seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. július 11. hétfő, 23:53


Tano írta:
ute107 írta: Sokan javasolták a szoftverfrissítést...de mindig nagyon távol vagyok az igazi szakiktól....

Köszi hancurozo...


Mikor nekem volt hasonló megtorpanásos jelenségem, a szoftverfrissítés nekem is megoldotta, csak ajánlani tudom. Nem sok idő, a környéken csak akad egy BMW-s szervíz/szerelő...


Felkeltettétek az érdeklődésem ezzel kapcsolatban. Mennyibe fájhat egy szoftverfrissítés? Márkaszervíz kell hozzá?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. július 11. hétfő, 23:24


ute107 írta: Sokan javasolták a szoftverfrissítést...de mindig nagyon távol vagyok az igazi szakiktól....

Köszi hancurozo...


Mikor nekem volt hasonló megtorpanásos jelenségem, a szoftverfrissítés nekem is megoldotta, csak ajánlani tudom. Nem sok idő, a környéken csak akad egy BMW-s szervíz/szerelő...

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. július 11. hétfő, 21:57


hancurozo írta:
ute107 írta: Hali!

Nem tudna nekem valaki kölcsön adni egy működőképes turbónyomás szabályzó szelepet.
Az itt található 1-es alkatrészt!

Hiába cserélgetem, nem akar teljesen jó lenni a nyomáson, és meg akarok teljesen győződni, hogy nem a szeleppel van a gond. Lehet turbó lesz... :-S

Előre is köszi,


Gondolom a vákum csövek ellenörzésén túl vagy.
Én nagyon szívesen oda adom, de messze vagy. Viszont az a szabályzó szelep a változó geometriát állítja vákummal. Nem az méri a szívócsőben lévő nyomást. Vedd ki a képen lévő 17-es alkatrészt és takarítsd ki.
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40
Az méri a nyomást, és az alpján állítja a vezérlő a vákumot, hogy megfelelő legyen a nyomás.



Vákumcsövek ellenőrzése megvolt, az általad belinkelt 17-es alkatrész kitisztítva. Hibakód olvasás megvolt - negatív eredmény. Turbó leszed- kitisztítva - javulás volt, de még mindig maradt a "torpanás". :S Majd rá két hónapra újra megint csak rosszabb...

1800 körül elkezd tölteni a turbó...betölt a beszerelt óra szerint (légköri nyomás ha jól tudom) 1,4 - 1,5 köröl majd 2100 fordulaton eldobja 0,5-re ...és újra tölt... magas fordulaton már tökéletes. Ha a gázolajhoz öntök Spurit... nem észlelhető annyira a teljesítmény vesztés, de az órán ugyanezt látom.

Sokan javasolták a szoftverfrissítést...de mindig nagyon távol vagyok az igazi szakiktól....

Köszi hancurozo...




hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. július 11. hétfő, 16:58


ute107 írta: Hali!

Nem tudna nekem valaki kölcsön adni egy működőképes turbónyomás szabályzó szelepet.
Az itt található 1-es alkatrészt!

Hiába cserélgetem, nem akar teljesen jó lenni a nyomáson, és meg akarok teljesen győződni, hogy nem a szeleppel van a gond. Lehet turbó lesz... :-S

Előre is köszi,


Gondolom a vákum csövek ellenörzésén túl vagy.
Én nagyon szívesen oda adom, de messze vagy. Viszont az a szabályzó szelep a változó geometriát állítja vákummal. Nem az méri a szívócsőben lévő nyomást. Vedd ki a képen lévő 17-es alkatrészt és takarítsd ki.
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40
Az méri a nyomást, és az alpján állítja a vezérlő a vákumot, hogy megfelelő legyen a nyomás.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. július 11. hétfő, 16:59

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. július 11. hétfő, 14:00


Tano írta:
TheMan írta: Sziasztok,
Tudja valaki, hogy a gyári parkradar (pdc) hány cm.-nél kezd el csipogni, és mikor lesz folyamatos a hang.
A gépkönyvben nem találtam leírást.
Előre is köszönöm
-Man-


Azt, hogy mennyinél kezd el csipogni azt nem találtam én sem, de folyamatosra kb 25 cm-es távolságnál vált át a dokumentáció szerint.


