jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2014. november 22. szombat, 21:06


jena307 írta: Sziasztok, alig mentem még a kocsival és nyomatékra erős rezonancia érkezik meg, még a műszerfalat is beremegteti. A hardyra gyanakodtam alá néztem szemre szarul nézett ki azaz nagyon nem szimmetrikusnak, de most nézem hogy az új sem szimmetrikus . Haveromnak is beremegett neki is ez volt a baj de én most elbizonytalanodtam, hogy 25 ezer ft-os alkatrészt potyára kicseréljem.
A lendkerék semmilyen tünete nincs, leállításkor sem, nem nyöszög zörög.

Próbálgattam milyen körülmények közt jön meg a rezonancia és a hangja, és pl ha 4 ben leengedem a fordulatot 1000re és onnan picit de gyorsítok, ok hogy erőlködik de nincs rendeben a hangaja, meg 1900tól ahogy ébred a nyomaték.
az a baj hogy nincs még tapasztalatom 330al, és itt a nagy nyomaték miatt minden máshogy van, legrosszabb esetben a fél autót kicserélem és lesz tartalék alkatrészem


Autómata vagy kézi az autód? A hary-tól gázelvételnél és gázadásra löttyenik inkább, nekem is az volt. Szerintem neked inkább kardántegely vagy annak a felfüggesztő csapágya lesz a baj.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz jena307

Újonc

Elismertség: 9% (2 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2014. november 22. szombat, 20:23


Sziasztok, alig mentem még a kocsival és nyomatékra erős rezonancia érkezik meg, még a műszerfalat is beremegteti. A hardyra gyanakodtam alá néztem szemre szarul nézett ki azaz nagyon nem szimmetrikusnak, de most nézem hogy az új sem szimmetrikus . Haveromnak is beremegett neki is ez volt a baj de én most elbizonytalanodtam, hogy 25 ezer ft-os alkatrészt potyára kicseréljem.
A lendkerék semmilyen tünete nincs, leállításkor sem, nem nyöszög zörög.

Próbálgattam milyen körülmények közt jön meg a rezonancia és a hangja, és pl ha 4 ben leengedem a fordulatot 1000re és onnan picit de gyorsítok, ok hogy erőlködik de nincs rendeben a hangaja, meg 1900tól ahogy ébred a nyomaték.
az a baj hogy nincs még tapasztalatom 330al, és itt a nagy nyomaték miatt minden máshogy van, legrosszabb esetben a fél autót kicserélem és lesz tartalék alkatrészem

savanya
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2008

státusz savanya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. november 22. szombat, 12:50


Sziasztok. Nem rég vásárolt X3-as autómnál azt vettem észre, hogy kicsit erőteljesebb elinduláskor(az az nem csak kuplungal hanem kis gázzal) az autó alsó részéról egy nagy koppanást veszek észre..ha csak lassan indulok el akkor nem produkálja. Megnéztük lazább talajon is..a koppanás akkor keletkezik amikor a kerék megcsúszik..de laza talajon már nem annyira nagy a koppanás de amúgy fémes hangot lehet hallani és csak elinduláskor. Tudna valaki segíteni, hogy még is mi lehet a gond? Köszönöm a segítséget!

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. november 21. péntek, 09:25


YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Tegnal arra lettem figyelmes h a bal elol a futomu huplis göröngyös uton mikor bemozdul a bode akkor kattan valami.. mintha stabrud nem lenne meghuzva jol es a menetnel zorogne be de megneztem mindem oke. Hm
.


rugó?


Nincs eltorve vagy mire erted?


a kattanás miatt a törésre gondoltam igen.

szerk.: vazze miért hittem én azt, hogy hátsó hangról írsz??? pff fáradt vagyok... sorry benéztem


Dehogy. Valahogy meglazult a stabrud alsó anyája.. Probléma megoldva.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. november 20. csütörtök, 21:40


toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Tegnal arra lettem figyelmes h a bal elol a futomu huplis göröngyös uton mikor bemozdul a bode akkor kattan valami.. mintha stabrud nem lenne meghuzva jol es a menetnel zorogne be de megneztem mindem oke. Hm
.


rugó?


