státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. december 16. szombat, 14:17


danielt írta: A csõ miatt gondoltam, mert megvenném, ha eladod.


azt lehet, majd szólj, ha kell

státusz danielt

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2006. december 15. péntek, 10:32


A csõ miatt gondoltam, mert megvenném, ha eladod.

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. december 14. csütörtök, 16:17


danielt írta: Egyre inkább erõsödik bennem az érzés, hogy találkozni fogunk (vágyom arra a csõre nagyon)

Abban már 100% ig biztos vagyok, hogy nem valami lötyögõ cucc a jelenség oka, legalábbis nem külsõ.

A motoron a hangján és a remegésén(gázpedálon például ha jobban lenyomom) kívül mást, tehát gyengülést nem észlelek, a fordulatot egyébként soha nem vette alacsonyról nagyon fickósan, de 2000 tõl már erõsen megy fel, azzal gond nincs.

Most is hazafelé kizárólag erre a rohadt jelenségre tudtam figyelni, teljesen elveszi a kedvem az egész autótól


Hááááát, nem tudom. Nem nagyon érdemes találkoznunk tekintve, hogy én jogász vagyok nem talicskaszerelõ. Csak hobbiból esek neki néha az autóknak, de inkább a nagyobbak vonzanak, a négyhengerest még csak nem is láttam (most éppen egy 540 iA-t építgetek..). De majd ha minden kötél szakad és már az idegösszeroppanás szélén állsz, elárulom annak a nevét, akihez ilyen állapotban néha én is beugrok egy két ötletért.

Szerintem ne add fel még, van úgy hogy én is napokig fülelek egy-egy zörejt.

státusz danielt

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 21:19


Egyre inkább erõsödik bennem az érzés, hogy találkozni fogunk (vágyom arra a csõre nagyon)

Abban már 100% ig biztos vagyok, hogy nem valami lötyögõ cucc a jelenség oka, legalábbis nem külsõ.

A motoron a hangján és a remegésén(gázpedálon például ha jobban lenyomom) kívül mást, tehát gyengülést nem észlelek, a fordulatot egyébként soha nem vette alacsonyról nagyon fickósan, de 2000 tõl már erõsen megy fel, azzal gond nincs.

Most is hazafelé kizárólag erre a rohadt jelenségre tudtam figyelni, teljesen elveszi a kedvem az egész autótól

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 20:24


danielt írta: Diabolica: Köszi, hogy foglalkozol a témával és a kölcsön alkatrész ajánlatot is, lehet, hogy élek vele.

A kocsi volt computeren, az égadta világon semmi hibát nem jelzett.

Más(lehet összefüggés??):

Szóba került itt a PVC szelep vagy mifene, a kartergázzal kapcsolatban, nos amikor nézegettük a motort, akkor észrevette a szerelõ, hogy a kartergáz visszavezetõ csõ(ha van ilyen, nem vagyok jártas a témában) össze van nyomódva, mert elvesztette a tartását, ezáltal semmit nem enged át. Este rakok be róla fényképet, hátha be tudja valaki azonosítani. Ami a bosszantó, hogy valami 12 ezret akarnak elkérni érte, mert külön a kis kb 6 centis gumicsõ részt nem cserélik, csak egyben az egészet.


Csövem is van, külön
(nem dobok ki semmit, ugye milyen jó szokás ?)

Egyébként emlékeim szerint az egy 2-3 mm vastag dupla fallal szerelt csõ, fura, hogy magától így elvesztette volna a tartását, azért ezt vizsgáld meg közelebbrõl is.....

Amúgy szerintem annak a szelepneknem biztos, hogy sok köze lehet a problémádhoz, ebben erõsen egyetértek Eapa-val.

Amúgy a motoron nem érzel semmit? Ugyanolyan sebességgel veszi fel a fordulatot mint régen, vagy nem esik vissza lassabban, vagy bármi fura tapasztalatod nem volt?

Bocs, hogy így látatlanban erre terelem a kérdést, de nekem így elméletben sokkal inkább gyanús ez, mint egy egyszerû lifegõ karosszériaelem ami vibrálna. Meg mint írtam, korábban én is küzdöttem ilyesmivel, de mondjuk annak alapvetõen más volt az oka.

státusz danielt

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 18:51


Diabolica: Köszi, hogy foglalkozol a témával és a kölcsön alkatrész ajánlatot is, lehet, hogy élek vele.

A kocsi volt computeren, az égadta világon semmi hibát nem jelzett.

Más(lehet összefüggés??):

Szóba került itt a PVC szelep vagy mifene, a kartergázzal kapcsolatban, nos amikor nézegettük a motort, akkor észrevette a szerelõ, hogy a kartergáz visszavezetõ csõ(ha van ilyen, nem vagyok jártas a témában) össze van nyomódva, mert elvesztette a tartását, ezáltal semmit nem enged át. Este rakok be róla fényképet, hátha be tudja valaki azonosítani. Ami a bosszantó, hogy valami 12 ezret akarnak elkérni érte, mert külön a kis kb 6 centis gumicsõ részt nem cserélik, csak egyben az egészet.

