YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2019. július 23. kedd, 13:55


Hegzsa írta: Sziasztok!

Olyan problémám van az autómmal (318i), hogy teljesen rendszertelenül gondol egyet és mintha 1 kattanásig behúznád a kéziféket, befog az összes fék. Félreállok vele 10-15 percre és újra normális. Féktárcsák/betétek elől újak, hátul dettó.
Műszerfalon egyik visszajelző se villan ki.

Ha valakinek van valami ötlete vagy esetleg futott bele ilyesmibe, kérem segítsen!

Válaszokat előre is köszönöm!


hogy az új betétek bele lettek rakva, a fékfolyadék szint meg lett nézve?
sokan esnek abba a hibába, hogy kopottak a betétek, tehát a munkahengerek kint vannak, ugye ettől az fékolajszint lentebb megy. rátöltenek, hogy MAX-on legyen. majd cserélik a betéteket, és ahogy visszanyomódik a munkahenger az új betét miatt, úgy a fékolajat felnyomja. a tartályban nyomás lesz a többlet anyag miatt, lehet ez szórakozik. ilyenkor ezért illik fékfolyadékot is cserélni, de minimum a szintet beállítani, légteleníteni egyet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Hegzsa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. július 23. kedd, 12:00


Sziasztok!

Olyan problémám van az autómmal (318i), hogy teljesen rendszertelenül gondol egyet és mintha 1 kattanásig behúznád a kéziféket, befog az összes fék. Félreállok vele 10-15 percre és újra normális. Féktárcsák/betétek elől újak, hátul dettó.
Műszerfalon egyik visszajelző se villan ki.

Ha valakinek van valami ötlete vagy esetleg futott bele ilyesmibe, kérem segítsen!

Válaszokat előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2019. július 21. vasárnap, 19:32


YELLOW írta:
pot írta:
YELLOW írta:
pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy gázolajszűrőt akarok cserélni de nem tudom ,hogy ha kicserélem attól félek hogy nem indul be az autó mert levegőre szalad a rendszer . Mert a másik autómba levegőre szaladt és ahoz is egy külön szerszám kellet valami vákum punpa hogy beinduljon. Válaszokat előre is köszi


nekem úgy dereng légteleníti magát. többször add rá a gyújtást, de hosszabb időre legyen rajta, addig ne indíts.
de mást nem ott ahol az üzemanyag nyomást kell mérni, ott is le lehet légteleníteni gyújtáson, csak a szelepet kell megnyitni. csak úgy kinyomhat gázolajat is, szóval csak hideg motornál érdemes, utána lemosni ahova odafolyt.


Youtubon néztem róla videokat ott nem legtelenitik csak kicserélk a szűrőt és kész


de azért írtam, amit írtam. mert magát légteleníti. csak azt ne csináld, hogy kicseréled, majd gyújtás és indítasz. várni kell gyújtáson vagy többször ráadni. ezt tipp-ként írtam.


Köszönöm

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2019. július 21. vasárnap, 19:28


pot írta:
YELLOW írta:
pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy gázolajszűrőt akarok cserélni de nem tudom ,hogy ha kicserélem attól félek hogy nem indul be az autó mert levegőre szalad a rendszer . Mert a másik autómba levegőre szaladt és ahoz is egy külön szerszám kellet valami vákum punpa hogy beinduljon. Válaszokat előre is köszi


nekem úgy dereng légteleníti magát. többször add rá a gyújtást, de hosszabb időre legyen rajta, addig ne indíts.
de mást nem ott ahol az üzemanyag nyomást kell mérni, ott is le lehet légteleníteni gyújtáson, csak a szelepet kell megnyitni. csak úgy kinyomhat gázolajat is, szóval csak hideg motornál érdemes, utána lemosni ahova odafolyt.


Youtubon néztem róla videokat ott nem legtelenitik csak kicserélk a szűrőt és kész


de azért írtam, amit írtam. mert magát légteleníti. csak azt ne csináld, hogy kicseréled, majd gyújtás és indítasz. várni kell gyújtáson vagy többször ráadni. ezt tipp-ként írtam.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2019. július 21. vasárnap, 19:24


YELLOW írta:
pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy gázolajszűrőt akarok cserélni de nem tudom ,hogy ha kicserélem attól félek hogy nem indul be az autó mert levegőre szalad a rendszer . Mert a másik autómba levegőre szaladt és ahoz is egy külön szerszám kellet valami vákum punpa hogy beinduljon. Válaszokat előre is köszi


nekem úgy dereng légteleníti magát. többször add rá a gyújtást, de hosszabb időre legyen rajta, addig ne indíts.
de mást nem ott ahol az üzemanyag nyomást kell mérni, ott is le lehet légteleníteni gyújtáson, csak a szelepet kell megnyitni. csak úgy kinyomhat gázolajat is, szóval csak hideg motornál érdemes, utána lemosni ahova odafolyt.


