« előző12következő »
Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 11:28


Ferko írta:
Sziasztok !
A frászt hoztátok rám. Korábban kérdeztem itt, hogy mi van ezzel a vezérmûlánc átugrással. Akkor azt írta valaki, hogy a face liftesben már mósosították gyárilag.
Most akkor tud valaki konkrét módosításról, vagy menjek és csináltassam ?
Köszi:
Feri

Szia!
Sajnos a faceliftes motorok 1 részét (N40) biztos h érinti. Úgy tudom N45, N46-nál már kijavították ezt a hibát. Az N42-nél nem tudom mi a helyzet. Nézd meg h pontosan mi a motorkódod, ha N40 mindenképp nézz utána h van-e benne láncfeszítõ...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Ferko

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2009. január 03. szombat, 10:12


Robin68 írta:
Zolee írta:
Robin68 írta: Lehet hogy hülye kérdés, a láncvezetõt .......................


Nem hülye kérdés, de sajnos szelepfedél levétel
Amúgy sztem a Te motorodat nem érinti a probléma. Remélhetõleg azért valaki tud biztos infót is mondani : .


Köszi a választ.
Erre tippeltem én is magamban. Szelepfedél le
Azt hallottam én is hogy voltak ilyen gondok de nem emlékszem hogy melyik motorkódot mondták. Pedig mondták.


Sziasztok !
A frászt hoztátok rám. Korábban kérdeztem itt, hogy mi van ezzel a vezérmûlánc átugrással. Akkor azt írta valaki, hogy a face liftesben már mósosították gyárilag.
Most akkor tud valaki konkrét módosításról, vagy menjek és csináltassam ?
Köszi:
Feri

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. január 02. péntek, 17:25


Oldboy írta: Szia,
Mi volt a gond a gyári trafókkal? Mi változott a cserét követõen? Mennyibe fájt?
Köszi

Eredendõen nekem nem volt gondom vele, de a régi tulaj mondta, hogy a négybõl már cserélt kettõt ill. amikor az NT Autónál átnéztük a gépet ott is mondták, hogy ezek a "fekete" BMW szériák szarok, azaz "ötlet szerûen" tönkre mennek 5000-30 000 Km között bármikor, csere után is. Megoldás a "szürke" Bosch trafók, azok megbizhatók.

Átgondoltam, nem lenne nyerõ ha ezért bármikor otthagyhat az út szélén kicseréltem a maradék hármat is. ( Az egyik már szürke volt. )
Itt rendeltem az oldalon - Alkatrész rendelés - ha jól emlékszem 7200Ft/db + posta költség. Nekem megérte az a 23 e. körüli összeg, hogy ezzel már nem lehet gondom. Maga a csere nem nagy dolog, annyi macera van benne, le kell szedni a pólen szûrõ házat, hogy normálisan le tudd venni a mûanyag burkolatot a motor tetejérõl ill. így férsz hozzá a belsõ trafóhoz, egy torx csavarhúzó kell hozzá semmi más. ( Meg legalább kitakarítgattam mögötte a motor teret is. ) Amúgy pöcre indult a verda, nem érezni válzozást, azóta is megy mint a "golyó".
Oldboy!


Köszönöm a kimerítõ választ!
Meg lettem gyõzve! Megnézem, h az enyémben milyen is van. Ha fekete, akkor a jövõ héten megrendelem a 4 trafót és várok h kitavaszodjon

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. január 02. péntek, 17:20


YELLOW írta: Zolee!

kipróbáltad a mûanyag burkolat levételét? tudod a szûrõházba bevezetõ mûanyag vackeráj

Kipróbáltam! De mindössze 50 km-t mentem eddig a "légterelõ" nélkül. Az eddigi tapasztalatom hasonló a Tiédhez. Valóban könnyebben húz alsó fordulatról is. Eddig 2000 alatt mindig vissza kellett kapcsolnom most nem mindig tettem és tényleg nem szenvedett annyira mint korábban. Tényleg nyomatékosabbnak tûnik a gép. Motorhangban nem vettem észre különösebb változást, de nem is nagyon volt lehetõségem kipróbálni, mert rövid távokat mentem, mindig célba értem mire bemelegedett volna. Ha kinyomtam belõle 1 tank benzint, jelzem a bõvebb tapasztalatokat.

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2009. január 02. péntek, 13:36


Szia,
Mi volt a gond a gyári trafókkal? Mi változott a cserét követõen? Mennyibe fájt?
Köszi

Eredendõen nekem nem volt gondom vele, de a régi tulaj mondta, hogy a négybõl már cserélt kettõt ill. amikor az NT Autónál átnéztük a gépet ott is mondták, hogy ezek a "fekete" BMW szériák szarok, azaz "ötlet szerûen" tönkre mennek 5000-30 000 Km között bármikor, csere után is. Megoldás a "szürke" Bosch trafók, azok megbizhatók.