Egyszer én már gugliztam ezt a témát, és azt találtam, hogy elvileg:
kb. 150 cm-től kezd érzékelni és lassan csipogni
kb. 90 cm-től kezd gyorsulni a csipogás
kb. 30 cm-től folyamatos.

Ez azért kb, mert felülettől és több egyéb körülménytől függhet a távolság.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. július 11. hétfő, 13:35


Hali!

Nem tudna nekem valaki kölcsön adni egy működőképes turbónyomás szabályzó szelepet.
Az itt található 1-es alkatrészt!

Hiába cserélgetem, nem akar teljesen jó lenni a nyomáson, és meg akarok teljesen győződni, hogy nem a szeleppel van a gond. Lehet turbó lesz... :-S

Előre is köszi,

TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2011. július 10. vasárnap, 16:00


Na majd kimérem egy centivel, mert az oké, hogy közeledik valami, de csak jó tudni, hogy mennyire


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. július 10. vasárnap, 15:56


TheMan írta: Sziasztok,
Tudja valaki, hogy a gyári parkradar (pdc) hány cm.-nél kezd el csipogni, és mikor lesz folyamatos a hang.
A gépkönyvben nem találtam leírást.
Előre is köszönöm
-Man-


Azt, hogy mennyinél kezd el csipogni azt nem találtam én sem, de folyamatosra kb 25 cm-es távolságnál vált át a dokumentáció szerint.

TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2011. július 10. vasárnap, 14:26


Sziasztok,

Tudja valaki, hogy a gyári parkradar (pdc) hány cm.-nél kezd el csipogni, és mikor lesz folyamatos a hang.

A gépkönyvben nem találtam leírást.

Előre is köszönöm
-Man-

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 10. vasárnap, 10:22


ksziszi írta:
Zoly írta: Sziasztok
egy nagy gondom lene
olyan hogy üres járatba kopogos hangja van a motornak vagy valaminek
de ha be nyomom kuplungot akor nincs mi lehet a baj?
talán válto csapágy?
és ha csapány ha igy járok vele roszab lesz?
elöre is köszönim segitségeteket


A kettős lendkerék előtti időkben az ilyen kopogás azt jelentette,hogy nagy a főtengely axiális lógása (axiális főtengely csapágy kopott).Elképzelhető,hogy mostanság is van köze hozzá? Jut eszembe: 1.8 benzin motornak is van kettős tömegű lendkereke?

Úgy néz ki. Mert az alkatrész infó az adja hozzá. Gondolom ha a főtengely kopott az fokozatosan kezd hangos lenni,nem pedig hirtelen rövid időn belül.
Ha az a kocsi kapott mindig minőségi olajat,menyit kellene menni egy BMW-vel hogy úgy megkopjon a főtengely,hogy már kopogjon. 800 ezret? előbb esne szét más a motorba.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz ksziszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2011. július 10. vasárnap, 08:43


Zoly írta: Sziasztok
egy nagy gondom lene
olyan hogy üres járatba kopogos hangja van a motornak vagy valaminek
de ha be nyomom kuplungot akor nincs mi lehet a baj?
talán válto csapágy?
és ha csapány ha igy járok vele roszab lesz?
elöre is köszönim segitségeteket


A kettős lendkerék előtti időkben az ilyen kopogás azt jelentette,hogy nagy a főtengely axiális lógása (axiális főtengely csapágy kopott).Elképzelhető,hogy mostanság is van köze hozzá? Jut eszembe: 1.8 benzin motornak is van kettős tömegű lendkereke?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 10. vasárnap, 03:14


Zoly írta: Sziasztok
egy nagy gondom lene
olyan hogy üres járatba kopogos hangja van a motornak vagy valaminek
de ha be nyomom kuplungot akor nincs mi lehet a baj?
talán válto csapágy?
és ha csapány ha igy járok vele roszab lesz?
elöre is köszönim segitségeteket


Nekem még nem volt ilyen,de biztos valahol ott lesz a baj,Ha így jársz vele,és szét törik ott valami,akkor sokkal húzósabb lesz a javítás,autómentős mutatványról nem is beszélve.

