Elküldve: 2007. március 14. szerda, 13:50
BMW Sauber F1 Team
A csapatról talán az egyik pilóta, Robert Kubica alkotta a legfrappánsabb véleményt, amikor azt mondta: "Ha megy az autó, akkor gyors." A lengyel valóban nagyon elkapta a lényeget, hiszen a felkészülési idõszak egyik legkellemesebb meglepetését a BMW okozta remek idõeredményeivel. A tesztek utolsó állomásán, Bahreinben azonban a megbízhatóság már hagyott némi kívánnivalót maga után, az F1.07-es modell nemegyszer megadta magát.
A BMW tavaly tudta le elsõ önálló évét, ami remekül sikerült, de a hároméves terv záró szakaszában, 2008-ban már az elsõ futamgyõzelmet is be kell húznia a pilótáknak. Ehhez pedig az kell, hogy a Nick Heidfeld-Robert Kubica duó idén rendszeresen a pontszerzõ, sõt a dobogós helyek környékén autózzon. A páros egyébként remekül kiegészíti egymást, hiszen már az elõzõ évben is láthattuk, hogy Kubica remek pilóta, és jobb teljesítményre sarkallja Heidfeldet is. Az egészséges rivalizálás idén is folytatódhat, ráadásul egyikõjük sem kényelmesedhet el, hiszen a roppant fiatal, ám annál tehetségesebb Sebastian Vettel bármikor beugrásra kész.
Ha a mérnökök kijavítják azokat a hibákat, amelyek Bahreinben leálláshoz vezettek, akkor a csapat felzárkózhat közvetlenül az élmezõny mögé, és szerencsés esetben akár már 2007-ben megszerezheti elsõ futamgyõzelmét. A tavaly még Michelin gumikat használó gárda zökkenõmentesen állt át a Bridgestone termékeire, aminek fõként az elsõ néhány futamon vehetik hasznát Heidfeldék, hiszen nem mindenkinek ment ez ilyen egyszerûen. A tavalyi tanulóévet két dobogós hellyel az ötödik helyen zárta a csapat, a téli eredmények alapján idén ennél még elõrébb kerülhet, és elõrébb is vágyik a BMW.
Elõny
+ csúcstechnológiás szélcsatorna
+ egészséges rivalizálás a pilóták közt
Hátrány
- gyenge erõforrás
- megbízhatatlan technika