státusz bmwe46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2008. április 10. csütörtök, 10:38


BarG írta: Manuál. 410Nm alapban a motor.


Ha manuál akkor tuning után inkább a kuplungot terheli a nagy nyomaték mint a váltót. Ha normálisan használod az autót akkor a váltónak nem szabad tönkremenni, ha nem rugdosva kezeled a kuplungot illetve ha nem ugrasz le róla akkor az is fogja bírni. Több ismerõsömnek van tuningolt 30d motor (e60 ill e46) manuál váltóval, eddig nem volt gondjuk vele, pedig több 10ezer km-t tettek bele a tuning óta. Egyébként vezettem tuningolt 30d-t (e60 és e46), e46-nál maradva nem olyan óriási a különbség az alap 204 ló, 410Nm-hez képest. Én is 30d-t hajtok, ez az erõ bõven elég, a tuning után lehet h 1 másodpercet javul a 0-100-as gyorsulás, de ezt közúton úgyse alkalmazza az ember sûrûn. Elõzésnél meg a többletnyomaték miatt kevés olyan szitu van, amit tuningos gép esetén még be tudsz fejezni, gyári állapotban viszont már ütközés lenne a vége. Ilyen necces elõzéseket értelmetlen bevállalni. Inkább várok míg kitisztul az út és ha nem jön senki hipp hopp megelõzök 4 kocsit + 2 kamiont is akár (tuning nélkül is).

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2008. április 10. csütörtök, 06:53


...bocsesz, azt hittem aut, akkor húzasd

petike

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. április 09. szerda, 22:55


Manuál. 410Nm alapban a motor.

státusz bmwe46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2008. április 09. szerda, 20:41


BarG írta: Hello Urak!

Van valakinek konkrét infoja arról, hogy a 30d váltója mennyi nyomatékot bír hosszú távon? Nem afféle "a szomszédom hallotta valakitõl", hanem hivatalos adat. Mert ugye a motor könnyen húzható, de mit szól rá a váltó meg a diffi?
üdv


automata vagy manuális váltó?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2008. április 09. szerda, 19:58


Hi!

Ne chippeld, a 184 lovasé 360Nm-t, a 206 lovasé 390Nm-t bír , szóval alapból alulméretezettek, ezért hullik szét az összes e39 530d (193le) alatt, a miénk alatt is szétesett, szóval szerintem felejtsd el, nem ér meg, bár borzalmasan ment a fateromé is, nem volt ellenfél, de 320 eFt volta flújítás 76 e km-nél, Mo-i autó vezetett szervízkönyvvel, mi voltunk a második tulajai.

petike

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. április 09. szerda, 18:38


Hello Urak!

Van valakinek konkrét infoja arról, hogy a 30d váltója mennyi nyomatékot bír hosszú távon? Nem afféle "a szomszédom hallotta valakitõl", hanem hivatalos adat. Mert ugye a motor könnyen húzható, de mit szól rá a váltó meg a diffi?
üdv

státusz sempre

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2008. április 08. kedd, 20:53


Sziasztok!

Letezik ilyen automataval balkormanyosban is e46?
Meg sose lattam ilyet elotte !

[URL=http://img219.imageshack.us/my...123pr9.jpg][/URL]


státusz sempre

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2007. november 21. szerda, 09:21


Érdeklõdés szintjén kérdezem, hogy mennyibe kerülhet egy steptronic > manual váltó átépítés? Sok munka van vele?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz rudo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2007. augusztus 04. szombat, 20:46


Automataváltó gondom van.
Ma a kicsikémen világított a váltóhiba kontrollámpa, gyújtás le majd vissza és kialudt.Valaki találkozott már ezzel a jelenséggel?
Egyébként az autón nem lehet észrevenni semmi változást.Remélem csak téves riasztás volt, de ha valaki megnyugtatna az jó lenne.

Elõre is köszi:
Rudo

státusz kyncza

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2007. április 22. vasárnap, 16:54


Sziasztok,

Mivel elõzõ tulaj finoman szólva ritkán cserélte az olajakat, ezért én minden szûrõt és olajat lecseréltettem, az a tuti, ha Te tudod, hogy mikor cserélted le...