Nincs eltorve vagy mire erted?


a kattanás miatt a törésre gondoltam igen.

szerk.: vazze miért hittem én azt, hogy hátsó hangról írsz??? pff fáradt vagyok... sorry benéztem

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. november 20. csütörtök, 21:53

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. november 20. csütörtök, 21:39


YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Tegnal arra lettem figyelmes h a bal elol a futomu huplis göröngyös uton mikor bemozdul a bode akkor kattan valami.. mintha stabrud nem lenne meghuzva jol es a menetnel zorogne be de megneztem mindem oke. Hm
.


rugó?


Nincs eltorve vagy mire erted?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. november 20. csütörtök, 21:37


toki24 írta: Sziasztok!

Tegnal arra lettem figyelmes h a bal elol a futomu huplis göröngyös uton mikor bemozdul a bode akkor kattan valami.. mintha stabrud nem lenne meghuzva jol es a menetnel zorogne be de megneztem mindem oke. Hm
.


rugó?


toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. november 20. csütörtök, 20:54


Sziasztok!

Tegnal arra lettem figyelmes h a bal elol a futomu huplis göröngyös uton mikor bemozdul a bode akkor kattan valami.. mintha stabrud nem lenne meghuzva jol es a menetnel zorogne be de megneztem mindem oke. Hm
.

banditosz001
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz banditosz001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2014. november 18. kedd, 22:16


banditosz001 írta:
YELLOW írta:
banditosz001 írta:
YELLOW írta: kopogás érzékelőket néztétek? melegen tágul a fém lehet akkora már összefeszül, míg hideg blokkon tud mozogni. csak egy tipp.


Huh, mint írtam 1hete vagyok tulajdonos és őszintén megmondom nem tudom mi az a kopogás érzékelő?? de a szerelő se mondta, lehet tudja de nem is gondolt rá.
Leírnád nekem mi is az és mire szolgál?


azt figyeli, hogy kopogós-e az égés. ez alapján is szabályozza az üzemanyag/levegő keverékét. ha rossz azt beírja hibának, viszont ha csak fel van lazulva, akkor false értékeket küld, rosszul történék a hengerben a keverékképzés, ami okozhat egyenetélen járást, avgy épp azt, hogy elégtelen elsz az égés, és mondjuk beírja lambda hibának, vagy valaminek, pl anank, hogy a hengerben rossz az égés. ezt a szenzort megfelelő nyomatékkal kell meghúzni. nem mondom, hogy ez a baja, de én gyanakodnék rá esetleg. de ahogy anubisz is írta könnyen lehet, hogy valamelyik injektor a hibás ott.

illetve dereng valami olyan, hogy 6 hengeres motoroknál a hátsó traktusba nehezebben jut el az olaj, ergó hidegen lehet a hidrotőkék nem dolgoznak jól, később áll fel a nyomás, stb. ez okozhat éppen rossz szelep nyitás zárás dolgot, ami pont elég ahhoz, hogy ne legyen megfelelő az égés.


Értem és köszi a tippeket.
És mondjuk azzal hogy a hátsó traktusokba nehezebben jut el az olaj azzal mit lehet kezdeni?
Amúgy ez a kopogás jelző hol található?


Jah és nem tudom számít-e de az osztrákok utolsó szervíznél valamilyen okból 10-40es olajat raktak bele és szerintem nem is túl jót abból kiindulva hogy a gyertyák amiket kiszedtünk belőle valami noname egy pólusúak voltak amiknél már dupla annyi mm volt a távolság mint kellene(most ngk gyáráinak megfelelő 4pólusú van benne.
Hátha így valaki tud még valami mondani rá



banditosz001
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz banditosz001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2014. november 18. kedd, 20:55


YELLOW írta:
banditosz001 írta:
YELLOW írta: kopogás érzékelőket néztétek? melegen tágul a fém lehet akkora már összefeszül, míg hideg blokkon tud mozogni. csak egy tipp.


