státusz bvanko1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 14:31


Hori írta:
bvanko1 írta: Nekem két ismerõsömnek is letört a szelep, mind a kettõnél szarrá ment a motor, mert beszívta a hengerbe a szelepet. Nekem is 320d 150le, mi ledugóztuk az egr-nél egy szimpla 20ft-os érmével, semmi hibakódot ne ír ki, semmi nem világít, azóta mentem min 20ezret, és tökéletesen mûkszik. Ha ledugózod utána már nem tud kokszosodni.


és te kiszedted a pillangószelepeket vagy bennhagytad õket?


Ki lett tisztítva a szívócsonk, de nem szedtük ki a szelepeket, mondván nem voltak ramaty állapotban, illetve most már nem tud kokszosodni.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 14:24


bvanko1 írta: Nekem két ismerõsömnek is letört a szelep, mind a kettõnél szarrá ment a motor, mert beszívta a hengerbe a szelepet. Nekem is 320d 150le, mi ledugóztuk az egr-nél egy szimpla 20ft-os érmével, semmi hibakódot ne ír ki, semmi nem világít, azóta mentem min 20ezret, és tökéletesen mûkszik. Ha ledugózod utána már nem tud kokszosodni.


és te kiszedted a pillangószelepeket vagy bennhagytad õket?

státusz bvanko1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 14:14


Nekem két ismerõsömnek is letört a szelep, mind a kettõnél szarrá ment a motor, mert beszívta a hengerbe a szelepet. Nekem is 320d 150le, mi ledugóztuk az egr-nél egy szimpla 20ft-os érmével, semmi hibakódot ne ír ki, semmi nem világít, azóta mentem min 20ezret, és tökéletesen mûkszik. Ha ledugózod utána már nem tud kokszosodni.



A fényképen látszik a fémszínû könyök kicsit tölcsér formája van, ott lett ledugózva. Ki lett tisztítva a szívócsonk, de nem szedtük ki a szelepeket, mondván nem voltak ramaty állapotban, illetve most már nem tud kokszosodni.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2008. október 07. kedd, 14:29

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 13:56


Találtam a guglin egy szemléletes ábrát:



Ez nem BMW, de a mûködés gondolom ugyanaz. Ezek szerint elég kis teljesítménynél van csak zárva, egyéb esetben nyitva.
3 funkciója van:
- Segíti a hideg alapjáratot
- Segíti a motorindítást
- A 3. az van leszabályozás, vagy a motorfék üzemmódban történõ beavatkozást említi. Ezt nem tudom pontosan mit jelent.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 13:09


Tano írta: De ha kiveszed, attól a vákumos mûködtetõ része ugyanúgy mûködik, és ezért nem jelez be. Azt már nem látja az elektronika, hogy éppen azzal a karral nem mozgat semmit
Ez teljesen így van,és változik egyébként valamit a motor,mûködése vagy valami? :o

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 12:29


Én is rávettem magam hogy szétszedjem csak azt nem tudom eldönteni hogy csak tisztítsam a szívócsonkot vagy dobjam ki a pillangószelepeket is. mondjuk nekem az EGR már elég régóta le van dugózva

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 12:24


De ha kiveszed, attól a vákumos mûködtetõ része ugyanúgy mûködik, és ezért nem jelez be. Azt már nem látja az elektronika, hogy éppen azzal a karral nem mozgat semmit


bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 09:06


Miután kivettétek nem jelezte be a mûszerfalon hibának? Én lehúztam a vákumcsövet és pár kilométer után már be is jelzett!

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. október 07. kedd, 07:46


Én benne hagytam, csak az állapotára voltam kíváncsi, ill. kitisztítottam az egész rendszert.

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 06. hétfő, 23:36


Köszi Tano, majd továbbítom a szerelõnek.
Ti kiszereltétek? És milyen változás történt az autón? Gondolom, nem poénból rakta azt oda a BMW.

Pzsi


Tano írta: Egy oldallal korábban már belinkeltem, de akkor ide is kiírom:

http://www.bmwland.co.uk/talke...hp?t=67930

Itt képekkel van illusztrálva hogyan kell kivenni, hogyan néz ki. Így már egyértelmûbb lesz szerintem. Ha megmutatod a szervizesednek, biztos elboldogul vele


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. október 06. hétfő, 18:22


Pozsika írta: Hát én nem tudom, hogyan lehet kivenni, a szervizes srác sem tudta megmondani, illetve õ azt mondta, hogy nem lehet. És akkor ki venné ki nekem? DD

Pzsi

Tano írta: Úgy lehet kiiktatni, hogy kiveszed Az új beömlõn ugyanúgy rajta vannak.


Szerintem nem nagy mûvészet levenni, csak oda kell figyelni. Esetleg egy fényképezõgép segíthet. A tömítéseket én se cseréltem, mert jó minõségûek és hibátlan volt mindegyik.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. október 06. hétfő, 17:22


Egy oldallal korábban már belinkeltem, de akkor ide is kiírom:

http://www.bmwland.co.uk/talke...hp?t=67930

Itt képekkel van illusztrálva hogyan kell kivenni, hogyan néz ki. Így már egyértelmûbb lesz szerintem. Ha megmutatod a szervizesednek, biztos elboldogul vele

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 06. hétfő, 16:59


Hát én nem tudom, hogyan lehet kivenni, a szervizes srác sem tudta megmondani, illetve õ azt mondta, hogy nem lehet. És akkor ki venné ki nekem? DD

Pzsi

Tano írta: Úgy lehet kiiktatni, hogy kiveszed Az új beömlõn ugyanúgy rajta vannak.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. október 06. hétfő, 15:20


Úgy lehet kiiktatni, hogy kiveszed Az új beömlõn ugyanúgy rajta vannak.

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. október 06. hétfő, 14:29


Hogy kell kiiktatni ezeket a szelepeket? Az NT-s srác azt mondta, hogy nem lehet. Csak új beömlõvel együtt tudom venni.

Pzsi


rudo írta: Hali mindenkinek!
A szerelõ haverom 20d(2004)-ben most iktatta ki a pillangó szelepeket, mert 90000km-nél az egyiket beszívta a moci. Az eredmény 4db szelep csere+1 dugó a tulaj szerencsés volt(130000Ft olajcserével együtt).Ja és szelepek nélkül is mükszik a verda.Hát ennyi.



Ui:1,5 órás meló a szelepek kiszedése, a jövõ héten én is megcsinálom.