akkor ti az N42-es, vagy az N46-os motorral vennetek?


nem szeretnék haza beszélni. az N42 a régebbi, az N46 az újabb, tehát oylan 2003 vége felé, már csak N46-ok voltak ha minden igaz. én ami konkrét hibát tudok, azoknál több N46-os volt, abból is a 2 literes verzió. viszont ha számít a fiatalabb autó, akkor az N42 kiesett. igen a németek ilyenek, betartják a szervíz periódust, és a sok törökkel elárasztott szervíz ott sem jobb. én szerencsére bő 7 éve 62ezerrel tudtam megvenni, előtte az enyém is 20ezer környékén ment szervízbe, én 10ezrenként cserélek olajat. bár sokat nem is megyek vele. ez idő alatt 36ezer alatt mentem vele.
én azt szeretem ebben a motorban, hogy tud takarékos lenni, de ha nyomod, akkor megy is. tényleg igazi kettősség jellemzi. viszont melegen kicsit zakatolós a hangja, de az vadi új V10-es hangja is olyan alapjáraton.
állapot alapján válassz. motort ha kell 150-200 körül kapsz bele keveset futottat, angliából.


Igen, a Real-OEM szerint 2003/8-ig volt az N42, 2004/3-tol az N46, a kettö közötti idöszakban pedig mind a kettövel gyärtottäk. Amugy pont ezert akarom en is a 318i-t venni, mert abbol itt jo sok van, van välasztek, benzines, tehät egyszerübb/kevesebb värhato meghibäsodäs, (itteni oradijjak 80 euronäl kezdödnek a török szerelönel) mint a 20d, 10 eves letere letezik belöle 150ezer km alatti is, nincs rä evi 300 euros adótöbblet, megy is ha kell, es mivel 95%-ban csak väroson kivül järok, 6-7 között marad a fogyasztäs is!
Akkor tehät inkäbb N42-öt keresek a vege felöl, mert nem csak a fiatalsäg, de az är is fontos.


még annyit, hogy a kinézett autónál az olajbetöltő sapkát vedd majd le, világíts bele, és ha nem látsz nyálás, sűrű, koxos lerakódásokat, akkor nincs gond. sok műhelyben van endoszkóp érdemes vele körbe nézni odabent.
viszont a M43-as régi motoros is jó választás, azokkal kevesebb gond szokott lenni, igaz jóval egyszerűbb felépítésű.

szerk.: igaz az M43-asok meg FL előttiek, 1-2 darab van, ami FL-es de az is első szériák, 2001 szeptember környékiek.


Igen-igen, ezt is olvastam, hogy az M43 volt a tuti, de FL-eset szeretnek, es lehetöleg nem elöszeriäsat, hanem inkäbb 2003-2004-eset. A tanksapka-bevilägitosdis tippet köszönöm, ha van még ilyen tipp, szivesen vennem.
Väsärläs utän ugyis hazamegyek vele, es kicsereltetek rajta sokmindent, hogy ne itt kint kelljen, mert az horror ärban megy. Ugy tudom, hogy a kopo alkatreszek mellett a vizpumpät kell cserelnem, nehogy megföjön a motor.
Mit tanäcsolsz, mit csereltessek rajta ki majd otthon, "biztos-ami biztos" felkiältässal? (mint ahogy 20d-nel a kartelgäzszüröt es a pillangoszelepet szoktäk azonnali kezelesre javasolni)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 10:27


duend írta:
YELLOW írta:
duend írta: En is pont ilyen autot akarok venni, de en még a 200+ ezer km-töl is tartok, akkor ezek szerint (feltetelezve rendes gazdät) alaptalanul? (tudom-tudom, Szemy kollega szerint a 150 is mär sok)
Az N42 es az N46-ra räkeresve visszaolvastam pär evnyi kommentet, es azt szürtem le belöle, hogy tulajdonkeppen a ket motor nagyjäbol ugyanaz, nem szükseges csak az egyiket, vagy csak a mäsikat keresni... Azert aggasztonak tartom azt, hogy sok itteni nemet hirdetesben büszken fenykepzik a vezetett szervizkönyvet, ahol lätszik, hogy ket olajcsere közt gyakran 23-25 ezer km-t tartottak, de egyszer lättam 33 ezer km-t is. Amikor räkerdeztem egy ilyen 25 ezres periodusra, azt mondta az elado, hogy hät ö csak betartotta azt, amit kiirt az auto... Ez azt jelenti, hogy pl. 10 ev es 200ezer km alatt csak 8 olajcsere törtent...
Longlife ide vagy oda, en ettöl ockodom... Ti megvennetek egy ilyet?
Es ha van kettö tökeletesen megegyezö auto, akkor ti az N42-es, vagy az N46-os motorral vennetek?


