« előző1234következő »
Methos
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Methos

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2014. július 25. péntek, 15:03


csbalu írta: Sziasztok!

Már pár napja tolatókamera projektben vagyunk kedves cimborámmal. Gondoltam megosztom Veletek a tapasztalataimat.

BBali kolléga csinált már itt tolatókamerát magának, én rendeltem neki e-bayről, de ő touringba tette bele, ami fokozottan kevesebb szopás mint egy coupe! De ez az egész tolatókamera projekt egy irtó nagy szívás!

Kezdjük ott hogy az az elképzelés, hogy megrendeled az e-bayről a rendszámtábla világítás helyére bepattintható kamerát, bepattintod és kész, az egy kósza ábránd, egy utópisztikus elképzelés.

Kezdjük ott hogy egyik a kínaiak által 3-ashoz specifikált kamera sem jó 3-as BMW-be!!
Sejtettem, hogy faragni kell vagy a kocsin, vagy a kamerán, de hogy ennyit?!
Na végül is mivel már Bali kolléga tapasztalataira alapozva egy vékonyabb kialakítású ügyesebb kis kamerát vettem. Ilyet:


Ez valószínűleg touringba kevesebb faragással betehető, de nem garantálom.

Egyenlőre hanyagolnám azt a részét a projektnek hogy ehhez kell TV modul meg hova mit kell kötni, mert az elhanyagolható meló, csak csavarozás és forrasztás. A lényeg a kamera beszerelése!

1: Szereld le a csomagtérajtóról a díszlécet amiben a rendszámtábla világítás és az ajtónyitás van.

2: Ezt most szedd szét! Na ez nekünk netto 2 óra volt szétszedni, úgy hogy összerakható állapotban is maradjon és nem azért mert analfabéták vagyunk

Ennél a pontnál szembesültünk azzal, hogy ez az egész egy irtó vékony kis dolog, amibe nagyon nagy kihívás lesz beletenni a kamerát, ez így is volt!

Ez egészet darabokra kell szedni, kifűzni azt a kis panelt amire a rendszámtáblavilágítás izzójának a foglalata van rögzítve.

Ebben a másodpercben jön a következő fejlövés, hogy a kamera kábele nem fér át semmiféle lyukon. Gondolom itt rutinos karosszérialakatosok már fogják bele az állványos fúróba a körvágót, de mi villamos kocsogok vagyunk ezért küzdünk, ezen a kapun majd akkor megyünk át ha már bent lesz a kamera a díszléc másik felében

3:
A Világítás helyére betenni a kamerát!
Nem fér el maga az átlátszó műanyag belógása miatt! Mivel coupenal az egész díszléc a "karosszérián kívül" van, ezért ennek megvágása nem opció mint mondjuk egy touringnál. A kamera műanyagján kellett alakítani, fűrésszel és reszelővel. Szerencsére a kamerát 2 csavar fogja ehhez a műanyaghoz úgyhogy ezt biztonságba tudtuk.

Miután a kamera már bemegy a helyére, derül ki hogy aminek be kéne pattannia annak köze sincs a bepattanáshoz. Egyrészt a léc anyagvastagsága nagyobb mint amire a bepattanós fül tervezve lett, másrészt kisebb.

A kamera rögzítését ezért nagyon erős kétoldalas ragasztóval oldottuk meg, olyannal amit rendszám rögzítésre is szoktak használni. (2000Ft - 1,5m, 10kg/m terhelhetőség) Reméljük tartani fog!

4:Vezetékek kivezetése!
Mivel ebben a díszlécben hangyafasznyi hely van csak, illetve még annyi sem, ha a gyárilag benne levő kábeleket a nem megfelelő módon vezeted el nem tudod összepattintani. Ebből kifolyólag kamera kábelét elvezetni benne MŰVÉSZET! Könyörtelen módon el kell vágni! Tudom sokan félnek a videó vezeték elvágásától, de meg kell mindenkit nyugtassak a kínai kollégák nem annyira alaposak mint gondolnánk, egy sima kutya közönséges árnyékolás nélküli vezetéken viszik a video jelet (ezen a kis szakaszon) úgyhogy a szart már szarabbá nem teszed, nyugodtan vágj (ha utána össze is tudod szépen forrasztani a lehelet vékony vezetéket!)!

