bbali81

státusz bbali81

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 5% (21 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2013. augusztus 02. péntek, 15:55


ember84 írta:
bbali81 írta:
ember84 írta:
bbali81 írta: Sziasztok,

Vettem 2 stabpálcát előre és a jobb cseréje után elkezdett valami nagyon durva fémes kopogás jelentkezni... ha lassan megyek a kis úthibánál is jelentkezik...

A lengőkar gömbfej külső,belső az ok. Egyszerűen kézzel nem tudok akkorát rángatni rajta, hogy produkáljam a hibát.

Mi lehet a baj szerintetek? nem lóg semmi és kb így nem merek jáni vele.

üdv:
BBali

Jól van az a stab pálca?Meg van húzva?


nem bírtam többet húzni rajta


Emeld fel az autót,hogy mindkét oldala elöl a levegőbe legyen,és adj neki!


ok megnézem... thx

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. augusztus 02. péntek, 15:54


bbali81 írta:
ember84 írta:
bbali81 írta: Sziasztok,

Vettem 2 stabpálcát előre és a jobb cseréje után elkezdett valami nagyon durva fémes kopogás jelentkezni... ha lassan megyek a kis úthibánál is jelentkezik...

A lengőkar gömbfej külső,belső az ok. Egyszerűen kézzel nem tudok akkorát rángatni rajta, hogy produkáljam a hibát.

Mi lehet a baj szerintetek? nem lóg semmi és kb így nem merek jáni vele.

üdv:
BBali

Jól van az a stab pálca?Meg van húzva?


nem bírtam többet húzni rajta


Emeld fel az autót,hogy mindkét oldala elöl a levegőbe legyen,és adj neki!

bbali81

státusz bbali81

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 5% (21 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2013. augusztus 02. péntek, 15:52


ember84 írta:
bbali81 írta: Sziasztok,

Vettem 2 stabpálcát előre és a jobb cseréje után elkezdett valami nagyon durva fémes kopogás jelentkezni... ha lassan megyek a kis úthibánál is jelentkezik...

A lengőkar gömbfej külső,belső az ok. Egyszerűen kézzel nem tudok akkorát rángatni rajta, hogy produkáljam a hibát.

Mi lehet a baj szerintetek? nem lóg semmi és kb így nem merek jáni vele.

üdv:
BBali

Jól van az a stab pálca?Meg van húzva?


nem bírtam többet húzni rajta

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. augusztus 02. péntek, 15:45


bbali81 írta: Sziasztok,

Vettem 2 stabpálcát előre és a jobb cseréje után elkezdett valami nagyon durva fémes kopogás jelentkezni... ha lassan megyek a kis úthibánál is jelentkezik...

A lengőkar gömbfej külső,belső az ok. Egyszerűen kézzel nem tudok akkorát rángatni rajta, hogy produkáljam a hibát.

Mi lehet a baj szerintetek? nem lóg semmi és kb így nem merek jáni vele.
Jól van az a stab pálca?Meg van húzva?
üdv:
BBali




bbali81

státusz bbali81

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 5% (21 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2013. augusztus 02. péntek, 15:32


Sziasztok,

Vettem 2 stabpálcát előre és a jobb cseréje után elkezdett valami nagyon durva fémes kopogás jelentkezni... ha lassan megyek a kis úthibánál is jelentkezik...

A lengőkar gömbfej külső,belső az ok. Egyszerűen kézzel nem tudok akkorát rángatni rajta, hogy produkáljam a hibát.

Mi lehet a baj szerintetek? nem lóg semmi és kb így nem merek jáni vele.

