Sziasztok!
Egy 2oo3 októberében vásárolt 316i boldog(?) tulajdonosa vagyok. Az autó most volt 4 éves, 55e km van benne. Elsõ tulajként a teljes élettörténetét ismerem. Én amúgy olyan vagyok, hogy nem tépem szét a kocsit, rendszeresen karbantartom és tényleg nincs nagy igénybevételnek kitéve. Most jöjjenek a tények:
2003/10 - 100.000 Ft-ért üzembe helyezték a boltban.
2005/04 - Elsõ szervíz 19e km (Bp. Váci út)
- Motorolaj, fékfolyadék, olajszûrõ, légszûrõ, pollenszûrõ csere, deszt.víz, ablakmosó, fékhatásmérés, rövid próba (73.000.- Ft)
2005/11 - A 4. hengernél elfáradt a gyujtótrafó. Irány a Váci út. Hát igen, ez tipushiba (mondják a márkaszervízben), javasoljuk kicserélni mind a négyet. Persze, O.K. 40.000.- Ft + 1 nap
2005/12 - Reggel mennék, se kép se hang. Én balfasz, biztos rajta felejtettem vmit. De sajnos nem, a gyári BMW akksi nem bírta tovább, hiába töltöttem, hiába a zöld jelzõfény, három nap után már nem indult. O.K. csere (20.000.- Ft). Kicsit azért bosszantott mert anno a Zsiguli fos orosz akksiját 5 évig nyúztam. Mind1, ezek már korszerû akksik, kicsit hamarabb feladják
2006/10 - 38e km a bömbiben. Hû, ideje meglátogatni a márkaszervízt és kérni egy pecsétet a könyvbe. Inspekció I - ez már kicsit drágább (79.000.- Ft) Maradjunk annyiban, lecserélik(?) érte az olajat.
2007/10 - Az izzók hibájára figyelmeztetõ lámpa fel-fel villan, hol hosszabb hol rövidebb idõre. Baromi idegesítõ, de persze, semmi nincs kiégve - ez is egy BMW tipushiba (mondják a szakszervízben). Mind1, mert úgyis vizsgáztatni kell a kocsit, nézzék meg azt is, kérem! Nem nézték meg mert a controllmûszer ellenállást mér, sajnos hibásan(?). Szóval, nincs mit tenni. Ja amúgy a kocsi simán átment a vizsgán potom 141.000.- forintért. Ebbõl a vizsgadíj 7.500 Ft, a többi az alkatrész és a munkadíj, mert a teljes fékrendszert lecserélték tárcsákkal betétekkel együtt. Akkor 50e! km volt benne. Kezdtem elkeseredni...
Akkor itt most elmondom, hogy az ellenõrzõ lámpa valóban ellenállást mér és nem hiszitek el, de hibátlanul. A hátsó lámpa vezetékei közül egy kontaktos lett és már úgy melegedett, hogy szinte kiolvadt a csokiból. Megcsináltam a kontakthibát otthon, azóta nem jelez a mûszer.
2008/02 - Az összes közül talán ez a legjobb sztori. Fogta magát és elment az alapjárat. 700 és 15oo között ingadozott kb. 1o másodpercenként, mintha szórakozásból nyomkodnám a gázpedált. Kizárólag üzemi hõfokon jelentkezett a hiba. A jelenség kiegészült azzal, hogy kicsit dadogva ment a kocsi és valahogy úgy állt le mint egy öreg dízel, megrázkódva (akinek volt ilyen az tudja). Na, irány Óbuda (a Váci útra többet be nem teszem a lábam). Itt nagyon készségesek voltak, de ez nem újdonság mert amott is azok voltak. Mesélem mi van a kocsival, hát az sokminden lehet, majd kiderül a diagnosztika során, mondják. Mivel már csak 3000km-t jelzett a következõ szervízig ezért úgy hagytam ott, hogy csinálják meg azt is. Persze O.K.
Kiderítették, hogy egy un. karter-gáz visszavezetõ szelep romlott el ami ennél a tipusnál a szelepfedélbe (70K) van beépítve. Nem javítható, cserélni kell, plusz a csövet (11K) is ami így együtt kb. 100K + a normál szervíz amit kértem 124K, azaz kb. 230.000.- Ft lesz. Szerencsémre szelepfedél épp nem volt raktáron, így csak az INSPEKCIÓ II-t csinálták meg 124.000 forintért. A szervízben megerõsítettek abban, hogy ez a meghibásodás ilyen futásteljesítmény és kor mellett kicsit furcsa, nem jellemzõ. Ahogy az sem, hogy az olaj olyan volt benne mintha egy 2o éves traktorból engedték volna le. Az olajszûrõ betétje pedig állítólag darabokban jött ki belõle. Ettõl baromi ideges lettem, mert szinte bármit ki lehet spórolni egy autóból kivéve az olajat! Azt nagyon megsínyli ... szervizenként 70 - 80 rugóért cserébe! Persze, bizonyítani semmit nem lehet ...
Na, gurulok haza a szervízbõl (majd a jövõ héten kell visszavinnem ha megjött a cucc) és hihetetlen de az autó hibátlan. Stabil, szép az alapjárat, csendes a moci, szépen fut, jól húz, minden O.K. Hívom a szerelõt mobilon, megcsinálták és meglepetést szereztek? Nehogy azt gondoljam, mondja. Ez a BMW un. öngyógyító rendszere, a kompjúter kinullázása után olyan alapértékekre áll vissza, hogy jónak tûnik, de valójában nem az, majd meglátom, ki kell cserélni azt a szelepfedelet, akkor lesz igazán jó.
Gyerekek! Bevallom õszintén, ezen a ponton feladtam. Segítsetek!
Amire és ahogy én használom a kocsit az egy BMW-nek nulla. Kicsit csalódott vagyok, fõleg mert nagyon szeretem ezt az autót és picivel többet vártam volna minõségileg. Ti hogy látjátok, mi a véleményetek?
Köszi és Üdv.
Tibi