autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. szeptember 10. péntek, 13:03


Kézi módban is csinálja.
Ma direkt figyeltem. Beállítom 24 fokra mindkét oldalon, levegőmennyiséget közepesre. Pár perc után ahogy melegszik a motor rendesen nyomja a meleg levegőt, majd kb 10 perc után az utasoldalon csak hideget. Ott felcsavarom 28-ra akkor kicsit melegebb.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2021. szeptember 10. péntek, 11:22


Adriano98 írta: Sziasztok!
Van egy olyan problémám E91 kétzónás digitklímánál, hogy az utasoldalon szinte folyamatosan kever hozzá kinti levegőt. Tehát nyáron klímánál langyos levegőt, mostanában reggelente pedig hűvös kinti levegőt fúj. Ma reggel próbáltam, 21 fokról fel tekertem 28 fokra majd vissza 21-re, akkor valamelyest melegebb levegőt nyomatott a fűtés nem a jéghideget mint előtte. Auto és manuális módban is ezt csinálja. A vezető oldalon minden rendben. Én fűtéscsapra vagy állító motorra tippelek. Esetleg valakinek valami ötlete?
E46-nál úgy vettem észre,hogy hőmérséklettől függően állítja be a rendszer h. fej,közép és lábtérnél milyen meleg levegőt keverjen az utastérbe auto állásban.Alul lábtérnél mintha kicsit melegebb levegőt tolna,felül fejtérnél,és középső rostélyokon pedig hidegebbet auto állásban.Ezt a kabinban érezni simán,fejmagasságban jóval hidegebb az utastér,mint a lábtérnél.E91 is hasonlóan működhet.Auto állásban a rendszer "mixeli" össze a beállított hőmérsékletet hidegebb és melegebb levegő befúvásával. Hátha segítettem valamit.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. szeptember 10. péntek, 11:26

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. szeptember 09. csütörtök, 11:59


Sziasztok!

Van egy olyan problémám E91 kétzónás digitklímánál, hogy az utasoldalon szinte folyamatosan kever hozzá kinti levegőt. Tehát nyáron klímánál langyos levegőt, mostanában reggelente pedig hűvös kinti levegőt fúj. Ma reggel próbáltam, 21 fokról fel tekertem 28 fokra majd vissza 21-re, akkor valamelyest melegebb levegőt nyomatott a fűtés nem a jéghideget mint előtte. Auto és manuális módban is ezt csinálja. A vezető oldalon minden rendben. Én fűtéscsapra vagy állító motorra tippelek. Esetleg valakinek valami ötlete?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2020. augusztus 11. kedd, 17:37


YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
klímával kapcsolatban lenne kérdésem. Sajnos jó ideje nem használtam, nem indítottam be a klímát a kocsiban. Tudom, sajnos ez az én hibám. A problémám az lenne hogy hiába kapcsolom be a klímát a klímavezérlőn, nem fúj hideget. És ahogy észrevettem, a kompresszor sem dolgozik, illetve nem hallottam hogy a mágneses kuplung behúzott volna. Lehetséges, hogy nincs benne klímagáz? Nem akarom üresen járatni a klímát mert nem tesz jót a kompresszornak. Lehetséges, hogy nem kapcsol be a klíma, hiába is szeretném ha nincs benne klímagáz? Vagy csak maga a kompresszorom halt meg?
Köszi

nem tudod üresen járatni, hiszen biztonsági okokból nem fog elindulni.
alap esetben a biztiket nézd át. most fejből meg nem mondom, mi tartozik a klímához. ha átnézed az összeset a kesztyűtartóban felülről lenyíló táblán, ha valamelyik rossz úgy is látszik, akár kiszedés nélkül is, ha megvilágítod, és a szál el van pattanva. ez ingyen van.
mivel rég nem használtad elillanhatott a gáz is. én sem nagyon használtam évekig, mégis a gyári töltés van benne 18 évesen és hűt mint a bolond.
lehet még az elfagyás érzékelő szenzor. ha az rossz, akkor sem indul el.
ha már meleg a motor, akkor alapjáraton mikor kapcsolod a klímát, látható, hogy picit megemeli a fordulatot. és hangja is van egy picit, ahogy beindul. ha ezek nincsenek, akkor a fentiek.
bagatell dolog, de ha emel fordulatot, így beindul a kompresszor, de nem fúj hideget, akkor a középső rostélynál van egy tekerő középen, piros és a kék jelzéssel. hideget csak úgy fúj, ha kék állásba van tekerve.