üdv:
BBali

mmike
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E85
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 3.0si
Évjárat: 2007

státusz mmike

Újonc

Elismertség: 9% (4 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2013. július 29. hétfő, 21:48


mmike írta:
mmike írta: Szervusztok, utolsó reménykényként írok ide mert teljesen tanácstalan vagyok.
Z4 E85 2007

Ha lassan kanyarodok, tipikusan ha rámegyek valami puklira a hátsó traktus felől kattanó hangot hallok. Amolyan fém ütközik fémmel roppanást. Megfigyeltem hogy erősödik a roppanás, sőt most már kanyarban is hallom.
A teljes futóművet átnézettem, minden ok. Háromszor járt márkaszervizben, utoljára még pluszban elvittem márkafüggetlenhez hogy hátha. Persze álló helyzetben nem csinálja, és rángathatod boríthatod semmi.
A történethez hozzátartozik még, hogy a jobb hátsó rugó törött volt ezt cseréltettem, (sajnos nem párban csak egyet). A márkaszeríz cserélt komplett hátsó stabilizáló rudat (aszem így hívják)

Nézegettem a külföldi blogokat és találtam is pár írás de mindenki a rugó körül kapisgál, egy valaki a felső befogó teló befogó szilent (bocs nem tudom a szakszerű nevét) javasolta. Többen a rugó beszerelésének problémáját hozta elő. Rugó környékét is végig bogarászták, bent vannak a gumik.

ha valaki hallott már ilyet kérem írjon.
Előre is köszönöm.
M

Ezt ástam ki a netről, hátha esetleg segít másnak is.
Rear shock absorber mount rattling noise

Here is a new service bulletin that describes how you can fix noises from the rear shock mounting and which parts to use.

/RS2

Service Measure
B33 200 04
6/25/2004
*
Rear Shock Absorber Mount Rattling Noise
*
Subject:
Rear shock absorber mount rattling noise
*
Model:
E46 3 Series and E85 Z4 Roadster
*
Complaint:
Rattling noise is heard coming from the rear of the vehicle when driving over rough roads or bumps.
*
Cause:
There is a slight, limited motion between the rear shock absorber mount (support bearing/guide support) and the body.
*
Measure:
- Remove the shock absorber mount self-locking nuts (M8, quantity 2).
- Remove the washer gasket (paper) and install two new washer gaskets (part number 33 52 1 128 734).
- Install (hand tight) new M8 self-locking nuts (part number 31 33 1 092 887).
- Align the shock absorber with the hole in the body and ensure uniform gap.
- Torque the M8 self-locking nuts to either 28 Nm (E46) or 24Nm (E85).
- Install new sealing plate (part number 33 52 6 751 403).
- Refer to EPC Group 33 Rear Spring Strut Mounting Parts and Repair Instruction 33 52 000 for additional information.
*
An additional washer gasket has been factory installed since December 2003.


Ma kicseréltem a két rear support cuccost, miközben biztos voltam benne hogy ezzel megszűnik a roppanás. ÉS NEM!! most már teljesen tanácstalan vagyok....
M


AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2013. július 29. hétfő, 21:27


HCsabi írta: Sziasztok!
Tegnap odavoltam egy hosszabb úton
Elég szar volt az út döcögős.
aszt vettem észre hogy a hátuljából gyenge kopogó hang jön,
és sétál a hátulja,pláne gyorsabb tempónál.
Mi lehet a gond???
Előre is köszi ha valaki válaszol!


Szia!

Nekem ugyan ezeket produkálta a kocsim. Remélem neked nem az lesz a baja, mint az enyémnek.
Kiszakadt a bal hátsó felfüggesztés a kaszniból.


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. július 29. hétfő, 19:30


jlaci74 írta:
dbtibi írta: Ma reggel beszereltük a JLaci által gyártott poliuretán szilenteket, (és vettem még bele Lemförder stabilizátorkarokat is,) eddig csak jót tudok róla mondani. Ment egy próbakört vele a szerelő barátom is, úgy szállt ki, hát ez ég és föld jelenleg, ami eddig és volt és ami most lett.
Egy szóval így tudnám jellemezni : FESZESEBB
Megszűnt a tompa kattanás elinduláskor, úttartás is jobb lett a kanyarokban, fékezéskor is sokkal stabilabb.
Egy képet rakok be most ide, de a képeim között is látszik, időszerű volt már a csere :

http://static.bmwfanatics.hu/u...00x700.jpg

Nem ez a fórumtéma :
Felraktuk ma még a Szotakdavid által szerzett hátsó és középdobot is, végre megszűnt a középdob berregése-rezgése alacsony fordulaton és klímás "terhelés"-nél.

