« előző12következő »
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 00:52


anubisz írta: meg 30 millió,hogy meg építsd csak a nap elemes tutyi,mutyi több millió ha a tetőt végig rakod vele. Mire meg térül,mehetsz a temetőbe

Elirtad egy nullaval azt a 30 millat... Hazfelujitashoz keszulok mar jo ideje, utanajarok, mit erdemes, mit nem, mi mennyibe kerul stb., arajanlatokat kerek, aztan amire ugy itelem, h szamomra megfelelo, azt megveszem, amikor osszegyulik a penz, elvan itt egy helyen, remelhetoleg a mostani adag rovidesen beepitesre kerul. Szoval kertem arajanlatot alu-fa ablakra. Belul mindenkepp fat szeretnek, mert csak, kivul pedig az alu jol birja az idojarast stb. Talaltam egy osztrak ceget, aki gyart ilyet jo minosegben es van Magyarorszagon forgalmazoja. Odamentem, mondtam, h egyelore teszt jelleggel ket kisebb es egy normal meretu ablakra lenne szuksegem, aztan ha megfelelo az ar es a minoseg, akkor a tobbi ablakot/ajtot is lecserelem ilyenre. Elmondtam a mereteket es mondtam, h mondjon nagysagrendi arat, ne raboljuk egymas idejet. Haaaat, ezt igy nem lehet, de kb. masfelszerese a fa ablaknak. Nezzuk meg a bemutatoteremben, milyenek (tenyleg jol neztek ki, a fa ablak masfelszereset siman kifizettem volna erte) aztan valasszuk ki a profilokat stb. Hozzatette, hogy passziv hazakba is viszik ezeket az ablakokat a jobb szigetelessel. Mondtam, h tavol all tolem a passziv haz epitese, a kevesbe tokeletes szigetelesunel sem az ablak lesz a gyenge lancszem. Igy kivalasztottuk a megfelelonek latszot, majd a holgy mondta, hogy par napon belul kuldi emailben az arajanlatot. Kivancsian vartam, par nap mulva megerkezett. Mar tobb, mint fel eve volt ez, ugyh elokerestem az arajanlatukat. A ket kis 120x60-as bukonyilo (bar en csak bukot kertem) ablak kb. 300 (haromszaz) ezer forintra jott ki afa nelkul, minden extra festes/vasalas/stb nelkul, egy 180x150-es ketfele nyilo, az egyik oldala buko-nyilo pedig ujabb 300e+afa. Hangsulyozom, hogy ez meg nem a passziv hazhoz megfelelo szigetelesu volt egyik sem! Arra mar nem is lennek kivancsi, mennyibe kerul, ha ez ennyi... Gondolom nem kell mondanom, hogy nem rendeltem meg...


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 23:13


seta írta:
anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
Gatinho írta: Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."


Bizony igazad van,persze jogilag se tiszta,ebbe a sze... országba


Szerintem ezzel is az lesz mint pl a szélerőművekkel...
2,5m-es maximális magasság alatt bármilyet állíthatsz a kertedbe (ez gyakorlatilag a kerti járda bevilágításán kívül semmire sem jó)
2,5m-esnél nagyob szélerőmű állítása olyan fokú utánajárással, szakértői véleményezéssel, bürokráciával és az ezekkel járó "tiszteletdíjakkal" jár, ami miatt legalább 20-25 év kell h megtérüljön az ára (karbantartás nélkül). Welcome home...


undorittó! nehogy jó legyen az embernek, kicsit olcsóbban termeljen magának energiát. Nem is írok erre semmit, mert az nem bírja a nyomda festéket.


Amúgy ez egy kicsit vicces téma, mert pl az önellátó házak építését (külső energiaforrást alig felhasználó) az állam 30%-kal támogatja. Persze ehhez az kell h a teljes bürokrácia láncot végigjárd


meg 30 millió,hogy meg építsd csak a nap elemes tutyi,mutyi több millió
ha a tetőt végig rakod vele. Mire meg térül,mehetsz a temetőbe




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. február 27. vasárnap, 23:16

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 23:11


anubisz írta:
seta írta:
anubisz írta:
Gatinho írta: Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."