Youtubon néztem róla videokat ott nem legtelenitik csak kicserélk a szűrőt és kész

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2019. július 21. vasárnap, 19:14


pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy gázolajszűrőt akarok cserélni de nem tudom ,hogy ha kicserélem attól félek hogy nem indul be az autó mert levegőre szalad a rendszer . Mert a másik autómba levegőre szaladt és ahoz is egy külön szerszám kellet valami vákum punpa hogy beinduljon. Válaszokat előre is köszi


nekem úgy dereng légteleníti magát. többször add rá a gyújtást, de hosszabb időre legyen rajta, addig ne indíts.
de mást nem ott ahol az üzemanyag nyomást kell mérni, ott is le lehet légteleníteni gyújtáson, csak a szelepet kell megnyitni. csak úgy kinyomhat gázolajat is, szóval csak hideg motornál érdemes, utána lemosni ahova odafolyt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2019. július 21. vasárnap, 18:10


Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy gázolajszűrőt akarok cserélni de nem tudom ,hogy ha kicserélem attól félek hogy nem indul be az autó mert levegőre szalad a rendszer . Mert a másik autómba levegőre szaladt és ahoz is egy külön szerszám kellet valami vákum punpa hogy beinduljon. Válaszokat előre is köszi


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz orszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. július 19. péntek, 12:33


Szisztok!Van egy problémám az E46 320d gépemmel az olajbetőltő sapka környékén a motor takarólemezén az utóbbi időben folyamatsan olajpárás lesz. Cseréltem már sapkát cserélten kartelgáz szűrőt mert azt mondták az van eldugulva pedig minden olajcsere alkalmával cseréltetem.A jelenség továbbra is ugyanaz. Mi lehet a gond? Valakinek Ötlete? Kösz!!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. július 19. péntek, 12:34

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Zolcsok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2019. július 10. szerda, 07:27


konkolyd írta:
Zolcsok írta:
Sziasztok, lehet ide uj tomitest kapni? Mi ennek a ket szenzornak(?) a neve? Finom friss olajpara jelent meg korulottuk. Koszonom az infokat elore is.


Ezek a vanos solenoid azaz vezérműtengely állító mágnes szelepek. Sima O gyűrű tömítés van bennük, bármely normálisabb csapágyboltban tudsz venni fillérekért. De itt egy webáruház ahol meg is lehet rendelni, látod az árakat is (amik szerintem hibásak ).
Ha jól láttam 2003-as E46 316TI, akkor ez a te robbantott ábrád:

https://bmwalkatresz24.hu/bmw-...rts-113296

A nagyobbik O gyűrű mérete: 34 X 3,52
A kisebbik O gyűrű mérete: 21,29 X 1,78

Köszönöm ezt kerestem


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. július 10. szerda, 05:57


Zolcsok írta:
Sziasztok, lehet ide uj tomitest kapni? Mi ennek a ket szenzornak(?) a neve? Finom friss olajpara jelent meg korulottuk. Koszonom az infokat elore is.


Ezek a vanos solenoid azaz vezérműtengely állító mágnes szelepek. Sima O gyűrű tömítés van bennük, bármely normálisabb csapágyboltban tudsz venni fillérekért. De itt egy webáruház ahol meg is lehet rendelni, látod az árakat is (amik szerintem hibásak ).
Ha jól láttam 2003-as E46 316TI, akkor ez a te robbantott ábrád:

https://bmwalkatresz24.hu/bmw-...rts-113296

A nagyobbik O gyűrű mérete: 34 X 3,52
A kisebbik O gyűrű mérete: 21,29 X 1,78

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Zolcsok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2019. július 08. hétfő, 12:44



Sziasztok, lehet ide uj tomitest kapni? Mi ennek a ket szenzornak(?) a neve? Finom friss olajpara jelent meg korulottuk. Koszonom az infokat elore is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Zolcsok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2019. július 08. hétfő, 12:41



Sziasztok, jol gondolom, hogy ez a vizpumpa kornyeke? Mi szokott itt olajat ereszteni, csereljek minden tomitest, vagy komplett vizpumpat?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz gijani86

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. július 06. szombat, 11:36


Sziasztok¡Van egy n47D20a motor kodos e90-em.A hibajelensèg az hogy ha bemelegszik a motor akkor ha beállsz egy bizonyos sebességre akkor kicsit ràngat a motor,ha egy kicsit jobban meghajtod az autót akkor jobban rángat.De utánna visszaàll a kicsit ràngatàsra.Plussz a fordulatszàm jelzőm is ugrál minimálisan.Kb 50 fordulatot.Köszi a válaszokat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz pepermint

Újonc

Elismertség: 25% (1 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. február 11. hétfő, 06:28


Hello,

Olyan problemam van, hogy az auto(320d 100kw e46) par kilometer megtetele utan, hol lassul, hol gyorsul ugyan olyan gazpedal allasnal. A kocsi pocre indul, alapjarai fordulatot tartja,

Koszi a segitseget,

Babuci1987
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Babuci1987

Újonc

Elismertség: 9% (1 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2019. február 10. vasárnap, 11:39


Adamyno írta:
Babuci1987 írta:
adams22 írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új


amiről te beszélsz az a Vanos.
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű.
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.


Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne !
Kicsit már bosszant a kerregés !


Abban biztos vagyok hogy ha a valvetronic érzékelő csatlakozóját le húzod üzemmeleg motornál akkor le kell állnia a motornak! Mert nekem amikor kopott volt az excenter tengelyem akkor lehúztam a csatit és járt tovább vész üzemben a motor. Most ha lehúzom leáll és csak újraindításkor vált vészüzemre (persze ha nem dugom vissza a csatit).
És a szerelőm is ezt mondta.


Az király mert nekem nem áll le jár tovább!
És a kerregő hang ugyna úgy meg van


Nem lehet, hogy az olajpumpában vagy valahol a járatokban elakadt valami? A láncvezető műanyagok megvannak egyben? Van amikor letörik egy darabka és beleesik az olajba, aztán bekerül a keringésbe... Kerregés, olajnyomás jelző.. gyanús, hogy van benne valami, ami nem úgy vagy nem oda való.


Nah meg oldódot a dolog ! A láncvezető csúszkák 3 db ra voltak törve a lánc meg volt nyúlva ráadásul a kipufogó oladli vanos kerék szét ment ! a szent lélek és a német teknika hajtotta eddig a kocsit ! Most csere minden és tökély a kocsi !