anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 20:41


hancurozo írta:
anubisz írta: nézd,most nem fogok ezen vitázni,semmi gond a fékeimmel,így is alig lehetett kicsavarni,mikor le lett szedve a nyereg, rá 3 hétre.Ha még nem használtál ilyet,és nem láttál még ez miatt leszakadt féknyerget,nem korrekt véleményezni.Olyan kötést képez a csavaron hogy nem lehet letörölni a menetről,mint a szurok.Én láttam,néztem.Különbség hogy nem ég be a csavar.Mivel én használom,te viszont nem,akkor végül is én tudom a terméket véleményezni,hisz te még nem is próbáltad.Olyat még a világon nem hallottam hogy valakinek ki lazult az a csavar,és el szállt a féknyereg, max eltörhet, de az is anyag fáradás,vagy ütés hatására. Két egyszerű rögzítő csavar,mit kel ezen úgy túl lihegni.Főleg hogy nem kifelé tekerő erők hatnak rá.Ahhoz hogy bizonyos csavarok csak úgy le lazuljanak,mégis csak több fizikai tényezőnek kell érvényesülnie. Ha primitív hasonlatot fel hoznék,a motorba forró olajba évekig,óriási erő behatásoknak kitett csavarok se lazulnak le,pedig ott van kenés bőven.Bizonyos csavarokat te teflonnal is kezelheted akkor se fognak le lazulni,mert nem olyan erőknek vannak ki téve.
Anyás csavaroknál igen veszélyesebb mert ott ha le lazul az anya,el enged a csavar,de ott úgy is fixálják az anyát a rizikós helyeken ahol ez elő fordulhat.
Sőt még a féktárcsa belső részét is bekentem hajszál vékonyan ahol érintkezik az agyal,legalább nem kel fél órán át kalapálni,mire le válik róla,mert úgy rá volt rohadva.
Be szakadt,bele tört menetek stb..nem díszből van kitalálva ez a cucc.Biztos azért gyártják hogy le lazítsa a csavarokat. Inkább hagyjuk. Nem értem,nem is ismered a terméket,soha nem használtad,hogy mondhatod hogy le lazítja a csavart.Még ha jártál volna így,ezzel a termékkel.Tudnillik ez nem zsír. Ez szerelő paszta.Pont erre kitalálva,évekig nem használt csavarok,rögzítések,berágódásának meg előzésére.És fék rendszerhez,pont a hő,a kosz,a trutymó,a rozsda miatt.És ugye nem a fékpofára kel kenni
Mindegy biztos hülyék voltak a fejlesztők,Fékrendszerekhez kifejlesztve,de semmire ne kend mert le lazul majd. Csak vedd meg,úgyse jó arra amit rá írtuk,amire csináltuk

amúgy végezetül ott a terméken a kép is,fékrendszer,és csavar biztos azért hogy ne kend rá


Én sem szeretnék vitázni, de a motorban lévő csavarok nyúlnak a meghúzás hatására,(ezért is fontos a meghúzási nyomaték, pl:hajtókar, nyugvócspágyházak, stb., és cserélendők minden megbontásnál) és az gátolja meg a lazulását (de gondolom ezt tudtad). A menetrögzítő szintén korrozió gátló. Nem véletlenül van (normális termék esetén) benne a csavar is a betétek mellett (menetrögzítővel kezelve) ráadásul ezek a csavarok alu bevonatosak (nem rohad össze).
Tőlem úgy rakod össze az autódat ahogy akarod, csak próbáltam segíteni azoknak akik saját maguknak szerelik az autót, minden szakmai háttér nélkül.
Részemről vita lezárva.