Bizony igazad van,persze jogilag se tiszta,ebbe a sze... országba


Szerintem ezzel is az lesz mint pl a szélerőművekkel...
2,5m-es maximális magasság alatt bármilyet állíthatsz a kertedbe (ez gyakorlatilag a kerti járda bevilágításán kívül semmire sem jó)
2,5m-esnél nagyob szélerőmű állítása olyan fokú utánajárással, szakértői véleményezéssel, bürokráciával és az ezekkel járó "tiszteletdíjakkal" jár, ami miatt legalább 20-25 év kell h megtérüljön az ára (karbantartás nélkül). Welcome home...


undorittó! nehogy jó legyen az embernek, kicsit olcsóbban termeljen magának energiát. Nem is írok erre semmit, mert az nem bírja a nyomda festéket.


Amúgy ez egy kicsit vicces téma, mert pl az önellátó házak építését (külső energiaforrást alig felhasználó) az állam 30%-kal támogatja. Persze ehhez az kell h a teljes bürokrácia láncot végigjárd

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 23:08


seta írta:
anubisz írta:
Gatinho írta: Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."


Bizony igazad van,persze jogilag se tiszta,ebbe a sze... országba


Szerintem ezzel is az lesz mint pl a szélerőművekkel...
2,5m-es maximális magasság alatt bármilyet állíthatsz a kertedbe (ez gyakorlatilag a kerti járda bevilágításán kívül semmire sem jó)
2,5m-esnél nagyob szélerőmű állítása olyan fokú utánajárással, szakértői véleményezéssel, bürokráciával és az ezekkel járó "tiszteletdíjakkal" jár, ami miatt legalább 20-25 év kell h megtérüljön az ára (karbantartás nélkül). Welcome home...


undorittó! nehogy jó legyen az embernek, kicsit olcsóbban termeljen magának energiát. Nem is írok erre semmit, mert az nem bírja a nyomda festéket.

Gatinho
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Gatinho

Újonc

Elismertség: 7% (4 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 23:06


A fináncok képesek az ukrán határokon feljegyezni a tankban lévő mennyiséget, hogy száradjon le a kezük, visszafelé a többletre kiszabják a jövedéki adót, környezetvédelmi termékdíjat, áfát, stb... Persze nem a fináncok hibája, ők csak véghajtók. De azért az mégis nonszensz, hogy nem tankolhatsz gyári tankba büntetlenül külföldön.

Szóval amíg ilyen jogszabályok vannak kis hazánkban, addig felesleges arról álmodoznunk, hogy mi majd legálisan üzemanyagot kotyvaszthatunk otthon teszkós szatyorból. Még ha a jövedéki adót befizetnénk akkor sem, mert akkor még ott van a MOL, stb., akik tuti keresztbe tennének ennek a dolognak. Ha meg feketén csinálnád, akkor meg a híres magyar "bajtársiasság" lépne életbe, valamelyik jóakaró szomszéd, v. ismerős személyében. Úgy feljelentenének, mint a huzat.

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 23:03


anubisz írta:
Gatinho írta: Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."


Bizony igazad van,persze jogilag se tiszta,ebbe a sze... országba


Szerintem ezzel is az lesz mint pl a szélerőművekkel...
2,5m-es maximális magasság alatt bármilyet állíthatsz a kertedbe (ez gyakorlatilag a kerti járda bevilágításán kívül semmire sem jó)
2,5m-esnél nagyob szélerőmű állítása olyan fokú utánajárással, szakértői véleményezéssel, bürokráciával és az ezekkel járó "tiszteletdíjakkal" jár, ami miatt legalább 20-25 év kell h megtérüljön az ára (karbantartás nélkül). Welcome home...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 22:54


Gatinho írta: Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."