Miután ezzel megvoltunk az izzófoglalatot le kell vágni és a helyére forrasztani a kamera beépített ledes világítását. Ezt érdemes még ilyen szétszedett állapotban aztán tesztelni a kocsin, mert garantálom bárkinek hogy miután beépítette nem lesz kedve még egyszer szétszedni megjavítani és örök élet világítás nélkül fog mászkálni.

Ha ezzel megvoltunk akkor szépen át kell vezetni azon a roppant pici lyukon a kamera vezetékét amin a kis díszlécből a karosszériába mennek át a vezetékek. Itt reszelni kell egy picit a műanyagon mivel nagyon passzentos.

5: összeszerelés!
A kábeleket szépen el kell rendezgetni a díszlécben amire mm-es helyek állnak csak rendelkezésre, mivel enélkül nem lehet összepattintani. Ha ez megvan és sikerült összerakni akkor jön ennek a szopás fázisnak az utolsó eleme a fényezett burkolat visszatétele ami fizikai képtelenség és szerintem a gyárban is ufók rakják rá. Ennek a kis peremét mi letörtük, mivel csak minimális összetartást ad az egységnek, majd kétoldalassal pótoljuk alatta, de egyenlőre így marad, mivel 95%-os így is.

6:Forrasztás!
Miután összeállt a díszléc már csak a kamera csatlakozóit kell visszaforrasztani

7:Autóba szerelés!
Szépen óvatosan vissz a karosszériába a vezetékeket, csavarok a helyükre, kábel átvezet (éppen átfér a karosszérián vágott gyári lyukon). Csatlakoztató összedug!

8:Rendszámtáblavilágítás!
Mivel az 1ik oldal ledes lett így a másik oldalt is ledesíteni kell! Ehhez kedves kollégám vásárolt 2500Ft-ért egy kis ledes "izzó" ami legalább tökéletesen illik a helyére.
Miután ezt is bevarázsoltuk lecsuktuk a csomagtartót és megnéztük a végeredményt szembesültünk vele hogy az egész konstrukció úgy szar ahogy van mert a világítás helyére szerelt kamera kitakarja az 1ik odali világítás felét és így a 3. betű a rendszámon nincs megvilágítva!
Mondjuk azt hogy ez csak minket zavar mert maximalisták vagyunk, de éjfélkor ez éppen elég volt arra hogy az összes kínait elküldjük az összes anyjába


Szopás VOL 2, következik!
A díszléc benne van, most már csak a csomagtér kábelátvezetőjén kellene átfűznünk a videó vezetéket, ami ugye jelen formájában lehetetlen hiszen annak mind 2 felén egy RCA csatlakozó van. Ezt majd szépen le kell vágni és valahogy odajuttatni az átvezetőig amin át kell fűzni, ami szinte lehetetlen.
Ezen az ajtón még nem mentünk át!

Ami még ezek után következik:
-kamera bekötése a csomagtartóajtóban
-TV modul bekötése
-TV modul kábelköteg elkészítése (már egy demo darab van, ez kapható lesz majd nálam, mivel gyári horror, utángyártott nincs, nem véletlenül.....)
-TV modul kódolósa 16:9-re
-Relé beszerelése (habár nem ez a gyári megoldás, fogunk erre találni jobbat is) Ez azért kell hogy letestelje a TV modul 1ik bemeneti pontját, ezzel jelezve hogy rükvercben van az autó. Így automatikusan fog kapcsolni a kamera.

Fontos info hogy a kamera NTSC úgyhogy a TV modult át kell állítani minden esetben!

Egy picit hosszúra sikerült ez az első fejezet, de remélem hasznos infókkal szolgáltam azoknak akik ezen a projekten gondolkoznak.

Nem annyira egyszerű de nem lehetetlen!


