Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 03. vasárnap, 12:39


Miki ezt fejtsd már ki bõveben ez sztem sokakat érdekelne...
Prof írta: ez a tulzott kimélés fogalom pontosan mit takar ??
egy picit bövebben mi okzta a szelepek ovadását mert valaki kimélve használta az autot ?
csak azért kérdezem mert én sem szoktam nyomni neki igazábol csak városba használom

bmw320d4 írta: A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.


Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 18:10


ute107 írta:
Hori írta:

nem látom a linket de nekem 2 helyen van bent szükitõ ha belinkeled akkor berajzolom én is


Persze hogy nem látod....mert elfelejtettem beilleszteni! Még érzem a Szilveszter hatását...

http://static.bmwfans.info/ima...I2X3A=.png

Szóval a 4-es pontnál van "ledugva"!



nekem 4nél szükitö szürövel, és a 7nél van megoldva a dolog

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 18:05


Hori írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta: Közvetlenül az EGR szelep elõtt a mûanyag idomban van egy erõsített szem, oda van befúrva a fej.
50% víz - 50% metanol elegy megy


Na, én itt kiszállok....


pedig az enyém még csak egy belépõ szint

Látnád, hogy néhány gyorsulási fanatikus milyen rendszereket épített ki .....




nekem tetszik a megoldás


http://www.coolingmist.com/
varicool 1-em van, 3. éve megy.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 18:02


Hori írta:

nem látom a linket de nekem 2 helyen van bent szükitõ ha belinkeled akkor berajzolom én is


Persze hogy nem látod....mert elfelejtettem beilleszteni! Még érzem a Szilveszter hatását...

http://static.bmwfans.info/ima...I2X3A=.png

Szóval a 4-es pontnál van "ledugva"!

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 17:44


BarG írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta: Közvetlenül az EGR szelep elõtt a mûanyag idomban van egy erõsített szem, oda van befúrva a fej.
50% víz - 50% metanol elegy megy


Na, én itt kiszállok....


pedig az enyém még csak egy belépõ szint

Látnád, hogy néhány gyorsulási fanatikus milyen rendszereket épített ki .....




nekem tetszik a megoldás

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 17:43


ute107 írta:
Hori írta:
Ha le van dugozva 100%ba akkor már nem jut oda korom. ha ledugozod a csövet azt csak az egr elött tudod


A topicot olvasva, ma kicsit beledugtam a motortérbe a fejem:
EGR dugózás után 50.000 km-t mentem és teljesen tiszta, semmi lerakódás...szép csillogó az EGR-nél és utána is...

Hori! Nekem az alábbi link 4-es pontjánál van ledugózva.
Itt egyszerûbbnek tûnt...
Igaz kiváncsi lennék, hogy az EGR "hûtõje" mennyire lehet elkokszolódva?!




nem látom a linket de nekem 2 helyen van bent szükitõ ha belinkeled akkor berajzolom én is

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 17:18


Hori írta:
Ha le van dugozva 100%ba akkor már nem jut oda korom. ha ledugozod a csövet azt csak az egr elött tudod


A topicot olvasva, ma kicsit beledugtam a motortérbe a fejem:
EGR dugózás után 50.000 km-t mentem és teljesen tiszta, semmi lerakódás...szép csillogó az EGR-nél és utána is...

Hori! Nekem az alábbi link 4-es pontjánál van ledugózva.
Itt egyszerûbbnek tûnt...
Igaz kiváncsi lennék, hogy az EGR "hûtõje" mennyire lehet elkokszolódva?!


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 17:16


bmw320d4 írta:
BarG írta: Közvetlenül az EGR szelep elõtt a mûanyag idomban van egy erõsített szem, oda van befúrva a fej.
50% víz - 50% metanol elegy megy


Na, én itt kiszállok....


pedig az enyém még csak egy belépõ szint

Látnád, hogy néhány gyorsulási fanatikus milyen rendszereket épített ki .....

Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 16:41


ez a tulzott kimélés fogalom pontosan mit takar ??

egy picit bövebben mi okzta a szelepek ovadását mert valaki kimélve használta az autot ?

csak azért kérdezem mert én sem szoktam nyomni neki igazábol csak városba használom


bmw320d4 írta:
Hori írta: szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba


A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 16:37


BarG írta: Közvetlenül az EGR szelep elõtt a mûanyag idomban van egy erõsített szem, oda van befúrva a fej.
50% víz - 50% metanol elegy megy


Na, én itt kiszállok....

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 16:36


Hori írta:
BarG írta:
bmw320d4 írta:
Hori írta: szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba


A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.


Persze a mikronos mérettartományú koromszemcse, az elég probléma mentesen a hengerben, de ha mm-es mérettartományú, összeállt szemcse leszakad akár az EGR, akár a szívócsõ faláról, az nem fog elégni seperc alatt - az már tud kárt okozni.

Az én gépem valszeg nem az EGR miatt fog széthullani, hanem mert 2-3 naponta az M30-on 3.-ban, majd 4.-ben elküldöm a fordulatszámmérõt a piros tartomány elejéig nehogymá ellustuljon nekem ....
Meg melegebb idõben üzem közben öblögetni szoktam az EGR-t meg a szívócsövet belülrõl ... .... már több, mint 110e km óta .



hová van bekötve a vizbefecsid????


Közvetlenül az EGR szelep elõtt a mûanyag idomban van egy erõsített szem, oda van befúrva a fej.
50% víz - 50% metanol elegy megy

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 16:26


BarG írta:
bmw320d4 írta:
Hori írta: szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba


A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.


Persze a mikronos mérettartományú koromszemcse, az elég probléma mentesen a hengerben, de ha mm-es mérettartományú, összeállt szemcse leszakad akár az EGR, akár a szívócsõ faláról, az nem fog elégni seperc alatt - az már tud kárt okozni.

Az én gépem valszeg nem az EGR miatt fog széthullani, hanem mert 2-3 naponta az M30-on 3.-ban, majd 4.-ben elküldöm a fordulatszámmérõt a piros tartomány elejéig nehogymá ellustuljon nekem ....
Meg melegebb idõben üzem közben öblögetni szoktam az EGR-t meg a szívócsövet belülrõl ... .... már több, mint 110e km óta .



hová van bekötve a vizbefecsid????

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 16:24


BarG írta:
Ez igaz a szivacsbetét nélküli kartergázszûrõre is?


Azt nem kell cserélni, nincs miért.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 16:23


bmw320d4 írta:
Hori írta: Kartergázszüröre meg gázolajra mennyi a gyári elõirás????


Üzemanygszûrõ minden 2. olajcserénél, k.gázszûrõ 90e km-enként.


Ez igaz a szivacsbetét nélküli kartergázszûrõre is?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. január 02. szombat, 16:21


bmw320d4 írta:
Hori írta: szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba


A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.


Persze a mikronos mérettartományú koromszemcse, az elég probléma mentesen a hengerben, de ha mm-es mérettartományú, összeállt szemcse leszakad akár az EGR, akár a szívócsõ faláról, az nem fog elégni seperc alatt - az már tud kárt okozni.

Az én gépem valszeg nem az EGR miatt fog széthullani, hanem mert 2-3 naponta az M30-on 3.-ban, majd 4.-ben elküldöm a fordulatszámmérõt a piros tartomány elejéig nehogymá ellustuljon nekem ....
Meg melegebb idõben üzem közben öblögetni szoktam az EGR-t meg a szívócsövet belülrõl ... .... már több, mint 110e km óta .