nem szeretnék haza beszélni. az N42 a régebbi, az N46 az újabb, tehát oylan 2003 vége felé, már csak N46-ok voltak ha minden igaz. én ami konkrét hibát tudok, azoknál több N46-os volt, abból is a 2 literes verzió. viszont ha számít a fiatalabb autó, akkor az N42 kiesett. igen a németek ilyenek, betartják a szervíz periódust, és a sok törökkel elárasztott szervíz ott sem jobb. én szerencsére bő 7 éve 62ezerrel tudtam megvenni, előtte az enyém is 20ezer környékén ment szervízbe, én 10ezrenként cserélek olajat. bár sokat nem is megyek vele. ez idő alatt 36ezer alatt mentem vele.
én azt szeretem ebben a motorban, hogy tud takarékos lenni, de ha nyomod, akkor megy is. tényleg igazi kettősség jellemzi. viszont melegen kicsit zakatolós a hangja, de az vadi új V10-es hangja is olyan alapjáraton.
állapot alapján válassz. motort ha kell 150-200 körül kapsz bele keveset futottat, angliából.


Igen, a Real-OEM szerint 2003/8-ig volt az N42, 2004/3-tol az N46, a kettö közötti idöszakban pedig mind a kettövel gyärtottäk. Amugy pont ezert akarom en is a 318i-t venni, mert abbol itt jo sok van, van välasztek, benzines, tehät egyszerübb/kevesebb värhato meghibäsodäs, (itteni oradijjak 80 euronäl kezdödnek a török szerelönel) mint a 20d, 10 eves letere letezik belöle 150ezer km alatti is, nincs rä evi 300 euros adótöbblet, megy is ha kell, es mivel 95%-ban csak väroson kivül järok, 6-7 között marad a fogyasztäs is!
Akkor tehät inkäbb N42-öt keresek a vege felöl, mert nem csak a fiatalsäg, de az är is fontos.


szerkesztettem, írtam még az előző kommentemhez.
viszont a M43-as régi motoros is jó választás, azokkal kevesebb gond szokott lenni, igaz jóval egyszerűbb felépítésű.

szerk.: igaz az M43-asok meg FL előttiek, 1-2 darab van, ami FL-es de az is első szériák, 2001 szeptember környékiek.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 10. csütörtök, 10:28

státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 10:22


YELLOW írta:
duend írta: En is pont ilyen autot akarok venni, de en még a 200+ ezer km-töl is tartok, akkor ezek szerint (feltetelezve rendes gazdät) alaptalanul? (tudom-tudom, Szemy kollega szerint a 150 is mär sok)
Az N42 es az N46-ra räkeresve visszaolvastam pär evnyi kommentet, es azt szürtem le belöle, hogy tulajdonkeppen a ket motor nagyjäbol ugyanaz, nem szükseges csak az egyiket, vagy csak a mäsikat keresni... Azert aggasztonak tartom azt, hogy sok itteni nemet hirdetesben büszken fenykepzik a vezetett szervizkönyvet, ahol lätszik, hogy ket olajcsere közt gyakran 23-25 ezer km-t tartottak, de egyszer lättam 33 ezer km-t is. Amikor räkerdeztem egy ilyen 25 ezres periodusra, azt mondta az elado, hogy hät ö csak betartotta azt, amit kiirt az auto... Ez azt jelenti, hogy pl. 10 ev es 200ezer km alatt csak 8 olajcsere törtent...
Longlife ide vagy oda, en ettöl ockodom... Ti megvennetek egy ilyet?
Es ha van kettö tökeletesen megegyezö auto, akkor ti az N42-es, vagy az N46-os motorral vennetek?


nem szeretnék haza beszélni. az N42 a régebbi, az N46 az újabb, tehát oylan 2003 vége felé, már csak N46-ok voltak ha minden igaz. én ami konkrét hibát tudok, azoknál több N46-os volt, abból is a 2 literes verzió. viszont ha számít a fiatalabb autó, akkor az N42 kiesett. igen a németek ilyenek, betartják a szervíz periódust, és a sok törökkel elárasztott szervíz ott sem jobb. én szerencsére bő 7 éve 62ezerrel tudtam megvenni, előtte az enyém is 20ezer környékén ment szervízbe, én 10ezrenként cserélek olajat. bár sokat nem is megyek vele. ez idő alatt 36ezer alatt mentem vele.
én azt szeretem ebben a motorban, hogy tud takarékos lenni, de ha nyomod, akkor megy is. tényleg igazi kettősség jellemzi. viszont melegen kicsit zakatolós a hangja, de az vadi új V10-es hangja is olyan alapjáraton.
állapot alapján válassz. motort ha kell 150-200 körül kapsz bele keveset futottat, angliából.