persze,én se vitázok, csak olyan hülyén jött le,mit ha dilis lennék hogy zsírral kenném a féket Én se vagyok fizikus,de ugye azt te is belátod hogy olyan terméket nem fog egy neves cég forgalmazni amit menetre kel kenni,és nincs menet rögzítő hatása. Végül is ezek kombinált termékek,csak annyi hogy nem az van rá írva,hogy menet rögzítő.A funkció ugyan az,a menet rögzítése mellett a szelhetőség biztosítása.Nem is forgalmazhatnák,ha menetre kenve nem lenne rögzítő hatása,hanem ellenkező hatást válthat ki ,persze most nem Kínáról beszélek.
Ugye mert hát ha a menet rögzítőt szó szerint értenénk akkor azt jelentené hogy a be tekert motyót, amire rá van kenve,ugye többet azt már ki nem szeded onnan a menet rögzítő is egy szerelő paszta végül is, mert egy stabil kötés mellett kenést is biztosít, hogy azért ki lehessen tekerni majd a csavart. a motor hasonlatot persze csak képletesen mondtam,hogy utaljak rá logikus olyan helyeken olyan csavar rögzítést alkalmaznak,hogy azért próbálják ki küszöbölni a ki,le lazulást. Szép lenne egy hajtókar csavar vagy mi, le lazulna.Persze hogy olyan rögzítés van ott hogy ez nem fordulhat elő,max törhet.
Végül is azért jó egy fórum hogy álláspontokat ütköztessünk ,harag,sértődés nélkül, én így látom


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 20:17


anubisz írta: nézd,most nem fogok ezen vitázni,semmi gond a fékeimmel,így is alig lehetett kicsavarni,mikor le lett szedve a nyereg, rá 3 hétre.Ha még nem használtál ilyet,és nem láttál még ez miatt leszakadt féknyerget,nem korrekt véleményezni.Olyan kötést képez a csavaron hogy nem lehet letörölni a menetről,mint a szurok.Én láttam,néztem.Különbség hogy nem ég be a csavar.Mivel én használom,te viszont nem,akkor végül is én tudom a terméket véleményezni,hisz te még nem is próbáltad.Olyat még a világon nem hallottam hogy valakinek ki lazult az a csavar,és el szállt a féknyereg, max eltörhet, de az is anyag fáradás,vagy ütés hatására. Két egyszerű rögzítő csavar,mit kel ezen úgy túl lihegni.Főleg hogy nem kifelé tekerő erők hatnak rá.Ahhoz hogy bizonyos csavarok csak úgy le lazuljanak,mégis csak több fizikai tényezőnek kell érvényesülnie. Ha primitív hasonlatot fel hoznék,a motorba forró olajba évekig,óriási erő behatásoknak kitett csavarok se lazulnak le,pedig ott van kenés bőven.Bizonyos csavarokat te teflonnal is kezelheted akkor se fognak le lazulni,mert nem olyan erőknek vannak ki téve.
Anyás csavaroknál igen veszélyesebb mert ott ha le lazul az anya,el enged a csavar,de ott úgy is fixálják az anyát a rizikós helyeken ahol ez elő fordulhat.
Sőt még a féktárcsa belső részét is bekentem hajszál vékonyan ahol érintkezik az agyal,legalább nem kel fél órán át kalapálni,mire le válik róla,mert úgy rá volt rohadva.
Be szakadt,bele tört menetek stb..nem díszből van kitalálva ez a cucc.Biztos azért gyártják hogy le lazítsa a csavarokat. Inkább hagyjuk. Nem értem,nem is ismered a terméket,soha nem használtad,hogy mondhatod hogy le lazítja a csavart.Még ha jártál volna így,ezzel a termékkel.Tudnillik ez nem zsír. Ez szerelő paszta.Pont erre kitalálva,évekig nem használt csavarok,rögzítések,berágódásának meg előzésére.És fék rendszerhez,pont a hő,a kosz,a trutymó,a rozsda miatt.És ugye nem a fékpofára kel kenni
Mindegy biztos hülyék voltak a fejlesztők,Fékrendszerekhez kifejlesztve,de semmire ne kend mert le lazul majd. Csak vedd meg,úgyse jó arra amit rá írtuk,amire csináltuk

amúgy végezetül ott a terméken a kép is,fékrendszer,és csavar biztos azért hogy ne kend rá