Bizony igazad van,persze jogilag se tiszta,ebbe a sze... országba


Gatinho
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Gatinho

Újonc

Elismertség: 7% (4 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 22:45


Mivel jövedéki termékről beszélgetünk, vannak itt a bekerülési, megtérülési költségek mellett egyéb felvetődő kérdések is. Szerintem a fináncok ráugranának ezekre a gépekre tuti.

Ahogy a szólás tartja:

"Ne lopj! A kormány nem szereti a konkurenciát."

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 22:38


anubisz írta: viszont ha már nagyobb beruházásba gondolkodik az ember,komoly napelemes cellákkal,már talán elő lehet állítani az áram menyiséget, jó talán ahol 300 a napsütések száma persze nem olcsó a napelemes technika, de pár év múlva talán már fele ennyi lesz, a benzin,meg gázolaj,esetleg meg 500 1 liter. jó most nem éri meg, de minden esetre figyelemre méltó fejlesztés. Én már át alakitattam volna gázosra a kocsimat, 350 000 lenne, fél év alatt meg térülne,de nem mertem, mert hogy nyúlnak akkor hozzá szervizbe ha bele kel nyúlni a motorba,elvész a gáz rendszer garanciája,ha mondjuk egy másik szervizbe javítják a kocsit.Itt nálunk a városba 2 gázkút is van. Megérné.

En vmikor 2-3 eve nezegettem napkollektoroknak utana... Egyreszt aprok. beboritom a haz teljes tetejet es kb. a melegviz felfutesere lesz eleg, brutalisan rossz hatasfokkal dolgoznak a jelenlegi technologiaval. A masik problema veluk, hogy ha feltesszuk, hogy az elektromos muvek barmely napszakban engedi a visszataplalast -allitolag nem igy van, de ennek nem jartam utana-, azon az aron, amennyiert ok adjak az aramot, akkor a megterulesi ideje egy napkollektornak ~15 ev, kis hazank idojarasi viszonyait tekintve, ha szerencses az a 15 ev. Az elettartama meg 15-20 ev ezeknek a napkollektoroknak. Ha otode-tizede ennyibe kerulne es a hatasfoka jobb lenne, megerne. Jelenleg max. jatszani, vagy a hoszivattyut hajtani. Ketlem, h az ota a 2-3 ev ota ez _jelentosen_ valtozott volna, sajnos.
Haveroknak mutattam a linket, beszelgettunk kicsit rola, sajnos a koltsegekbe meg odakerul a jovedeki ado, ami benzinnel 2010 januartol 120Ft/liter. Tegyuk fel allami tamogatassal (hisz a szemetet hasznositod ujra, kornyezettudatos, zold vagy stb) ez lemenne 50Ft/literre, meg akkor is elegge megnyujtotta a megterulesi idot.
LPG.. Talan sokaknak a lelkebe gazolok, de szerintem a BMWhez hatarozottan nem illik a gaz uzem...


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 22:27


Woockie írta:
anubisz írta: én úgy olvastam hogy: A nyersolajat fűtésre, házi generátorhoz, vagy finomítási eljárás után (a berendezéshez külön "házi finomító" is kapható lesz) az autó üzemanyagéként használhatjuk fel.

Minden esetre ha nem lesz nyereség rajta,még ha finomítanak is az eljáráson az évek alatt,senki nem fogja megvenni,mert akkor minek.


Igen, csak elotte meg azt irjak, h "egy kis berendezés segítségével a gépkocsiban felhasználható üzemanyaggá alakítják a műanyag hulladékot". De ujraolvasva a cikket neked van igazad. Mindenesetre ezt biztos, h nem egy embernek erdemes megvenni (a mostani aran legalabbis), hanem egy kisebb kozosseg kozos befektetese lehet. 10 sofor ezt mar kenyelmesen elautozza egy ev alatt es onnantol mar nyereseges a dolog. Marmint ha ebbol mar gazolaj jonne ki, de tegyuk fel ugyanennyibe kerul a finomito szerkezet es ugyanennyi aramot fogyaszt, ergo 20e dollarnak kell megterulnie 200huf/liter nyereseggel. Ez mondjuk az elobb emlitett 10 embernek 2-3 ev alatt megvan (ha tudnak ennyi muanyag hulladekot szerezni ingyen). Ez meg mindig eleg jo befektetes, utana meg mar egyertelmuen jelentos hasznot hoz, a szerkezetek ara 0-ra irva, 100Ft-bol megvan egy liter uzemanyag. Persze ha ez nagy tetelben menne, biztos, h az asvanyvizes uvegekre is menne a benzin adotartalma kis hazankban.


