státusz kbalint

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 13:22


Én hiszek nektek.
Ezek amiket írtam mind autószerelő szájából hangzottak el.
Nem kérdőjelezem meg senki tudását de szinte mindenki mást mond.

Az EGR-t nem a teljesítménynövelés hanem a szutyok lerakódásának megelőzése érdekében érdemes kikötni, legalábbis ezt mondták. Mivel a legtöbb kosz a visszavezetett kipufogógázból rakódik le, pláne ha kopottabb a motor vagy valami baja van és nem tökéletes az égés.

Örülök hogy rátaláltam erre a fórumra mert a problémáim 90% megoldódik CSAK azzal hogy olvasok és utánakérdezek a dolgoknak.
Szeretek tisztán látni ezért is írok ide olykor jó nagy hülyeségeket is nyilván, amikre érdekel a korrekt válasz is.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 12:03


Azért ezzel vitatkoznék. Ezeknek nem az a szerepe, mint egy benzimnesnél a folytószelepnek. Ha megnézed a szívócsonk kétfelé ágazik, és csak az egyik felében van pillangó, ennek nem a nyomás elzárásában van szerepe, hanem a szívócsőhosszt valamint az áramlást változtatják vele. A nyomást a turbó állításával szabályozza a DDE.
A teóriád szerint akkor a korábbi változatok nem is működhetnek megfelelően, mert azokban még nincs ilyen pillangószelepsor...
Az EGR-nek sem a teljesítményhez van köze. Korábban már részletesen le lett írva/belinkelve mi a szerepe, olvass utána. Megsúgom, ha kikötöd az EGR-t akkor sem fog jobban menni az autód, mivel ez amúgy is csak bizonyos körülmények között részterhelésen van nyitva. Tehát ha kell a kraft, akkor ott van ami kell akár lekötöd, akár nem.

státusz kbalint

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 11:30


Megéri e kiszedni őket ???????

Egy srác kiszedette és most küszködik, mert minden kínja van az autójának.
Ezeknek a szelepeknek a szerepe hogy a turbó felől érkező X mértékű nyomást ráengedje a hengerekre... Természetesen a szelepek szabályozzák hogy mekkora mértékben.
Itt jogosan merülhet fel a kérdés hogy ha FOLYAMATOSAN a teljes nyomást ráküldi amikor ki van véve az összes szelep az mennyire befolyásolja a motor működését, hiszen nem minden esetben van szükség a maximális nyomásra.

Vissza lettek szerelve és most nem vacakol neki az autó...
Azt mondták hogy valamiért a computernek nem tetszett az hogy kiszedték és teljesen megkavarodott. Én még nem hallottam ilyet, de nagyon úgy néz ki hogy ténylegesen ez volt a gond.

Találkoztatok már ilyennel ?

Annyit mondtak még hogy:
Ezeknek a szelepeknek az élettartamát meg lehet növelni, ha például az ember elmegy és kiíratja az EGR szelepet. Egy elhasználódott koszos koxos lerakódást meg lehet vele spórolni a szívótorokban, mert ugye nem a visszavezetett szutykos kipufogógáztól fog jobban menni az autó... Ki kell pucolni a szívótorkot kiíratni az EGR-t és talán nem fog annyira elkoszolódni és széthullani hogy benyomja a pillangó szelepeket a gépezet.



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2013. március 06. szerda, 18:36


ember84 írta: Helló szia szakik!
Ledugózás esetén azt az egy tengelyt,ami működteti az összes pillangót,meghagyjátok??Vagy le kell venni,a vákuumharang szára maradjon csak?Köszi!!


Nálam maradt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. március 06. szerda, 17:04


Helló szia szakik!
Ledugózás esetén azt az egy tengelyt,ami működteti az összes pillangót,meghagyjátok??Vagy le kell venni,a vákuumharang szára maradjon csak?Köszi!!

Takiii
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Takiii

Újonc

Elismertség: 9% (3 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2013. február 21. csütörtök, 15:47


kisg325 írta: Sziasztok!