Én sem szeretnék vitázni, de a motorban lévő csavarok nyúlnak a meghúzás hatására,(ezért is fontos a meghúzási nyomaték, pl:hajtókar, nyugvócspágyházak, stb., és cserélendők minden megbontásnál) és az gátolja meg a lazulását (de gondolom ezt tudtad). A menetrögzítő szintén korrozió gátló. Nem véletlenül van (normális termék esetén) benne a csavar is a betétek mellett (menetrögzítővel kezelve) ráadásul ezek a csavarok alu bevonatosak (nem rohad össze).
Tőlem úgy rakod össze az autódat ahogy akarod, csak próbáltam segíteni azoknak akik saját maguknak szerelik az autót, minden szakmai háttér nélkül.
Részemről vita lezárva.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 20:14


seta írta: Most ugye azokról a csavarokról van szó, ami a fékpofákat a helyükön tartják, és nem azokról amik a féknyerget fogják fel? Ha jól láttam a videón ezeknek a csavaroknak a fej és a menet között van egy pár centis vastagított (és gondolom felület keményített) rész, amivel a pofák érintkeznek. Mivan ha a menetet csavarrögzítővel, míg ezt az érintkezési felületet az említett pasztával kenem be?


Ne kenj semmit,nehogy el hagyd a féket és én legyek a hibás amúgy mint már mondottam a fékrendszernél igen fontos a csavarok nyomaték értékének betartása.Na látod attól le lazulhat,ha félig húzod meg a csavart vagy bele szakítod, persze hasra is lehet ütni,azt az idő majd el dönti, persze sok szerelőnek is csak a karjába van beépített nyomaték érzékelő

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 19:58


hancurozo írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.


Gratulálok. A normális betétgarnitúrához nem véletlenül adnak rögzítő csavart a féknyereghez. Azoknak a csavroknak menetrögzítővel van kezelve a vége (azért néz úgy ki, mintha festve lenne), hogy ne lazuljon le. Sajnos nem adnak minden szetthez, és ha a régi csavar van visszarakva, akkor is menetrögzítőt kell használni. Ezért nehezebb meglazítani ezeket a csavarokat. Te meg is kented őket.


Főleg ha ez a cucc direkt erre van kitalálva,azért tartalmaz réz komponenset,hogy azért ne rohadjon be a csavar,de legyen menet rögzítő tulajdonsága. Nem sima zsír,főleg ha látnád.
olyan sűrű hogy alig lehet kinyomni. Nem véletlen kimondottan fékrendszerek kenésére van kitalálva. Vagy úgy gondolod hogy nyomaték értéket betartva,meghúzva,majd ki fog lazulni magától a két rögzítő csavar? mert ezzel bekentem? na az szép lenne. Hát én ezt használom, más meg kalapácsot


Mire van kitalálva? Nem arra, hogy a csavarokat kend vele. Nézd meg milyen erők hatnak az úszónyerges fék rögzítőcsavjaira. Mivel az úszónyerges fékeknél van minimális mozgása a nyeregnek, (főleg a jobb oldalon) lelazíthatja a csavart.


