jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 21. hétfő, 20:54


Bero írta: Jelentem kicseréltem a vízhűtőmet,csak az a baj,hogy feltöltöm vízzel és légtelenítek akkor egyfolytába bugyborékol a kiegyenlítő tartály,össze vissza fúj,és gőzölög! A vízhőfok jó de mégis ezt csinálja.. 8-10 perc után meguntam és leállítottam a kocsit,de már nagyon unom


Valamit akkor nem jól csinálsz... Hagyd hogy lehűljön az egész, aztán töltsd tele a kiegyenlítőt és próbálkozz újra.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 21. hétfő, 20:45


Coyote írta:
BarG írta:
És a válság megtanított arra, hogy autót csak úgy fogok venni, ha a teljes ára itt lesz a zsebemben, én banktól pénzt sose fogok kérni.


Ezzel én is pontosan így voltam - ez az első autóm, amit full kápéra vettem, pedig eredetileg az volt a tervem, hogy felveszek még 1, max 2 milliót egy E90-hez. Aztán az E46 népszerűsége, alkatrészkínálata, kiforrottsága - és nem utolsósorban a tény, hogy az E90 facelift előtti eleje/hátulja nem igazán tetszik, hálistennek meghozta az eszem, és józan döntést hoztam.

Már amennyire a BMW vásárlás józan döntés ugyebár A legjózanabb döntés még mindig egy használt Swift lenne, ami szinte már fenntartja önmagát, de tény, hogy ennek még a gondolatától is ordítva hányok.



A józan, racionális döntés kb a Ford Mondeóig tart, de inkább a Golf kombiig.



Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. május 21. hétfő, 20:45


Jelentem kicseréltem a vízhűtőmet,csak az a baj,hogy feltöltöm vízzel és légtelenítek akkor egyfolytába bugyborékol a kiegyenlítő tartály,össze vissza fúj,és gőzölög! A vízhőfok jó de mégis ezt csinálja.. 8-10 perc után meguntam és leállítottam a kocsit,de már nagyon unom

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 21. hétfő, 19:47


Coyote írta: A legjózanabb döntés még mindig egy használt Swift lenne, ami szinte már fenntartja önmagát, de tény, hogy ennek még a gondolatától is ordítva hányok.


Megkaptad a 100. pontodat tőlem, ha nem haragszol

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 21. hétfő, 19:38


BarG írta:
És a válság megtanított arra, hogy autót csak úgy fogok venni, ha a teljes ára itt lesz a zsebemben, én banktól pénzt sose fogok kérni.


Ezzel én is pontosan így voltam - ez az első autóm, amit full kápéra vettem, pedig eredetileg az volt a tervem, hogy felveszek még 1, max 2 milliót egy E90-hez. Aztán az E46 népszerűsége, alkatrészkínálata, kiforrottsága - és nem utolsósorban a tény, hogy az E90 facelift előtti eleje/hátulja nem igazán tetszik, hálistennek meghozta az eszem, és józan döntést hoztam.

Már amennyire a BMW vásárlás józan döntés ugyebár A legjózanabb döntés még mindig egy használt Swift lenne, ami szinte már fenntartja önmagát, de tény, hogy ennek még a gondolatától is ordítva hányok.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 21. hétfő, 19:33


Coyote írta: Nincs ebben semmi meglepő.
5-öst (és felette) csak az vesz, akinek sok pénze van.
Akinek sok pénze, van, az 3-5 év után lecseréli.

A 3-5 éves 5-ösöket még azok veszik meg, akik sajnálnának milliókat bukni rajta, de pénzük még van rá, és fenn is tudják tartani. Aztán kb. 7-8 évesen ők is továbbadják.

Aztán jön a kispénzű polgár, akinek legfeljebb egy új Fiestára futná hitel nélkül - na ezek veszik meg a 8-10 éves felső-középkategóriás BMW-ket, amiket még mindig BMW áron lehet szervízelni, de a problémák száma már megszaporodik - azaz, itt már okoskodni kell a szervízeléssel.

Az okos, takarékos szervízkedés következő lépése a szervíz elhanyagolása --> így jutunk el a tizenéves autókhoz, amelyeknél ha nem tudod az előéletet, vagy nem vagy autószerelő, esetleg alkatrész-kereskedő, jobb, ha bele sem vágsz.

