- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 1999
Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 12:39
Miki ezt fejtsd már ki bõveben ez sztem sokakat érdekelne...
Prof írta: ez a tulzott kimélés fogalom pontosan mit takar ??
egy picit bövebben mi okzta a szelepek ovadását mert valaki kimélve használta az autot ?
csak azért kérdezem mert én sem szoktam nyomni neki igazábol csak városba használombmw320d4 írta: A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.
Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".
A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.