viszont ha már nagyobb beruházásba gondolkodik az ember,komoly napelemes cellákkal,már talán elő lehet állítani az áram menyiséget, jó talán ahol 300 a napsütések száma persze nem olcsó a napelemes technika, de pár év múlva talán már fele ennyi lesz, a benzin,meg gázolaj,esetleg meg 500 1 liter. jó most nem éri meg, de minden esetre figyelemre méltó fejlesztés. Én már át alakitattam volna gázosra a kocsimat, 350 000 lenne, fél év alatt meg térülne,de nem mertem, mert hogy nyúlnak akkor hozzá szervizbe ha bele kel nyúlni a motorba,elvész a gáz rendszer garanciája,ha mondjuk egy másik szervizbe javítják a kocsit.Itt nálunk a városba 2 gázkút is van. Megérné.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 21:59


anubisz írta: én úgy olvastam hogy: A nyersolajat fűtésre, házi generátorhoz, vagy finomítási eljárás után (a berendezéshez külön "házi finomító" is kapható lesz) az autó üzemanyagéként használhatjuk fel.

Minden esetre ha nem lesz nyereség rajta,még ha finomítanak is az eljáráson az évek alatt,senki nem fogja megvenni,mert akkor minek.


Igen, csak elotte meg azt irjak, h "egy kis berendezés segítségével a gépkocsiban felhasználható üzemanyaggá alakítják a műanyag hulladékot". De ujraolvasva a cikket neked van igazad. Mindenesetre ezt biztos, h nem egy embernek erdemes megvenni (a mostani aran legalabbis), hanem egy kisebb kozosseg kozos befektetese lehet. 10 sofor ezt mar kenyelmesen elautozza egy ev alatt es onnantol mar nyereseges a dolog. Marmint ha ebbol mar gazolaj jonne ki, de tegyuk fel ugyanennyibe kerul a finomito szerkezet es ugyanennyi aramot fogyaszt, ergo 20e dollarnak kell megterulnie 200huf/liter nyereseggel. Ez mondjuk az elobb emlitett 10 embernek 2-3 ev alatt megvan (ha tudnak ennyi muanyag hulladekot szerezni ingyen). Ez meg mindig eleg jo befektetes, utana meg mar egyertelmuen jelentos hasznot hoz, a szerkezetek ara 0-ra irva, 100Ft-bol megvan egy liter uzemanyag. Persze ha ez nagy tetelben menne, biztos, h az asvanyvizes uvegekre is menne a benzin adotartalma kis hazankban.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 21:43


[quote="Woockie"]
anubisz írta:
Woockie írta:
anubisz írta: [*] http://www.technet.hu/hir/2011...zatyorbol/

lehet gyűjteni a kupakokat Csak az áramot kel lopni hozzá, akkor meg is térül

~120e km alatt megterul az ara, ha a muanyag szemetet ingyen szerzi be az ember, mostani arakkal szamolva... ) Es ugyebar nem epp csokken az uzemanyag ara es ez boven ellensulyozna az aramkoltseget.. Persze kerdes, mennyi a szerkezet elettartama..

hát 10 deci olaj 1 Kilowatt óra áram az előállítás,és hogy benzin legyen még valami finomítót is meg kel venni,meg 10 000 dollár a sima gép.

