státusz brazil_8

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 140

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 14:17


Enkozpont74 írta: szerintem ez a téma lassacskán unalmas...
senki sem fogja a másikat meggyõzni...

Kb így van, mindenki eldöntheti, hogy õ hová rakná az ilyen gumit. Ráadásul a többség úgy is kb egyformán kopott gumikat használ.
Amennyiben csak kis eltérés van, úgy SZERINTEM majdnem mindegy, hogy hova kerül fel a "rosszabb" gumi.

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 13:49


szerintem ez a téma lassacskán unalmas...
senki sem fogja a másikat meggyõzni...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz abkapos

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 13:44


ahhoz már igencsak szar gumiknak kell elöl lenni, hogy elõbb meginduljon mint a hátulja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 13:24


Robinson írta: Továbbra is az a véleményem, hogy inkább tudjam irányítani az autót egy jobb elsõ gumival, akkor van esélyem korrigálni a seggmegindulást is. Ellenben ha kanyarban megyek tovább egyenesen...

Ack. Ezt irtam en is majdnem szorol szora.

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 13:12


Továbbra is az a véleményem, hogy inkább tudjam irányítani az autót egy jobb elsõ gumival, akkor van esélyem korrigálni a seggmegindulást is. Ellenben ha kanyarban megyek tovább egyenesen...

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 12:55


[quote="Benten"]inkább hátulra teszem a szélesebb téligumit, semmint elõre.........

nem sok autót? --> az összes nagyteljesítményû autón hátul szélesebb kerék van. (hátsókerékhajtás)
[quote]



Télen???
A topik neve téligumiszett!!!

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 12:50


inkább hátulra teszem a szélesebb téligumit, semmint elõre.........

nem sok autót? --> az összes nagyteljesítményû autón hátul szélesebb kerék van. (hátsókerékhajtás)
Még az elõzõ generációs x5 4.8i-n is hátul van a szélesebb, pedig az összkerekes. ugyan ez igaz az srt-8 jeep-re, mercikre, lexusra, infinity-re.

Hozzátéve, ami elöl van méret, az felmegy hátra is, de ha valaki oly szerencsétlenül jár, hogy a 3asára 225 -öst pakol fel hátra télre, míg elöl 205-ös van, vagy hátra 205-os, s elõre 195-ös, akkor sem kell kétségbe esnie. MÁR nem lesznek ezen a földrészen olyan durva telek. legalábbis mi már nem éljük meg õket.


státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 12:34


Burns írta: PL. miért nem az elsõ tengelyre rakják a szélesebb gumit? Az elméleted szerint oda kellene...
Fékezéskor a terhelés az elsõ tengelyre tolódik, tehát hátul rosszabb a tapadás.
Kigyorsításkor a hátsó gumik kapják a nagyobb terhelést. Stb...


Nem sok autót ismerek amelyiken GYÁRILAG hátul szélesebb gumi van.
Amelyiken pedig az van az nem a kanyarstabilitás végett kerül oda... fõleg nem csúszós havas, téli útviszonyok miatt.

Nyáron elhiszem, hogy kúrvára jó a széles gumi hátul, na de télen mi a helyzet???
Még gratulálok is annak aki szélesebb téligumit tesz hátra...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 12:23


brazil_8 írta: Azért vigyázzunk a kijelentésekkel
http://www.michelin.hu/hu/auto...r_neuf.jsp

Ebben a cikkben a magyarazat kicsit santit. Ezzel a kitetellel kezdik: "A fronthajtású autókon az elsõ kerekek általában gyorsabban kopnak, mint a hátsók." Ezutan a jobban kopott gumik "erzesere" epitik fel az egesz indoklast. Hatsokerek hajtasu autonal ugyebar a hatso kerek kopik jobban (foleg kikapcsolt asc/dsc-vel ), tehat a sofor "ezt szokja meg" (analog modon gondolkodva az indoklasukkal), ha hatulra kerul a kevesbe kopott, az altaluk emlitett 'tapadasi egyensuly' felborul, igy a sofor -elmeletileg- veszelyesebb korulmenyek kozott vezet. En elhiszem nekik, h hatulra a kevesbe kopott gumikat, de az indoklas nem jo.
Egyebkent _sajat_ velemeny: inkabb tolja ki a segget, segit az asc rendberakni, ha tudja, valamint _VAN_ eselyem rendberakni kormanyzassal. Ha egy kanyarban vizes uton megcsuszik az eleje es megy egyenesen tovabb, mert kormanyozhatatlan az auto... nem kell ecsetelnem a kovetkezmenyeket.
Kicsit off ebbe a topicba, de szinten sajat velemeny es vmennyire ide tartozik: telen a parkolokban okorkodest nem tiltani es ellenezni kellene, hanem ellenorzott korulmenyek koze "szoritani" (csak annyira, h ne tegyen tonkre senki semmit) es engedni. Rengeteget lehet tanulni es nem a forgalomban, masik n darab auto kozott kell meglepodnie es probalkoznia eloszor a sofornek, hogy akkor most mit is csinaljon. A hoban "tanultak" vizes uton is elonyosek tudnak lenni...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz abkapos

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 12:22


egy-kétszer már érkeztem nagy tempóban, egyszer meg is szívtam. az astra alól kiütöttem a futómûvet. tolta az elejét, csinálhattam én mindent, elvettem a gázt fékeztem stb.Talán ha én vagyok a megboldogult Collin McRae egy kézifék segített volna. De nem én vagyok.
Alul kormányzottnál elõre a jó gumi, túl kormányzottnál meg hátra.
Bmw-nél azt tapasztalom hogy sokkal elõbb kitör az a kis formás segge mint az eleje megcsúszna.A következtetéseket levonva én hátra teszem.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 11:58


PL. miért nem az elsõ tengelyre rakják a szélesebb gumit? Az elméleted szerint oda kellene...
Fékezéskor a terhelés az elsõ tengelyre tolódik, tehát hátul rosszabb a tapadás.
Kigyorsításkor a hátsó gumik kapják a nagyobb terhelést. Stb...

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 11:45


Burns írta:
Enkozpont74 írta:
Burns írta: Gondold át mi történik amikor megérkezel nagy tempóban egy kanyarhoz.


És te átgondoltad?


Én igen, és ezért rakom hátra a jobb gumikat


Ha viszonylag nagy sebességnél elrántod a kormányt, azt is átgondoltad...
A súly hova kerül? És ezt minek kell megfognia? A hátsó kerekeknek?

Na mindegy...

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 11:30


Enkozpont74 írta:
Burns írta: Gondold át mi történik amikor megérkezel nagy tempóban egy kanyarhoz.


És te átgondoltad?


Én igen, és ezért rakom hátra a jobb gumikat

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 11:13


Burns írta: Gondold át mi történik amikor megérkezel nagy tempóban egy kanyarhoz.


És te átgondoltad?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. október 29. szerda, 11:08


Gondold át mi történik amikor megérkezel nagy tempóban egy kanyarhoz.