Én így látom, de szerintem a legtöbben ti is egyetértetek ezzel. Kivétel mindig lesz, de azt ki kell fogni, VAGY (hozzám hasonlóan) meg kell fizetni. Valakinek megéri, valakinek nem...


Én végigélveztem a fenti történetet. Amikor elhoztam a gépem a szalonból, SEMMIT sem lehetett venni hozzá független kereskedőktől, csak a márkaszervízből aranyáron. Ez eléggé demoralizálóan hat az emberre, amíg családtag 1500 Ft-ért vett légszűrőt, addig én 16-17000 Ft-ért. Aztán múlt az idő és bennem is megkopott a márkaszervíz utáni vágy, főleg hogy csak 2 év garanciám volt, meg még két év valamiféle jótállás. Ahogy ez eltelt, de már eőtte is arra szoktam rá, hogy egy olyan szerelőhöz járjak, aki lehúzott a szalonban 5-6 évet, majd elege lett a minimálbér+zsebbe ahogy jut-ból és otthon nyitott először "magánszervízt", majd hivatalossá is tette a vállalkozását. Aztán még párszor voltam a márkaszervízben, de már csak a szervízkönyves pecsétért, majd úgy 150e km táján elhányták a szervízkönyvemet és mire pótolták volna, addigra jól megszűntek a válságból fakadóan. Az utóbbi évek megtanítottak arra, hogy ha szükséges valami, akkor véigkérdezem az itt is előforduló alkatrészmágusokat és töredék áron megveszem a gyári alkatrészt.
És a válság megtanított arra, hogy autót csak úgy fogok venni, ha a teljes ára itt lesz a zsebemben, én banktól pénzt sose fogok kérni. Ez sajna néhány évvel megdobja a mostani gép futamidejét, ha nem rombolják le a pénzügyi bizalmamat a rendszerben, akkor már egy E92-ben ülnék. Vagy ha nincs a családban végtörlesztési igény ... Ez a 125d - na nem a csapottseggű, hanem a kupé most megragadta a fantáziámat, bár abba még csak 123d van ....


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 21. hétfő, 12:48


Nincs ebben semmi meglepő.
5-öst (és felette) csak az vesz, akinek sok pénze van.
Akinek sok pénze, van, az 3-5 év után lecseréli.

A 3-5 éves 5-ösöket még azok veszik meg, akik sajnálnának milliókat bukni rajta, de pénzük még van rá, és fenn is tudják tartani. Aztán kb. 7-8 évesen ők is továbbadják.

Aztán jön a kispénzű polgár, akinek legfeljebb egy új Fiestára futná hitel nélkül - na ezek veszik meg a 8-10 éves felső-középkategóriás BMW-ket, amiket még mindig BMW áron lehet szervízelni, de a problémák száma már megszaporodik - azaz, itt már okoskodni kell a szervízeléssel.

Az okos, takarékos szervízkedés következő lépése a szervíz elhanyagolása --> így jutunk el a tizenéves autókhoz, amelyeknél ha nem tudod az előéletet, vagy nem vagy autószerelő, esetleg alkatrész-kereskedő, jobb, ha bele sem vágsz.

Én így látom, de szerintem a legtöbben ti is egyetértetek ezzel. Kivétel mindig lesz, de azt ki kell fogni, VAGY (hozzám hasonlóan) meg kell fizetni. Valakinek megéri, valakinek nem...



vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 21. hétfő, 10:20


bmw320d4 írta:
BarG írta:
m_attila írta:
jons írta:
Coyote írta: Ha valaki bekerül a 3-as sorozat beszállítói közé, garantált, hogy sok tízmilliót EURO-t fog akasztani - feltéve, hogy nem vét minőségi hibát, amire extrém érzékeny a BMW.


E34-ről letörött a csonk menet közben 6-7 liter víz oda...
E46-kiegyenlítő tartály csonk elrepedt, víz, gőz szivárgás.
A két kocsi gyártása között 10 év telt el és kb 300k km a diferencia. Mégis eltört.
Mazda 626 1986, több mint 400k km volt benne és semmi baja nem volt se a hűtőnek, se a kiegyenlítőnek. Én ezt csak úgy mondom... De biztos nem volt szerencsém a bömösökkel és a mazdával meg igen..


Mire extrémérzékeny????

