autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. május 07. szombat, 20:30


Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni autószerelésben jártas szakemberektől, fórumtársaktól egy probléma behatárolásában:
Múlt vasárnap óta különös hangot ad az autó ha jár a motor és a kuplungot 2-5 cm-ig lenyomom. Ennél a szakasznál a hang mellett még azt venni észre, hogy a pedál is részben felveszi az motor rezgését,remegését. Ha teljesen benyomom elhallgat és ha felengedem akkor is. A kupung nem csúszik, a sebességeket veszi rendesen. 140-nél mintha nagyobb lenne a vibráció, de lehet hogy ezt csak bemesélem magamnak. Ma egy szerelő ismerősömnél akna fölé jártunk és meghallgattuk. Szerinte a hang nem a kuplungszerkezettől jön, hanem a váltó aljából. csatolok egy képét, hogy kb. honnan:
http://w3.externet.hu/~magyarmat/valto.jpg

A hangról készítettem felvételt a tfonommal, a kutya teljesen jól hallható de szerintem a zaj is kivehető főleg "a szám" felétől, mert akkor tettem a kocsi alá a készüléket:
http://w3.externet.hu/~magyarmat/furahang.3gpp
(vlcplayer és kmplayer lejátsza windows media player asszem nem.)

Én kinyomócsapágyra tippeltem volna azok után amit utána olvastam, de én laikus vagyok és az ismerősöm is elbizonytalanított. Viszont addig nem akarok kuplungszettre kidobni sok 10ezrest amíg nem tudom, hogy azzal van a baj. Tud valaki segíteni?

steve01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz steve01

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2008. november 06. csütörtök, 19:54


Nem azért írtam hanem h hátha olcsóbb

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2008. november 06. csütörtök, 19:04


steve01 írta: jó az enyém E36os 1.8i


Azzal semmi gond. Ha valami nem mûködik jól akkor mindegy milyen.

steve01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz steve01

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2008. november 06. csütörtök, 17:10


jó az enyém E36os 1.8i

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2008. november 05. szerda, 21:37


steve01 írta: Helló
Tegnap jövök haza havertól, és észreveszem h a kuplunkpedál benyomása nem oylan mint azelõtt. Hmm mondomsebaj lehet csak a szõnyeg ment alá vagy vmi. DE NEM!!! Agyonra csúszik! Ha pl megyek akármelyik sebességbe mondjuk 3.ba és nyomok rá egy padlót (forgalmi helyzetben pl elõzéskor) csak pörög a motor észnélkül de a kocsi nem megy, nem emel ki a kuplung Az egészet ki kell cserélni? Vagy csak bizonyos alkarészt?


Ilyenkor érdemes az egész szettet cserélni, ugyanis ez is pont egy olyan része a kocsinak amit nem kell megbontani legalább 100-150 ezer kilométerig ha minden frankó. Ha azt nézzük hogy elég jó árban lehet már venni nagyon jó minõségûeket akkor nem szabad ezen spórolni és munkadíjat is csak egyszer fizetsz. Én is tavasszal cseréltettem, 50 ropi volt a Sachs F1 Bauer team féle és 20 volt a munkadíj.

steve01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz steve01

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2008. november 05. szerda, 18:21


Helló
Tegnap jövök haza havertól, és észreveszem h a kuplunkpedál benyomása nem oylan mint azelõtt. Hmm mondomsebaj lehet csak a szõnyeg ment alá vagy vmi. DE NEM!!! Agyonra csúszik! Ha pl megyek akármelyik sebességbe mondjuk 3.ba és nyomok rá egy padlót (forgalmi helyzetben pl elõzéskor) csak pörög a motor észnélkül de a kocsi nem megy, nem emel ki a kuplung Az egészet ki kell cserélni? Vagy csak bizonyos alkarészt?

státusz Hiko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2008. október 22. szerda, 21:31


Helló,
53eHUF (Sachs-LUK).

Üdv.


státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 22. szerda, 12:24


Mennyiért vetted a kuplung szettet?

Pzsi


Hiko írta: Csaó!
Én pont ma csináltattam az enyémen 23i, találkozó révén még melegében az NT-nél.
Nos, "nagy könyv" szerint 160ekm, de ez sok mindentõl függhet, hol használod. stb. Enyében 178ekm van, és most jutottam el oda, hogy ku..ra zavaró.
Tanácsolom a kuplung szettben való cseréjét. Ez tartalmazza a kinyomó csapágyat, mechanikát és a tárcsát. Én mikorra leszedték onnantól végig ott voltam, néztem. Nos a gond, hogy nálam spec, de pont egy 5-ös is volt azon még jobban, megég a tárcsa + picit a csúszó felület is, csíkban. Ez a csere eredményeként még nem is lenne gond, hiszen cseréled, no de a lendkereket nem. Már pedig az is "feltükrösödhet". Szóval ha nagyon vastag vagy, akkor akár a lendkerék csere is bejátszhat, de az 100eHUF nagyságrend plusszban. Nekem így szett + hardy cserével + váltó szimeringekkel együtt 100eHUF-volt. Anyagot részben én vittem olcsóbban offkorsz.
Egyébként szerintem 200ekm-ig simán elmehet, kopva nálam sem volt nagyon, inkább a rugó (mechanika) + az égés tesz be neki.
Üdv.Hiko


státusz Hiko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2008. október 21. kedd, 19:12


Csaó!
Én pont ma csináltattam az enyémen 23i, találkozó révén még melegében az NT-nél.
Nos, "nagy könyv" szerint 160ekm, de ez sok mindentõl függhet, hol használod. stb. Enyében 178ekm van, és most jutottam el oda, hogy ku..ra zavaró.
Tanácsolom a kuplung szettben való cseréjét. Ez tartalmazza a kinyomó csapágyat, mechanikát és a tárcsát. Én mikorra leszedték onnantól végig ott voltam, néztem. Nos a gond, hogy nálam spec, de pont egy 5-ös is volt azon még jobban, megég a tárcsa + picit a csúszó felület is, csíkban. Ez a csere eredményeként még nem is lenne gond, hiszen cseréled, no de a lendkereket nem. Már pedig az is "feltükrösödhet". Szóval ha nagyon vastag vagy, akkor akár a lendkerék csere is bejátszhat, de az 100eHUF nagyságrend plusszban. Nekem így szett + hardy cserével + váltó szimeringekkel együtt 100eHUF-volt. Anyagot részben én vittem olcsóbban offkorsz.
Egyébként szerintem 200ekm-ig simán elmehet, kopva nálam sem volt nagyon, inkább a rugó (mechanika) + az égés tesz be neki.
Üdv.Hiko

státusz Jakoo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2008. október 21. kedd, 17:22


Sziasztok!!

Sajna az én drágám (318ti Compact) is elkezdte a rángarózást amikot 1-es ben felengedem a kuplungot és nagyobb gázt adok.

A korábbi bejegyzésekbõl kiolvastam ,hogy váltó javítás lesz!!
Csak tárcsa vagy az egész????

Kérdésem az lenne ,hogy ez a javítás,csere mikor esedékes??
Meddig lehet így még elautókázni???