jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 19:52


www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 19:39






YouTube videó




Utoljára szerkesztve (8 alkalommal): 2010. október 03. vasárnap, 21:34

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 19:22


Én a helyedben nem nagyon mennék az autóval messzire mert tényleg baj lehet belőle.
Az lesz a vége hogy a turbó teljesen beadja a kulcsot és felrántja az olajat a motor aztán felpörög, lese tudod állítani! Elég balesetveszélyes ha ez a forgalomban történik meg. Nagyon sok ilyenre volt példa, arról nem is beszélbe, hogy egy frankó kis motorgenerál is lehet a vége.
Egyépként a "Motor és váltó" topicban Nickname kolega most ajánlotta fel,hogy tud hozni olcsón turbót.

funkilaci írta:
bmw320d4 írta:
funkilaci írta:
Dynamic azt hiszem(3000huf/l)...most olvastam 1 hasonló problémáról és ott a kartelgáz szűrő csere jelentette a megoldást....mit szóltok?..esküszöm már 100kmert sem merek menni a verdával...nehogy vmi még nagyobb gáz legyen...


A karteRgázszűrő nem tud ekkora olajfogyasztást okozni, szerintem turbóhiba lesz.
Ahogy kempelen is javasolta, nézzétek meg a töltőcső belsejét, van-e benne olaj.


Na ezt szomorúan hallom..és én még reménykedtem h "csak" a kaRtergázszűrőt kell esetleg cserélni...holnap lesz belenézve a vasba...már lemondtam h még 100km megyek vele...iszonyat brutálokat lehet olvasni a "kék füsttel" nem időben vitt majd szétrobbant bömösök gazdáitól..400-500huf-os javítási költségekről regélnek...




JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 16:17


funkilaci írta:
JanoE46 írta:
funkilaci írta:

Nem volt még turbo cserélve....soha semmilyen gond nem volt vele..ez is derúlt égből villámcsapás...olaj 5w40 common rail van benne...már amennyi maradt még....jah...és az is fekete mint a szurok...6000km után nem rossz...holnap még muszáj vele mennem 100km-ert utána irány szervíz...



Olajat milyen időközönként cseréltél eddig?


Fél éve van nálam az autó...vezetett német szervízkönyv-majd magyar...mikor hozzám került kb. 22 000kmnél történt a csere...előtte rendszeresen kb.15-20000enként cserélte a szervizkönyv szerint a gazdája..

Itt kezdődik a baj hosszútávon.Ne várj vele annyit,~10000km-enként cseréld le.


státusz funkilaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 16:13


bmw320d4 írta:
funkilaci írta:
Dynamic azt hiszem(3000huf/l)...most olvastam 1 hasonló problémáról és ott a kartelgáz szűrő csere jelentette a megoldást....mit szóltok?..esküszöm már 100kmert sem merek menni a verdával...nehogy vmi még nagyobb gáz legyen...


A karteRgázszűrő nem tud ekkora olajfogyasztást okozni, szerintem turbóhiba lesz.
Ahogy kempelen is javasolta, nézzétek meg a töltőcső belsejét, van-e benne olaj.


Na ezt szomorúan hallom..és én még reménykedtem h "csak" a kaRtergázszűrőt kell esetleg cserélni...holnap lesz belenézve a vasba...már lemondtam h még 100km megyek vele...iszonyat brutálokat lehet olvasni a "kék füsttel" nem időben vitt majd szétrobbant bömösök gazdáitól..400-500huf-os javítási költségekről regélnek...

státusz funkilaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 16:08


JanoE46 írta:
funkilaci írta:

Nem volt még turbo cserélve....soha semmilyen gond nem volt vele..ez is derúlt égből villámcsapás...olaj 5w40 common rail van benne...már amennyi maradt még....jah...és az is fekete mint a szurok...6000km után nem rossz...holnap még muszáj vele mennem 100km-ert utána irány szervíz...



