státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 21:27


YELLOW írta: tudod az nekem nem megy

amúgy témánál maradva nekem most úgy van, hogy a téli szerelt kerekek egymáson vannak fekvõ helyzetben


Te tárolod helyesen, én meg úgy, ahogy akarom

Szerintem zárjuk le a dolgot, mert a többiek biztos unják már!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 21:15


tudod az nekem nem megy

amúgy témánál maradva nekem most úgy van, hogy a téli szerelt kerekek egymáson vannak fekvõ helyzetben

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 21:11


YELLOW írta: nah látom megjöttél... látom megint ellent mondasz nekem
lehet nem veszed észre, az a kis idõ, ami eltelik nem okoz olyan nagy bajt... de tény ha pl autóval állsz sokáig az nem tesz jót neki... engem az szokott bosszantani, hogy a gumis állandóan felfújja 2,5 bar-ra, mikor felteszi..." mert így szokták" hát nekem ne szokja, mert nem annyi az elõírás... jóhogynem már 2,5 barra fújja a kispolák kerekét... úgy fog pattogni mint egy teniszlabda


Még az elõzõ oldalon leírtam mit, hogyan csinálok, tehát nem neked válaszoltam.
Elõször olvass vissza...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 20:44


nah látom megjöttél... látom megint ellent mondasz nekem
lehet nem veszed észre, az a kis idõ, ami eltelik nem okoz olyan nagy bajt... de tény ha pl autóval állsz sokáig az nem tesz jót neki... engem az szokott bosszantani, hogy a gumis állandóan felfújja 2,5 bar-ra, mikor felteszi..." mert így szokták" hát nekem ne szokja, mert nem annyi az elõírás... jóhogynem már 2,5 barra fújja a kispolák kerekét... úgy fog pattogni mint egy teniszlabda

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 20:30


Már kb. 10 éve állítva és ua. a nyomáson ahogy levettem az autóról, tárolom a gumikat. A nyomás nem változott, nem repedezett és deformálódott egyik sem.
Ha belegondolok, hogy egy kerék 19kg az autón pedig kb. 370kg terheléssel áll...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 18:23


sajnos nekem se a csöves megoldás lesz, hanem "vájú" lesz neki... majd idõnként forgatom...

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 18:10


YELLOW írta: a legjobb ha felnin van a gumi, akkor egy csõre ráhúzni, és azon tartani így nincs terhelés a guminak, és valóban egy fél bar-ral érdemes bele többet fújni... hogy miért? manapság nem jellemzõ, de a gumi használaton kívül levegõt veszít, csökken a nyomás... ha alacsony lesz benne a nyomás, és lábon tároljuk, a gumi hamarabb elérik... ennyi a magyarázat... ez tapasztalat ugyanis kerómnál is elõfordult ilyen... ha több a nyomás ugye ereszt, de van mozgás, és késõbb éri el azt a szintet, ahonnan már nem ereszt tovább, tehát a gumi szerkezete mozog, használódik, nem érik el... remélem ezt érthetõen leírtam


Nagyjából igen, köszi. De a lényeg az, ha nincs lehetõség csõre húzva tárolni, akkor inkább fektetve, mint állítva. Ahogy hazaértem, el is döntöm õket


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 18:08


a legjobb ha felnin van a gumi, akkor egy csõre ráhúzni, és azon tartani így nincs terhelés a guminak, és valóban egy fél bar-ral érdemes bele többet fújni... hogy miért? manapság nem jellemzõ, de a gumi használaton kívül levegõt veszít, csökken a nyomás... ha alacsony lesz benne a nyomás, és lábon tároljuk, a gumi hamarabb elérik... ennyi a magyarázat... ez tapasztalat ugyanis kerómnál is elõfordult ilyen... ha több a nyomás ugye ereszt, de van mozgás, és késõbb éri el azt a szintet, ahonnan már nem ereszt tovább, tehát a gumi szerkezete mozog, használódik, nem érik el... remélem ezt érthetõen leírtam

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 17:48


Érdekes. Azért azt megkérdezném, hogy miért jó a guminak, hogy az amúgy üzemi nyomásnál miért kell nagyobb pont tárolásra. Ez valahogy nekem nem logikus, de biztos én nem tudok valamit.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 17:10


b0gar írta: - Ha felni nélkül van akkor meg max 4-et tenni egymásra (vagy 2-õt).