Köszönet nekik : JLaci , Szotakdavid





Örülök, hogy tetszik. Pont azt érzed amit érezni kell.
Feszesebb, de teljesen használható. Aki nem hiszi, járjon utána.
( Persze nekem ez nem újdonság, sok email-es és telefonos visszajelzést kapok és több állandó ügyfelem van, pl. szerelők, akik miután kipróbálták a sajátjukban folyamatosan ezeket teszik be az ügyfeleiknek is... )





státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. július 29. hétfő, 14:34


dbtibi írta: Ma reggel beszereltük a JLaci által gyártott poliuretán szilenteket, (és vettem még bele Lemförder stabilizátorkarokat is,) eddig csak jót tudok róla mondani. Ment egy próbakört vele a szerelő barátom is, úgy szállt ki, hát ez ég és föld jelenleg, ami eddig és volt és ami most lett.
Egy szóval így tudnám jellemezni : FESZESEBB
Megszűnt a tompa kattanás elinduláskor, úttartás is jobb lett a kanyarokban, fékezéskor is sokkal stabilabb.
Egy képet rakok be most ide, de a képeim között is látszik, időszerű volt már a csere :

http://static.bmwfanatics.hu/u...00x700.jpg

Nem ez a fórumtéma :
Felraktuk ma még a Szotakdavid által szerzett hátsó és középdobot is, végre megszűnt a középdob berregése-rezgése alacsony fordulaton és klímás "terhelés"-nél.

Köszönet nekik : JLaci , Szotakdavid





Örülök, hogy tetszik. Pont azt érzed amit érezni kell.
Feszesebb, de teljesen használható. Aki nem hiszi, járjon utána.
( Persze nekem ez nem újdonság, sok email-es és telefonos visszajelzést kapok és több állandó ügyfelem van, pl. szerelők, akik miután kipróbálták a sajátjukban folyamatosan ezeket teszik be az ügyfeleiknek is... )



dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2013. július 29. hétfő, 12:03


Ma reggel beszereltük a JLaci által gyártott poliuretán szilenteket, (és vettem még bele Lemförder stabilizátorkarokat is,) eddig csak jót tudok róla mondani. Ment egy próbakört vele a szerelő barátom is, úgy szállt ki, hát ez ég és föld jelenleg, ami eddig és volt és ami most lett.
Egy szóval így tudnám jellemezni : FESZESEBB
Megszűnt a tompa kattanás elinduláskor, úttartás is jobb lett a kanyarokban, fékezéskor is sokkal stabilabb.
Egy képet rakok be most ide, de a képeim között is látszik, időszerű volt már a csere :



Nem ez a fórumtéma :
Felraktuk ma még a Szotakdavid által szerzett hátsó és középdobot is, végre megszűnt a középdob berregése-rezgése alacsony fordulaton és klímás "terhelés"-nél.

Köszönet nekik : JLaci , Szotakdavid





Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2013. július 29. hétfő, 14:01

HCsabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz HCsabi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 89

Elküldve: 2013. július 29. hétfő, 10:15


jlaci74 írta:
HCsabi írta: Sziasztok!
Tegnap odavoltam egy hosszabb úton
Elég szar volt az út döcögős.
aszt vettem észre hogy a hátuljából gyenge kopogó hang jön,
és sétál a hátulja,pláne gyorsabb tempónál.
Mi lehet a gond???
Előre is köszi ha valaki válaszol!


Felesleges találgatni, elég komplikált az e46 hátulja ( 8 gumi lengőkarszilent, 2 GE csapágy, 4 hídszilent, stabilizátor..., csillapítók miatt is sétálhat ) , érdemes egy rázópadon vagy egy a márkát ismerő szerelőnél átnézetni.



Köszi a választ!
Elviszem valami normális szervizbe.
Mert mifelénk nincs egy normális szerelő!!!!

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. július 29. hétfő, 09:46


HCsabi írta: Sziasztok!
Tegnap odavoltam egy hosszabb úton
Elég szar volt az út döcögős.
aszt vettem észre hogy a hátuljából gyenge kopogó hang jön,
és sétál a hátulja,pláne gyorsabb tempónál.
Mi lehet a gond???
Előre is köszi ha valaki válaszol!


