singletrack írta:
http://www.bmwonline.hu/katalo...berendezes
Itt szoktam nézegetni, és pont a facelift elõtt/után figyelhetõ meg ez a méretváltás.
szerintem ennek semmi köze hozzá, hogy facelift vagy sem... csak a motortól függ, ugyanis tuningosok baja, hogy abba bele se gondolkodnak, hogy ha tunyingolják a mocit, akkor féket is kellene hisz meg is kell állni... a tervezés nem egyszerû, de a fékeket a motor teljesítményéhez, és a kocsi súlyához hangolják... a tárcsák átmérõje annyiban befolyásolja a fékhatást, hogy nagyobb az átmérõ, akkor hamarabb visszahül, de maga a felület amin a betét fog az nem nagyon változik... szóval egy 320d eleve nehezebb, erõsebb a motorja mint nekem, ad nagyobb lesz a fék, nagyobb az igénybevétel... maga a tárcsa szinte mindegy miylen, hisz az átalában csak egy vasdarab, amin a fékezés múlik, azok a betétek, puha kemény félkemény..stb, illetve a féknyereg felépítésén, dugattyúk száma...
én megnéztem egy kétévvel fiatalabb ugyanilyen motorú autót és a féktárcsa ugyanekkora... jah és nem ál facelift