Ebayen találtam kábelt, amit csak a modul és a navi y-kábelje közé kell tenni és van dvd, vagy tolató kamera csatlakozás....hátha segít... valamit..
Avagy az y kábel hiányt is meg tudjátok oldani? egy kábellel egyben?

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. július 15. kedd, 10:14


Sziasztok!

Már pár napja tolatókamera projektben vagyunk kedves cimborámmal. Gondoltam megosztom Veletek a tapasztalataimat.

BBali kolléga csinált már itt tolatókamerát magának, én rendeltem neki e-bayről, de ő touringba tette bele, ami fokozottan kevesebb szopás mint egy coupe! De ez az egész tolatókamera projekt egy irtó nagy szívás!

Kezdjük ott hogy az az elképzelés, hogy megrendeled az e-bayről a rendszámtábla világítás helyére bepattintható kamerát, bepattintod és kész, az egy kósza ábránd, egy utópisztikus elképzelés.

Kezdjük ott hogy egyik a kínaiak által 3-ashoz specifikált kamera sem jó 3-as BMW-be!!
Sejtettem, hogy faragni kell vagy a kocsin, vagy a kamerán, de hogy ennyit?!
Na végül is mivel már Bali kolléga tapasztalataira alapozva egy vékonyabb kialakítású ügyesebb kis kamerát vettem. Ilyet:


Ez valószínűleg touringba kevesebb faragással betehető, de nem garantálom.

Egyenlőre hanyagolnám azt a részét a projektnek hogy ehhez kell TV modul meg hova mit kell kötni, mert az elhanyagolható meló, csak csavarozás és forrasztás. A lényeg a kamera beszerelése!

1: Szereld le a csomagtérajtóról a díszlécet amiben a rendszámtábla világítás és az ajtónyitás van.

2: Ezt most szedd szét! Na ez nekünk netto 2 óra volt szétszedni, úgy hogy összerakható állapotban is maradjon és nem azért mert analfabéták vagyunk

Ennél a pontnál szembesültünk azzal, hogy ez az egész egy irtó vékony kis dolog, amibe nagyon nagy kihívás lesz beletenni a kamerát, ez így is volt!

Ez egészet darabokra kell szedni, kifűzni azt a kis panelt amire a rendszámtáblavilágítás izzójának a foglalata van rögzítve.

Ebben a másodpercben jön a következő fejlövés, hogy a kamera kábele nem fér át semmiféle lyukon. Gondolom itt rutinos karosszérialakatosok már fogják bele az állványos fúróba a körvágót, de mi villamos kocsogok vagyunk ezért küzdünk, ezen a kapun majd akkor megyünk át ha már bent lesz a kamera a díszléc másik felében

3:
A Világítás helyére betenni a kamerát!
Nem fér el maga az átlátszó műanyag belógása miatt! Mivel coupenal az egész díszléc a "karosszérián kívül" van, ezért ennek megvágása nem opció mint mondjuk egy touringnál. A kamera műanyagján kellett alakítani, fűrésszel és reszelővel. Szerencsére a kamerát 2 csavar fogja ehhez a műanyaghoz úgyhogy ezt biztonságba tudtuk.

Miután a kamera már bemegy a helyére, derül ki hogy aminek be kéne pattannia annak köze sincs a bepattanáshoz. Egyrészt a léc anyagvastagsága nagyobb mint amire a bepattanós fül tervezve lett, másrészt kisebb.

A kamera rögzítését ezért nagyon erős kétoldalas ragasztóval oldottuk meg, olyannal amit rendszám rögzítésre is szoktak használni. (2000Ft - 1,5m, 10kg/m terhelhetőség) Reméljük tartani fog!

4:Vezetékek kivezetése!
Mivel ebben a díszlécben hangyafasznyi hely van csak, illetve még annyi sem, ha a gyárilag benne levő kábeleket a nem megfelelő módon vezeted el nem tudod összepattintani. Ebből kifolyólag kamera kábelét elvezetni benne MŰVÉSZET! Könyörtelen módon el kell vágni! Tudom sokan félnek a videó vezeték elvágásától, de meg kell mindenkit nyugtassak a kínai kollégák nem annyira alaposak mint gondolnánk, egy sima kutya közönséges árnyékolás nélküli vezetéken viszik a video jelet (ezen a kis szakaszon) úgyhogy a szart már szarabbá nem teszed, nyugodtan vágj (ha utána össze is tudod szépen forrasztani a lehelet vékony vezetéket!)!

