Thony írta:
Nagyon köszönöm a válaszod!
A kiskocsi 150 lovas 320d, első dízelem lesz mert Kanadában nem volt divat, de mára a takarékosság is fontos szempont... első körben egy szakira bízom, majd csak aztán ha kiokultam mit szeret vállalom magam.
A lényeg, hogy mindenből vagy MANN vagy BOSCH legyen, ezek gondolom a gyáriak is!?
Fékolaj, difi olaj, szervó olajnak mit szeret, abból is van gyári?
Váltóban szokás olajat cserélni, vagy az örök idősben lehet bízni?
Kartergáz szűrőből, gyárit. A többi szűrőből a MannFilter és a Bosch is nagyon jó (gyári minőség), bár a Bosch relatíve drága ezért inkább a MannFiltert javaslom. (egyébként itt a fórumon M_Attilától az erdeti gyári szűrőket is jó áron tudod beszerezni)
Az ilyen Filtron meg egyéb gagyi szűrőket viszont kerüld el!
A difi/váltó +egyéb olajak kiválasztásához itt van pár Ölwegeweiser ami segíteni fog:
http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspxhttp://www.castrol.com/castrol...Id=7074725http://www.fuchs-europe.de/oel-wegweiser.htmlhttp://www.valvolineeurope.com...nt_advisorHa valamihez egyik sem ad ki semmit akkor abból gyárit vegyél.
Én a váltóban is feltétlenül cserélnék olajat. Ha manuális/ha automata egyaránt. Ez a fogalom, mint "örök olaj" egy marhaság.
Csak marketing szakemberek fejében létezik, amikor anno eladták az 1. tulajdonosának az autót akkor nagyon jól esett a vevőnek hallani, hogy pl: az automata váltóban sosem kell olajat cserélni. (hozzáteszem emiatt a felfogás miatt és az esztelen használattól térdelnek le az automata váltók...)
Ugyanez a véleményem a longlife motorolaj periódusról is... (22 000, 30 000 vagy több KM után kizárt dolog, hogy egy olaj teljesen megőrzi a viszkozitását. Ilyenkor főleg a téli hidegindítások okoznak nagyfokú motorkopást.
Én egy motorolajjal max. 15 000km-t megyek és nem többet.
Összegezve: Minden folyadékot cserélj le az autón... (hűtővíz, fékfolyadék, szervóolaj, difi olaj, váltó olaj, és a legfontosabb: a minőségi motorolaj!)
Szűrőkből szintén mindegyiket. Olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. + A kartergáz szűrőt se felejtsd el.
(ezt minden 3. olajcserekor feltétlenül cseréld)
A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. A klímarendszerben (elsősorban az elpárologtatóban) rengeteg baktérium tud megtelepedni (a legveszélyesebb a 'legionella pneumophila' ami a hírhedt 'légiós láz' nevű betegséget is okozza) Jobb esetben lüktető fejfájás, égő/viszkető szem, kaparó torok, szájszárazság tünetek jelennek meg ha el van "koszolódva" a klíma. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked. Érdemes egybekötni egy pollenszűrő cserével!
Nekem már volt szerencsém úgy utazni Békéscsaba- Debrecen- Békéscsaba vonalon a frissen vásárolt autóval, hogy a fent felsorolt tünetek egészét átéltem. Azt nem kívánom senkinek... Főleg az volt a gáz, hogy a kedvesemet pont vizsgázni vittem az egyetemre.
(szakirány: képalkotó diagnosztika)
Amiket összeírtam, így autóvásárlás után nagy költség de a magad és az autód érdekében végezd el ezeket. Ha lelkiismeretesen szervizeled akkor sok sok kellemes KM-el fog megajándékozni a verda!
Az egésznek a kulcsa egy
megbízható és hozzáértő szerelő. A márkaszervizekkel pedig csak óvatosan...