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 17:40


Még egy dolog (elõrebocsátva, hogy nekem 4 hengeresem sossem volt és nem is igen lesz):

Ha ugyanezt akarom elérni az enyémen akkor a pillangószeleppel babrálok, mert ha rossz a motor feltöltése akkor pörög fel másképp. Ilyenkor tök mindegy milyen bakon van, rezonál minden ami létezik a kocsiban, mert egyenetlen lesz a forgás. Szóval azt nem tudtam kivenni abból amit írtál, hogy biztosak vagyunk e abban, hogy a motorral minden OK és ki van zárva az, hogy ott gond legyen. Pl computeren volt már?


státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 17:31


danielt írta: Hasonlót tapasztalok én is és enyhén fogalmazva is megõrjít! 2004 es 70e km, 316i, eddig olyan volt a motor amikor felpörgött mint egy preciziós mûszer, csodálatosan selymes, tökéletesen vibrációmentes minden fordulatszám-tartományban, de pár hete azt kellett észrevennem, hogy nagy gázadáskor, vagy mondjuk álló helyzetben, üres fokozatban szép egyenletes gázadással növelve a fordulatot, bizonyos tartományokban rezonál a gázpedál, a kormány és 2500 nál még a kasztni is elkezd úgy beremegni, hogy búg. Aztán egyre hangosabb. Elvittem szervízbe, átnézték, minden bak sértetlen, karc és repedésmentes, látszólag minden tökéletes. Én viszont érzem, hogy nem olyan mint volt.

Nagyon megköszönném, ha valaki segítene, hogy "visszakapjam" a kis drágámat


Szia!

Végigolvastam a hozzászólásokat.....
Percek óta merengek, hogy a lendkeréken mi tud elromlani 60e km alatt úgy, hogy ilyen rezonanciát okozzon, különös tekintettel arra, hogy én eddig úgy tudtam, hogy alapvetõen alapjáraton kellen érezni a vele kapcsolatos hibákat (ez tûnik logikusnak is).

Mindenesetre ha gondolod van egy leszerelt lendkerekem amivel ilyen gond nem volt, motorcsere miatt szedtem le, ha gondolod egy próbára kölcsön tudom adni, nekem csak útban van.
Meg ha kell van szerelõ is aki egy délelõtt alatt fel-le szereli Neked itt Pesten, bár szerintem elõbb böki ki, hogy mi lehet a baja e helyett (van computere is, engem is õ diagnosztizál).
Szóval ha kell esetleg , írj.

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 17:31


Sziasztok

A PCV szelep a kartergázt engedi vissza a szívótorokba és a vele jövõ olajat pedig visszaengedi a karterba. Csak akkor ez a hiba, ha pl. elindulásnál furcsa sziszegõ hangot hallani egy pillanatra. Én már cseréltem, szívósor leszedése nélkül, oltári nagy szopás, a hang megszûnt, de egyébként ez a hiba rezonanciát nem okoz!!!


Éapa

státusz urizoli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 16:44


keress rám yahoo-n vagy skype-on! urizoli-ra elvileg megtalálsz. Akkor meg tudjuk beszélni. Egész nap online vagyok, kivéve délután 5 környékét.

státusz danielt

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 16:38


Bp-i vagy ha jól sejtem, esetleg találkozhatnánk, hogy összevessük a dolgokat, hogy tökéletesen ugyanaz -e a jelenség.

státusz urizoli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 16:25


tedd azt vagy inkább ne, én egész nap azokat túrtam, de nemsok...
az van hogy ezt a remek 1.6-ost csak mi balkániak kaptuk

megoldani persze megoldjuk (a szervízek helyett) már gondolkodtam rajta hogy ha nem javul akkor úgy meghajtom hogy kijön belõle a hiba ...ja és mintha egy müncheni út (német szakasz fullgázon mert siettünk) után hallottam volna elõször a hangot... pont a szülõföldjén murdel meg a kis bajkeverõ...

státusz danielt

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 16:15


Na elkezdem nézni a külföldi fórumokat, hátha. Egyszerûen megõrülök tõle. Oldjuk már meg valahogy

státusz urizoli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 16:09


még valami eszembe jutott... nagyritkán kigyorsításkor 4500rpm körül pici megtorpanásokat tapasztalok. (fõleg ha légkondi is megy, vagy hegyen felfelé)

az eddigiek alapján (olajcsere mizéria, megtorpanások, nem burkolat) én két lehetõséget hagyok bent:

1. PCV (EMISSION CONTROL-AIR PUMP) szelep (és vagy szûrõ) hiba. amerikában ezt gyakran cserélik, nálunk soha... érdekes
(ezt a fenti weboldalon leírtak alapján ellenõrizhetjük ha mûködõ motornál meglazítjuk az olajbetöltõt... nem szabad fura hangokat adnia, és nagy vákuumnak lenni)

2. valamelyik szelep szarakszik (na ez baj)

jaizé, nulla autószerelési tapasztalatom van szal nem kell engem teljesen authorizált információforrásnak tekinteni.

státusz danielt

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2006. december 13. szerda, 15:43


Most ahogy így visszaemlékszem, nekem is az olajcsere után javult meg egy idõre. Teljes rejtély! A burkolatokat tökéletesen kizárhatjuk, mert nullára le lettek bontva amikor próbáltuk a hibákat kizárni. Az autóm 2 hónappal idõsebb mint a tiéd, legalábbis forgba helyezés szerint, de simán lehet, hogy ugyanakkor gyártották