Inkább a negatív kritikákra., na arra igen


Támogatom az előttem szólót!
Aki nyitott szemmel olvassa a fórumot, annak yilvánvaló, hogy egy rakás típushibával terhelt az E46 széria, de sajnos az utánuk következők is.
De hogy szép legyen a történet, személyes ismerettséget kerestem a bmw minőségügyiseinél, ami áttétellel sikerült is. Egy másik nagy német, müncheni illetőségű cégnél van ismerettségem, akinek van ismerőse a bmw-nél. Egy tavalyi problémámmal kapcsolatban rá lett kérdezve az E46-os szériánál előforduló típushibákra és az a válasz érkezett, hogy NEM TARTANAK NYILVÁN típushibákat ennél a sorozatnál. Pedig a cikkszámváltozások garantáltan megmutatják, hogy mik azok az alkatrészek, amik elsőre nem sikeredtek valami jól és a gyár megváltoztatta őket. Na hát ezek a típushibák. És van belőlük jócskán.


Szerintem a hetessel és az ötössel van a legtöbb baj. A hármas mindig megkapja a "védőoltásokat" még a gyártás kezdetén.


Én az ötösről hallom a legtöbb rosszat... Ezenfelül a többségüket nagyon elhanyagolják!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. május 20. vasárnap, 22:04


BarG írta:
m_attila írta:
jons írta:
Coyote írta: Ha valaki bekerül a 3-as sorozat beszállítói közé, garantált, hogy sok tízmilliót EURO-t fog akasztani - feltéve, hogy nem vét minőségi hibát, amire extrém érzékeny a BMW.


E34-ről letörött a csonk menet közben 6-7 liter víz oda...
E46-kiegyenlítő tartály csonk elrepedt, víz, gőz szivárgás.
A két kocsi gyártása között 10 év telt el és kb 300k km a diferencia. Mégis eltört.
Mazda 626 1986, több mint 400k km volt benne és semmi baja nem volt se a hűtőnek, se a kiegyenlítőnek. Én ezt csak úgy mondom... De biztos nem volt szerencsém a bömösökkel és a mazdával meg igen..


Mire extrémérzékeny????

Inkább a negatív kritikákra., na arra igen


Támogatom az előttem szólót!
Aki nyitott szemmel olvassa a fórumot, annak yilvánvaló, hogy egy rakás típushibával terhelt az E46 széria, de sajnos az utánuk következők is.
De hogy szép legyen a történet, személyes ismerettséget kerestem a bmw minőségügyiseinél, ami áttétellel sikerült is. Egy másik nagy német, müncheni illetőségű cégnél van ismerettségem, akinek van ismerőse a bmw-nél. Egy tavalyi problémámmal kapcsolatban rá lett kérdezve az E46-os szériánál előforduló típushibákra és az a válasz érkezett, hogy NEM TARTANAK NYILVÁN típushibákat ennél a sorozatnál. Pedig a cikkszámváltozások garantáltan megmutatják, hogy mik azok az alkatrészek, amik elsőre nem sikeredtek valami jól és a gyár megváltoztatta őket. Na hát ezek a típushibák. És van belőlük jócskán.


Szerintem a hetessel és az ötössel van a legtöbb baj. A hármas mindig megkapja a "védőoltásokat" még a gyártás kezdetén.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 20. vasárnap, 22:02


m_attila írta:
jons írta:
Coyote írta: Ha valaki bekerül a 3-as sorozat beszállítói közé, garantált, hogy sok tízmilliót EURO-t fog akasztani - feltéve, hogy nem vét minőségi hibát, amire extrém érzékeny a BMW.


E34-ről letörött a csonk menet közben 6-7 liter víz oda...
E46-kiegyenlítő tartály csonk elrepedt, víz, gőz szivárgás.
A két kocsi gyártása között 10 év telt el és kb 300k km a diferencia. Mégis eltört.
Mazda 626 1986, több mint 400k km volt benne és semmi baja nem volt se a hűtőnek, se a kiegyenlítőnek. Én ezt csak úgy mondom... De biztos nem volt szerencsém a bömösökkel és a mazdával meg igen..


Mire extrémérzékeny????