Nekem is gyári töltés van benne még most is A klímás azt mondta,hogy egy jó klímát soha nem kell tölteni.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. július 31. péntek, 23:07


panelsniper írta: Sziasztok,
klímával kapcsolatban lenne kérdésem. Sajnos jó ideje nem használtam, nem indítottam be a klímát a kocsiban. Tudom, sajnos ez az én hibám. A problémám az lenne hogy hiába kapcsolom be a klímát a klímavezérlőn, nem fúj hideget. És ahogy észrevettem, a kompresszor sem dolgozik, illetve nem hallottam hogy a mágneses kuplung behúzott volna. Lehetséges, hogy nincs benne klímagáz? Nem akarom üresen járatni a klímát mert nem tesz jót a kompresszornak. Lehetséges, hogy nem kapcsol be a klíma, hiába is szeretném ha nincs benne klímagáz? Vagy csak maga a kompresszorom halt meg?
Köszi


nem tudod üresen járatni, hiszen biztonsági okokból nem fog elindulni.
alap esetben a biztiket nézd át. most fejből meg nem mondom, mi tartozik a klímához. ha átnézed az összeset a kesztyűtartóban felülről lenyíló táblán, ha valamelyik rossz úgy is látszik, akár kiszedés nélkül is, ha megvilágítod, és a szál el van pattanva. ez ingyen van.
mivel rég nem használtad elillanhatott a gáz is. én sem nagyon használtam évekig, mégis a gyári töltés van benne 18 évesen és hűt mint a bolond.
lehet még az elfagyás érzékelő szenzor. ha az rossz, akkor sem indul el.
ha már meleg a motor, akkor alapjáraton mikor kapcsolod a klímát, látható, hogy picit megemeli a fordulatot. és hangja is van egy picit, ahogy beindul. ha ezek nincsenek, akkor a fentiek.
bagatell dolog, de ha emel fordulatot, így beindul a kompresszor, de nem fúj hideget, akkor a középső rostélynál van egy tekerő középen, piros és a kék jelzéssel. hideget csak úgy fúj, ha kék állásba van tekerve.

panelsniper
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2003

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2020. július 31. péntek, 22:10


Sziasztok,
klímával kapcsolatban lenne kérdésem. Sajnos jó ideje nem használtam, nem indítottam be a klímát a kocsiban. Tudom, sajnos ez az én hibám. A problémám az lenne hogy hiába kapcsolom be a klímát a klímavezérlőn, nem fúj hideget. És ahogy észrevettem, a kompresszor sem dolgozik, illetve nem hallottam hogy a mágneses kuplung behúzott volna. Lehetséges, hogy nincs benne klímagáz? Nem akarom üresen járatni a klímát mert nem tesz jót a kompresszornak. Lehetséges, hogy nem kapcsol be a klíma, hiába is szeretném ha nincs benne klímagáz? Vagy csak maga a kompresszorom halt meg?
Köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. június 08. hétfő, 16:39


Electro123 írta: Szerbusztok!
Remélem maradhat az írásom itt ebben a topikban?!