Ebbol gazolaj "jon ki", vagy felreertettem? Mondjuk a cikkben hol ezt, hol azt irnak, meg kellene keresni az eredetit. Azzal szamoltam, h literenkent nyer az ember ~250 forintot (kb. 50HUF 1kWh aram). Igazabol valojaban tobbet, hisz nem 300Ft a gazolaj sem, de biztosan vannak vesztesegek stb, lehet, h a minosege sem olyan jo. Ebbol kell megterulnie a USD10k-nak, utana mar nyereseges a dolog. Ez ~7 literes fogyasztassal szamolva, mindenhol a kedvezotlen iranyba kerekitve 120k km. Nyilvan ha ezt meg tovabb kell finomitani, akkor az plusz koltseg mind energia, mind gep teren.

Szerk: ujraolvastam a cikket, ezt meg finomitani kell, hogy auto uzemanyagkent hasznalni lehessen. ehhez szakanyag, 5:45 korultol:
YouTube videó

én úgy olvastam hogy: A nyersolajat fűtésre, házi generátorhoz, vagy finomítási eljárás után (a berendezéshez külön "házi finomító" is kapható lesz) az autó üzemanyagéként használhatjuk fel.

Minden esetre ha nem lesz nyereség rajta,még ha finomítanak is az eljáráson az évek alatt,senki nem fogja megvenni,mert akkor minek.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 27. vasárnap, 21:46

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 21:35


anubisz írta:
Woockie írta:
anubisz írta: [*] http://www.technet.hu/hir/2011...zatyorbol/

lehet gyűjteni a kupakokat Csak az áramot kel lopni hozzá, akkor meg is térül

~120e km alatt megterul az ara, ha a muanyag szemetet ingyen szerzi be az ember, mostani arakkal szamolva... ) Es ugyebar nem epp csokken az uzemanyag ara es ez boven ellensulyozna az aramkoltseget.. Persze kerdes, mennyi a szerkezet elettartama..

hát 10 deci olaj 1 Kilowatt óra áram az előállítás,és hogy benzin legyen még valami finomítót is meg kel venni,meg 10 000 dollár a sima gép.

Ebbol gazolaj "jon ki", vagy felreertettem? Mondjuk a cikkben hol ezt, hol azt irnak, meg kellene keresni az eredetit. Azzal szamoltam, h literenkent nyer az ember ~250 forintot (kb. 50HUF 1kWh aram). Igazabol valojaban tobbet, hisz nem 300Ft a gazolaj sem, de biztosan vannak vesztesegek stb, lehet, h a minosege sem olyan jo. Ebbol kell megterulnie a USD10k-nak, utana mar nyereseges a dolog. Ez ~7 literes fogyasztassal szamolva, mindenhol a kedvezotlen iranyba kerekitve 120k km. Nyilvan ha ezt meg tovabb kell finomitani, akkor az plusz koltseg mind energia, mind gep teren.

Szerk: ujraolvastam a cikket, ezt meg finomitani kell, hogy auto uzemanyagkent hasznalni lehessen. ehhez szakanyag, 5:45 korultol:
YouTube videó

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 27. vasárnap, 21:39

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 21:18


Woockie írta:
anubisz írta: [*] http://www.technet.hu/hir/2011...zatyorbol/

lehet gyűjteni a kupakokat Csak az áramot kel lopni hozzá, akkor meg is térül

~120e km alatt megterul az ara, ha a muanyag szemetet ingyen szerzi be az ember, mostani arakkal szamolva... ) Es ugyebar nem epp csokken az uzemanyag ara es ez boven ellensulyozna az aramkoltseget.. Persze kerdes, mennyi a szerkezet elettartama..


hát 10 deci olaj 1 Kilowatt óra áram az előállítás,és hogy benzin legyen még valami finomítót is meg kel venni,meg 10 000 dollár a sima gép.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 21:06


anubisz írta: [*] http://www.technet.hu/hir/2011...zatyorbol/

lehet gyűjteni a kupakokat Csak az áramot kel lopni hozzá, akkor meg is térül

~120e km alatt megterul az ara, ha a muanyag szemetet ingyen szerzi be az ember, mostani arakkal szamolva... ) Es ugyebar nem epp csokken az uzemanyag ara es ez boven ellensulyozna az aramkoltseget.. Persze kerdes, mennyi a szerkezet elettartama..

« előző12következő »