nézd,most nem fogok ezen vitázni,semmi gond a fékeimmel,így is alig lehetett kicsavarni,mikor le lett szedve a nyereg, rá 3 hétre.Ha még nem használtál ilyet,és nem láttál még ez miatt leszakadt féknyerget,nem korrekt véleményezni.Olyan kötést képez a csavaron hogy nem lehet letörölni a menetről,mint a szurok.Én láttam,néztem.Különbség hogy nem ég be a csavar.Mivel én használom,te viszont nem,akkor végül is én tudom a terméket véleményezni,hisz te még nem is próbáltad.Olyat még a világon nem hallottam hogy valakinek ki lazult az a csavar,és el szállt a féknyereg, max eltörhet, de az is anyag fáradás,vagy ütés hatására. Két egyszerű rögzítő csavar,mit kel ezen úgy túl lihegni.Főleg hogy nem kifelé tekerő erők hatnak rá.Ahhoz hogy bizonyos csavarok csak úgy le lazuljanak,mégis csak több fizikai tényezőnek kell érvényesülnie. Ha primitív hasonlatot fel hoznék,a motorba forró olajba évekig,óriási erő behatásoknak kitett csavarok se lazulnak le,pedig ott van kenés bőven.Bizonyos csavarokat te teflonnal is kezelheted akkor se fognak le lazulni,mert nem olyan erőknek vannak ki téve.
Anyás csavaroknál igen veszélyesebb mert ott ha le lazul az anya,el enged a csavar,de ott úgy is fixálják az anyát a rizikós helyeken ahol ez elő fordulhat.
Sőt még a féktárcsa belső részét is bekentem hajszál vékonyan ahol érintkezik az agyal,legalább nem kel fél órán át kalapálni,mire le válik róla,mert úgy rá volt rohadva.
Be szakadt,bele tört menetek stb..nem díszből van kitalálva ez a cucc.Biztos azért gyártják hogy le lazítsa a csavarokat. Inkább hagyjuk. Nem értem,nem is ismered a terméket,soha nem használtad,hogy mondhatod hogy le lazítja a csavart.Még ha jártál volna így,ezzel a termékkel.Tudnillik ez nem zsír. Ez szerelő paszta.Pont erre kitalálva,évekig nem használt csavarok,rögzítések,berágódásának meg előzésére.És fék rendszerhez,pont a hő,a kosz,a trutymó,a rozsda miatt.És ugye nem a fékpofára kel kenni
Mindegy biztos hülyék voltak a fejlesztők,Fékrendszerekhez kifejlesztve,de semmire ne kend mert le lazul majd. Csak vedd meg,úgyse jó arra amit rá írtuk,amire csináltuk

amúgy végezetül ott a terméken a kép is,fékrendszer,és csavar biztos azért hogy ne kend rá

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 28. hétfő, 20:03

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 19:17


seta írta: Most ugye azokról a csavarokról van szó, ami a fékpofákat a helyükön tartják, és nem azokról amik a féknyerget fogják fel? Ha jól láttam a videón ezeknek a csavaroknak a fej és a menet között van egy pár centis vastagított (és gondolom felület keményített) rész, amivel a pofák érintkeznek. Mivan ha a menetet csavarrögzítővel, míg ezt az érintkezési felületet az említett pasztával kenem be?


A fékpofákat nem csavarok rögzítik. A féknyerget, és a féktámot rögzítik csavarok.

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 19:10


Most ugye azokról a csavarokról van szó, ami a fékpofákat a helyükön tartják, és nem azokról amik a féknyerget fogják fel? Ha jól láttam a videón ezeknek a csavaroknak a fej és a menet között van egy pár centis vastagított (és gondolom felület keményített) rész, amivel a pofák érintkeznek. Mivan ha a menetet csavarrögzítővel, míg ezt az érintkezési felületet az említett pasztával kenem be?

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 18:44


anubisz írta:
hancurozo írta:
anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.


Gratulálok. A normális betétgarnitúrához nem véletlenül adnak rögzítő csavart a féknyereghez. Azoknak a csavroknak menetrögzítővel van kezelve a vége (azért néz úgy ki, mintha festve lenne), hogy ne lazuljon le. Sajnos nem adnak minden szetthez, és ha a régi csavar van visszarakva, akkor is menetrögzítőt kell használni. Ezért nehezebb meglazítani ezeket a csavarokat. Te meg is kented őket.