Olajat milyen időközönként cseréltél eddig?


Fél éve van nálam az autó...vezetett német szervízkönyv-majd magyar...mikor hozzám került kb. 22 000kmnél történt a csere...előtte rendszeresen kb.15-20000enként cserélte a szervizkönyv szerint a gazdája..


JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 15:58


funkilaci írta:

Nem volt még turbo cserélve....soha semmilyen gond nem volt vele..ez is derúlt égből villámcsapás...olaj 5w40 common rail van benne...már amennyi maradt még....jah...és az is fekete mint a szurok...6000km után nem rossz...holnap még muszáj vele mennem 100km-ert utána irány szervíz...



Olajat milyen időközönként cseréltél eddig?


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 15:32


funkilaci írta:
Dynamic azt hiszem(3000huf/l)...most olvastam 1 hasonló problémáról és ott a kartelgáz szűrő csere jelentette a megoldást....mit szóltok?..esküszöm már 100kmert sem merek menni a verdával...nehogy vmi még nagyobb gáz legyen...


A karteRgázszűrő nem tud ekkora olajfogyasztást okozni, szerintem turbóhiba lesz.
Ahogy kempelen is javasolta, nézzétek meg a töltőcső belsejét, van-e benne olaj.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. október 03. vasárnap, 15:35

státusz funkilaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 15:18


bmw320d4 írta:
funkilaci írta: Nem volt még turbo cserélve....soha semmilyen gond nem volt vele..ez is derúlt égből villámcsapás...olaj 5w40 common rail van benne...már amennyi maradt még....jah...és az is fekete mint a szurok...6000km után nem rossz...holnap még muszáj vele mennem 100km-ert utána irány szervíz...


Milyen az a common rail olaj? Hol lehet kapni?


Dynamic azt hiszem(3000huf/l)...most olvastam 1 hasonló problémáról és ott a kartelgáz szűrő csere jelentette a megoldást....mit szóltok?..esküszöm már 100kmert sem merek menni a verdával...nehogy vmi még nagyobb gáz legyen...

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 14:57


funkilaci írta: Nem volt még turbo cserélve....soha semmilyen gond nem volt vele..ez is derúlt égből villámcsapás...olaj 5w40 common rail van benne...már amennyi maradt még....jah...és az is fekete mint a szurok...6000km után nem rossz...holnap még muszáj vele mennem 100km-ert utána irány szervíz...


Milyen az a common rail olaj? Hol lehet kapni?

státusz funkilaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 14:37


jrtom írta: Szeva!

A turbó volt cserélve? Mindenesetre megnézném azt is, hogy nem lóg-e a tengelye.


funkilaci írta: Sziasztok!

Segitségeteket kérem!

2004es 320d-m van 133 000kmrel.
Olajcsere után 6000kmrel minimum szintet jelzett a nívópálca. 1liter olajat beletöltöttünk amit kb.1 hét alatt bezabált.Emellett kegyetlen lila füstöt ereget a kicsike.
Továbbá a turbo 2 alkalommal is vacakolt,vagyis menet közben elvesztette az erejét majd a következő beinditásnál már ismét erőre kapott mintha semmi baja nem lenne.
Nemtudom van e összefüggés a dolgok között.

UI. Szeged környékén megbízható jó szerelő?

Köszi,Lacek



Nem volt még turbo cserélve....soha semmilyen gond nem volt vele..ez is derúlt égből villámcsapás...olaj 5w40 common rail van benne...már amennyi maradt még....jah...és az is fekete mint a szurok...6000km után nem rossz...holnap még muszáj vele mennem 100km-ert utána irány szervíz...






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. október 03. vasárnap, 14:42

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. október 03. vasárnap, 09:27


Barg írta: Nem sokat fog ez mondani neki. Az én szívócsövem null km-es kora óta enyhén olajpárás, és 15 000 km alatt mindössze 2-3 mm olaj fogy a nívópálcán. És a turbócserém után se változott a helyzet.


