MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. február 13. csütörtök, 10:36


csbalu írta:
MattM325 írta:
csbalu írta: Elvtársak!

Most vagy szart tankoltam vagy szar a kocsi..
7.6L/100km autópályán tepomattal 120-130al +5Fok körül...
Televertem LUK-on az esett útba (sosem szoktam ezen a kúton tankolni) és 1 csíkkal kicsivel több mint 200km-t tudtam elmenni... végük 380km után ez a rátankolt fogyasztás jött ki.
Most kb 50/50 Shell/LUK van benne és habár verettem neki keményen az 1ik nap de megint kb 210km-t mentem egy 1 csíkkal a korábbi 280-340helyett.

A.: Fost tankoltam
B.: Valami fekália van a porlasztókkal

A teljesen LUK-al talán mintha nem is húzott volna úgy a gép.

Valakinek van résolaj mérő berendezése? Szívesen megvizsgálnám a prolasztóimat, mert a diag szart sem mutat a valós állapotról.
Ha nincs senkinek, szerintem veszek 1-et.


2m cső, 4 üres kávéspohár. Ne szórakozz, inkább tankolj belőle OMV-t.


Kb milyen átmérőjű szilikoncsőre van szükség? Néztem hogy fecskendőket használnak mások. A csatlakozást pontosan hogyan lehet megoldani a porlasztóra?


Az injektor résolaj kivezetésére kell rádugni, tehát nem kell csatlakozó.
3,2mm a résolajcső, az helyett megteszi a 3mm-s mipolán cső. Nagyon sokan alkalmazzák ezt a megoldást.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. február 13. csütörtök, 10:31


rece65 írta: Nekem egy hónapja van meg a 320d és átlagban 6-6,5 a fogyasztás 70%közút 30% város.
Ez így rendben van?(kicsit sokallom..)
Kint 100-120 átlag,6-os kézi váltóval!

ÖMV-nél tankoltam a normál dieselt.

Üdv!


Ennyi a normális, ez nem kiugró fogyasztási adat. Ne izgulj!


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. február 13. csütörtök, 10:26


MattM325 írta:
csbalu írta: Elvtársak!

Most vagy szart tankoltam vagy szar a kocsi..
7.6L/100km autópályán tepomattal 120-130al +5Fok körül...
Televertem LUK-on az esett útba (sosem szoktam ezen a kúton tankolni) és 1 csíkkal kicsivel több mint 200km-t tudtam elmenni... végük 380km után ez a rátankolt fogyasztás jött ki.
Most kb 50/50 Shell/LUK van benne és habár verettem neki keményen az 1ik nap de megint kb 210km-t mentem egy 1 csíkkal a korábbi 280-340helyett.

A.: Fost tankoltam
B.: Valami fekália van a porlasztókkal

A teljesen LUK-al talán mintha nem is húzott volna úgy a gép.

Valakinek van résolaj mérő berendezése? Szívesen megvizsgálnám a prolasztóimat, mert a diag szart sem mutat a valós állapotról.
Ha nincs senkinek, szerintem veszek 1-et.


2m cső, 4 üres kávéspohár. Ne szórakozz, inkább tankolj belőle OMV-t.


Kb milyen átmérőjű szilikoncsőre van szükség? Néztem hogy fecskendőket használnak mások. A csatlakozást pontosan hogyan lehet megoldani a porlasztóra?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. február 13. csütörtök, 10:23


Nekem egy hónapja van meg a 320d és átlagban 6-6,5 a fogyasztás 70%közút 30% város.
Ez így rendben van?(kicsit sokallom..)
Kint 100-120 átlag,6-os kézi váltóval!

ÖMV-nél tankoltam a normál dieselt.

Üdv!

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. február 13. csütörtök, 09:27


csbalu írta: Elvtársak!

Most vagy szart tankoltam vagy szar a kocsi..
7.6L/100km autópályán tepomattal 120-130al +5Fok körül...
Televertem LUK-on az esett útba (sosem szoktam ezen a kúton tankolni) és 1 csíkkal kicsivel több mint 200km-t tudtam elmenni... végük 380km után ez a rátankolt fogyasztás jött ki.
Most kb 50/50 Shell/LUK van benne és habár verettem neki keményen az 1ik nap de megint kb 210km-t mentem egy 1 csíkkal a korábbi 280-340helyett.

A.: Fost tankoltam
B.: Valami fekália van a porlasztókkal

A teljesen LUK-al talán mintha nem is húzott volna úgy a gép.