Főleg ha ez a cucc direkt erre van kitalálva,azért tartalmaz réz komponenset,hogy azért ne rohadjon be a csavar,de legyen menet rögzítő tulajdonsága. Nem sima zsír,főleg ha látnád.
olyan sűrű hogy alig lehet kinyomni. Nem véletlen kimondottan fékrendszerek kenésére van kitalálva. Vagy úgy gondolod hogy nyomaték értéket betartva,meghúzva,majd ki fog lazulni magától a két rögzítő csavar? mert ezzel bekentem? na az szép lenne. Hát én ezt használom, más meg kalapácsot


Mire van kitalálva? Nem arra, hogy a csavarokat kend vele. Nézd meg milyen erők hatnak az úszónyerges fék rögzítőcsavjaira. Mivel az úszónyerges fékeknél van minimális mozgása a nyeregnek, (főleg a jobb oldalon) lelazíthatja a csavart.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 18:34


hancurozo írta:
anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.


Gratulálok. A normális betétgarnitúrához nem véletlenül adnak rögzítő csavart a féknyereghez. Azoknak a csavroknak menetrögzítővel van kezelve a vége (azért néz úgy ki, mintha festve lenne), hogy ne lazuljon le. Sajnos nem adnak minden szetthez, és ha a régi csavar van visszarakva, akkor is menetrögzítőt kell használni. Ezért nehezebb meglazítani ezeket a csavarokat. Te meg is kented őket.


Főleg ha ez a cucc direkt erre van kitalálva,azért tartalmaz réz komponenset,hogy azért ne rohadjon be a csavar,de legyen menet rögzítő tulajdonsága. Nem sima zsír,főleg ha látnád.
olyan sűrű hogy alig lehet kinyomni. Nem véletlen kimondottan fékrendszerek kenésére van kitalálva. Vagy úgy gondolod hogy nyomaték értéket betartva,meghúzva,majd ki fog lazulni magától a két rögzítő csavar? mert ezzel bekentem? na az szép lenne. Hát én ezt használom, más meg kalapácsot

Extrém hőálló kenőanyag. Prémium minőségű, stabil alapolaj bázisú, puha állagú, rendkívül finomra őrölt réz szemcséket, és szinergikus hatású oxidáció-, korrózió és kopás-gátló adalékokat tartalmazó berágódás-gátló és szerelőpaszta. Tökéletesen tömít, még korrozív környezetben is, ólom- és nikkel-mentes formula, hideg- és meleg víznek egyaránt ellenáll. A kenést 300 °C-ig, a súrlódás, kopás és berágódás elleni védelmet 1100 °C-ig garantálja. Pontos összeszerelést, és hosszú szervizidő után is könnyű szétszerelést biztosít. Nagynyomásálló formula.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 28. hétfő, 18:41

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 18:23


anubisz írta: Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.


Gratulálok. A normális betétgarnitúrához nem véletlenül adnak rögzítő csavart a féknyereghez. Azoknak a csavroknak menetrögzítővel van kezelve a vége (azért néz úgy ki, mintha festve lenne), hogy ne lazuljon le. Sajnos nem adnak minden szetthez, és ha a régi csavar van visszarakva, akkor is menetrögzítőt kell használni. Ezért nehezebb meglazítani ezeket a csavarokat. Te meg is kented őket.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 18:20


anubisz írta:

én innen vettem a rezgés elnyelő paszta
http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61
és ezt a pasztát http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61
a pasztával kentem be a csavarok menetét,hogy ne álljon be többet, meg a csúszó részeket.
amúgy lehet hogy a paszta is oda fogja a koszt,de paszta nélkül is oda ragad,ég a sár,így meg legalább van kenése.



Köszi a választ, közben rákerestem én is, pont ezeket találtam, amit Te belinkeltél. A Real OM hoz egy pasztát a féknél: 81229407103 számmal, a Teilenél 171 Ft áron. Ez mi lehet, hová kell kenni? Lehet, hogy a CRC Disk Brake Quiet helyett?



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 17:31


hil írta:
anubisz írta:
seta írta: Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?