Huh, mint írtam 1hete vagyok tulajdonos és őszintén megmondom nem tudom mi az a kopogás érzékelő?? de a szerelő se mondta, lehet tudja de nem is gondolt rá.
Leírnád nekem mi is az és mire szolgál?


azt figyeli, hogy kopogós-e az égés. ez alapján is szabályozza az üzemanyag/levegő keverékét. ha rossz azt beírja hibának, viszont ha csak fel van lazulva, akkor false értékeket küld, rosszul történék a hengerben a keverékképzés, ami okozhat egyenetélen járást, avgy épp azt, hogy elégtelen elsz az égés, és mondjuk beírja lambda hibának, vagy valaminek, pl anank, hogy a hengerben rossz az égés. ezt a szenzort megfelelő nyomatékkal kell meghúzni. nem mondom, hogy ez a baja, de én gyanakodnék rá esetleg. de ahogy anubisz is írta könnyen lehet, hogy valamelyik injektor a hibás ott.

illetve dereng valami olyan, hogy 6 hengeres motoroknál a hátsó traktusba nehezebben jut el az olaj, ergó hidegen lehet a hidrotőkék nem dolgoznak jól, később áll fel a nyomás, stb. ez okozhat éppen rossz szelep nyitás zárás dolgot, ami pont elég ahhoz, hogy ne legyen megfelelő az égés.


Értem és köszi a tippeket.
És mondjuk azzal hogy a hátsó traktusokba nehezebben jut el az olaj azzal mit lehet kezdeni?
Amúgy ez a kopogás jelző hol található?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. november 18. kedd, 20:47


banditosz001 írta:
YELLOW írta: kopogás érzékelőket néztétek? melegen tágul a fém lehet akkora már összefeszül, míg hideg blokkon tud mozogni. csak egy tipp.


Huh, mint írtam 1hete vagyok tulajdonos és őszintén megmondom nem tudom mi az a kopogás érzékelő?? de a szerelő se mondta, lehet tudja de nem is gondolt rá.
Leírnád nekem mi is az és mire szolgál?


azt figyeli, hogy kopogós-e az égés. ez alapján is szabályozza az üzemanyag/levegő keverékét. ha rossz azt beírja hibának, viszont ha csak fel van lazulva, akkor false értékeket küld, rosszul történék a hengerben a keverékképzés, ami okozhat egyenetélen járást, avgy épp azt, hogy elégtelen elsz az égés, és mondjuk beírja lambda hibának, vagy valaminek, pl anank, hogy a hengerben rossz az égés. ezt a szenzort megfelelő nyomatékkal kell meghúzni. nem mondom, hogy ez a baja, de én gyanakodnék rá esetleg. de ahogy anubisz is írta könnyen lehet, hogy valamelyik injektor a hibás ott.

illetve dereng valami olyan, hogy 6 hengeres motoroknál a hátsó traktusba nehezebben jut el az olaj, ergó hidegen lehet a hidrotőkék nem dolgoznak jól, később áll fel a nyomás, stb. ez okozhat éppen rossz szelep nyitás zárás dolgot, ami pont elég ahhoz, hogy ne legyen megfelelő az égés.

banditosz001
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz banditosz001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2014. november 18. kedd, 20:34


YELLOW írta: kopogás érzékelőket néztétek? melegen tágul a fém lehet akkora már összefeszül, míg hideg blokkon tud mozogni. csak egy tipp.


Huh, mint írtam 1hete vagyok tulajdonos és őszintén megmondom nem tudom mi az a kopogás érzékelő?? de a szerelő se mondta, lehet tudja de nem is gondolt rá.
Leírnád nekem mi is az és mire szolgál?