Átgondoltam, nem lenne nyerõ ha ezért bármikor otthagyhat az út szélén kicseréltem a maradék hármat is. ( Az egyik már szürke volt. )
Itt rendeltem az oldalon - Alkatrész rendelés - ha jól emlékszem 7200Ft/db + posta költség. Nekem megérte az a 23 e. körüli összeg, hogy ezzel már nem lehet gondom. Maga a csere nem nagy dolog, annyi macera van benne, le kell szedni a pólen szûrõ házat, hogy normálisan le tudd venni a mûanyag burkolatot a motor tetejérõl ill. így férsz hozzá a belsõ trafóhoz, egy torx csavarhúzó kell hozzá semmi más. ( Meg legalább kitakarítgattam mögötte a motor teret is. ) Amúgy pöcre indult a verda, nem érezni válzozást, azóta is megy mint a "golyó".
Oldboy!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. január 02. péntek, 12:55


Zolee!

kipróbáltad a mûanyag burkolat levételét? tudod a szûrõházba bevezetõ mûanyag vackeráj

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. január 02. péntek, 11:18


Oldboy írta: A trafót nekem is mondták, lényeg, a "tiszta fekete" színût amit gyárilag tesznek bele lecseréltem "szürke" Bosch-ra, ezzel álítólag nem lesz gond.
( A Bosch trafó középen szürkére van festve, egy "C" alakú vas köpeny. )


Szia,
Mi volt a gond a gyári trafókkal? Mi változott a cserét követõen? Mennyibe fájt?
Köszi


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2008. december 31. szerda, 20:51


igen ez valóban 1.6-os... 115 lovas, és a kisebb nyomatékú... az a abj ez elég sokat fogyaszt, de öröm az ürömben, hogy az 1-esekbe is ezt építették

státusz chiccoka

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2008. december 31. szerda, 19:58


YELLOW írta: nézd már meg a motorkódodat, azt amirõl beszéltünk korábban más topic-ban... tudod a vezetõoldali torony matricán van

chiccoka írta: Sziasztok.Ma eredetvizsgán a faszi kiokított,hogy neki már sok ismerõse nyúzott bimört és az 1.6 -os motor lánca idönkét átugrik.1 fog mégnem a világ de 2 az már tuti bibi.Ezért is ajánlott a vaslónál 1 Vili nevû ürgét aki nagyon prof bimõrben és tud valami láncvédõt felszerelni amitõl megúszható a kellemetlen meglepetés.
valaki tud errõl vmit?,

A másik a jó öreg trafó probléma

2 havonta cserélte.



Szia már tudom

ugyan az mint Zolee-é n40b16ab

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. december 31. szerda, 07:41


A trafót nekem is mondták, lényeg, a "tiszta fekete" színût amit gyárilag tesznek bele lecseréltem "szürke" Bosch-ra, ezzel álítólag nem lesz gond.
( A Bosch trafó középen szürkére van festve, egy "C" alakú vas köpeny. )

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2008. december 31. szerda, 00:32


Zolee írta:
Robin68 írta: Lehet hogy hülye kérdés, a láncvezetõt .......................


Nem hülye kérdés, de sajnos szelepfedél levétel
Amúgy sztem a Te motorodat nem érinti a probléma. Remélhetõleg azért valaki tud biztos infót is mondani : .


Köszi a választ.
Erre tippeltem én is magamban. Szelepfedél le
Azt hallottam én is hogy voltak ilyen gondok de nem emlékszem hogy melyik motorkódot mondták. Pedig mondták.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2008. december 30. kedd, 23:50


nézd már meg a motorkódodat, azt amirõl beszéltünk korábban más topic-ban... tudod a vezetõoldali torony matricán van

chiccoka írta: Sziasztok.Ma eredetvizsgán a faszi kiokított,hogy neki már sok ismerõse nyúzott bimört és az 1.6 -os motor lánca idönkét átugrik.1 fog mégnem a világ de 2 az már tuti bibi.Ezért is ajánlott a vaslónál 1 Vili nevû ürgét aki nagyon prof bimõrben és tud valami láncvédõt felszerelni amitõl megúszható a kellemetlen meglepetés.
valaki tud errõl vmit?,

A másik a jó öreg trafó probléma

2 havonta cserélte.



Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2008. december 30. kedd, 23:45


Robin68 írta: Lehet hogy hülye kérdés, a láncvezetõt honnan tudom meg hogy van-e benne? Külsõleg valami csavar vagy valami izé-bizé árulkodik? Vagy csak szelepfedéllevétellel válik láthatóvá.


Nem hülye kérdés, de sajnos szelepfedél levétel
Amúgy sztem a Te motorodat nem érinti a probléma. Remélhetõleg azért valaki tud biztos infót is mondani : .

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2008. december 30. kedd, 22:19


Lehet hogy hülye kérdés, a láncvezetõt honnan tudom meg hogy van-e benne? Külsõleg valami csavar vagy valami izé-bizé árulkodik? Vagy csak szelepfedéllevétellel válik láthatóvá.


Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2008. december 30. kedd, 21:51


chiccoka írta: Sziasztok.Ma eredetvizsgán a faszi kiokított,hogy neki már sok ismerõse nyúzott bimört és az 1.6 -os motor lánca idönkét átugrik.1 fog mégnem a világ de 2 az már tuti bibi.Ezért is ajánlott a vaslónál 1 Vili nevû ürgét aki nagyon prof bimõrben és tud valami láncvédõt felszerelni amitõl megúszható a kellemetlen meglepetés.
valaki tud errõl vmit?,

A másik a jó öreg trafó probléma

2 havonta cserélte.



Szia! A lánc témában tudok infót!
Hivatalosan (Wallis) láncvezetõnek nevezik, a kódja: 11317564777. Nekem 1.5 éve 15E volt + a beépítés. Mindenképpen rakasd be, sajnos az 1.6 blokknál ez szériahiba. Az 1.6-os blokk a megbízhatatlanságát elsõsorban a lánc átugrásának 'köszönheti'. A motorcserék jó része is emiatt a hiba (ill. a következményei) miatt történt - jobb esetben még garban.

A trafó hibáról én is csak olvastam. Ha tényleg 2 havonta kell cserélni, akkor ott vlmi más baj van. Nálam semmi baja, legalábbis remélem

« előző12következő »