- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2003
Elküldve: 2015. december 28. hétfő, 19:06
YELLOW írta:asbi írta:YELLOW írta:asbi írta:raul227 írta:
Nézegettem ezt a gumit,erre gondoltam Viking
annyi h drágább mint a sima,elvileg ez megerositett,ez mennyire szamit?20 alatti uj teligumikra ha van valakinek otlete,oriasi a valasztek.205\55\16 van most fent,vagy eltérhet kicsit?mondjuk mennyire,ami még számottevö.tudom a colnak egyeznie kell.a tobbi adatra gondolok.pl 215 teliguminal tul nagy e mar,vagy ha per 45-50es az sok e vagy sem.köszönöm.
Milyen körülmények között használnád? Ahogy nézem a friss ADAC teszt alapján ez a Viking teljesített legrosszabbul száraz aszfalton. Hiába jó hóban, ha itthon van 1-2 havas nap maximum. Persze más a dörgés, ha kinn élsz és sokat kell hóban menned.
Én 20200-ért pl. Yokohama W.drive V905-öt vettem ebben a méretben.
ezekkel meg az a bibi, hogy japán gumik, vagy a Toyo is, kicsit jobban kopnak a kelleténél.
téli guminál, mint oly sokszor elmondtam, mérlegelni, legtöbbet hol hazsnálod az autót, mennyi hó lehetséges. persze sosem lehet tudni, de nagyjából mégis. felesleges egy inkább hógumi, ha autópályázol sokat, és mondjuk hó sincs. ha főként városban közlekedsz, vagy nem pályázol, akkor olcsóbb kategóriát is lehet venni, ugyanolyan jó lesz. ha hegyvidéken laksz, akkor jobb egy harapós, puha anyagú gumi. de ezt a pályázás meg megeszi.
Jah, ezért vettem a Yokohamát. Elég sokat pályázok itthon, kellett egy jó száraz/vizes gumi, ami hóban sem vall szégyent az évi 3-4 síelés alkalmával. Mivel kb. két szezont saccolok neki, ezért nem akartam a jóval drágább Conti TS850-et, a gyors csere miatt maradt az olcsóbb verzió.
na jó, de ez is inkább hó és latyak gumi. száraz, enyhén nedves autópályán meg kopik.
de megértem az érveidet, főleg ha 2 szezonra tervezed.
szerk.: de a havat ez is csak addig fogja, amíg nem lesz 5mm a minta...
Én ADAC értékelés alapján döntöttem, nem is láttam a mintát. Ott a legjobbnak hozták ki szárazon és jó pontokat kapott vizes aszfalton is, de viszonylag rossz kopással. Utóbbi annyira nem érdekel, a lényeg, hogy a hazai körülmények között helyt álljon és autópálya tempóról is meg tudjak állni biztonságosan. Az volt a baj, hogy a Continental aránytalanul drága volt ehhez képest (majdnem egy tízessel darabja), pedig az lett volna a legjobb ezekre.
Még inkább hógumi talán a Nokian WR D3 vagy D4 lett volna, de itthon sok havat mostanában nem látni.