Közbe megtaláltam már. de igazából azt nem kellett volna gépnek kidobni mikor kiolvastuk?
Mi lehet még? ez azért elég összetett probléma tudom csak nem szeretném hogy sorba mindent kicseréltessenek egy vagyonért aztán meg "áá csak ez volt a baja"

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. november 18. kedd, 20:45

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. november 18. kedd, 20:25


kopogás érzékelőket néztétek? melegen tágul a fém lehet akkora már összefeszül, míg hideg blokkon tud mozogni. csak egy tipp.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 18. kedd, 20:22


banditosz001 írta:
anubisz írta:
banditosz001 írta:
anubisz írta: Ha megnézed a képeimen látod, hogy 3 óra alatt dobott el 1,5 bárt, pedig már gyújtáskor 3 bárt tudott, indítás nélkül. Az reggelre majdnem nulla lesz. Nekem ez miatt indult nehezen, mivel nem volt elég üzemanyag a rendszerbe reggelre, mire kidolgozta magát addig, ki be kapcsoltak a hengerek, mert nem egyenletesen kapták a nyomást.
Nem szerelő találta meg a hibát, 5x mondtam hogy eldobja a nyomást a rendszer, mire rá állt, hogy tegyünk be egy másik AC. Egyből indult pöccre. Nem kell mindenhatónak hinni egy szerelő szavát. Van egy csomó, aki fúl hülye a kocsikhoz, csak cseréld az alkatrészt azt kész, majd megszűnik a hiba. Előtte persze nekem is kicseréltették a gyertyákat, 6db drága pézzért, oszt akkor tuti a régiek is jók voltak, majd biztos berakták másik kocsiba


Igen ezt mondta a szerelő is hogy végig kéne menni az egészen ami neki legalább 2napos munka lenne ha csak azzal foglalkozna. Ezért most nem tudom mitévő legyek.
Mondjuk az tény hogy hidegen sokkal hangosabb hátul az AC pumpa mint mikor már bemelegedett a kocsi, a szerelő szerint esélyes hogy majd cserés lesz de túl nagy jelentőséget nem tulajdonított neki.
Mondjuk nálam az a helyzet hogy pöccre indul és minden rendbe "csak" a két utolsó henger nem megy rendesen. És a furcsa az hogy ez a jelenség csak akkor szűnik meg ha bemelegedett(nem kell teljesen üzemiig) és le is állítom majd újraindítom.maga a bemelegedés nem orvosolja a gondot, újra be is kell indítani.



amúgy merre laksz?


Debrecen.Miért?


semmi, csak Érden van egy hely ahol tuti megtalálták volna a hibát, de így túl messze vagy.

banditosz001
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz banditosz001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2014. november 18. kedd, 19:42


anubisz írta:
banditosz001 írta:
anubisz írta: Ha megnézed a képeimen látod, hogy 3 óra alatt dobott el 1,5 bárt, pedig már gyújtáskor 3 bárt tudott, indítás nélkül. Az reggelre majdnem nulla lesz. Nekem ez miatt indult nehezen, mivel nem volt elég üzemanyag a rendszerbe reggelre, mire kidolgozta magát addig, ki be kapcsoltak a hengerek, mert nem egyenletesen kapták a nyomást.
Nem szerelő találta meg a hibát, 5x mondtam hogy eldobja a nyomást a rendszer, mire rá állt, hogy tegyünk be egy másik AC. Egyből indult pöccre. Nem kell mindenhatónak hinni egy szerelő szavát. Van egy csomó, aki fúl hülye a kocsikhoz, csak cseréld az alkatrészt azt kész, majd megszűnik a hiba. Előtte persze nekem is kicseréltették a gyertyákat, 6db drága pézzért, oszt akkor tuti a régiek is jók voltak, majd biztos berakták másik kocsiba


Igen ezt mondta a szerelő is hogy végig kéne menni az egészen ami neki legalább 2napos munka lenne ha csak azzal foglalkozna. Ezért most nem tudom mitévő legyek.
Mondjuk az tény hogy hidegen sokkal hangosabb hátul az AC pumpa mint mikor már bemelegedett a kocsi, a szerelő szerint esélyes hogy majd cserés lesz de túl nagy jelentőséget nem tulajdonított neki.
Mondjuk nálam az a helyzet hogy pöccre indul és minden rendbe "csak" a két utolsó henger nem megy rendesen. És a furcsa az hogy ez a jelenség csak akkor szűnik meg ha bemelegedett(nem kell teljesen üzemiig) és le is állítom majd újraindítom.maga a bemelegedés nem orvosolja a gondot, újra be is kell indítani.



amúgy merre laksz?


Debrecen.Miért?