Kedves Barg!
Szerintem Te félreértetted, amit írtam. Én senkit nem beszéltem se le se rá a rendszeres 2 évenkénti cserérõl. Csupán a hatósági elõírásokat közöltem dióhéjban, rávilágítva arra, hogy mi (lehetne) a háttere ennek az egész fékfolyadékcserének. Ezen túlmenõen a Németországban bevált fékfolyadékcsere paramétereket is ismertettem, amik minden körülmények között garantálják a biztonságot.
Amint az olvasható ez elõzõ hozzászólásomban a fékfolyadéknak vannak minõségi és mennyiségi jellemzõi, amiket nagyon egyszerûen kb. fél perc alatt meg lehet állapítani/mérni. Arról nem is beszélve, hogy 4-5 ezer forintért már simán lehet venni fékfolyadékmérõ szondát. A mért adatok alapján pedig egyértelmûen, minden kétséget kizáróan meg lehet állapítani az adott fékfolyadékról, hogy a továbbiakban képes-e 100%-osan ellátni a feladatát vagy sem (sajnos a fékfolyadék színe nem mérvadó adat, a közlekedésbiztonságra egyáltalán semmi befolyása sincs). Mégsem ezt teszi egyik szervíz sem, hanem észnélkül cseréli. Pedig elég lenne minden olajcserénél megvizsgálni és ez alapján dönteni a cserérõl. De nem! Ez pediglen semmi más, csak a ma már szokásos bevételnövelés kihelyezése a karbantartásra.
Hidd el tudom mirõl beszélek, autótervezõ mérnökként dolgozom (jelenleg mint fogaskerék és váltóspecialista, de a diplomámat tárcsaféktervezésbõl írtam) a német autóiparban. Elég sok huncutságot láttam és tapasztaltam is már az autóiparban. Sajnos sokminden nem az, aminek kívülrõl látszik. De ha ügyesen csomagolják, akkor meg(v)eszik az emberek, különösen ha hozzáteszik, hogy itt a "biztosnágról" vagy a "környezetvédelemrõl" van szó....
További kellemes estét és hétvégét!
Szemy