Valakinek van résolaj mérő berendezése? Szívesen megvizsgálnám a prolasztóimat, mert a diag szart sem mutat a valós állapotról.
Ha nincs senkinek, szerintem veszek 1-et.


2m cső, 4 üres kávéspohár. Ne szórakozz, inkább tankolj belőle OMV-t.


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. február 13. csütörtök, 09:13


Elvtársak!

Most vagy szart tankoltam vagy szar a kocsi..
7.6L/100km autópályán tepomattal 120-130al +5Fok körül...
Televertem LUK-on az esett útba (sosem szoktam ezen a kúton tankolni) és 1 csíkkal kicsivel több mint 200km-t tudtam elmenni... végük 380km után ez a rátankolt fogyasztás jött ki.
Most kb 50/50 Shell/LUK van benne és habár verettem neki keményen az 1ik nap de megint kb 210km-t mentem egy 1 csíkkal a korábbi 280-340helyett.

A.: Fost tankoltam
B.: Valami fekália van a porlasztókkal

A teljesen LUK-al talán mintha nem is húzott volna úgy a gép.

Valakinek van résolaj mérő berendezése? Szívesen megvizsgálnám a prolasztóimat, mert a diag szart sem mutat a valós állapotról.
Ha nincs senkinek, szerintem veszek 1-et.

Lajko
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz Lajko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2014. január 25. szombat, 20:24


ZoleeSRB írta:
Lajko írta: üdv. az lenne a kérdésem hogy e36 318tds nél ha kigyullad a sárga az üzemanyag mennyiségnél akkor kb mennyi l van még benne?


Literre nem tudom,de nekem kb.100km-re volt elegendő (fogyasztásom kb. 6.5 liter volt)!


köszönöm a választ. nekem szerintem annyit nem menne el vele mert amióta kivillant kb 20km mentem vele igaz városba és mára piros kocka közepébe áll a mutató kb



ZoleeSRB
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz ZoleeSRB

Fórumlakó

Elismertség: 14% (32 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2014. január 25. szombat, 20:03


Lajko írta: üdv. az lenne a kérdésem hogy e36 318tds nél ha kigyullad a sárga az üzemanyag mennyiségnél akkor kb mennyi l van még benne?


Literre nem tudom,de nekem kb.100km-re volt elegendő (fogyasztásom kb. 6.5 liter volt)!

Lajko
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz Lajko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2014. január 25. szombat, 19:41


üdv. az lenne a kérdésem hogy e36 318tds nél ha kigyullad a sárga az üzemanyag mennyiségnél akkor kb mennyi l van még benne?

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. január 05. vasárnap, 12:12


Neo954 írta:
SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Egy kérdés:
tudja vki, hogy a légszűrő ház alján lévő "csatorna" (amiből egy gumicső megy a fent említett műanyag szívócsőbe a légmennyiség mérő és a turbo közti szakaszon) mire szolgál? És hogy egészséges e az, hogy onnan olaj folyt ki amikor a csövet leszedtem?


Az a kartergáz visszavezető cső, ez jön a karterszűrőtől, és normális hogy van benne némi olaj mivel a karterszűrő nem tud minden olajat kiszűrni/lecsapatni.


De így a turbo is kap olajat. Legalábbis nekem állt egy kis olaj a kompresszor lapátok előtt. Vagy ez is természetes akkor?



Szia!
A turbó mindig olajos, csak mikor új akkor kevésbé, ez amiatt van, hogy a csapágyhoz nem lehet gumi szimmeringet tenni, mert elolvadna a hőtől, meg a fordulatszámtól.
Amíg nincs >1 literes olajfogyasztásod 10ezrenként, addig nincs okod az aggodalomra!
Üdv.:Neo


OKs!
Na akkor most termosztát teszt. Jövő héten szívó cső takarítást fogok rendezni, mert iszonyat ami odabent van

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 05. vasárnap, 12:08


SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Egy kérdés:
tudja vki, hogy a légszűrő ház alján lévő "csatorna" (amiből egy gumicső megy a fent említett műanyag szívócsőbe a légmennyiség mérő és a turbo közti szakaszon) mire szolgál? És hogy egészséges e az, hogy onnan olaj folyt ki amikor a csövet leszedtem?


Az a kartergáz visszavezető cső, ez jön a karterszűrőtől, és normális hogy van benne némi olaj mivel a karterszűrő nem tud minden olajat kiszűrni/lecsapatni.