Most kicsit álszent leszek,de én is kidobtam a pillangószelepeket. Mindenki írta itt Damoklész kardját emlegetve,hogy...
Miután szemrevételeztem a dolgot komolyabban,most is azt mondom,hogy itt komoly behatásnak kell történnie ahhoz,hogy ezek beszakadjanak. Példának okáért komoly koksz lerakódásnak,amiben mondjuk akadnának. Lehet okoskodónak tart pár ember,de a saját tapasztalatom írom le. Tavaly nyáron került hozzám az autó és ki lett takarítva a szívósor. Nekem még benne voltak ezek az ominózus fojtószelepek,sőt azt sem tudtam,hogy beszakadhatnak. Keresgélés után találtam erre a fórumra és csak itt szembesültem a "tényekkel". A nyári szabadságom alatt gondoltam ha már leveszem a szívósort az izzítók cseréje miatt,akkor én is beállok a sorba és likvidálom Damoklész kardját a fejem felől. Igaz,csak bő 7000km-t tettem meg az autóval tavaly óta,aminek a nagyja része város volt és ráadásul igen rövid távok! Különösebben így sem volt vészes mennyiségű a lerakódott trutyi odabent! Nem szoktam kókányolni,de itt én is az olcsóbb módszert választottam,illetve a rendelés kihagyása miatt,számomra gyorsabbat is. Valaki írta,hogy 5x15-ös csavart kell betekerni a tengely helyére. Meg is vettem már előre a csavarokat,őszintén szólva 6x12-es kellett volna bele,mert az 5-ös menetfúró jó indulattal egy fél menetet hagyott maga után. Na mindegy,itthon volt 5x12-es csavar,így olyat hajtottam bele menetrögzítővel megspékelve,illetve én még a csavarok fejét körbe ragasztottam.
Visszakanyarodva magára a beszakadásra... valaki azt is írta,hogy anyaghiba miatt történik a nem várt esemény. Az én autómban is kitudja mennyi km van,de semmiféle elváltozást,kopást,anyaghibára utaló jelet nem találtam az alkatrészeken. Illetve annyit megjegyeznék,hogy 2 tengelynél szórta picit a trutyit a pici szimeringek hibája miatt,de nem a tengely volt megkopva! Olyat is hallottam,hogy a lapkákat rögzítő kis csavarok adták meg magukat... hát nekem a leköszörülésük alkalmával baromira nem úgy tűntek,mint ha valami bili acélból készültek volna! Köszörülnöm kellett,mert nem volt olyan pici torx kulcsom.
Joggal kérdezhetitek,hogy akkor miért szedtem ki őket,ha én semmi rendellenesség nem tapasztaltam. Őszintén szólva csak itt,a fórumon olvasottak hatására szedtem ki őket,de most is megkérdőjelezem ezt az egész némileg túl misztifikált,már-már kicsit városi legendás dolgot. Oké,a városi legenda itt nem helytálló,mivel volt már rá példa,hogy valaki megszívta a dolgot.
Egy kérdésem lenne,illetve kérésem! Akik kiszedték írják már le,hogy láttak-e valami rendellenességet a kiszedett alkatrészeken! Mondjuk saját fotóval illusztrálva lenne a tökéletes!


Ui.:Félre értés ne essék,senkit nem akarom sem rá,illetve sem lebeszélni arról,hogy kiszedje ezeket a pillangószelepeket. Mindenkinek szíve joga,hogy mit csinál én csak a saját tapasztalatom írtam le és abszolút nem vitatémát akartam ezzel indítani!


Sziasztok,

Nálam spec. 2 szelep esetében is volt olyan tünet, hogy a tengelyre rögzítő pici csavar alatt a lapka ki volt rágódva a rezonancia és talán az enyhe lerakódások miatt, ami így komoly mértékben billegett a tengelyen.Tehát szerintem ha eddig eljutott az anyagfáradás miatt akkor innen már exponenciálisan nőtt volna az elhasználódás és kockázat.
Egyébként valahol van pár képem róla, de a kopás jellege miatt nem sok látszik rajt.

Amúgy nem kötelező elhinni... és is csak a biztonság miatt cseréltem, mert nem gondolom, hogy arányban állna a szükséges befektetett energia és az okozható' kár!