Namár most én meg tettem, szoptam is nyomaték kulcs nem árt, mert hát főleg a fékeknél illik megtartani, ha peremes már a tárcsa, kis cumi, mert nehezebb levenni, plusz a dugattyúkat vissza kel nyomnod,nem mindig egyszerű, ha a kilógó részt ki kezdte az idő. Nem megy ám vissza egyszerűen. nekem is rögtönözni kellett egy csavarból és egy támasztó rúdból mert csak azzal lehetett vissza nyomni. Azért is újitatam fel utána. illik meg tisztítani a féknyerget, nyakig fekete por leszel,ha normálisan meg csinálod. Csavarok be rágódva, le szopod magad mire meg lazítod aszem 7 imbuszkulcs kel a két csavarhoz, persze a készletbe az se volt, 6 után 8 jött persze most már könnyű, mert tudom hova kel nyúlni de mikor puszira neki álltam,hát na, semmi nem volt egyszerű. Tárcsa úgy rá volt rágódva, kalapáccsal vertem 10 percig mire levált róla, még szerencse hogy úgy is ki kellett dobni persze ha az egész kocsit meg tudod emelni minden könnyebb, én békával csináltam. Hozzá teszem nem tett jót a kaszninakutána mindjárt nyüszögött az ajtó,pár napig, mert csavarta a kasznit hogy alá békázva szenvedett vagy 2 órát csak az egyik oldalt. 3 kerék lent, az első fent, hát nem egészséges, max rövid időre.


Sziasztok!
Cseréltem már sokszor tárcsát is, betétet is sok autón, de végignéztem ezt a videót, mert tanulni soha nem késő. Két kérdés merült fel bennem: 5:34-nél van az, hogy a nyereg csúszó felületeit bekeni valamivel. Én is kentem, de mindig elgondolkoztam, jó-e az ott, mert az a dzsuva, ami a betétekből lejön, meg a felfröccsent sár egy része ott landol, ami ott a zsírral egy idő után tökéletes ragasztót alkot. Mi ez a paszta, amivel kente? Hallottam, lehet kapni valami BMW csikorgás csökkentő pasztát, ez lenne az? Vagy ez a paszta az, amit 7:18-nál felkent a betétek külső felére? Ha nem, akkor mi volt az a piros valami??
Előre is köszi!



én innen vettem a rezgés elnyelő paszta
http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61
és ezt a pasztát http://www.autoalkatreszfutar....;Itemid=61
a pasztával kentem be a csavarok menetét,hogy ne álljon be többet, meg a csúszó részeket.
amúgy lehet hogy a paszta is oda fogja a koszt,de paszta nélkül is oda ragad,ég a sár,így meg legalább van kenése.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 28. hétfő, 17:32

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. február 28. hétfő, 13:26


anubisz írta:
seta írta: Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?


Namár most én meg tettem, szoptam is nyomaték kulcs nem árt, mert hát főleg a fékeknél illik megtartani, ha peremes már a tárcsa, kis cumi, mert nehezebb levenni, plusz a dugattyúkat vissza kel nyomnod,nem mindig egyszerű, ha a kilógó részt ki kezdte az idő. Nem megy ám vissza egyszerűen. nekem is rögtönözni kellett egy csavarból és egy támasztó rúdból mert csak azzal lehetett vissza nyomni. Azért is újitatam fel utána. illik meg tisztítani a féknyerget, nyakig fekete por leszel,ha normálisan meg csinálod. Csavarok be rágódva, le szopod magad mire meg lazítod aszem 7 imbuszkulcs kel a két csavarhoz, persze a készletbe az se volt, 6 után 8 jött persze most már könnyű, mert tudom hova kel nyúlni de mikor puszira neki álltam,hát na, semmi nem volt egyszerű. Tárcsa úgy rá volt rágódva, kalapáccsal vertem 10 percig mire levált róla, még szerencse hogy úgy is ki kellett dobni persze ha az egész kocsit meg tudod emelni minden könnyebb, én békával csináltam. Hozzá teszem nem tett jót a kaszninakutána mindjárt nyüszögött az ajtó,pár napig, mert csavarta a kasznit hogy alá békázva szenvedett vagy 2 órát csak az egyik oldalt. 3 kerék lent, az első fent, hát nem egészséges, max rövid időre.