Történt velem, hogy egy ideje az autóm (323 e46 coupe) csak szembe fújta a levegőt, vagyis a szemben lévő rostélyokon jött belőle a cúg.
Akárhová nyomtam a klímapanelen, nem változott semmit.
Tegnap fogtam magamat és szétszedtem középen, hogy megnézzem, hibás - e valamelyik kis szervómotor, netán szorul - e?!
Ehhez természetesen leszedtem az aksit, mire visszatettem a sarut és gyújtásra raktam a kulcsot átfordult a ventilláció a szélvédőre.
Utána már nem szedtem le az aksi sarut, hanem gyújtásról levettem a kulcsot és csak a klimapanel tápját húztam ki majd vissza, újra gyújtás és azt tapasztaltam, hogy most ment a lábamhoz illetve az ablakra, viszont középre nem.
A vicces az volt, hogy ha a lábamhoz nyomtam a panelen akkor a szélvédőre nyomta, ha meg a szélvédőre akkor a lábamhoz nyomta a levegőt, vagyis fordítva működött.
Középre aztán megint nem.
Most ezzel a technikával elértem egy olyan pozícióba, hogy a szélvédőhöz megy a levegő illetve szembe is jön és a nyomógombok is jól működnek, kivéve a lábtérben. Oda nem sikerül irányítani a cúgot.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek itt mi lehet a probléma?
Másik vezérlőt is próbáltam a hétvégén, azzal is ezt csinálta, viszont másik autóban szépen működött az enyém is.
Pár hónappal ezelőtt kezdte, aksi levétel után.
Előre is köszönöm a válaszokat.


én kontakt hibára gyanakodnék. esetleg a fűtéscsap (bal első nyúlványon, ha minden igaz) szólhat még bele ebbe. meg kellene kocogtatni, vagy szétszedni és tisztítani. mert lehet rossz pozícióban van.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz Electro123

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. június 08. hétfő, 00:12


Szerbusztok!
Remélem maradhat az írásom itt ebben a topikban?!

Történt velem, hogy egy ideje az autóm (323 e46 coupe) csak szembe fújta a levegőt, vagyis a szemben lévő rostélyokon jött belőle a cúg.
Akárhová nyomtam a klímapanelen, nem változott semmit.
Tegnap fogtam magamat és szétszedtem középen, hogy megnézzem, hibás - e valamelyik kis szervómotor, netán szorul - e?!
Ehhez természetesen leszedtem az aksit, mire visszatettem a sarut és gyújtásra raktam a kulcsot átfordult a ventilláció a szélvédőre.
Utána már nem szedtem le az aksi sarut, hanem gyújtásról levettem a kulcsot és csak a klimapanel tápját húztam ki majd vissza, újra gyújtás és azt tapasztaltam, hogy most ment a lábamhoz illetve az ablakra, viszont középre nem.
A vicces az volt, hogy ha a lábamhoz nyomtam a panelen akkor a szélvédőre nyomta, ha meg a szélvédőre akkor a lábamhoz nyomta a levegőt, vagyis fordítva működött.
Középre aztán megint nem.
Most ezzel a technikával elértem egy olyan pozícióba, hogy a szélvédőhöz megy a levegő illetve szembe is jön és a nyomógombok is jól működnek, kivéve a lábtérben. Oda nem sikerül irányítani a cúgot.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek itt mi lehet a probléma?
Másik vezérlőt is próbáltam a hétvégén, azzal is ezt csinálta, viszont másik autóban szépen működött az enyém is.
Pár hónappal ezelőtt kezdte, aksi levétel után.
Előre is köszönöm a válaszokat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2019. október 09. szerda, 11:30


ildike1991 írta:
YELLOW írta:
ildike1991 írta:
YELLOW írta:
ildike1991 írta: S.o.s. Sziasztok! Adott egy e60 530d. Nincs futesunk. Uj suni uj futesmotor de meg igy sem kapcsol be. Mi lehet a problema? A klima panel elmeletileg jo, mert menet kozben ha allitom a hofokot es az enyhe levego jon be annak allitodik a hofoka.


nem írtad így rákérdezek, hogy a venti biztosítéka jó? ne kérdezd melyik, nem tudom, könyvében, vagy kiosztásnak lennie kellene. vagy átnézi az összeset, aminek a klímához köze van.