ÜDv

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2013. február 09. szombat, 19:14


kbalint írta: Sziasztok!

A pillangó szelepeket ha ki szeretné valaki szerelni.....
Az nem elég ha a gyáriról csak simán leszereli az ember a lapkákat
amit az a 2 kis csavar tart a tengelyen :: és utána simán vissza teszi őket ::
Minden fúrás faragás és facsavaros megoldás nélkül ?
El tud az esetleg ott szabadulni az a tengely ? Útba lesz esetleg valamiért ?
Gondolkodom az esztergált dugós szetten tömítésekkel...
Ebay-en 10eft kompletten, de ha a gyárit ilyen módon vissza lehetne tenni akkor annak jobban örülnék. Félreértés ne essék, nem a 10eft-ot sajnálom !!! Csak gondolkodtam ezen.

Tudna valaki ez ügyben kicsit segíteni a tapasztalataival ?

Van valakinek tapasztalata hogy milyen "szerekkel" és eszközökkel lehet a legtisztábbra pucolni a szívótorkot és az Egr-t ?
(pl. brigéciol és budikefe..... ) vagy
valami erős zsíroldó és forró víz nagy nyomással... ?


Az a baj ezzel a megoldással, hogy az esetleges olajszivárgás nem szűnik meg. Egyszerűbb teljesen kiiktatni, nem nagy meló.






státusz kbalint

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2013. február 09. szombat, 18:45


Sziasztok!

A pillangó szelepeket ha ki szeretné valaki szerelni.....
Az nem elég ha a gyáriról csak simán leszereli az ember a lapkákat
amit az a 2 kis csavar tart a tengelyen :: és utána simán vissza teszi őket ::
Minden fúrás faragás és facsavaros megoldás nélkül ?
El tud az esetleg ott szabadulni az a tengely ? Útba lesz esetleg valamiért ?
Gondolkodom az esztergált dugós szetten tömítésekkel...
Ebay-en 10eft kompletten, de ha a gyárit ilyen módon vissza lehetne tenni akkor annak jobban örülnék. Félreértés ne essék, nem a 10eft-ot sajnálom !!! Csak gondolkodtam ezen.

Tudna valaki ez ügyben kicsit segíteni a tapasztalataival ?

Van valakinek tapasztalata hogy milyen "szerekkel" és eszközökkel lehet a legtisztábbra pucolni a szívótorkot és az Egr-t ?
(pl. brigéciol és budikefe..... ) vagy
valami erős zsíroldó és forró víz nagy nyomással... ?


státusz sakter

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2013. február 08. péntek, 00:53


doktore91 írta:
sakter írta:
doktore91 írta: Sziasztok!Esetleg valaki tudna nekem tanácsot adni a vezérműlánc-cal kapcsolatban?!Ugy hallottam elégé hajlamos arra hogy elszakadjon.Cserélt esetleg már valaki?vagy adta már meg magát valakinek?Előre is kösz!!


Szia!
Tudom hogy nem érthet mindenki mindenhez. Azt sem tudhatom olvastad-e a téma címét.
Véleményed szerint a szívócsonk-pillangószelep nagyon szoros kapcsolatban van a vezérműláccal? Én különben havonta cserélem a láncot pont mint a bringámon és ezért még soha nem szakadt el.


A kérdéssel kapcsolatban igazad van!rossz helyre irtam, ezért elnézést!Bár a csodálatos humorod szerintem kárpótol mindenkit!


Az E91 lánc a motorral született és együtt hal meg vele. Soha nem kell cserélni, nem úgy mint a bringámon. Mások is írnak néha rossz helyre, semmi probléma.


doktore91
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz doktore91

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2013. február 08. péntek, 00:22


sakter írta:
doktore91 írta: Sziasztok!Esetleg valaki tudna nekem tanácsot adni a vezérműlánc-cal kapcsolatban?!Ugy hallottam elégé hajlamos arra hogy elszakadjon.Cserélt esetleg már valaki?vagy adta már meg magát valakinek?Előre is kösz!!