Szerintem pedig sokat mondhat. Egy szóval sem mondtam, mennyi olaj lehet benne. Az olajpára nem egyenlő az olajjal. Már csak azért sem, mert olajpára mindegyikben van, ez nem kétséges. De kiváncsi voltam a srác eredményére, mert ha tökig van olajjal az nem azonos az olajpárával.
Azzal teljesen egyetértek hogy ha neked 2-3mm eszik 15 ezer alatt az megfelelő.
De itt 1 litert evett egy hét alatt.
Az hogy a te szívócsöved 0km óta olajpárás, nem kétlem, de te szétszedtél egy 0km-es autót, hogy megnézd a szívócsövet? Ezt kétlem.

Mindenesetre az egy liter/hét olajzabálás nem hiszem, hogy magából a motorból ered. Mindazonáltal egy szar turbóból eredő magas olajszivárgás simán látszik a szívócsőnél.

Persze az igaz, hogy a turbo hibát észre is lehet venni és ki is lehet cserélni még azelött, hogy odáig jusson, hogy nem gázolajat eszik a gép, hanem motorolajat.
Gondolom a te esetedben is ez történhetett, ezért nem jelent meg olaj a szívócsőben.

De sajnos nem mindig gondolják ezt így vagy a kedves ügyfél nem mindig tud erről.
Azt sem állítom, hogy ebben a konkrét esetben arról lenne szó, hogy olajat eszik a motor, de valahol el kell indulni...



Utoljára szerkesztve (7 alkalommal): 2010. október 03. vasárnap, 10:38

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. október 02. szombat, 23:36


BarG írta: Nem sokat fog ez mondani neki. Az én szívócsövem null km-es kora óta enyhén olajpárás, és 15 000 km alatt mindössze 2-3 mm olaj fogy a nívópálcán. És a turbócserém után se változott a helyzet.


Ez teljesen normális.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. október 02. szombat, 23:14


kempelen írta:
funkilaci írta: Sziasztok!

Segitségeteket kérem!

2004es 320d-m van 133 000kmrel.
Olajcsere után 6000kmrel minimum szintet jelzett a nívópálca. 1liter olajat beletöltöttünk amit kb.1 hét alatt bezabált.Emellett kegyetlen lila füstöt ereget a kicsike.
Továbbá a turbo 2 alkalommal is vacakolt,vagyis menet közben elvesztette az erejét majd a következő beinditásnál már ismét erőre kapott mintha semmi baja nem lenne.
Nemtudom van e összefüggés a dolgok között.

UI. Szeged környékén megbízható jó szerelő?

Köszi,Lacek


Vegyétek le az EGR szelepnél a nagy vastag fekete csövet, amely az intercoolertől jön.
Nézzétek meg olajos e a belseje.



Nem sokat fog ez mondani neki. Az én szívócsövem null km-es kora óta enyhén olajpárás, és 15 000 km alatt mindössze 2-3 mm olaj fogy a nívópálcán. És a turbócserém után se változott a helyzet.

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. október 02. szombat, 20:52


Szeva!

A turbó volt cserélve? Mindenesetre megnézném azt is, hogy nem lóg-e a tengelye.


funkilaci írta: Sziasztok!

Segitségeteket kérem!

2004es 320d-m van 133 000kmrel.
Olajcsere után 6000kmrel minimum szintet jelzett a nívópálca. 1liter olajat beletöltöttünk amit kb.1 hét alatt bezabált.Emellett kegyetlen lila füstöt ereget a kicsike.
Továbbá a turbo 2 alkalommal is vacakolt,vagyis menet közben elvesztette az erejét majd a következő beinditásnál már ismét erőre kapott mintha semmi baja nem lenne.
Nemtudom van e összefüggés a dolgok között.

UI. Szeged környékén megbízható jó szerelő?

Köszi,Lacek