Én errõl az egyrõl olvastam pont az ellenkezõjét, mégpedig, hogy fújjunk rá egy kicsit. Az okát nem tudom...

http://www.firststop.hu/fst/v/...10aRCRD#p2

Viszont a gumidoki is azt írja, hogy fektetve tároljuk
http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/070114f/

köszi a hozzászólásod!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 17:01


Én semmiképp nem tárolnám állítva fal mellett még ha felnin is van. Úgyanúgy deformálódhat. Ha kocsin hagyod ott azért nem deformálódik, mert használod az autót és ha csak hetente mész vele nem veszed észre. Hagyjátok állni a kocsit 3 hónapra és észre fogjátok venni menet közben a deformálódást.

- Szóval szerintem a legjobb fektetve.
- Ha felnin van akkor kicsit ki lehet engedni belõle, hogy ne feszüljön annyira
- Ha felni nélkül van akkor meg max 4-et tenni egymásra (vagy 2-õt).
- Érdemes zacskóba tenni, mert olyan anyagok vannak benne ami idõvel párolog a gumiból (ezért is mondják, hogy 5 évnél gumit nem igazán jó használni)
- sötét, hûvös hely ajánlott
- A gumiápoló már édes ráadás és az, hogy köveket kiveszed, tisztítod, stb...

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 16:36


Enkozpont74 írta: Hát ha szög van benne, azt érzed is nem csak látod... Pár km után biztos!


Ezt sem mondanám feltétlenül! Elõzõ kocsimmal volt olyan, hogy egyszer kicsit laposabb volt a gumi, mint máskor, fújtam bele.. majd másodjára is kicsit laposabb volt, megint fújtam bele, aztán kb 3 hónapig jártam vele, nem volt vele semmi gond. Mikor elvittem gumishoz, hogy pakolják fel a téli gumikat, akkor szóltak, hogy dupla defektem van, azaz két szög volt a gumiban, és úgy járkáltam hónapokig

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 16:36


nekem felnin van, így nem deformálódik.

Mondom... Én is ilyen vok. Csak lassan már jókat röhögök saját magamon.

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 16:33


Burns írta:
Enkozpont74 írta: Hmmm....

Asszem mi tényleg õrültek vagyunk.
"hogyan tároljuk a téli gumikat" tök jó...

Tényleg van aki befújja gumi ápolóval, meg betakargatja, nehogy megfázzon...!!!

Na de télen mi a helyzet ha a kocsin van, a belsõ felét az életben nem ápljuk...


Szerintem nem. Én át szoktam nézni, van-e benne szög, üvegszilánk stb. A tiszta felületen jobban látni.


Hát ha szög van benne, azt érzed is nem csak látod... Pár km után biztos!

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. november 03. hétfő, 16:32


Enkozpont74 írta: Hmmm....

Asszem mi tényleg õrültek vagyunk.
"hogyan tároljuk a téli gumikat" tök jó...

Tényleg van aki befújja gumi ápolóval, meg betakargatja, nehogy megfázzon...!!!

Na de télen mi a helyzet ha a kocsin van, a belsõ felét az életben nem ápljuk...


Nem feltétlenül õrültségnek hívnám ezt, inkább elõvigyázatosságnak. Sokan nem is gondolnak rá, hogy bizony az abroncsokat nem lehet akárhogy tárolni, pont azért, mert deformálódni is tudnak ám azok. Fõleg, ha 50 fok melegben a pinyóban magukban ácsingóznak a futófelületen. Utána megnézheted a gumidat... Szerintem ez lényeges kérdés, ezért is lep meg, hogy ilyen keveseket érdekel