Ha ilyen tüneteid vannak,akkor lendkerék.
A tapasztalat az, hogy a kettős tömegű lendkerék leállításkor és alapjáraton koppanva jelzi, hogy kezdenek a két tömeg közötti csillapítóelemek meggyengülni, de már fordulaton, pláne terhelésen nem jellemző, hogy remegne... illetve ha remeg, akkor már koppan is.

Ha ilyen tüneteid vannak,térdelj le,és mormolj el 2 imát, hátha isten megsegít
Többnyire nem szokott
Ha megnézed az árát,tudni fogod miről beszélek

Amúgy ez az alkatrész. http://bmwfans.info/parts/cata...se/engine/
Itt találsz róla infót.
http://totalcar.hu/magazin/tec...lendkerek/

Lehet más is a hiba oka,de ha a leírt tüneteket észleled,akkor valószínű az adta meg magát.



Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2011. július 10. vasárnap, 03:57

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Zoly

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2011. július 09. szombat, 20:08


Sziasztok
egy nagy gondom lene
olyan hogy üres járatba kopogos hangja van a motornak vagy valaminek
de ha be nyomom kuplungot akor nincs mi lehet a baj?
talán válto csapágy?
és ha csapány ha igy járok vele roszab lesz?
elöre is köszönim segitségeteket

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 09. szombat, 11:38


TheMan írta: Igen ez egy jó álláspont mait írsz.

Igaz tulajdonképpen nem mondta, hogy titok, de én sem feszegettem a kérdést.

Azt még említette, hogy pl. az automata váltó is megjegyzi. (igaz az én autóm nem az)

Valóban érdekes kérdéseket vett fel a dolog ahogy írtad prémium márkánál.
Ilyen példa például a nemrég itt felmerült OBD II-n keresztül új kulcs programozás
kb. 1,5 perc.
Valós kérdés lehet, hogy miért nem törekednek ezeknek a kiküszöbölésére.

De inkább egy költői kérdéssel válaszolnék.

" Ha tudta a gyár hogy folyamatos problémák vannak az E46 típusokban az ülésérzékelő szenzorral miért építették be az E90-be is újra változtatás nélkül ?"

Minden esetre futok egy kört ezzel a dologgal, és van már időpontom az itteni BMW-ben
is, kedden elviszem, meglátjuk.....


Persze automata váltó nekem is megfordult a fejembe,bár szerintem az összhangban dolgozik a motor elektronikával,nem tudom, hogy az tárol e önmagában adatot,ehhez nem értek.Ha így is van,a sima váltósak már ki is estek,és több lehetőség már nemigen van tárolásra.
1,5 perc,igen én írtam,és hidd el nem látatlanba beszélek.Ismerek ilyen embereket. Egyedüli megoldás,ha plusz riasztót,imobit szereltet be az ember,a gyári szart se ér.Bár ha el akarják vinni,úgy is elviszik,de inkább odébb állnak,van még elég, keresnek olyat ami nem problémás.

TheMan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz TheMan

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 145

Elküldve: 2011. július 09. szombat, 10:50


Igen ez egy jó álláspont mait írsz.

Igaz tulajdonképpen nem mondta, hogy titok, de én sem feszegettem a kérdést.

Azt még említette, hogy pl. az automata váltó is megjegyzi. (igaz az én autóm nem az)

Valóban érdekes kérdéseket vett fel a dolog ahogy írtad prémium márkánál.
Ilyen példa például a nemrég itt felmerült OBD II-n keresztül új kulcs programozás
kb. 1,5 perc.
Valós kérdés lehet, hogy miért nem törekednek ezeknek a kiküszöbölésére.

De inkább egy költői kérdéssel válaszolnék.

" Ha tudta a gyár hogy folyamatos problémák vannak az E46 típusokban az ülésérzékelő szenzorral miért építették be az E90-be is újra változtatás nélkül ?"

Minden esetre futok egy kört ezzel a dologgal, és van már időpontom az itteni BMW-ben
is, kedden elviszem, meglátjuk.....