De így a turbo is kap olajat. Legalábbis nekem állt egy kis olaj a kompresszor lapátok előtt. Vagy ez is természetes akkor?



Szia!
A turbó mindig olajos, csak mikor új akkor kevésbé, ez amiatt van, hogy a csapágyhoz nem lehet gumi szimmeringet tenni, mert elolvadna a hőtől, meg a fordulatszámtól.
Amíg nincs >1 literes olajfogyasztásod 10ezrenként, addig nincs okod az aggodalomra!
Üdv.:Neo

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. január 05. vasárnap, 12:02


Tano írta:
SP_323i írta: Egy kérdés:
tudja vki, hogy a légszűrő ház alján lévő "csatorna" (amiből egy gumicső megy a fent említett műanyag szívócsőbe a légmennyiség mérő és a turbo közti szakaszon) mire szolgál? És hogy egészséges e az, hogy onnan olaj folyt ki amikor a csövet leszedtem?


Az a kartergáz visszavezető cső, ez jön a karterszűrőtől, és normális hogy van benne némi olaj mivel a karterszűrő nem tud minden olajat kiszűrni/lecsapatni.


De így a turbo is kap olajat. Legalábbis nekem állt egy kis olaj a kompresszor lapátok előtt. Vagy ez is természetes akkor?



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. január 05. vasárnap, 11:56


SP_323i írta: Egy kérdés:
tudja vki, hogy a légszűrő ház alján lévő "csatorna" (amiből egy gumicső megy a fent említett műanyag szívócsőbe a légmennyiség mérő és a turbo közti szakaszon) mire szolgál? És hogy egészséges e az, hogy onnan olaj folyt ki amikor a csövet leszedtem?


Az a kartergáz visszavezető cső, ez jön a karterszűrőtől, és normális hogy van benne némi olaj mivel a karterszűrő nem tud minden olajat kiszűrni/lecsapatni.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. január 05. vasárnap, 11:53


A termosztát csere megvolt tegnap
Ha már kicsit szét kellett kapni az elejért, lett EGR tisztítás, meg kis takarítás:


Annyi tűnt még fel, hogy a turbo előtti cső (ami a légmennyiség mérőtől fordul le) szerintem nem volt megfelelően a helyére téve a turbonál, vmi tömítő pasztával próbálták meg ott tömíteni a dolgot
Azt szépen letakarítottam, meg megcsináltam rendesen, hogy zárjon a gumi tömítés.

Az a tapasztalat, hogy a pucolás és ennek a csőnek a helyretétele miatt megváltozott a motor hangja. Sokkal csendesebb lett és mintha nem erölködne annyira. Erről független vélemény is van, mivel a Párom 10 km után megjegyezte, hogy mennyire máshogy megy most a vas.
Most vagy az EGR tisztítás volt ennyire jó hatással, vagy falsot szívott a turbo a szarul feltett cső miatt... vagy mindkettő

Egy kérdés:
tudja vki, hogy a légszűrő ház alján lévő "csatorna" (amiből egy gumicső megy a fent említett műanyag szívócsőbe a légmennyiség mérő és a turbo közti szakaszon) mire szolgál? És hogy egészséges e az, hogy onnan olaj folyt ki amikor a csövet leszedtem?

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. január 05. vasárnap, 11:50


Neo954 írta:
interlagos írta:
interlagos írta:
interlagos írta: Köszönöm az infót, akkor olajleválasztószűrőt cserélek, és a hozzá tartozó csöveket első körben, persze új, gyári bmw.-re Akkor valószínű, hogy ez okozza a magas olajfogyasztást is, igaz? Utána meglátom, mi a helyzet.!


Gyakorlatilag egy ilyen készlet kell nekem, igaz?

http://www.ecstuning.com/BMW-E.../ES260025/


Illetve most nézem a gyári ETK-ban, van olyan, hogy Canada verzió/hideg éghajlat (ez a vákuumcsöveknél), miben különböznek a csövek? Vastagabb szigetelés van rajtuk? Érdemes ilyet venni?


Hogy miben különbözik nem tudom, de szerintem a normált vedd meg, nem hiszem, hogy a hideg éghajlatos díjazná a nyári 40 fokos hőséget. Nincs nálunk olyan hideg télen sem.


Igen, vastagabb a szigetelése. Szerintem jó belőle az utángyártott is, de a nívópálca tömítéseit is cseréld.