Igen, a Real-OEM szerint 2003/8-ig volt az N42, 2004/3-tol az N46, a kettö közötti idöszakban pedig mind a kettövel gyärtottäk. Amugy pont ezert akarom en is a 318i-t venni, mert abbol itt jo sok van, van välasztek, benzines, tehät egyszerübb/kevesebb värhato meghibäsodäs, (itteni oradijjak 80 euronäl kezdödnek a török szerelönel) mint a 20d, 10 eves letere letezik belöle 150ezer km alatti is, nincs rä evi 300 euros adótöbblet, megy is ha kell, es mivel 95%-ban csak väroson kivül järok, 6-7 között marad a fogyasztäs is!
Akkor tehät inkäbb N42-öt keresek a vege felöl, mert nem csak a fiatalsäg, de az är is fontos.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 09:59


duend írta: En is pont ilyen autot akarok venni, de en még a 200+ ezer km-töl is tartok, akkor ezek szerint (feltetelezve rendes gazdät) alaptalanul? (tudom-tudom, Szemy kollega szerint a 150 is mär sok)
Az N42 es az N46-ra räkeresve visszaolvastam pär evnyi kommentet, es azt szürtem le belöle, hogy tulajdonkeppen a ket motor nagyjäbol ugyanaz, nem szükseges csak az egyiket, vagy csak a mäsikat keresni... Azert aggasztonak tartom azt, hogy sok itteni nemet hirdetesben büszken fenykepzik a vezetett szervizkönyvet, ahol lätszik, hogy ket olajcsere közt gyakran 23-25 ezer km-t tartottak, de egyszer lättam 33 ezer km-t is. Amikor räkerdeztem egy ilyen 25 ezres periodusra, azt mondta az elado, hogy hät ö csak betartotta azt, amit kiirt az auto... Ez azt jelenti, hogy pl. 10 ev es 200ezer km alatt csak 8 olajcsere törtent...
Longlife ide vagy oda, en ettöl ockodom... Ti megvennetek egy ilyet?
Es ha van kettö tökeletesen megegyezö auto, akkor ti az N42-es, vagy az N46-os motorral vennetek?


nem szeretnék haza beszélni. az N42 a régebbi, az N46 az újabb, tehát oylan 2003 vége felé, már csak N46-ok voltak ha minden igaz. én ami konkrét hibát tudok, azoknál több N46-os volt, abból is a 2 literes verzió. viszont ha számít a fiatalabb autó, akkor az N42 kiesett. igen a németek ilyenek, betartják a szervíz periódust, és a sok törökkel elárasztott szervíz ott sem jobb. én szerencsére bő 7 éve 62ezerrel tudtam megvenni, előtte az enyém is 20ezer környékén ment szervízbe, én 10ezrenként cserélek olajat. bár sokat nem is megyek vele. ez idő alatt 36ezer alatt mentem vele.
én azt szeretem ebben a motorban, hogy tud takarékos lenni, de ha nyomod, akkor megy is. tényleg igazi kettősség jellemzi. viszont melegen kicsit zakatolós a hangja, de az vadi új V10-es hangja is olyan alapjáraton.
állapot alapján válassz. motort ha kell 150-200 körül kapsz bele keveset futottat, angliából.

egy friss írás a TC-ről ha már elolvastam beteszem ide:
http://totalcar.hu/kozosseg/rs...kinek_bmw/

szerk: még annyit, hogy a kinézett autónál az olajbetöltő sapkát vedd majd le, világíts bele, és ha nem látsz nyálás, sűrű, koxos lerakódásokat, akkor nincs gond. sok műhelyben van endoszkóp érdemes vele körbe nézni odabent.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 10. csütörtök, 10:14

státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 09:40


En is pont ilyen autot akarok venni, de en még a 200+ ezer km-töl is tartok, akkor ezek szerint (feltetelezve rendes gazdät) alaptalanul? (tudom-tudom, Szemy kollega szerint a 150 is mär sok)
Az N42 es az N46-ra räkeresve visszaolvastam pär evnyi kommentet, es azt szürtem le belöle, hogy tulajdonkeppen a ket motor nagyjäbol ugyanaz, nem szükseges csak az egyiket, vagy csak a mäsikat keresni... Azert aggasztonak tartom azt, hogy sok itteni nemet hirdetesben büszken fenykepzik a vezetett szervizkönyvet, ahol lätszik, hogy ket olajcsere közt gyakran 23-25 ezer km-t tartottak, de egyszer lättam 33 ezer km-t is. Amikor räkerdeztem egy ilyen 25 ezres periodusra, azt mondta az elado, hogy hät ö csak betartotta azt, amit kiirt az auto... Ez azt jelenti, hogy pl. 10 ev es 200ezer km alatt csak 8 olajcsere törtent...
Longlife ide vagy oda, en ettöl ockodom... Ti megvennetek egy ilyet?
Es ha van kettö tökeletesen megegyezö auto, akkor ti az N42-es, vagy az N46-os motorral vennetek?