Igen minden biztositekot atneztunk. Most ott tartunk hogy ossze szereljuk az egeszet es radugjuk gepre hogy ha kiutjuk a hibakat tortenik e valami csoda. Bar elotte nem irta ki hibanak. Egyszer csak elment a futesunk. Egy darabig csinalta hogy hol jo volt hol nem,de mar egy jo ideje semmi. A szelso ablakra meno fuvokanal allandoan jon meleg levego de ventillacio nincs. De ha letekerem a hofokot akkor az az enyhe bearamlo levego hideg. Zsir uj a suni is es a motor is, termosztatok is nemreg lettek benne cserelve


ha a venti nem megy, meg néha megindul, az pedig süni gond.
hogy valahol jön meleg, valahol nem, az lehet fűtéscsap. általában a bal nyúlványon van felfogatva, de E60-nál nem tudom, keress rá. lehet kocogtatásra is megjavul. ez is lehet ha nem mindenhova megy meleg levegő.


Ha radugjuk gepre es kiutjuk belole a most levo hibakat van ra esely hogy beindul? Mert gyanakszunk arra hogy most eltarolhatta hibanak.


ha valami nem megy, azon a hibatörlés nem igazán segít. de próba.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz ildike1991

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. október 09. szerda, 11:28


YELLOW írta:
ildike1991 írta:
YELLOW írta:
ildike1991 írta: S.o.s. Sziasztok! Adott egy e60 530d. Nincs futesunk. Uj suni uj futesmotor de meg igy sem kapcsol be. Mi lehet a problema? A klima panel elmeletileg jo, mert menet kozben ha allitom a hofokot es az enyhe levego jon be annak allitodik a hofoka.


nem írtad így rákérdezek, hogy a venti biztosítéka jó? ne kérdezd melyik, nem tudom, könyvében, vagy kiosztásnak lennie kellene. vagy átnézi az összeset, aminek a klímához köze van.


Igen minden biztositekot atneztunk. Most ott tartunk hogy ossze szereljuk az egeszet es radugjuk gepre hogy ha kiutjuk a hibakat tortenik e valami csoda. Bar elotte nem irta ki hibanak. Egyszer csak elment a futesunk. Egy darabig csinalta hogy hol jo volt hol nem,de mar egy jo ideje semmi. A szelso ablakra meno fuvokanal allandoan jon meleg levego de ventillacio nincs. De ha letekerem a hofokot akkor az az enyhe bearamlo levego hideg. Zsir uj a suni is es a motor is, termosztatok is nemreg lettek benne cserelve


ha a venti nem megy, meg néha megindul, az pedig süni gond.
hogy valahol jön meleg, valahol nem, az lehet fűtéscsap. általában a bal nyúlványon van felfogatva, de E60-nál nem tudom, keress rá. lehet kocogtatásra is megjavul. ez is lehet ha nem mindenhova megy meleg levegő.


Ha radugjuk gepre es kiutjuk belole a most levo hibakat van ra esely hogy beindul? Mert gyanakszunk arra hogy most eltarolhatta hibanak.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2019. október 09. szerda, 11:23


ildike1991 írta:
YELLOW írta:
ildike1991 írta: S.o.s. Sziasztok! Adott egy e60 530d. Nincs futesunk. Uj suni uj futesmotor de meg igy sem kapcsol be. Mi lehet a problema? A klima panel elmeletileg jo, mert menet kozben ha allitom a hofokot es az enyhe levego jon be annak allitodik a hofoka.


nem írtad így rákérdezek, hogy a venti biztosítéka jó? ne kérdezd melyik, nem tudom, könyvében, vagy kiosztásnak lennie kellene. vagy átnézi az összeset, aminek a klímához köze van.


