Elküldve: 2009. január 06. kedd, 17:27
Teljesen egyetértek Raven sporttársal. A komoly tuning a "moci szétkapásánál" kezdõdik. De ez egy teljesen más kategória.
Elküldve: 2009. január 06. kedd, 17:27
Elküldve: 2009. január 06. kedd, 15:56
Elküldve: 2009. január 06. kedd, 15:43
Norex írta:Raven írta:Norex írta:Raven írta: Hogyne lehetne benzineseknél kb. 10% ot lehet elérni...de a fogyasztás inkább nõni fog mint csökkenni...
Ez eléggé érdekes mert ahol eddig láttam hirdetést ott mindenütt 1 liter meg fél liter - írnak akkor ebbõl mi adódik?ja és kb olyan +20 lóerõt!
A 20 lóerõ az kb valós is lehet... ha jól tudom 286 LE a vas, a 10% ba belefér a 20 lóerõ... sajnos benzineseknél csak elektronikával nagyon keveset lehet elérni az üzemanyag mennyiségével meg elõgyújtással lehet játszani...ha megnézed a lambda-teljesítmény-fogyasztás görbét akkor látható hogy 2 féle chiptuningot érdemes erõltetni vagy teljesítmény maximumra optimalizálnak ami olyan 0,8-0,85 lambdánál van vagy a fogyasztásra ami kevéssel 1 felett... saját tapasztalataimból benzinesnél mindig nõtt a fogyasztás bár nem számottevõen... mondjuk erõsen fûgg a használattól is. Turbós motoroknál lehet kevesebb fogysztást elõidézni nagyobb teljesítmény mellett...mivel ott a levegõ mennyiségével is lehet játszani. Reklámozni bármit lehet én anno vettem valami mágnesszerû tüneményt mert azt igérték hogy kevesebbett fogyaszt tõle háát persze....mondjuk nem lepõdtem meg amikor kiderült hogy nem eszik kevesebbett...
és lehetséges már fajta teljesitmény tuning?
Elküldve: 2009. január 06. kedd, 14:24
Oldboy írta: Bocs, hogy hozzá szólok, az 540i-imnél - 286LE - az a 20 LE annyi plussz mint a talicskán a szervó kormány. ( Akinek 330Ci-je van itt, az tudja még, hogy mirõl beszélek. Ha nem elég, M-et kell venni. )Hááát én nem tudom de az 20 lóerõ is adhat sokat...
Elküldve: 2009. január 06. kedd, 14:23
Raven írta:Norex írta:Raven írta: Hogyne lehetne benzineseknél kb. 10% ot lehet elérni...de a fogyasztás inkább nõni fog mint csökkenni...
Ez eléggé érdekes mert ahol eddig láttam hirdetést ott mindenütt 1 liter meg fél liter - írnak akkor ebbõl mi adódik?ja és kb olyan +20 lóerõt!
A 20 lóerõ az kb valós is lehet... ha jól tudom 286 LE a vas, a 10% ba belefér a 20 lóerõ... sajnos benzineseknél csak elektronikával nagyon keveset lehet elérni az üzemanyag mennyiségével meg elõgyújtással lehet játszani...ha megnézed a lambda-teljesítmény-fogyasztás görbét akkor látható hogy 2 féle chiptuningot érdemes erõltetni vagy teljesítmény maximumra optimalizálnak ami olyan 0,8-0,85 lambdánál van vagy a fogyasztásra ami kevéssel 1 felett... saját tapasztalataimból benzinesnél mindig nõtt a fogyasztás bár nem számottevõen... mondjuk erõsen fûgg a használattól is. Turbós motoroknál lehet kevesebb fogysztást elõidézni nagyobb teljesítmény mellett...mivel ott a levegõ mennyiségével is lehet játszani. Reklámozni bármit lehet én anno vettem valami mágnesszerû tüneményt mert azt igérték hogy kevesebbett fogyaszt tõle háát persze....mondjuk nem lepõdtem meg amikor kiderült hogy nem eszik kevesebbett...
Elküldve: 2009. január 06. kedd, 14:22
csu2 írta: a szivot, a szivo benzinesre értettem (ha van benne turbo akkor mellenyultam). Nem kétlem, hogy képes földesúton, meg kavicsos, meg pocsolyás útun jól menni, de nem igazi terepjáró. (alacsony, a felfüggesztése sem merev, körbespoilerezett, nem bírja az ajtóközépig érõ vizet, nem utolsó esetben sajnálnám ilyenre használni)
Elküldve: 2009. január 06. kedd, 13:34
Elküldve: 2009. január 06. kedd, 13:29
Elküldve: 2009. január 06. kedd, 11:12
Norex írta:Raven írta: Hogyne lehetne benzineseknél kb. 10% ot lehet elérni...de a fogyasztás inkább nõni fog mint csökkenni...
Ez eléggé érdekes mert ahol eddig láttam hirdetést ott mindenütt 1 liter meg fél liter - írnak akkor ebbõl mi adódik?ja és kb olyan +20 lóerõt!
Elküldve: 2009. január 06. kedd, 09:24
Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 18:28
jokerface írta: az a X5-ös magában is elég állat nem :Állat ez igaz pláne a régi fajta azok eléggé durvák nem olyan íveltek mint az újak,de azért az a plusz 20 lóerõ jó jönne mert akkor lehet lemenne 6 alá a gyorsulás.
Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 18:27
csu2 írta: nekem mondjuk nem annyira jon be, mert csak utcai terepjaro. (jobban szeretem a regi alvázas igazi terepeket, mondjuk a 30d gr patrolt lanchajtással, vagy a regi kocka land cruisert). meg különben is a 4.6-as szivot mi a francnak csippelni?
Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 18:23
Raven írta: Hogyne lehetne benzineseknél kb. 10% ot lehet elérni...de a fogyasztás inkább nõni fog mint csökkenni...
Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 18:05
Robinson írta:Ehez ennyit tennék hozzá: Tipikus " hozzánemértõ szakértõ" aki egyik héten szakácsként elolvas egy autós szakkönyvet másik héten már "szakértõként " publikál "szaklapokban" harmadik héten televíziós mûsorban taglalja a suzuki fos x2 elõnyeit a Bmw-vel szemben a negyedik héten már a dakaron indul, 100 indulóból 98. lesz (ketten feladták) és a "szaklapokban" ezt olvasod nagy betûkkel " még soha nem ért el ilyen jó eredményt Magyar versenyzõ"( azt persze nem írják, hogy ö volt az elsõ induló) És egy újabb magyarországi " sztár"?? született !!Idézet: Mérnökünk tehát üldögél a százmilliókat érõ fékpadnál, és miután tucatnyi lukat fúrt a hengerfejbe, hónapokat töltött a megfelelõ turbó kiválasztásával, a fordulatszám, az égési csúcsnyomás és a kipufogógáz-hõmérséklet pontos beállításával, azon töpreng, vajh' hogyan ígérhetnek egyes chiptuningcégek bámulatos teljesítménynövekedést anélkül, hogy a kidekázott határértékeket megsértenék.
egy kis érdekesség: http://www.totalcar.hu/magazin...rbotuning/
Elküldve: 2009. január 05. hétfő, 09:33