krissz írta:
Pales320Ci írta:
medveborke írta:
Pales320Ci írta:
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon és a segitségeteket kérném. E46 320Ci-m van 2.2 125Kw 2001, múlt héten fura ropogásra lettem figyelmes és nem igazán tudom betájolni honnan jön a hang. Mikor tekerem a kormányt főleg parkoláskor és kis tempónál valami enyhén ropog. Egy hónapja tettem fel az új nyári felniket ami 205/50 R17 a gyári téli pedig 205/55 R16. Lehet hogy emiatt történt valami?
Nagyon köszönöm a segitséget előre is mindenkinek!
Nekem ugyan ez van most, szerintem kiszáradt a gömbcsukló! De majd valaki aki jobban ért hozzá, majd segít úgyis. Egyébként, ha kiszáradt érdemes megkenni? Vagy okosabb döntés újat venni bele?
Köszi, megpróbálom.
Furcsálltam is hogy pont a meleg időkkel jött a probléma és egyszerre mind két oldalon. Csukló szakadásra gondoltam de mennyire valószinű hogy pont egyszerre megy el mind a kettő?!
Nekem nemrég pont ilyen problémám akadt.. Lassú tempós kanyarodásnál, parkolásnál ropog valami elölről.. Sikerült erre megoldást találni? Nagyon zavaró!
Először a kanyar stabilizátor összekötő 2 szilentjét nézzétek meg. Éppen csak lépésben haladáskor,kanyarodáskor,dimbes-dombos,huplis füves részen haladva erős roppanások. Nekem olyanokat roppant mintha el lenne törve valami. Kivettük,megkentük zsírral, csap próba képen.Elhalgatott, 50 méter után újra ropogott, tehát kenés nem sígitt !! Próbának, tesztnek jó. Szilentet cseréltem,én powerflexet raktam be, biztonság kedvéért a 2 kutyacsontot is cseréltem, mert filléres tétel.
Megszűnt minden ropogás.Kiszáradt,elöregedett szilent. Persze lehet más is,de ezt ellenőrizni kell.
Végeredményt írjátok meg,hogy más is tanuljon...Hibát még úgy tudod feltárni, hogy csáposon megemelitek, utána olajos emelővel emelgetve,le,fel a bal,jobb hátsó lengőkar kerékkel együtt, nálam akkor is roppant. Szilent tartókat lecsavarozva megszűnt.
Nagyon csalóka mert minden gumi ágyba van, még is egészen felroppan a difiig, aztán szétvezetődik a hang. 10 percig lett nézegetve,hallgatva,nem volt megoldás, mire le lett oldva a szilent tartó és lám megszűnt a roppanás. Gondolom a kopott száraz szilent megfeszíti a stabrudat, az meg mindent ott hátul, és mikor mozdul akkor szorul. Persze lehet más is,de nálam ez volt. Jellemzően a hátsó hajlamos erre.
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. augusztus 18. hétfő, 00:40