Inkább megkerestem Neked mert nem WRC WRX hanem WTC, de itt van amit írt, a galériájában pedig a képek:
--------------------------------------------------------------------------------
Buzat86 írta:
Hahó!
Tartana nekem egy hozzáértõ "bajtárs" egy kiselõadást az ASC vezérlõegységrõl (1999 528i)??
Nagy valószinûséggel az enyém megadta magát (km óra, ABS, ASC - de néhány sorral ezelõtt már ezt leirtam)...
Egyáltalán hol van ez elrejtve, hogy néz ki, mitõl mehet tönkre, javitható-e, ha nem, akkor mennyiért lehet másikat venni bele, esetleg bontottat érdemes-e beszerelni??
Bocs, hogy ennyire hülye vagyok hozzá, meg hogy ennyit kérdezek, de rohadtul idegesit, hogy fogalmam sincs, mennyivel megyek...
Hali!
Akkor sorjában ...
Hogy néz ki, hol van: Motortérben ( ) Ha kiindulsz a fõfékhengertõl a csöveket követve talar találsz egy kb kocka alakú vasat, amibe egy csomó drót és kb hat csõ van bekötve. Nah õ az ...
A régebbi típusokon a vezérlõ és a hidraulikai egység külön volt , 98'-tól általában olyan t használtak amiben egyben van az egész.
Maga a vezérlõ elég ritkán adja meg magát , jelemzõ inkább a szenzorhiba. Ezt vagy a szezor csatlakozó vezetéként a keréknél széthúzva tudod mérni ( ha induktív a szenzorod, PL TEVES MK 20 ASC-nél ) vagy a vezérlõrõl lehúzott csatlakozón. ( kb 1060 -1200 ohm , a megfelelõ kereket mérés közben megforgatva ennek változnia kell. ) Csatlakozó kiosztáshoz lásd kézikönyv... Itt megadják, hogy hol kell mérni pl 1 és 2 , 5. 6., 19 és 21 , 23 és 22 között ( E36 1998, Teves ASC ). Ha ezeken a potokon megfelelõ a jel , akkor kell csak tovább keresgélni...
Ha jeladót cserélsz a 2. öntesznél ( kb 25 km/h-nál ) javul meg az ABS/ ASC.
A ritka eset amikor a vezérlõ megadja magát :
( Ezeket egy hivatásos szerelõ soha nem fogja megcsinálni, komplett egységet fog cserélni , a BMW márkaszervíz pedig miután ezt csak megemlíted, kisterilizáltatja az épületet és valszeg egy ördögûzõt is ki fog hívni miután elmentél )
A diagnosztikával kiolvasva "szivattyúmotor nem mûködik" az alaphelyzet.
1. Ezt a hibát egy mezei konstrukciós hiba okozza, a vezérlõ NYÁK lemezére merõlegesen két, kb 8 centis fémrúd vezeti át a ménküt a szivattyúmotorhoz. Ezek meg ugye tudják a fizikát és hõtágulnak , jóval nagyobbat mint a NYÁK-lemez 2 milliméteres mûanyag rögzítése. A sok melegedés-hülés ciklus hatására a NYÁK meg görbülget és a forrasztás pedig megadja magát. Szétszedve és újraforrasztva tökéletes...
( ezek okozhatják pl a "csak meleg/hideg motornál van/nincs ABS" jelenséget )
2. Motornál a szénkefe fennakad, cserélni macerás de olcsóbb mint a bontott komplett kütyü ... ( szénkefe kb 300 ft )
Jeladók megmérve jók, mégis "jeladó hiba" jön ki a hibakódot kiolvasva ...
A forrasztás elengedett a NYÁK lemezen... ( ritkább )
Mennyiért : Lásd Vatera , E-bay ... nem kis összeg, de létezik külön javító-szet is...
Bontott: Zsákban lévõ kistermetû házi ragadozó... , de olcsóbb mint a kb 1000€-s új ....
... és végül ...
Annak viszont nem javaslom a házilagos bütykölést aki nem rendelkezik elektronikai alapismeretekkel, és nem tudja korrektül lelégteleníteni az ABS/ASC egységet, ha arra kerül a sor .... ( elég macerás )
Szal a szakember viszonylag "drága", de azért fizetsz neki, hogy értsen hozzá...
Üdv
WTC