Felesleges találgatni, elég komplikált az e46 hátulja ( 8 gumi lengőkarszilent, 2 GE csapágy, 4 hídszilent, stabilizátor..., csillapítók miatt is sétálhat ) , érdemes egy rázópadon vagy egy a márkát ismerő szerelőnél átnézetni.



HCsabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz HCsabi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 89

Elküldve: 2013. július 29. hétfő, 09:31


Sziasztok!
Tegnap odavoltam egy hosszabb úton
Elég szar volt az út döcögős.
aszt vettem észre hogy a hátuljából gyenge kopogó hang jön,
és sétál a hátulja,pláne gyorsabb tempónál.
Mi lehet a gond???
Előre is köszi ha valaki válaszol!

mmike
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E85
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 3.0si
Évjárat: 2007

státusz mmike

Újonc

Elismertség: 9% (4 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2013. július 29. hétfő, 09:11


mmike írta: Szervusztok, utolsó reménykényként írok ide mert teljesen tanácstalan vagyok.
Z4 E85 2007

Ha lassan kanyarodok, tipikusan ha rámegyek valami puklira a hátsó traktus felől kattanó hangot hallok. Amolyan fém ütközik fémmel roppanást. Megfigyeltem hogy erősödik a roppanás, sőt most már kanyarban is hallom.
A teljes futóművet átnézettem, minden ok. Háromszor járt márkaszervizben, utoljára még pluszban elvittem márkafüggetlenhez hogy hátha. Persze álló helyzetben nem csinálja, és rángathatod boríthatod semmi.
A történethez hozzátartozik még, hogy a jobb hátsó rugó törött volt ezt cseréltettem, (sajnos nem párban csak egyet). A márkaszeríz cserélt komplett hátsó stabilizáló rudat (aszem így hívják)

Nézegettem a külföldi blogokat és találtam is pár írás de mindenki a rugó körül kapisgál, egy valaki a felső befogó teló befogó szilent (bocs nem tudom a szakszerű nevét) javasolta. Többen a rugó beszerelésének problémáját hozta elő. Rugó környékét is végig bogarászták, bent vannak a gumik.

ha valaki hallott már ilyet kérem írjon.
Előre is köszönöm.
M

Ezt ástam ki a netről, hátha esetleg segít másnak is.
Rear shock absorber mount rattling noise

Here is a new service bulletin that describes how you can fix noises from the rear shock mounting and which parts to use.

/RS2

Service Measure
B33 200 04
6/25/2004
*
Rear Shock Absorber Mount Rattling Noise
*
Subject:
Rear shock absorber mount rattling noise
*
Model:
E46 3 Series and E85 Z4 Roadster
*
Complaint:
Rattling noise is heard coming from the rear of the vehicle when driving over rough roads or bumps.
*
Cause:
There is a slight, limited motion between the rear shock absorber mount (support bearing/guide support) and the body.
*
Measure:
- Remove the shock absorber mount self-locking nuts (M8, quantity 2).
- Remove the washer gasket (paper) and install two new washer gaskets (part number 33 52 1 128 734).
- Install (hand tight) new M8 self-locking nuts (part number 31 33 1 092 887).
- Align the shock absorber with the hole in the body and ensure uniform gap.
- Torque the M8 self-locking nuts to either 28 Nm (E46) or 24Nm (E85).
- Install new sealing plate (part number 33 52 6 751 403).
- Refer to EPC Group 33 Rear Spring Strut Mounting Parts and Repair Instruction 33 52 000 for additional information.
*
An additional washer gasket has been factory installed since December 2003.



mmike
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E85
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 3.0si
Évjárat: 2007

státusz mmike

Újonc

Elismertség: 9% (4 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2013. július 27. szombat, 13:20


si3rrabravo írta: Toronycsapágy? Nem vagyok szerelo.. Csak egy tipp a ropogas/kopogas kombora.


Hivatalosan az nincs de amit próbáltam körülírni az az volt...
Köszi
M