A váltóban nem tudtunk otthon olajat cserélni, azt szak?szervízben csinálták, végig ott voltam, saját szememmel akartam látni.
haveri alapon 50.000volt a csere, ebbõl 15 a szûrõ, és ha jól emlékszem
6,5liter ment a váltóba. Alul van a leeresztõ csavar, oldalt a feltöltõ.
Csak azért bonyolult, mert kell valami pumpa, amivel be lehet tölteni az új olajat, aztán utána P módban kell járatni picit. A betöltõ csavarral vigyázni kell, mert könnyen szétmegy a torxhüvely az anyában...

amikor mondtam, hogy váltóban szeretnék olajat cserélni, nem néztek rám furcsán, úgyhogy gondolom megszokott dologról van szó, elég nagy erõnek van kitéve az az olaj, én nem biztos hogy megvárom a következõ nél is a 70e kilométert.

Üdv.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2007. április 20. péntek, 10:13


...passz, de lehet a hardi is, keress meg egy szakit, pl. rhantost, majd õ megmondja mi a pálya vele.

petike

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2007. április 20. péntek, 09:59


ahha, és van erre valami módszer, hogy kiszûrjem mi a hibás, vagy szét kell szedni, azt majd kiderül?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2007. április 20. péntek, 09:46


guesswho írta: Skacok segítsetek!

Szerintem van egy kis gondom a kuplungtárcsámmal, de mondjátok már el hogy ti mit gondoltok errõl a hibáról:

320d manual 6 gangos váltóval, tök mindegy hogy hideg vagy meleg motorral, elég gyakran csinálja azt, hogy 1-esben, (néha kettesben is, kisebb intenzitással), mikor ráengedem a kuplungot, rángatva indul el az autó, vagyis olyan, mintha a kuplung tárcsák nem lennének teljesen szintbe, vagy ki lenne kopva, kicsit csattogva veszi át a nyomatékot, egyszerûen már képtelen vagyok vele szépen finoman elindulni...

mi lehet a baj, tárcsa? vagy kinyomócsapágy? vagy mi a fene? azt is írjátok már meg légyszi, hogy ha cserélni kell bizonyos alkatrészeket, akor milyen márkájú cuccot vegyek bele, és honnan...

egyébként más tekintetben hibátlan a váltó, nem csúszik, nincs szaga, semmi.

köszönöm szépen...



Szia!

Ez a rángatva elindulás nem biztos, hogy kupplung hiba, lehet, hogy a lendkerék a ludas a dologban..

petike

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2007. április 20. péntek, 09:42


Skacok segítsetek!

Szerintem van egy kis gondom a kuplungtárcsámmal, de mondjátok már el hogy ti mit gondoltok errõl a hibáról:

320d manual 6 gangos váltóval, tök mindegy hogy hideg vagy meleg motorral, elég gyakran csinálja azt, hogy 1-esben, (néha kettesben is, kisebb intenzitással), mikor ráengedem a kuplungot, rángatva indul el az autó, vagyis olyan, mintha a kuplung tárcsák nem lennének teljesen szintbe, vagy ki lenne kopva, kicsit csattogva veszi át a nyomatékot, egyszerûen már képtelen vagyok vele szépen finoman elindulni...

mi lehet a baj, tárcsa? vagy kinyomócsapágy? vagy mi a fene? azt is írjátok már meg légyszi, hogy ha cserélni kell bizonyos alkatrészeket, akor milyen márkájú cuccot vegyek bele, és honnan...

egyébként más tekintetben hibátlan a váltó, nem csúszik, nincs szaga, semmi.

köszönöm szépen...

státusz sempre

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2007. március 21. szerda, 12:12


Szaisztok!


Mivel Beemer vasarlas elott allok, olvasok mindenfelet es most ezt talaltam ami talan hasznos lehet ehhez a beszelgeteshez:

automata valto olajcsere komplett leirasa:
http://www.bimmerfest.com/foru...p?t=166135

Jo munkat !


sempre