Igen minden biztositekot atneztunk. Most ott tartunk hogy ossze szereljuk az egeszet es radugjuk gepre hogy ha kiutjuk a hibakat tortenik e valami csoda. Bar elotte nem irta ki hibanak. Egyszer csak elment a futesunk. Egy darabig csinalta hogy hol jo volt hol nem,de mar egy jo ideje semmi. A szelso ablakra meno fuvokanal allandoan jon meleg levego de ventillacio nincs. De ha letekerem a hofokot akkor az az enyhe bearamlo levego hideg. Zsir uj a suni is es a motor is, termosztatok is nemreg lettek benne cserelve


ha a venti nem megy, meg néha megindul, az pedig süni gond.
hogy valahol jön meleg, valahol nem, az lehet fűtéscsap. általában a bal nyúlványon van felfogatva, de E60-nál nem tudom, keress rá. lehet kocogtatásra is megjavul. ez is lehet ha nem mindenhova megy meleg levegő.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz ildike1991

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. október 09. szerda, 11:14


YELLOW írta:
ildike1991 írta: S.o.s. Sziasztok! Adott egy e60 530d. Nincs futesunk. Uj suni uj futesmotor de meg igy sem kapcsol be. Mi lehet a problema? A klima panel elmeletileg jo, mert menet kozben ha allitom a hofokot es az enyhe levego jon be annak allitodik a hofoka.


nem írtad így rákérdezek, hogy a venti biztosítéka jó? ne kérdezd melyik, nem tudom, könyvében, vagy kiosztásnak lennie kellene. vagy átnézi az összeset, aminek a klímához köze van.


Igen minden biztositekot atneztunk. Most ott tartunk hogy ossze szereljuk az egeszet es radugjuk gepre hogy ha kiutjuk a hibakat tortenik e valami csoda. Bar elotte nem irta ki hibanak. Egyszer csak elment a futesunk. Egy darabig csinalta hogy hol jo volt hol nem,de mar egy jo ideje semmi. A szelso ablakra meno fuvokanal allandoan jon meleg levego de ventillacio nincs. De ha letekerem a hofokot akkor az az enyhe bearamlo levego hideg. Zsir uj a suni is es a motor is, termosztatok is nemreg lettek benne cserelve

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2019. október 09. szerda, 11:08


ildike1991 írta: S.o.s. Sziasztok! Adott egy e60 530d. Nincs futesunk. Uj suni uj futesmotor de meg igy sem kapcsol be. Mi lehet a problema? A klima panel elmeletileg jo, mert menet kozben ha allitom a hofokot es az enyhe levego jon be annak allitodik a hofoka.


nem írtad így rákérdezek, hogy a venti biztosítéka jó? ne kérdezd melyik, nem tudom, könyvében, vagy kiosztásnak lennie kellene. vagy átnézi az összeset, aminek a klímához köze van.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz ildike1991

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. október 09. szerda, 10:55


S.o.s. Sziasztok! Adott egy e60 530d. Nincs futesunk. Uj suni uj futesmotor de meg igy sem kapcsol be. Mi lehet a problema? A klima panel elmeletileg jo, mert menet kozben ha allitom a hofokot es az enyhe levego jon be annak allitodik a hofoka.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. november 20. hétfő, 09:50


konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.


a süni a ventillátor előtét ellenállása. ha az rossz akkor max megáll aventi. ettől a menetszél be tud jutni az utastérbe, sőt a vezérlőpanel ugyanúgy működik,egyedül a venti nem megy és az automata funkciók, amihez kell a venti.
ahhoz, hogy hideget vagy meleget fújjon, nincs köze a süninek.


Nah sikerült orvosolni a hibát. Ázmostam a fűtőradiátort, ecetes szódával áztattam kisit majd a kertislaggal beöntést kapott, láss csodát csak úgy ontja magából a meleget


kiszerelted a klímaboxot? mert a fűtőradiátor abban van, a váltókar előtt fekszik, vízszintesen a boxban.


Nem, csak a motortérben lévő bemenő és kijövő fűtéscsövekre csatlakoztam rá a kerti slaggal...Hozott ki belőle ilyen fekete gumitömítés szerű darabokat, utána töltöttem bele a szódás cuccot, hagytam benne állni egy órát majd ismét átmostam. Tökéletes lett a fűtésem


jah értelek belülről mostad ki... hát csak nehogy eresszen... lehet valami tömítő anyag maradványait mosta ki, gondolok itt ilyen hűtőtömítő anyagra. de lehet csak vízkő. lehet sima csapvizet rakott bele valaki valamikor.