Miután ezzel megvoltunk az izzófoglalatot le kell vágni és a helyére forrasztani a kamera beépített ledes világítását. Ezt érdemes még ilyen szétszedett állapotban aztán tesztelni a kocsin, mert garantálom bárkinek hogy miután beépítette nem lesz kedve még egyszer szétszedni megjavítani és örök élet világítás nélkül fog mászkálni.

Ha ezzel megvoltunk akkor szépen át kell vezetni azon a roppant pici lyukon a kamera vezetékét amin a kis díszlécből a karosszériába mennek át a vezetékek. Itt reszelni kell egy picit a műanyagon mivel nagyon passzentos.

5: összeszerelés!
A kábeleket szépen el kell rendezgetni a díszlécben amire mm-es helyek állnak csak rendelkezésre, mivel enélkül nem lehet összepattintani. Ha ez megvan és sikerült összerakni akkor jön ennek a szopás fázisnak az utolsó eleme a fényezett burkolat visszatétele ami fizikai képtelenség és szerintem a gyárban is ufók rakják rá. Ennek a kis peremét mi letörtük, mivel csak minimális összetartást ad az egységnek, majd kétoldalassal pótoljuk alatta, de egyenlőre így marad, mivel 95%-os így is.

6:Forrasztás!
Miután összeállt a díszléc már csak a kamera csatlakozóit kell visszaforrasztani

7:Autóba szerelés!
Szépen óvatosan vissz a karosszériába a vezetékeket, csavarok a helyükre, kábel átvezet (éppen átfér a karosszérián vágott gyári lyukon). Csatlakoztató összedug!

8:Rendszámtáblavilágítás!
Mivel az 1ik oldal ledes lett így a másik oldalt is ledesíteni kell! Ehhez kedves kollégám vásárolt 2500Ft-ért egy kis ledes "izzó" ami legalább tökéletesen illik a helyére.
Miután ezt is bevarázsoltuk lecsuktuk a csomagtartót és megnéztük a végeredményt szembesültünk vele hogy az egész konstrukció úgy szar ahogy van mert a világítás helyére szerelt kamera kitakarja az 1ik odali világítás felét és így a 3. betű a rendszámon nincs megvilágítva!
Mondjuk azt hogy ez csak minket zavar mert maximalisták vagyunk, de éjfélkor ez éppen elég volt arra hogy az összes kínait elküldjük az összes anyjába


Szopás VOL 2, következik!
A díszléc benne van, most már csak a csomagtér kábelátvezetőjén kellene átfűznünk a videó vezetéket, ami ugye jelen formájában lehetetlen hiszen annak mind 2 felén egy RCA csatlakozó van. Ezt majd szépen le kell vágni és valahogy odajuttatni az átvezetőig amin át kell fűzni, ami szinte lehetetlen.
Ezen az ajtón még nem mentünk át!

Ami még ezek után következik:
-kamera bekötése a csomagtartóajtóban
-TV modul bekötése
-TV modul kábelköteg elkészítése (már egy demo darab van, ez kapható lesz majd nálam, mivel gyári horror, utángyártott nincs, nem véletlenül.....)
-TV modul kódolósa 16:9-re
-Relé beszerelése (habár nem ez a gyári megoldás, fogunk erre találni jobbat is) Ez azért kell hogy letestelje a TV modul 1ik bemeneti pontját, ezzel jelezve hogy rükvercben van az autó. Így automatikusan fog kapcsolni a kamera.

Fontos info hogy a kamera NTSC úgyhogy a TV modult át kell állítani minden esetben!

Egy picit hosszúra sikerült ez az első fejezet, de remélem hasznos infókkal szolgáltam azoknak akik ezen a projekten gondolkoznak.

Nem annyira egyszerű de nem lehetetlen!


« előző1234következő »