- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E90
- Kivitel: Sedan
- Modell: 330xd
- Évjárat: 2006
Elküldve: 2019. július 14. vasárnap, 17:32
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. július 18. csütörtök, 12:52
Elküldve: 2019. július 14. vasárnap, 17:32
Elküldve: 2018. augusztus 22. szerda, 18:01
Elküldve: 2018. május 31. csütörtök, 21:05
Gabesz1 írta: Sziasztok! Kérdezném hogy mennyi idő közönként kell vagy érdemes a kartergázszűrőt cserélni?
Az is érdekel hogy a szerviz könyve mit-ír pontosan erre.
Köszönöm szépen előre is a pontos válaszokat
BMW 320d facelift 2003 e 46 M-Pakett.
Elküldve: 2018. május 30. szerda, 23:11
Elküldve: 2017. március 19. vasárnap, 20:21
Elküldve: 2016. május 06. péntek, 12:33
Elküldve: 2016. április 22. péntek, 11:25
Ropika írta:Tano írta:Ropika írta: Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.
Ha rákeresel cikkszám alapján, akkor látszik, hogy a FL előtti 136 lovas dízelnek és a FL utáni 150 lovasnak nem azonos ez a szűrője, gyakorlatilag tükörkép a két oldala egymásnak. De most nézem neked 30d-d van. Azé lehet hogy kompatibilis, a képek alapján annak ugyanolyan elosztású mint a 150 lovas 20d-nek. Esetleg nézd meg egy ismerős 20d-é belemegy-e.
Köszi Tano Mester!
Szerintem leveszem a régit és viszem magammal oda ahol megveszem. Összehasonlítóm.
Írok ha jó lett bele.
Elküldve: 2016. március 18. péntek, 11:42
Tano írta:Ropika írta: Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.
Ha rákeresel cikkszám alapján, akkor látszik, hogy a FL előtti 136 lovas dízelnek és a FL utáni 150 lovasnak nem azonos ez a szűrője, gyakorlatilag tükörkép a két oldala egymásnak. De most nézem neked 30d-d van. Azé lehet hogy kompatibilis, a képek alapján annak ugyanolyan elosztású mint a 150 lovas 20d-nek. Esetleg nézd meg egy ismerős 20d-é belemegy-e.
Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 16:14
Ropika írta: Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.
Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 15:35
Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 15:28
Tano írta:Ropika írta: Sziasztok,
E46 facelift előttiekben ugyebár a szivacsos kartergáz szűrő van, facelift utániban már a lecsapatós műanyag vortex típus. Állítólag nem véletlen volt a változtatás, mert sokkal kevesebb törődést igényel nem kell cserélni, csak tisztítani, és hatékonyabb is mint elődje. A kérdés, hogy be lehet-e tenni a szivacsos helyére az újabb típusút facelift előtti autóba? Valaki próbálta már? Ha kell magát a szűrő házát is cserélném, mert az is aktuális lesz.
Hi!
Korábban én is gondoltam rá, hogy kicserélem az újabbra, de sajnos nem kompatibilis a kettő verzió, így maradt a szűrős.
Én annyit csinálok, hogy minden második inspekciónál cserélem a házat is, a másik alkalmakkor pedig csak a betétet. Így 30 ezrenként van cserélve a betét és 60 ezrenknt az egész ház. Eddig bevált.
Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 13:45
Ropika írta: Sziasztok,
E46 facelift előttiekben ugyebár a szivacsos kartergáz szűrő van, facelift utániban már a lecsapatós műanyag vortex típus. Állítólag nem véletlen volt a változtatás, mert sokkal kevesebb törődést igényel nem kell cserélni, csak tisztítani, és hatékonyabb is mint elődje. A kérdés, hogy be lehet-e tenni a szivacsos helyére az újabb típusút facelift előtti autóba? Valaki próbálta már? Ha kell magát a szűrő házát is cserélném, mert az is aktuális lesz.
Elküldve: 2016. március 17. csütörtök, 13:20
Elküldve: 2016. február 22. hétfő, 11:13
ute107 írta:SP_323i írta:
Mivel engem is zavart, hogy a turbó elé bevezetett kartergáz bevezető jelentős mennyiségű olajat ereszt a turbó elé és így gyakorlatilag végig olajos innentől a szívó oldal, úgy döntöttem, hogy kap a vas egy kartergáz olaj lecsapatót.
Most jelenleg a gyári kartergáz szűrő szivacsos és egy éve (kb 10ekm) lett betéve, de már azt is azért kapta a moci, mert csipegette az olajat a membrános lecsapatóval.
Mivel ez a megoldás tüneti kezelésnek tűnik, holnap megy a vas kompresszió mérésre, hogy kiderüljön, a kopás okozza e a megnövekedett olaj mennyiséget a kartergáz visszavezetésnél. Ha nem, akkor szarul lett berakva a szűrős betét és elég drága módon lett kiderítve a hiba
Nem akarok ugatni. Én ugyanilyen megoldással kötöttem be egy hasonló felfogatót.
Ahogy megálltam az autóval egy piros lámpánál, vagy dugóban, elkezdett melegedni és a kipufogó okádta a kékes füstöt. Hirtelen nem tudtam hogy összefüggésben van-e az általam előtt pár nappal beszerelt tartállyal, de mikor kiszedtem az említett jelenségek elmúltak.
Ezt csak azért írtam, hogy ha hasonlót tapasztalnálm tudd hol keresd a hibát.
Elküldve: 2016. február 22. hétfő, 10:57
SP_323i írta:
Mivel engem is zavart, hogy a turbó elé bevezetett kartergáz bevezető jelentős mennyiségű olajat ereszt a turbó elé és így gyakorlatilag végig olajos innentől a szívó oldal, úgy döntöttem, hogy kap a vas egy kartergáz olaj lecsapatót.
Most jelenleg a gyári kartergáz szűrő szivacsos és egy éve (kb 10ekm) lett betéve, de már azt is azért kapta a moci, mert csipegette az olajat a membrános lecsapatóval.
Mivel ez a megoldás tüneti kezelésnek tűnik, holnap megy a vas kompresszió mérésre, hogy kiderüljön, a kopás okozza e a megnövekedett olaj mennyiséget a kartergáz visszavezetésnél. Ha nem, akkor szarul lett berakva a szűrős betét és elég drága módon lett kiderítve a hiba