autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz rudo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2008. szeptember 10. szerda, 21:45


Hali mindenkinek!
A szerelõ haverom 20d(2004)-ben most iktatta ki a pillangó szelepeket, mert 90000km-nél az egyiket beszívta a moci. Az eredmény 4db szelep csere+1 dugó a tulaj szerencsés volt(130000Ft olajcserével együtt).Ja és szelepek nélkül is mükszik a verda.Hát ennyi.



Ui:1,5 órás meló a szelepek kiszedése, a jövõ héten én is megcsinálom.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. szeptember 04. csütörtök, 18:37


Nem feltetlenul kell kicserelned a tomiteseket. Attol fugg milyen allapotban vannak. Nekem mar tobbszor le volt szedve a beomloresz, de meg mindegyik tomites jol szuperal.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zsolti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2008. szeptember 04. csütörtök, 12:35


Üdv

Ja aha szóval akkor csak félmunkát végeztem...
mondjuk a beömlõt nem mertem leszedni. ha leszedném kéne új tömités is gondolom oder?
azért elképesztõ hogy mi mocskos az az egész belsõ rész tiszta olajsár...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. szeptember 03. szerda, 06:43


Hali!
Az emlitett pillangoszelep nem is az EGR-ben van. Amit te lattal vakumos behuzoszelep az az EGR-nek a szelepe. Az engedi be a kipuffgazt.
Ezeket a pillangoszelepeket a beomlonek (1-es elem) az also felen talalod. Valo igaz, hogy ezeknek a mozgasat is egy hasonlo vakumszelep vezerli, ami a beomlonek az aljan talalhato.
Ennek a topiknak az elso oldalan az egyik hozzaszolasomban talalsz egy linket, ami elvezet egy kepekkel illusztralt oldalra.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Zsolti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2008. szeptember 03. szerda, 03:10


üdv Urak!

ma én is elvégeztem az EGR szelep tisztitását. hát volt mit kidzsuvázni...
viszont az enyémben nincs pillango szelep helyette egy vákumos behuzo szelepet találtam.ez mit jelenthet eur3 vagy eur4?2003 10.ik havi a szekér 320d touring.

bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2008. augusztus 25. hétfő, 14:30


Hali!
Az enyém 2004 3vagy 4 havi! Euro4-es ! Levettük és ledugóztuk azt a kis vákumcsövet és 20 km múlva bejelezte a motorszimbólumot aztán visszaraktam és ismét kb 20 km múlva kialudt! Inkább nem kockáztattam nehogy valami gikszer legyen ! Ja manuál 6-os és sehol sem látok alatta részecskeszûrõ tartályt ! Pedig végignéztem a kipufogócsövet az elejétõl a végéig de állítólag a katalizátor után kellene lenni valami tartálynak?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz dentallabor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2008. augusztus 25. hétfő, 12:41


Én úgy tudom,hogy 320d-nél (e46)csak 2004(valahányadik hótól)-tõl van EURO4-es normás,e46-ból az autómaták pedig mind EURO3-asok.


Rudus
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Rudus

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 1% (6 pont) | Hozzászólások: 347

Elküldve: 2008. augusztus 24. vasárnap, 18:11


Az EU-s besorolást nem a CO2 szerint nézik?
A 20d-nél 2002 utáni automaták eu3-as, a manualok eu4-esek.
Tudtommal nincs koromszûrõ ezekben, csak az e90-ben.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. augusztus 24. vasárnap, 14:39


Jó kérdés ez az EU3 meg EU4.
Mint írtam, a forgalmimba EU3 van pecsételve, de eddig bármit néztem a Realoem-en, mindenre EU4-est írt. Vagyis kiépítették a motort 4-esként, majd nem tették rá a koromszûrõt és ezért lett az összesítésben 3-as. És ugyanígy a 150 lovas 20d-kel is.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 24. vasárnap, 11:59


Szerintem nem kormol jobban mint amúgy, eddig senki sem szólt aki mögöttem jött, a visszapillantóban sem látok füstfelleget
Félreértettél. Nem a légtömegmérõ hibát írja ha lezárod, hanem az EGR-t fogja hibásnak tartani, helyesen.
De a légtömegmérõ jelébõl látja, hogy le van zárva, vagy nem mûködik az EGR. Ugyanis amikor az EGR nyitva van, amit egy elektromosan vezérelt vákumszeleppel nyit, akkor a légtömegmérõ átal mért beszívott levegõmennyiség csökken, ugyanis a kipuffogógáz egy része jut be a beömlõre. Tehát ha nyitja az EGR-t és azt mutatja a légtömegmérõ, hogy nem csökken a beszívott légmennyiség, akkor jogosan arra következtet a motorvezérlés, hogy elromlott az EGR. Õ azt nem fogja látni hogy csak le van falazva, és azért nem jut át a kipuffgáz

Idézet: Mert ha légtömegmérõre ír hibát akkor nemcsak a környezetvédelmi osztály miatt van benne hanem adnak neki több levegõt

Szóval az EGR nem több levegõt ad, hanem csak használtat

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. augusztus 24. vasárnap, 08:41


Aha, és nem kormol jobban hogy lezártad?
Mert ha légtömegmérõre ír hibát akkor nemcsak a környezetvédelmi osztály miatt van benne hanem adnak neki több levegõt...



Tano írta: Hm, érdekes. Kezdem nem érteni. Mikori gyártású a tied Raven? Mert az ETK csak EU4-es motorokhoz írja. Lehet hogy neked is csak rosszul van pecsételve?

Idézet: Azt nem tudod véletlenül milyen hibára áll ki amikor ki van kötve az EGR ?


Arra gondolsz hogy miyen hibakódot ír? Ezt pontosan megmondani nem tudom, mert nekem a 136 lovas van, és az nem rekamál De azt tudom, hogy a légtömegmérõ mérése alapján következteti ki a rendszer hogy szerinte "nem mûködik" az EGR és ezért jelez a mûszerfalon a sárga motorjellel.


Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. augusztus 24. vasárnap, 08:38


2003.06

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 24. vasárnap, 07:14


Hm, érdekes. Kezdem nem érteni. Mikori gyártású a tied Raven? Mert az ETK csak EU4-es motorokhoz írja. Lehet hogy neked is csak rosszul van pecsételve?

Idézet: Azt nem tudod véletlenül milyen hibára áll ki amikor ki van kötve az EGR ?


Arra gondolsz hogy miyen hibakódot ír? Ezt pontosan megmondani nem tudom, mert nekem a 136 lovas van, és az nem rekamál De azt tudom, hogy a légtömegmérõ mérése alapján következteti ki a rendszer hogy szerinte "nem mûködik" az EGR és ezért jelez a mûszerfalon a sárga motorjellel.

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. augusztus 23. szombat, 23:47


Ja az enyém EU3 as 150 lovas és van benne szonda

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. augusztus 23. szombat, 23:46


Én úgy tudom az eu3 meg eu4 között csak a részecskeszûrõ a különbség.
A dieselekbe meg már régóta raknak lamdbaszondát....

Azt nemtudod véletlenül milyen hibára áll ki amikor ki van kötve az EGR ?