Inkább a negatív kritikákra., na arra igen


Támogatom az előttem szólót!
Aki nyitott szemmel olvassa a fórumot, annak yilvánvaló, hogy egy rakás típushibával terhelt az E46 széria, de sajnos az utánuk következők is.
De hogy szép legyen a történet, személyes ismerettséget kerestem a bmw minőségügyiseinél, ami áttétellel sikerült is. Egy másik nagy német, müncheni illetőségű cégnél van ismerettségem, akinek van ismerőse a bmw-nél. Egy tavalyi problémámmal kapcsolatban rá lett kérdezve az E46-os szériánál előforduló típushibákra és az a válasz érkezett, hogy NEM TARTANAK NYILVÁN típushibákat ennél a sorozatnál. Pedig a cikkszámváltozások garantáltan megmutatják, hogy mik azok az alkatrészek, amik elsőre nem sikeredtek valami jól és a gyár megváltoztatta őket. Na hát ezek a típushibák. És van belőlük jócskán.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz soma1986

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. május 20. vasárnap, 21:45


Sziasztok!!!
BMW E46 320i-vel jártam úgy ,hogy eldurrant a hűtő a termosztát miatt.Idéglenesen kibeleltem a termosztátott és ennek ellenére keményedik a vízcső,a vízszívattyú meg lett nézve és az jó!!!már nem tudom mi lehet a baja,talán hengerfejes?
Vki járt már így?
Segítsetek nem tudom mi lehet a baja!!!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 23. szerda, 21:16

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 17. csütörtök, 22:26


m_attila írta:
jons írta:
Coyote írta: Ha valaki bekerül a 3-as sorozat beszállítói közé, garantált, hogy sok tízmilliót EURO-t fog akasztani - feltéve, hogy nem vét minőségi hibát, amire extrém érzékeny a BMW.


E34-ről letörött a csonk menet közben 6-7 liter víz oda...
E46-kiegyenlítő tartály csonk elrepedt, víz, gőz szivárgás.
A két kocsi gyártása között 10 év telt el és kb 300k km a diferencia. Mégis eltört.
Mazda 626 1986, több mint 400k km volt benne és semmi baja nem volt se a hűtőnek, se a kiegyenlítőnek. Én ezt csak úgy mondom... De biztos nem volt szerencsém a bömösökkel és a mazdával meg igen..


Mire extrémérzékeny????

Inkább a negatív kritikákra., na arra igen


A minőségre. Ami más gyártónál elmenne (egyenletes árnyalati eltérés, vagy nem látható ponton levő minimális hiba) az náluk kuka...
Ezzel szemben kaptam olyan sorjás, gusztustalan utángyártott lökhárító-betétet, hogy egy pillanatig nem hittem el, hogy ez BMW-ra való... Persze az utángyártott volt, nem BMW emblémás (és így harmadannyiba is került)

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2012. május 17. csütörtök, 21:48


jons írta:
Coyote írta: Ha valaki bekerül a 3-as sorozat beszállítói közé, garantált, hogy sok tízmilliót EURO-t fog akasztani - feltéve, hogy nem vét minőségi hibát, amire extrém érzékeny a BMW.


E34-ről letörött a csonk menet közben 6-7 liter víz oda...
E46-kiegyenlítő tartály csonk elrepedt, víz, gőz szivárgás.
A két kocsi gyártása között 10 év telt el és kb 300k km a diferencia. Mégis eltört.
Mazda 626 1986, több mint 400k km volt benne és semmi baja nem volt se a hűtőnek, se a kiegyenlítőnek. Én ezt csak úgy mondom... De biztos nem volt szerencsém a bömösökkel és a mazdával meg igen..


Mire extrémérzékeny????

Inkább a negatív kritikákra., na arra igen

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 17. csütörtök, 11:28


Coyote írta: Ha valaki bekerül a 3-as sorozat beszállítói közé, garantált, hogy sok tízmilliót EURO-t fog akasztani - feltéve, hogy nem vét minőségi hibát, amire extrém érzékeny a BMW.


E34-ről letörött a csonk menet közben 6-7 liter víz oda...
E46-kiegyenlítő tartály csonk elrepedt, víz, gőz szivárgás.
A két kocsi gyártása között 10 év telt el és kb 300k km a diferencia. Mégis eltört.
Mazda 626 1986, több mint 400k km volt benne és semmi baja nem volt se a hűtőnek, se a kiegyenlítőnek. Én ezt csak úgy mondom... De biztos nem volt szerencsém a bömösökkel és a mazdával meg igen..

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 17. csütörtök, 11:28


Scotty írta: Igaz, Pécsen is van egy ilyen cég anno az ügyfelem volt.Ők akkoriban 2 különféle műanyag alkatrész gyártottak a bajoroknak.
Nem tudom otthon mennyi a javítása én itt 35Ł-ot fizettem a tartályért és 96-ot a munkáért.


vagy pl. az Advaltech Szekszárdról...