- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i 1.6
- Évjárat: 2000
Elküldve: 2012. augusztus 25. szombat, 12:06
YELLOW írta:Atesz35 írta:YELLOW írta:Atesz35 írta:YELLOW írta:Atesz35 írta: Sziasztok!
Autócsere előtt állunk, és most nézegetem a BMW-ket. Az E46-osokat nézegetem és az 1.6 vagy az 1.8 között vacilálok. Szerintetek melyiket lenne érdemesebb venni? Az hogy mennyire megy az nem igazán hoz lázba. Inkább tartósság megbízhatóság, és persze a fogyasztás. Nagyobb részt városi (miskolc) normális vezetési stílus mellet lenne használva az autó. Csak városi fogyasztása mennyi ezeknek az autóknak? Ki melyiket venné vagy választaná? Dieselt semmi képpen se akarok.
Előre is köszönöm a segítséget!
az 1.6 sehogy nem jó választás... facelift előttibe ráadásul 1.9-es sokat is eszik, viszont gyenge. facelift utániba pedig az N40 motorkódú egy rakás kaksi.
tehát mind a két esetben az 1.8-as a jobb választás. én azért venném csak az újabbat N42-es motorkódost, mert lehet vele úgy autózni, hogy jó alacsony fogyasztása legyen, és van benne tartalék is. bár a facelift elptti modellek "1.6"-os motorja is megbízható nem igazán van velük gond.
Tehát akkor az 1.6-os az mindenképpen felejtős? Akkor inkább nézelődök az 1.8 között. És mikortól vannak az N42-es motorkód? és ezeknek a városi fogyasztása hogy alakul?
2001 szeptembertől már lehetett kapni az N42-est, igaz főleg compact-ban, szerintem 2002 felett kell keresni akkor.
szerintem egész jó a városi fogyija, ha ügyes vagy 7-7,5 ből simán megvan.
7-7.5 ?? az igen nagyon jó egy 1.8-as 116 Le-s motortól. A mostani 1.4-es 82 Le-s autómmal vagyok el 7-8 literrel városba. És mi a különbség N40 és az N42 motor között?
az N40 az csak 1.6-os tehát 1596cm3. és nagyon szar motor. vezérműlánc megugrás jellemzi, szeret hengerfejes lenni. ezt a motort azért csinálták gyorsan, hogy szegényebb országokban, pl nálunk, románok, stb is el lehessen adni az autót, 1,5 millával olcsóbban. hiába egyszerűbb motor, nincs valvetronic meg stb, de sokkal több gond van vele. ezt nem szabad megvenni. amúgy a motorszám végéből mindig kiderül milyen motor van benne. a külföldi faceliftes 316i az mind 1.8-as általában. és N42 ennek a műanyag borításon aahol a BMW felirat van, ott van egy kis dudor, a valvetronic motorja, az N40-en nincs.
tehát az N40 az 1600 cm3 105Le, az N42 az pedig 1800 cm3 116Le, és az 1.8-as a valvetronic-os (változó szelepvezérléses ha jól olvastam). Bocs ha picit érthetetlen vagyok, csak elveszek a rengeteg szám között