státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. február 09. csütörtök, 20:11


Szejjasztok.
Én most cseréltettem le a fékolajat.De azsszem már leirtam valahol na mindegy.
Szóval az árakról:
-Ate dot4 fékolaj 1 liter 2780ft ebbõl maradt is egy deci
-Rezsi óradíj 2800ft
szóval jattal együt 6000péz
szerintem nem olyan sok ha aszt veszed hogy a féken múlik hogy meg állsz e vagy sem.....
-B-

státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. február 09. csütörtök, 10:40


Sziasztok!

B0gar irta:
Ugyhogy most nemtom kinek higyek mindenesetre lecseréltük az olajat , fö az óvatosság.

Szóval fékolaj csere: A gyárak általában 2 éves periódusban írják elõ a fékolaj cserét. Erre azért van szükség mert a fékolaj egy olyan speciális anyag,(semmi köze a motorolajokhoz) a mi felveszi a környezet páratartalmát. Ezáltal a forráspontja lecsökken, mivel az idõ elteltével "vízzel" higul. Tartós hegymenetben folyamatos fékezéskor a fékek melegedése a fékmunkahengeren keresztül a fékolajat is érinti. Egy esetleges lecsökkent forráspontú fékolaj tartós fékezéskor elérve a forráspontot, gázasodik, és mivel a gázok összenyomhatók ezért ez beesõ fékpedát eredményezhet, fékhatás megszûnésével ami nagyfokú baleseti lehetõség. Ezért a gyárak biztosra menve írják elõ az idõegység utánni cserét, nem pedig a pontosabb és pénztárca kímélõbb fékfolyadék forráspont vizsgálat(egy kis készülék felforralja a féktartályban lévõ folyadékot és a kijelzõn kimutatja a forráspont értéket) utáni esetleges cserét.
Fontos még, hogy DOT4-es típusú fékolajat használjatok, és ezeket ne keverjétek esetleg DOT 3-al(minél nagyobb a szám annál jobb minõségû a fékolaj)

Üdv:

cbr

státusz bmwe46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2006. február 08. szerda, 21:21


b0gar írta: Jobb mint az új. Azért látnotok kéne!!

Gallerybe lehet frissiteni képeket

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. február 08. szerda, 20:17


Amúgy igazatok van! Tényleg túlszeretem a verdát. De hát ez volt az álmom. Persze újra nem volt pénzem. Most meg szeretnék mindent kicserélni, hogy új legyen rajta minden. Kormányt, váltót, kéziféket lebõröztettem. Jobb mint az új. Azért látnotok kéne!!

Ja fékolajat még nem is cseréltem. Remélem elõzõ tulaj megcsinálta.

státusz Buschmann

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2006. február 08. szerda, 18:49


Helló.
A tulszeretetrõl csak annyit hogy ezt az autót lehet csak igazán tulszeretni.
A szerelõim akik közelségük miatt túl sokat is látnak már lehet hogy unják hogy állandóan kérdezgetek tõlük mindenfélét de szeretem tudni mit mikor miért csinálnak merthát kiváncsi ember a BMW-és.
Szóval a mai program fékolaj csere volt, annyira nem volt szükséges de nem árt, ha 3 évente kicserélik, nomeg én is megrendeltem: az igy csináld BMW e46 szervizelésével foglalkozó könyvet amiben mindenféle okosság van, de én azért töbre számítottam.Ugy van megfogalmazva hogy mindenkinek közérthetõ legyen de részletekbe menõen nem irja le a munkafolyamatokat.Amugy érdekes.No és a lényeg amire ki akartam ebbõl lyukadni, hogy nekem világitott az inditás elõtt az inspekcio szöveg fölött egy kis óra ikon aminek tulzottan nagy figyelmet nem forditottam.
Szóval a könyvben azt irja róla a fejezet hogy az azt jelzi hogy bizony ideje lecserélni a fékolajat, ezért is cseréltem le bár még a kerek három év nem telt le.
De a BMW szervizben dolgozó srác meg azt mondta hogy az csak azt jelzi, hogy el telt egy év az utolsó inspekció nullázás óta.
Ugyhogy most nemtom kinek higyek mindenesetre lecseréltük az olajat , fö az óvatosság.
-B-

státusz Jim

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2006. február 08. szerda, 16:43


BOgááááááár!!!

Ilyet hallani nem akarok!!!Az a baj, hogy "túlszereted" az autódat!!!Nincs annak semmi komoly baja, csak azért keresed a hibát, hogy úgy érezd, többet foglalkozol vele !!!
Engem már lassan két éve szolgál és a stabilizátor és szilenteken kívül hibátlan, pedig '99-es évjárat!!
Az enyém mondjuk hathengeres és szerintem sokkal tartósabbak ezek,mint bármely más motor,de azért a dízelnek sem lehet nagy baja!!!
Úgyhogy kitartás, nem pedig belefáradás!!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. február 08. szerda, 12:59


Köszönöm a tippeket. Megvizsgálom a dolgot.
Bár nálam ez a hang inkább egy rögzítetlen lemez zörgésére hasonlít. Persze biztos valami ilyesmi baja van.

ui: Hát ha az embernek nincs pénze új autóra akkor bizony sokmindent kell javítgatni. Mostmár késsé unalmas kezdd lenni.


státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. február 08. szerda, 11:27


Szia!

Én és pont most javítottam futómûvet. A fenti kontroll is tök jó. Én úgy vizsgáltam meg, hogy megemeltem a jobb elejét, úgy, hogy a kerék a levegõben legyen. Ha ekor megfogod a kereket és menetirény szerint elõre hátra tudod egy kicsit mozgatni akkor az említett szilent nem tart. Ha megnézed alul a kerék mögött bent látsz egy nagyobb pogácsát a lengõkar végén alu tokban, szokott létszani a gumin, hogy meg van nyíródva.

Van egyébként a lengõkarban még két gömbcsukló, ez is lehet esélyes, ha megemlted, mozgatásnál ez is kiderül, de leginkább csak akkor látod, ha levetted a kereket is.

státusz Jim

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2006. február 08. szerda, 04:54


Szia B0gár!!!

A szilentblokkok "könnyen" tönkremennek a magyar utakon fõleg, ha nagy kereket használsz (az enyém 18-as).Nálam most volt cserélve, kb 12000 Ft/pár volt (szettben cserélendõ) és nekem mindkét oldal gatya volt.
Nálad nyilván a szokásos jobb oldal a rossz, mert ugye azt a felét sajnos mindig jobban odaverjük.
A hangja egy enyhe/közepes koppanás, ha kisebb gödörbe hajtasz.De könnyen leellenõrizheted: rúgj bele a kerékbe úgy, hogy lehetõleg ne törd el a lábujjad és ha a keréken látod,hogy "pattan" egy nagyobbat, akkor biztosan az a baja....
A másik lehet a stabilizátor, de azt már kiveséztétek, úgyhogy arról csak annyit, hogy mivel alumínium, akár 8000 km után cserélgetheted,de megéri kb. 8000-ért, mert a teljes szett jóval húzósabb, közel 100e Ft)!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. február 07. kedd, 23:23


Sziasztok!

Többen írtatok már ilyen témában gondoltam nyitok neki egy új topicot.
A problémám az lenne, hogy a jobb elsõ kerék felõl zörgõ hangot hallok. Fõleg amikor gödörbe megy a kerék (egyenletlen út stb..). Említettétek többen , hogy a szilenteket idõnként cserélni kell, mert betegsége a bmw-nek. Lehet ez esetleg attól?
A zaj nagyon halk csak leengedett ablaknál hallni bennt.