brazil_8 írta:
Azért vigyázzunk a kijelentésekkel
http://www.michelin.hu/hu/auto...r_neuf.jsp
Ebben a cikkben a magyarazat kicsit santit. Ezzel a kitetellel kezdik: "A fronthajtású autókon az elsõ kerekek általában gyorsabban kopnak, mint a hátsók." Ezutan a jobban kopott gumik "erzesere" epitik fel az egesz indoklast. Hatsokerek hajtasu autonal ugyebar a hatso kerek kopik jobban (foleg kikapcsolt asc/dsc-vel
), tehat a sofor "ezt szokja meg" (analog modon gondolkodva az indoklasukkal), ha hatulra kerul a kevesbe kopott, az altaluk emlitett 'tapadasi egyensuly' felborul, igy a sofor -elmeletileg- veszelyesebb korulmenyek kozott vezet. En elhiszem nekik, h hatulra a kevesbe kopott gumikat, de az indoklas nem jo.
Egyebkent _sajat_ velemeny: inkabb tolja ki a segget, segit az asc rendberakni, ha tudja, valamint _VAN_ eselyem rendberakni kormanyzassal. Ha egy kanyarban vizes uton megcsuszik az eleje es megy egyenesen tovabb, mert kormanyozhatatlan az auto... nem kell ecsetelnem a kovetkezmenyeket.
Kicsit off ebbe a topicba, de szinten sajat velemeny es vmennyire ide tartozik: telen a parkolokban okorkodest nem tiltani es ellenezni kellene, hanem ellenorzott korulmenyek koze "szoritani" (csak annyira, h ne tegyen tonkre senki semmit) es engedni. Rengeteget lehet tanulni es nem a forgalomban, masik n darab auto kozott kell meglepodnie es probalkoznia eloszor a sofornek, hogy akkor most mit is csinaljon. A hoban "tanultak" vizes uton is elonyosek tudnak lenni...