Szia!
Tudom hogy nem érthet mindenki mindenhez. Azt sem tudhatom olvastad-e a téma címét.
Véleményed szerint a szívócsonk-pillangószelep nagyon szoros kapcsolatban van a vezérműláccal? Én különben havonta cserélem a láncot pont mint a bringámon és ezért még soha nem szakadt el.


A kérdéssel kapcsolatban igazad van!rossz helyre irtam, ezért elnézést!Bár a csodálatos humorod szerintem kárpótol mindenkit!

státusz sakter

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2013. február 08. péntek, 00:10


doktore91 írta: Sziasztok!Esetleg valaki tudna nekem tanácsot adni a vezérműlánc-cal kapcsolatban?!Ugy hallottam elégé hajlamos arra hogy elszakadjon.Cserélt esetleg már valaki?vagy adta már meg magát valakinek?Előre is kösz!!


Szia!
Tudom hogy nem érthet mindenki mindenhez. Azt sem tudhatom olvastad-e a téma címét.
Véleményed szerint a szívócsonk-pillangószelep nagyon szoros kapcsolatban van a vezérműláccal? Én különben havonta cserélem a láncot pont mint a bringámon és ezért még soha nem szakadt el.

doktore91
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz doktore91

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2013. február 07. csütörtök, 23:37


Sziasztok!Esetleg valaki tudna nekem tanácsot adni a vezérműlánc-cal kapcsolatban?!Ugy hallottam elégé hajlamos arra hogy elszakadjon.Cserélt esetleg már valaki?vagy adta már meg magát valakinek?Előre is kösz!!

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2013. február 07. csütörtök, 22:37


doktore91 írta: Sziasztok!megtudnátok mondani hogy az e90-nél is fenn áll e a probléma?!Nekem 1 2008-as 163le 320d-m van 2hete.Tehát még új vagyok ebben a témában!Előre is köszönöm!!

sajna igen.


zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. február 07. csütörtök, 20:59



Vagy így.......Epoxi gyanta meg torx vagy krova fejes csavar!

laci320d írta: Szia!

Szerintem a szegecses megoldás a legolcsóbb, és leggyorsabb! Nekem is az van és semmi gond vele.
üdv
sam87 írta:
Milan írta:
sam87 írta: Sziasztok!
Engem most a szerelő azzal ijesztett meg hogy 2 pillangó szelep ki van kopva és ha az leszakad beszívja a motor akkor motor csere!Nekem azt javasolta hogy vegyek új szívósort(azt hiszem így hívják) ami kb.:100-120 ezer!(320d 2002-es 150le)
Az a kérdésem hogy magukat a pillangó szelepeket lehet-e külön-külön cserélni vagy tényleg komplett szívósor kell?
Sajnos nem vagyok jártas a szerelésben és nem szeretném hogy lehúzzanak ennyi pénzel!
A válaszokat előre is köszönöm!!!


Szerintem vakdugóztasd le, és soha nem lesz velük bajod, soha nem kell
szétszedni, soha nem kell azon idegeskedni hogy ugyan melyik lazul fel
ismét. Olvass vissza pár oldalt, van rá több mód is.


Köszönöm!!!






autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2013. február 07. csütörtök, 18:28


Szia!

Szerintem a szegecses megoldás a legolcsóbb, és leggyorsabb! Nekem is az van és semmi gond vele.
üdv
sam87 írta:
Milan írta:
sam87 írta: Sziasztok!
Engem most a szerelő azzal ijesztett meg hogy 2 pillangó szelep ki van kopva és ha az leszakad beszívja a motor akkor motor csere!Nekem azt javasolta hogy vegyek új szívósort(azt hiszem így hívják) ami kb.:100-120 ezer!(320d 2002-es 150le)
Az a kérdésem hogy magukat a pillangó szelepeket lehet-e külön-külön cserélni vagy tényleg komplett szívósor kell?
Sajnos nem vagyok jártas a szerelésben és nem szeretném hogy lehúzzanak ennyi pénzel!
A válaszokat előre is köszönöm!!!


Szerintem vakdugóztasd le, és soha nem lesz velük bajod, soha nem kell
szétszedni, soha nem kell azon idegeskedni hogy ugyan melyik lazul fel
ismét. Olvass vissza pár oldalt, van rá több mód is.


Köszönöm!!!