Sziasztok!
Cseréltem már sokszor tárcsát is, betétet is sok autón, de végignéztem ezt a videót, mert tanulni soha nem késő. Két kérdés merült fel bennem: 5:34-nél van az, hogy a nyereg csúszó felületeit bekeni valamivel. Én is kentem, de mindig elgondolkoztam, jó-e az ott, mert az a dzsuva, ami a betétekből lejön, meg a felfröccsent sár egy része ott landol, ami ott a zsírral egy idő után tökéletes ragasztót alkot. Mi ez a paszta, amivel kente? Hallottam, lehet kapni valami BMW csikorgás csökkentő pasztát, ez lenne az? Vagy ez a paszta az, amit 7:18-nál felkent a betétek külső felére? Ha nem, akkor mi volt az a piros valami??
Előre is köszi!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 28. hétfő, 13:27

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 23:01


seta írta:
Burns írta:
anubisz írta:
Burns írta:
seta írta: Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?


Az utóbbi elég lesz.
BMW E46 3 series Front Brake Replacement


igen szép a videó, én is néztem, csak itt minden csavar csodálatosan jár meg emelőn könnyű dolga van. Egy ideális csere,


Most cseréltem betéteket. Ideálisan járt nálam is, semmi gond nem volt vele.


Köszi szépen a videót, lényegében mindent megtudtam ami csak kellhet. Elég jól beszélek angolul de azért biztos ami biztos megkérdezem h jól értettem-e:
A szürke cucc valamiféle kenőanyag?
A piros pedig valamiféle gumis ragasztó-tömítő?

Én rézpasztát használtam a kenésre, ragasztani, meg nem ragasztottam...



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 23:00


Burns írta:
anubisz írta:
Burns írta:
seta írta: Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?


Az utóbbi elég lesz.
BMW E46 3 series Front Brake Replacement


igen szép a videó, én is néztem, csak itt minden csavar csodálatosan jár meg emelőn könnyű dolga van. Egy ideális csere,


Most cseréltem betéteket. Ideálisan járt nálam is, semmi gond nem volt vele.


Elhiszem, engem is idegelt hogy miért rohadt be annyira, nembaj vettem egy spéci fékhez való nagy hőterhelést bíró spéci kenő cuccot.minden csavart, csúszó részt azzal kezeltem, aszem pont ezen a videón néztem azt a kenő motyót,amivel a pasi keni a csúszó,tapadó részeket. Többet nem rágódik be nálam semmi.Direkt ilyen berágódás gátló.

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. február 27. vasárnap, 22:58


Burns írta:
anubisz írta:
Burns írta:
seta írta: Sziasztok!

Kicsit felfrissítem a témát
Lassan cserélnem kell az első féktárcsákat és betéteket.
A kérdésem az h ez mennyire bonyolult művelet. Mindenképpen szerelő kell hozzá, vagy elég a józan paraszti ész és némi műszaki érzék?


Az utóbbi elég lesz.
BMW E46 3 series Front Brake Replacement


igen szép a videó, én is néztem, csak itt minden csavar csodálatosan jár meg emelőn könnyű dolga van. Egy ideális csere,


Most cseréltem betéteket. Ideálisan járt nálam is, semmi gond nem volt vele.


Köszi szépen a videót, lényegében mindent megtudtam ami csak kellhet. Elég jól beszélek angolul de azért biztos ami biztos megkérdezem h jól értettem-e:
A szürke cucc valamiféle kenőanyag?
A piros pedig valamiféle gumis ragasztó-tömítő?